Pierwsze co robi nadzór ruchu (oraz policja jeśli jest kolizja) to zabezpieczenie zapisów z rejestratora zdarzeń. Tam wyraźnie widać z jaką prędkoscią jechał motorniczy. Jeśli przekroczył magiczne "10" to może się bronić jedynie tym że nie widział ograniczenia, jeśli nie przekroczył "10" - jest bez winy.Półtorak pisze:Taaa, jak zwykle winni motorniczowie. I to nie jedna czarna owca, ale tyle naraz. To akurat jakaś szansa dla nich w postępowaniu odwoławczym do prezesa TW. Ale nikt z dziennikarzy nie poszedł za tym tropem, że to nie jeden z nich zrobił rzekomy błąd, ale wszyscy.
Wypadki i awarie - 2014
Moderator: vernalisadonis
- ZaciszaniN
- Posty: 4434
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
- Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
- Kontakt:
Zasłabnięcie (wylew - z relacji instruktora MZA) ze skutkiem śmiertelnym w wozie #1030 na 05/218, częściowo zablokowany przystanek RZYMOWSKIEGO 01 do około godziny 19:15.Walas pisze:Wiadomo coś o dzisiejszym zgonie pasażera w 1030 pod Galerią Mokotów
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.
- tomasz5254
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 lis 2012, 18:48
- Lokalizacja: z Woli
Awaria A410 na Młocinach około 15:50
10 11 26 27 103 105 109 136 154 159 167 184 186 190 414 523 N43
Co do kontynuacji produkcji Swinga, przyznaję, że masz rację. Nie mogę odnaleźć w sieci artykułu, w którym była mowa o tym, że PESA na realizacji kontraktu dla Sofii przestaje produkować ten model i odtąd oferuje tylko Jazzy, Twisty i Fokstroty. Czytałem to prawdopodobnie na Rynku Kolejowym, ale skoro nie mogę odnaleźć - sorry, wycofuję się.mkm101 pisze:Niezłe zioło jarasz.Półtorak pisze: To samo pomyślałem. Niestety, zakup Swingów się mści. Zresztą i TW, i PESA chyba też już są tego świadomi, stąd decyzja o zaprzestaniu produkcji Swingów i rozpoczęciu Jazzów.
Swingi są wciąż w ofercie, aktualnie produkowane dla Sofii i Szczecina, kolejne zamówione trafią do Bydgoszczy i Torunia.
4bis Stalowa - Woronicza
Zgadza się. Przy okazji krótkotrwałej eksploatacji zawrotki przy Muzeum Niepodległości, która zaczynała się 10-ką, któryś z motorniczych udowodnił, że w jego 105-ce cykanie, by nie przekroczyć 10-ki było mocno problemowe, bo jeśli o ułamek sekundy za długo dał jazdy, to przekraczał 10-kę i to o ładnych kilka km/h, a jeśli za krótko - to jazda się na załączała, albo przejazd całego składu przez cały łuk zajmował całą minutę. A łuk na skręcie z Matki Teresy w Rembielińską jest całkiem spory. W teorii TW się zabezpieczyły, a już motorniczy niech się martwi, jak cykać poniżej 10 km/h, by nie rozjechać pieszych na ich fazie. Bo czas trwania fazy dla tramwaju się nie wydłużył, prawda?mkm101 pisze:Pierwsze co robi nadzór ruchu (oraz policja jeśli jest kolizja) to zabezpieczenie zapisów z rejestratora zdarzeń. Tam wyraźnie widać z jaką prędkoscią jechał motorniczy. Jeśli przekroczył magiczne "10" to może się bronić jedynie tym że nie widział ograniczenia, jeśli nie przekroczył "10" - jest bez winy.Półtorak pisze:Taaa, jak zwykle winni motorniczowie. I to nie jedna czarna owca, ale tyle naraz. To akurat jakaś szansa dla nich w postępowaniu odwoławczym do prezesa TW. Ale nikt z dziennikarzy nie poszedł za tym tropem, że to nie jeden z nich zrobił rzekomy błąd, ale wszyscy.
4bis Stalowa - Woronicza
8315 8A/131 Sadyba około 8.35 wysadził wszystkich pasażerów na końcu zatoki na Placu Konstytucji 01. Czekałem na następną brygadę to kierowca utrzymywał na postoju wysokie obroty.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Wturlać się z prędkością dopuszczalną, stanąć przed przejściem i czekać aż da się bezpiecznie przejechać, czyli aż nie będzie pieszych. Nie ma zastosowania przepis o niewjeżdżaniu na skrzyżowanie jeśli nie da się z niego zjechać, bo jeśli tramwaj rusza na początku zezwalającego, to motorniczy nie może przewidzieć, że ktoś ustawił ograniczenia a nie zmienił czasu trwania sygnału zezwalającego, nie jest to jego wina. A co zastawi - to mało istotne, jak ktoś przyłoży w zastawiający tramwaj, to wina tego, co przyłożył.Półtorak pisze:A łuk na skręcie z Matki Teresy w Rembielińską jest całkiem spory. W teorii TW się zabezpieczyły, a już motorniczy niech się martwi, jak cykać poniżej 10 km/h, by nie rozjechać pieszych na ich fazie. Bo czas trwania fazy dla tramwaju się nie wydłużył, prawda?
Coś się chyba stało na Boermerowie. Między 7 a 7:40 nie pojechało żadne 20, teraz siedze w 20 skróconym do Koła
4 20 25 114 169 190 414 M1 KM-203
2007 148 poległ na Wiatraku na brak ładowania
Awaria
3310 112
Stał na awaryjnych o godzinie 13:00 na przystanku ogrody działkowe bemowo, kierunek Karolin.
3310 112
Stał na awaryjnych o godzinie 13:00 na przystanku ogrody działkowe bemowo, kierunek Karolin.
3238 (13/23) Blokuje ruch na parku Praskim w kierunku dworca Wileńskiego od 15:20. Ruch wznowiony o 15:35.
A106 holował A360 z 741/1 jakoś po 18:00. Za niego jeździ A187.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
-
- Posty: 2117
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
# 3342 chyba 10 lub 12/509 , kolizja na rondzie Starzyńskiego , stracił przednie prawe dolne oświetlenie wraz z blachą widziany przed 15
# 8206 kolizja naprzeciwko Dw. Śródmieście kierunek Dw. Centralny , widziany również przed 15
# 8206 kolizja naprzeciwko Dw. Śródmieście kierunek Dw. Centralny , widziany również przed 15
6933 187/3, wypadek na myśliwieckiej (Neoplany same się kasują już...)
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 15126.html
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 15126.html