Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
WPS = ?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 5835
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Myślałem że znowu jakaś Wytwórnia Pojazdów Szynofilnych or sth... ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5835
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
To raczej wytwórnia pojazdów szyno(rżnąco)wych.
miłośnik 13N
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Szynożrących po prostu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5835
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Żarcie różni się od rżnięcia. Efekt, w przypadku toru, jest ten sam.
Kurcze, zdanie jak z dyktanda.
Kurcze, zdanie jak z dyktanda.
miłośnik 13N
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przez żołądek do ... serca.Stary Pingwin pisze:Żarcie różni się od rżnięcia.
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
To trzeba być nieźle wyposażonym...Glonojad pisze:Przez żołądek do ... serca.Stary Pingwin pisze:Żarcie różni się od rżnięcia.
Lekarze od dawna polecają spożywanie pokarmów wyposażonych w żelazo.Szeregowy_Równoległy pisze:To trzeba być nieźle wyposażonym...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36679
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Zakończcie, proszę.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Oczywiście nie zgadzam się z tą argumentacją. Przede wszystkim zlokalizowanie węzła przesiadkowego nie przy Kondratowicza a za Trasą Toruńską zmienia bardzo wiele. I nie chodzi bynajmniej tylko o garaż dla 1,5 tys. samochodów, ale sensownie urządzoną pętlę autobusową, na którą jest miejsce przy hipotetycznej stacji Grodzisk, a nie ma go na Bródnie (tu można sobie wyobrazić tylko prowizorkę w postaci obecnej trasy 512, nadkładającej kilometry w każdym kursie - kto za to płaci? - żeby zmienić kierunek jazdy). Do pętli Metro Grodzisk dojeżdżałaby zaś nie tylko Zielona Białołęka (tak, korek krótszy o jedną stację metra też ma ogromne znaczenie), ale i wszystkie linie z pasma marecko-radzymińskiego, które mogłyby zostać wycofane ze sporego odcinka.Glonojad pisze:Zabawne jest lansowanie wariantu "jedna stacja do TT". Wariant ten prawie nikomu nic nie poprawa - Białołęka jak musiała się przesiadać, tak musi się przesiadać, Bródno traci połowę stacji metra w strefie dojścia. Jedyna "zaleta" tego wariantu to możliwość budowy parkingu P+R - tyle że to powinno być kryterium brane pod uwagę jako ostatnie, bo parkingi takie powinny być przy liniach kolejowych na przedmieściach w postaci prostych placów, a nie kubaturówek w środku miasta (no, w jednej z dzielnic miejskich). Czyli dla wygody 1,5 tysiąca pasażerów z samochodów - najdroższych pasażerów jeśli chodzi o koszt budowy i utrzymania infrastruktury dla nich - odbieramy możliwość bezpośredniego skorzystania z metra dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców Bródna. Nonsens, który nie ma prawa obronić się w analizie ekonomicznej - ale w pewnym sensie można to nazwać "kompromisem". Ja to nazywam marnotrawstwem...
Dziwne też, że biadolisz nad losem mieszkańców zachodniej części Bródna, która jest akurat świetnie skomunikowana tramwajowo. Co się stanie stanie z tymi tramwajami po doprowadzeniu metra do stacji Rembielińska? Zostanie np. jedna ”3” co 10 minut? Co wtedy z projektem tramwajowym na moście Krasińskiego? Dla mnie traci on sens. Owszem, wybroniłby się jeszcze, gdyby Bródno miało stację metra tylko przy Kondratowicza/św. Wincentego.
Zawsze myślałem, że stację metra projektuje się akurat w tym miejscu, żeby możliwy był dowóz do niej całej zachodniej części Bródna częstymi tramwajami, ale widzę że Pan Redaktor wyprowadził mnie z błędu. Dziękuję!osa pisze:Co się stanie stanie z tymi tramwajami po doprowadzeniu metra do stacji Rembielińska? Zostanie np. jedna ”3” co 10 minut?
No jasne, bo wcale nie ma potoków pasażerów z Bródna na Żoliborz, czego dowodzi nieistnienie takich linii jak 112 czy 114.Co wtedy z projektem tramwajowym na moście Krasińskiego? Dla mnie traci on sens.
Hola, hola. Owszem można dowozić ludzi tramwajami do metra wzdłuż Rembielińskiej, ale co z frekwencją w tych tramwajach na dalszym odcinku w stronę miasta - Odrowąża, 11 Listopada czy Starzyńskiego?
Wątpię też, czy nawet obecna frekwencja w autobusach 112 i 114 uzasadnia budowę nowego mostu z linią tramwajową Bródno - Żoliborz (Metro Plac Wilsona), gdyby miała powstać stacja metra Rembielińska. Coś jest zresztą na rzeczy z odłożeniem na święte nigdy tej właściwie gotowej do realizacji inwestycji (mam na myśli most Krasińskiego).
Wątpię też, czy nawet obecna frekwencja w autobusach 112 i 114 uzasadnia budowę nowego mostu z linią tramwajową Bródno - Żoliborz (Metro Plac Wilsona), gdyby miała powstać stacja metra Rembielińska. Coś jest zresztą na rzeczy z odłożeniem na święte nigdy tej właściwie gotowej do realizacji inwestycji (mam na myśli most Krasińskiego).
Na wylocie planowanej stacji na Bródnie jest spora miejska działka pozwalająca na budowę pętli autobusowej i na nowe rozdanie autobusowe więc prowizorek nikt nie przewiduje (linie marecko-radzymińskie się zmieszczą również).osa pisze:sensownie urządzoną pętlę autobusową, na którą jest miejsce przy hipotetycznej stacji Grodzisk, a nie ma go na Bródnie (tu można sobie wyobrazić tylko prowizorkę w postaci obecnej trasy 512, nadkładającej kilometry w każdym kursie - kto za to płaci? - żeby zmienić kierunek jazdy).
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Zabieranie z Bródna metra, "żeby nie opustoszały tramwaje" wydaje mi się dziwne. (Inna sprawa, że jakoś drastycznie lepszego czasu do centrum to metro wcale nie da.)
Natomiast tak sobie myślę, że warto byłoby zachować sobie możliwość przedłużenia metra (np. za 20 lat, albo za 30). Kierowanie końcówki na zachód przedłużaniu (dokądkolwiek) nie sprzyja. Ale czy da się wykręcić inaczej?
Natomiast tak sobie myślę, że warto byłoby zachować sobie możliwość przedłużenia metra (np. za 20 lat, albo za 30). Kierowanie końcówki na zachód przedłużaniu (dokądkolwiek) nie sprzyja. Ale czy da się wykręcić inaczej?