Komunikacja miejska po M2C - plany, projekty
Moderator: Wiliam
No to ja poproszę w takim razie autobus E-6 (częstotliwość: 5/7,5/—) kursujący między przystankiem technicznym (bez zabierania pasażerów) TARGÓWEK, a przystankiem technicznym DW. WILEŃSKI (także bez zabierania pasażerów), nie zatrzymując się między nimi na żadnych innych przystankach. Dostaniemy wtedy idealną linię przyspieszoną, na której na pewno nie znajdziemy żadnego przystanku gdzie niepotrzebna jest tak częsta linia.
8/10/12pawcio pisze:Zapewne podbicie 159. Po coś je skracają.
A skierowanie do Dw. Zachodniego ma zastąpić relację Mokotów-Dw. Zachodni, obsługiwaną dotychczas przez 187. Oczywiście do tego dochodzi fakt, że na Dw. Zachodnim nie ma miejsca, więc najbliższym wolnym krańcem jest CH Blue City.
-
- Posty: 5090
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
338 15/20 cały DP.
102 12/15/20 z Gocławka Wschodniego przez Dwernickiego , Mińską , Żupniczą , Lubelską
125 12/15/20
166 od Waszyngtona trasą 102 co 15/20/20
155 10/15/20
187 15/20/20
159 8/10/12
105 5/7-8/10
151 10/15/15
wyczytane z pliku zamieszczonego na stronie TVN Warszawa
102 12/15/20 z Gocławka Wschodniego przez Dwernickiego , Mińską , Żupniczą , Lubelską
125 12/15/20
166 od Waszyngtona trasą 102 co 15/20/20
155 10/15/20
187 15/20/20
159 8/10/12
105 5/7-8/10
151 10/15/15
wyczytane z pliku zamieszczonego na stronie TVN Warszawa
Na mapce 159 zostaje na Koszykowej do końca.
To może wybory odwołać, ponieważ głosują osoby nie znające się na komunikacji (ani w ogóle na zarządzaniu miastem)? Mamy przecież rok wyborczy i w dużej mierze stąd wynika ostrożność ZTMu w reformowaniu układu. To naturalne, że na konsultacje społeczne przychodzą nie fachowcy, ale ci, którzy będą z tej komunikacji korzystać. Problemem konsultacji jest nie tyle zdominowanie ich przez trolli, ale stosunkowo mała reprezentatywność, np. przychodzi więcej emerytów niż pracujących. Ale to nie powód, żeby z tych spotkań rezygnować.Georg pisze:Pytanie czy ZTM po propozycjach zmian, powinien przeprowadzać wśród mieszkańców konsultacje? Bo wtedy o komunikacji często wypowiadają się osoby, nie mające o niej zielonego pojęcia i nie widzące dalej niż czubek własnego nosa.
WłodarzewskaBJJ pisze:
i słusznie! Nie wiem, czy jest w tym mieście drugie takie osiedle, które nie miałoby choćby jednego bezpośredniego połączenia do Centrum sensu largo (mam tu ma myśli wszystko od od Bankowego od AL).
159 obecnie (oficjalny rozkład): Pl. Bernardyński - Pl. Zawiszy: 28 minutGeorg pisze:8/10/12pawcio pisze:Zapewne podbicie 159. Po coś je skracają.
A skierowanie do Dw. Zachodniego ma zastąpić relację Mokotów-Dw. Zachodni, obsługiwaną dotychczas przez 187. Oczywiście do tego dochodzi fakt, że na Dw. Zachodnim nie ma miejsca, więc najbliższym wolnym krańcem jest CH Blue City.
187 bez objazdu: brak danych
No więc inaczej
185: Pl. Bernardyński - Torwar: 11 minut
182: Torwar - Zachodni: 17 minut
Razem 28 minut.
Czyli w czasie gdy 187 można było dojechać na Zachodni, w 159 będziemy dopiero przy Zawiszy. Plus dodać bardziej nieprzewidywalne korki.
To jest bardzo zajebiste "zastąpi" .
Nie mówię, żeby nie urządzać spotkań tylko żeby nie zmieniać komunikacji wg. widzimisię ludzi, którzy przychodzą na te spotkania (w szczególności radnych) z uzasadnieniem, że ta dzielnica chce mieć ten autobus, bo "zawsze był" (p. walki Żoliborzan o powrót 122 na KP i 520 na Chomiki).Marvin pisze:To może wybory odwołać, ponieważ głosują osoby nie znające się na komunikacji (ani w ogóle na zarządzaniu miastem)? Mamy przecież rok wyborczy i w dużej mierze stąd wynika ostrożność ZTMu w reformowaniu układu. To naturalne, że na konsultacje społeczne przychodzą nie fachowcy, ale ci, którzy będą z tej komunikacji korzystać. Problemem konsultacji jest nie tyle zdominowanie ich przez trolli, ale stosunkowo mała reprezentatywność, np. przychodzi więcej emerytów niż pracujących. Ale to nie powód, żeby z tych spotkań rezygnować.Georg pisze:Pytanie czy ZTM po propozycjach zmian, powinien przeprowadzać wśród mieszkańców konsultacje? Bo wtedy o komunikacji często wypowiadają się osoby, nie mające o niej zielonego pojęcia i nie widzące dalej niż czubek własnego nosa.
Dawno chyba nie byłem na Torwarze. Kiedy zrobili tam przystanki w jednym poziomie dla tych linii, dzięki czemu czas potrzebny na przesiadkę jest tak mały, że może być pomijany?TGM pisze: 185: Pl. Bernardyński - Torwar: 11 minut
182: Torwar - Zachodni: 17 minut
Razem 28 minut.
-
- Posty: 4109
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Kępa Zawadowska, Pyry, Dąbrówka...i słusznie! Nie wiem, czy jest w tym mieście drugie takie osiedle, które nie miałoby choćby jednego bezpośredniego połączenia do Centrum
na początek refleksja lokalna, przypominam, że przy okazji wprowadzania zmian ZTM wycofywał 512 i 157 "na czas budowy Metra", póki co Rakowiec nic nie zyskuje, nie ma nawet jednej linii ze Żwirki i Wigury do Metra Daszyńskiego, nie mówiąc o dodaniu alternatywnego połączenia z Jasielskiej,
generalnie Ochota i Mokotów dużo straciły również przez budowę Metra, zaś obecnie nic nie zyskują ...
poza tym, jaka linia obsłuży relację: Nowy Świat/Świętokrzyska - Tamka/Topiel/Dobra po wycofaniu 105?
obecna trasa 105 jest praktycznie jedynym strzałem w dziesiątkę przy okazji zmian związanych z budową metra, zostawiłbym tę linię bez zmian, kosztem 109, które mogłoby kończyć trasę przy Metrze
rozumiem, że dodatkowe linie dodane na trasę W-Z za tramwaje np. 226 zostaną zlikwidowane? chyba będą już zbędne i dodatkowe autobusy powinny być skierowane na najbardziej poszkodowane ostatnio relacje (np. Madalińskiego, zakręt Wołoska-Al. Wilanowska, nie mówiąc o braku linii łączącej Pl. Zawiszy z Pl. Bankowym!!!!!!!!!!, o czym już zresztą wspominałem)
generalnie Ochota i Mokotów dużo straciły również przez budowę Metra, zaś obecnie nic nie zyskują ...
poza tym, jaka linia obsłuży relację: Nowy Świat/Świętokrzyska - Tamka/Topiel/Dobra po wycofaniu 105?
obecna trasa 105 jest praktycznie jedynym strzałem w dziesiątkę przy okazji zmian związanych z budową metra, zostawiłbym tę linię bez zmian, kosztem 109, które mogłoby kończyć trasę przy Metrze
rozumiem, że dodatkowe linie dodane na trasę W-Z za tramwaje np. 226 zostaną zlikwidowane? chyba będą już zbędne i dodatkowe autobusy powinny być skierowane na najbardziej poszkodowane ostatnio relacje (np. Madalińskiego, zakręt Wołoska-Al. Wilanowska, nie mówiąc o braku linii łączącej Pl. Zawiszy z Pl. Bankowym!!!!!!!!!!, o czym już zresztą wspominałem)
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504
Całodzienne 460? To mniej więcej tak jak przyśpieszone 460.ARTUR P pisze:Nie połączą tak szybko. Szkoda tylko, że zamiast 260 nie będzie linii 460 (wraz z wywaleniem przystanków: Gorzykowska, Al. Solidarności, Szwedzka i Rzeszotarskiej)Gdynianin pisze:Po wyborach 160 i 260 połączy się w jedno 160 Targówek-Wileński i tyle
ŁK
Relację z drugiego akapitu zapewni nowa linia 151 MŁYNÓW-BROWARNA 10/15/15
226 będzie zlikwidowane. Zakręt Wołoska-Al. Wilanowska ma 218, a Madalińskiego - 138.
Po co chcesz mnożyć relacje? Trzeba zwiększać częstotliwość, kosztem cięcia liczby linii.
226 będzie zlikwidowane. Zakręt Wołoska-Al. Wilanowska ma 218, a Madalińskiego - 138.
Po co chcesz mnożyć relacje? Trzeba zwiększać częstotliwość, kosztem cięcia liczby linii.
Chyba jednak lepiej, że metro dubluje 178, co 20 minut, a nie 174, co 10, które by wtedy dublowało obie linie metra.Mong pisze: Czemu 174 nie mogło pojechać za 178 przez Świętokrzyską i Krakowskie do Konwiktorskiej, a 178 skrócić do Ronda Daszyńskiego? Przecież teraz 178 będzie dublować 4 stacje M2C Zostawić coś nad metrem ok - ale może nie tasiemca z Ursusa?
Poza tym łatwiej będzie uwalić takie 178 niż 174.
ŁK
218 co 15 minut i 138 co 15-20 minut to żadne relacje, prościej jest dojść, tylko po co jest komunikacja ...?
151 zamiast 102+105 (a niedawno 102+105+128) również nie brzmi zbyt ciekawie, ale rozumiem niedaleko będzie metro ...
151 zamiast 102+105 (a niedawno 102+105+128) również nie brzmi zbyt ciekawie, ale rozumiem niedaleko będzie metro ...
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504