Jeżeli wierzyć przytoczonej mapie, na której są i tory, i zajezdnia – raczej po.MichalJ pisze:Może z okazji budowy zajezdni Mokotów (1955)?
Zapomniane tory w Warszawie
Moderator: JacekM
A faktycznie. Z drugiej strony - obecność na mapie nie musi oznaczać, że były używane.
-
- Posty: 5919
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Widać też tory tramwajowe Woronicza ,Racjonalizacji, Konstruktorska.
miłośnik 13N
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
A to ciekawostka, nie zauważyłem tego wcześniej. Na planie Warszawy z 1958 roku (który jest dostępny tez na Trasbusie: http://www.picfront.org/d/8smh) 18-stka jedzie dalej za Wołoską. Do tej pory myślałem że to błąd, ale może niekoniecznie? Na planie z 1959 pętla już jest przy Wołoskiej.Stary Pingwin pisze:Widać też tory tramwajowe Woronicza ,Racjonalizacji, Konstruktorska.
Za Wołoską, ale zobacz, ile przed Bełską. A przecież wjazd do zajezdni jest naprzeciwko Bełskiej. Pewnie końcowy przystanek był przed wjazdem do zajezdni.
A dawne plany miast są bardzo niedokładne.
A dawne plany miast są bardzo niedokładne.
Google street view by było jak znalazł. Gdyby było
Popatrz, jaka franca!
- Piotrek_2274
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
- Lokalizacja: Nowe Górce
Zapewne tak, nie mówię że tramwaj jechał aż do obecnej Racjonalizacji Niemniej jednak ciekawe czy te tory tramwajowe w rzeczywistości istniały. Może pozostałość po nich stanowi ta bocznica w południowo-zachodnim rogu R-3?MichalJ pisze:Za Wołoską, ale zobacz, ile przed Bełską. A przecież wjazd do zajezdni jest naprzeciwko Bełskiej. Pewnie końcowy przystanek był przed wjazdem do zajezdni.
A dawne plany miast są bardzo niedokładne.
-
- Posty: 5919
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Właśnie ta bocznica. Legendy mówią, że zjazd odbywał się przez tę okólną, hala i miasto. Teraz jest zjazd na hale i wyjazd przez pole postojowe. Podobno zajezdnia tramwajowa była kiedyś szersza, autobusy zawłaszczyły część zachodnią.
miłośnik 13N
Nic dziwnego, że jedzie dalej, gdyż Wołoska zdążyła w międzyczasie zmienić swój przebieg, co dokładnie widać na ortofotomapie z 1945 roku:Piotrek_2274 pisze:Na planie Warszawy z 1958 roku (który jest dostępny tez na Trasbusie: http://www.picfront.org/d/8smh) 18-stka jedzie dalej za Wołoską. Do tej pory myślałem że to błąd, ale może niekoniecznie?
Na żółto zaznaczona współczesna siatka ulic, na czerwono – dawny przebieg Wołoskiej.
Podobno? To nawet Stary Pingwin tego nie pamięta? A to wtedy się wziął obecny zwyczaj wjeżdżania na R-3 kolizyjnie "w lewo" (mam na myśli przelotkę przed bramą)? Dość oryginalne rozwiązanie. Choć w Nowym Porcie w Gdańsku mają coś równie kolizyjnego i to na dłuższym odcinku, tyle że ruch znacznie mniejszy.
4bis Stalowa - Woronicza
-
- Posty: 5919
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Co prawda jestem prawie tak wiekowy jak zajezdnia, ale pewnych rzeczy nie pamiętam
miłośnik 13N
Gdzie można tą ortofotomapę z 1945 obejrzeć?Vilén pisze:....co dokładnie widać na ortofotomapie z 1945 roku:
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
Moje pytanie nie dotyczy bezpośrednio zapomnianych torów w Warszawie, ale pewnego miejsca na pewno na terenie WWK.
W odcinku 1 serialu "Zmiennicy" w pierwszych minutach jest scena ze stacji w Wieliszewie, najpierw gdy pasażerowie wskakują na peron od strony lasu przebiegając przez tor nr 2 przed czołem nadjeżdżającej jednostki EW z Zegrza. Widać peron, wiatę i nastawnię, także nie może być cienia wątpliwości jaka to stacja. Kilkanaście sekund później jest pokazany widok z kabiny jadącej jednostki na szlaku przez las, w oddali widać perony jakiegoś przystanku osobowego, a po prawej stronie jest nastawnia bliźniacza do tej z Wieliszewa / Radzymina / Krusza / Pomiechówka przed modernizacją.
Zastanawia mnie w jakim miejscu nagrano ów fragment przejazdu, na pewno nie jest to Legionowo - Tłuszcz bo widać że linia jest dwutorowa.
Wydaje mi się że jest to jakiś posterunek odstępowy na linii nr 9 do Ciechanowa bo podobne nastawnie występowały także tam - a w scenie nie widać jakby tam były rozjazdy czy jakaś większa stacja, ale ciężko mi ustalić co to może być za miejsce. W załączniku print screen z interesującego mnie kadru. Daję zagadkę, może ktoś z Was lepiej rozpozna gdzie to jest.
W odcinku 1 serialu "Zmiennicy" w pierwszych minutach jest scena ze stacji w Wieliszewie, najpierw gdy pasażerowie wskakują na peron od strony lasu przebiegając przez tor nr 2 przed czołem nadjeżdżającej jednostki EW z Zegrza. Widać peron, wiatę i nastawnię, także nie może być cienia wątpliwości jaka to stacja. Kilkanaście sekund później jest pokazany widok z kabiny jadącej jednostki na szlaku przez las, w oddali widać perony jakiegoś przystanku osobowego, a po prawej stronie jest nastawnia bliźniacza do tej z Wieliszewa / Radzymina / Krusza / Pomiechówka przed modernizacją.
Zastanawia mnie w jakim miejscu nagrano ów fragment przejazdu, na pewno nie jest to Legionowo - Tłuszcz bo widać że linia jest dwutorowa.
Wydaje mi się że jest to jakiś posterunek odstępowy na linii nr 9 do Ciechanowa bo podobne nastawnie występowały także tam - a w scenie nie widać jakby tam były rozjazdy czy jakaś większa stacja, ale ciężko mi ustalić co to może być za miejsce. W załączniku print screen z interesującego mnie kadru. Daję zagadkę, może ktoś z Was lepiej rozpozna gdzie to jest.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka
Ciekawy temat.
Krajobraz trochę przypomina odcinek Legionowo - Choszczówka, tor dodatkowy powstał dopiero pod koniec lat 80tych.
Czy przed Choszczówką nie stał kiedyś taki grzybek? Coś mi tak majaczy, ale to były moje czasy szkolne... A jeśli by był to po co? Posterunek odstępowy?
Według http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dz ... je&id=4069, jakiś budynek istniał.
Krajobraz trochę przypomina odcinek Legionowo - Choszczówka, tor dodatkowy powstał dopiero pod koniec lat 80tych.
Czy przed Choszczówką nie stał kiedyś taki grzybek? Coś mi tak majaczy, ale to były moje czasy szkolne... A jeśli by był to po co? Posterunek odstępowy?
Według http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dz ... je&id=4069, jakiś budynek istniał.