Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 lut 2014, 23:09

No ale właśnie osa przyjechał z gadką o peryferiach.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2014, 23:13

I co w związku z tym? Pozwolisz, że sam będę podejmować decyzję do czego się odnosić. A myślałem, że przynajmniej mogę wymagać czytania ze zrozumieniem / kontekstowego...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 lut 2014, 23:22

O co ci chodzi? Ja się zdziwiłem, że osa do dyskusji o tunelu o Tamce nagle wrzucił argument o peryferyjności. W ogóle z twoim zdaniem nie dyskutowałem. To chyba ty kompletnie nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lut 2014, 5:36

W sumie to Tamka nie pasuje do tematu wątku wcale :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 lut 2014, 9:13

Osa, a wg ciebie gdzie metro miałoby wychodzić na powierzchnię? Przypominam, bezkolizyjność.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

por.Arek
Posty: 246
Rejestracja: 14 lut 2011, 11:29

Post autor: por.Arek » 03 lut 2014, 9:31

Zdaje się, że chodzi o odcinek chrzanowski i białołęcki (gdyby taki wariant wybrano). Padały pomysły, żeby zrobić je na powierzchni, ale zaraz spece od metra odpowiadali, że Siemensy mają alergię na światło słoneczne (czy jakoś tak).

Stary Pingwin
Posty: 5816
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 lut 2014, 9:40

Siemensy mają ogólną alergię na pracę- stoją od listopada i nie ma silnego, żeby podjąć decyzję
o skierowaniu do ruchu.
miłośnik 13N

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 03 lut 2014, 12:33

KwZ pisze:Osa, a wg ciebie gdzie metro miałoby wychodzić na powierzchnię? Przypominam, bezkolizyjność.
Przypominam: Górczewska na zachód od al. Prymasa Tysiąclecia. Estakada dla metra aż się tutaj prosi. Może być w zamkniętej kapsule (patrz: dogmat o niewyjeżdżaniu na powierzchnię), i tak byłoby taniej niż w tunelu. Prawobrzeżny odcinek jest bardziej problematyczny, choć gdyby miała zostać trasa wzdłuż Kondratowicza, to byłoby to miejsce dla metra na estakadzie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 lut 2014, 12:44

Myślałem, że na zachód od Lazurowej. Na Górczewskiej, hm, musiałbym się z tym oswoić.

Na Kodratowicza to nie, metro musi mieć tory odstawcze pod ziemią.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 03 lut 2014, 12:57

Z tym że ja coraz cieplej myślę o propozycji Zielonego Mazowsza, żeby bazę techniczną metra zorganizować na terenach kolejowych na Bródnie zamiast w Morach, jeśli miałoby nie być odginane w kierunku Białołęki. Uważam, że należy uniknąć budowania metra pod polami Chrzanowa głównie dlatego, że musi dojść do bazy w Morach (marnowanie setek milionów złotych). Chyba że udałoby się zrobić odnogę do tej bazy już na wysokości obwodowej linii PKP, która przecina Górczewską.

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 03 lut 2014, 14:19

Na zachód od Lazurowej to te metro by chyba musiało być na dachach budynków jeśli nie w tunelu, kolejne osiedla wzdłuż przebiegu się budują a niektórzy ciągle o tej powierzchni wspominają ;)
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 lut 2014, 14:23

Na wysokości obwodowej linii kolejowej ma być trasa NS, a resztę się sprzeda deweloperom. To za blisko miasta, żeby marnować tak teren.
Z tym, że ja nie mówiłem o całej STP, a jedynie o 4 torach odstawczych, jak na Młocinach.

Dlaczego metro na Połczyńskiej jest złe?
Wg mnie tereny między S8, Lazurową, Górczewską a Połczyńską to bardzo byłyby bardzo dobre pod mieszkaniówkę, jak dawniej Ursynów. Dlaczego chociaż raz nie można zrobić najpierw komunikacji, a potem bloków?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 lut 2014, 15:16

Chrzanów jest 8 km od Pałacu Kultury, Kabaty 12, Nowodwory 12. Chyba lepiej, żeby dojechali ludzie stąd metrem, niż samochodami z Magdalenki czy innej Wiązowny...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 lut 2014, 16:22

Trasa N-S w skali GP to nonsens. Pomysł, by z jej rezerwy wykroić tor techniczny dla metra jest całkiem ciekawy w zderzeniu z kosztami dwóch stacji i odcibków podziemnych na Chrzanowie... Tylko zaraz będzie wołabie, że "przecież P+R" a to medialnie najważniejszy argument w dyskusjach o trasowaniu...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 lut 2014, 16:25

osa pisze:Uważam, że należy uniknąć budowania metra pod polami Chrzanowa głównie dlatego, że musi dojść do bazy w Morach (marnowanie setek milionów złotych).
Ty to nazywasz marnowaniem kasy, a ja to nazywam oszczędzaniem... Dzięki wybudowaniu metra pod polami (chociaż pola kapusty na tamtych terenach to zasadniczo przeszłość) oszczędzamy na kosztach budowy, a potem zyskujemy mozliwość zabudowy terenów do tego przygotowanych (a nie powtórki z białołęckiej rozrywki)...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ