Włoszczowa Północ a postoje pociągów kwalifikowanych

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 14 wrz 2006, 23:43

Powinni jeszcze Opoczno zbudować i Kordek może jeździć, a na Maliniaku zmienić odcinek obowiązywania biletu Last Minute...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 wrz 2006, 0:39

To Opoczno jeszcze nie wybudowało peronów?
Jakiś czas temu pisali,że się z tym noszą i mają już na to pieniądze...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 wrz 2006, 13:13

Tm pisze:
Piotrek pisze:Jakiś brat Rydzyka tam mieszka?
no niemal- poseł P. E. Gosiewski
PEG tam wcale nie mieszka, on tylko zarządzał (do całkiem niedawna) regionem świętokrzyskim w PiS. Więcej o tym w ciekawym felietonie pod linkiem:

http://serwisy.gazeta.pl/df/1,34467,3590164.html

Stamtąd też poniższy fragment:
GW pisze:- 13 stycznia - interwencja u prezesa PKP SA o rozważenie możliwości budowy przystanku na terenie dworca kolejowego Włoszczowa Północ. Włoszczowa to małe miasteczko na uboczu. Gosiewski lobbuje, by wybudowano tu dworzec PKP, na którym będą się zatrzymywać ekspresy. Koszt - 3 miliony złotych. Rentowność - żadna. Nic dziwnego, że PKP nie pała miłością do tego pomysłu. Stanęło na tym, że zamiast ekspresów będzie się tam zatrzymywał specjalny pociąg "Augustyn Kordecki" (zwany przez złośliwych: "Edgar Gosiewski"). Kiedy ruszy - nie wiadomo, bo żaden z oddziałów PKP nie chce się podjąć uruchomienia skazanej na nierentowność linii.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 wrz 2006, 17:22

bohun pisze:
Radio Kielce pisze: 2-ego października pierwszy ekspresowy pociąg zatrzyma się na budowanym właśnie peronie stacji Włoszczowa-Północ na Centralnej Magistrali Kolejowej. Takie są przynajmniej plany. Na ten moment mieszkańcy czekają ponad 30 lat.
Dyrektor Świętokrzyskiego Zakładu Linii Kolejowych Jan Hurkała powiedział, że obecnie prace budowlane wykonywane są bardzo szybko. Trzeba jeszcze dokończyć podjazd dla osób niepełnosprawnych i karetek pogotowia. Budowa pochłonie w sumie 320 tysięcy złotych.
Ze stacji Włoszczowa-Północ będą odjeżdżały pociągi ekspresowe między innymi do Warszawy, Krakowa, Katowic i Zakopanego.
http://www.radio.kielce.com.pl/index.ph ... 169046.txt
No, nareszcie bliżej końca absurdu pod tytułem 'konwencjonalna linia kolejowa z 200km odcinkiem bez przystanku'. Jeszcze tylko Opoczno, może Idzikowice...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 wrz 2006, 13:02

A u nas linią wysokich prędkości nazywa się CMK i protestuje się przeciwko budowie przystanków na niej. Ot, Polska.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 wrz 2006, 14:13

Fikander pisze:A u nas linią wysokich prędkości nazywa się CMK i protestuje się przeciwko budowie przystanków na niej. Ot, Polska.
Gdy słuchałem materiału o tych pociągach pomyślalem o tym samym. Szkoda gadać.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 20 wrz 2006, 20:37

Fikander pisze:A u nas linią wysokich prędkości nazywa się CMK i protestuje się przeciwko budowie przystanków na niej. Ot, Polska.
no wiesz ja protestuję przeciwko Włoszczowej Płn i pociągowi Edgar Gosiewski tfu August Kordecki...

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2006-10-16, 21:33 ]
Włoszczowa, we Włoszczowie.
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 wrz 2006, 20:39

A nie protestujesz przeciwko istnieniu przystanków i stacji na E30?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

patryk148
Posty: 538
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 20 wrz 2006, 22:46

u nas za budowe lini szybkich predkosci tylko z kalisza do wroclawia (1435 mln euro)mozna zmodernizowac do 160 km/h okolo 1000 km. wiadomo co powinno sie zrobic.

a co do rozkaldu jazdy IC to nie ma do wiesbaden pociagu i chelmonskiego do warszawy. w zasadzie oprocz kosmetycznych zmian to nic ciekawego. za to w PR.... co 2 godziny do czestochowy przez piotrkow i co godzine z wroclawia do poznania. patrzac na rozklad sprzed kilku lat to krok milowy.

wbrew pozorom TLK kordecki moim zdaniem bedzie mial wziecie. tylko zeby za oszczedzic na lokomotywach z cargo powinni wyslac EZT (jak pilica). poczatkowo mial jezdzic do wroclawia, a przynajmniej do opola. ale trudno.......

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 20 wrz 2006, 22:56

patryk148 pisze:powinni wyslac EZT
miejscówki? na kibel? :shock:
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 wrz 2006, 8:55

Fikander pisze:A u nas linią wysokich prędkości nazywa się CMK i protestuje się przeciwko budowie przystanków na niej.
I słusznie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 wrz 2006, 11:52

inż. Glonojad pisze:I słusznie.
Czy ktokolwiek może uzasadnić to w inny sposób niż pianą na ustach i bełkotem, w którym rozpoznawalne są tylko wyrazy "Edgar" "Pis" "Gosiewski"?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 wrz 2006, 12:14

Oczywiście. Ta linia jest zaprojektowana geometrycznie na V=250. Przy takich prędkościach, pośpiechy jadące te swoje 120 stanowiłyby koszmarne zawalidrogi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 wrz 2006, 12:24

Chwilowo jednak vmax wynosi 160/200 i nie zanosi się na to, aby szybko miało się to zmienić, zwłaszcza biorąc pod uwagę nadmiar taboru na 250 gnijącego po krzakach na Olszynce :> ;)

Przypomnę też, że we Francji TGV zatrzymują się w miejscowościach wielkości Włoszczowy, o dworcu buraczanym nie wspominając ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 wrz 2006, 12:29

Fikander pisze: Przypomnę też, że we Francji TGV zatrzymują się w miejscowościach wielkości Włoszczowy, o dworcu buraczanym nie wspominając ;)
Źródło? Przecież to koszmarny wydatek energii i zmarnowane mnóstwo czasu pasażerów na pokładzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ