Komunikacja miejska po M2C - plany, projekty

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 16 kwie 2014, 19:31

No to ja poproszę w takim razie autobus E-6 (częstotliwość: 5/7,5/—) kursujący między przystankiem technicznym (bez zabierania pasażerów) TARGÓWEK, a przystankiem technicznym DW. WILEŃSKI (także bez zabierania pasażerów), nie zatrzymując się między nimi na żadnych innych przystankach. Dostaniemy wtedy idealną linię przyspieszoną, na której na pewno nie znajdziemy żadnego przystanku gdzie niepotrzebna jest tak częsta linia.

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 kwie 2014, 19:43

pawcio pisze:Zapewne podbicie 159. Po coś je skracają.
8/10/12
A skierowanie do Dw. Zachodniego ma zastąpić relację Mokotów-Dw. Zachodni, obsługiwaną dotychczas przez 187. Oczywiście do tego dochodzi fakt, że na Dw. Zachodnim nie ma miejsca, więc najbliższym wolnym krańcem jest CH Blue City.

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 kwie 2014, 19:48

338 15/20 cały DP.
102 12/15/20 z Gocławka Wschodniego przez Dwernickiego , Mińską , Żupniczą , Lubelską
125 12/15/20
166 od Waszyngtona trasą 102 co 15/20/20
155 10/15/20
187 15/20/20
159 8/10/12
105 5/7-8/10
151 10/15/15
wyczytane z pliku zamieszczonego na stronie TVN Warszawa

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 kwie 2014, 20:22

Na mapce 159 zostaje na Koszykowej do końca.

Awatar użytkownika
Marvin
Posty: 172
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:55
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: Marvin » 16 kwie 2014, 20:43

Georg pisze:Pytanie czy ZTM po propozycjach zmian, powinien przeprowadzać wśród mieszkańców konsultacje? Bo wtedy o komunikacji często wypowiadają się osoby, nie mające o niej zielonego pojęcia i nie widzące dalej niż czubek własnego nosa.
To może wybory odwołać, ponieważ głosują osoby nie znające się na komunikacji (ani w ogóle na zarządzaniu miastem)? Mamy przecież rok wyborczy i w dużej mierze stąd wynika ostrożność ZTMu w reformowaniu układu. To naturalne, że na konsultacje społeczne przychodzą nie fachowcy, ale ci, którzy będą z tej komunikacji korzystać. Problemem konsultacji jest nie tyle zdominowanie ich przez trolli, ale stosunkowo mała reprezentatywność, np. przychodzi więcej emerytów niż pracujących. Ale to nie powód, żeby z tych spotkań rezygnować.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 16 kwie 2014, 20:45

BJJ pisze:
i słusznie! Nie wiem, czy jest w tym mieście drugie takie osiedle, które nie miałoby choćby jednego bezpośredniego połączenia do Centrum sensu largo (mam tu ma myśli wszystko od od Bankowego od AL).
Włodarzewska

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5270
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 kwie 2014, 20:52

Georg pisze:
pawcio pisze:Zapewne podbicie 159. Po coś je skracają.
8/10/12
A skierowanie do Dw. Zachodniego ma zastąpić relację Mokotów-Dw. Zachodni, obsługiwaną dotychczas przez 187. Oczywiście do tego dochodzi fakt, że na Dw. Zachodnim nie ma miejsca, więc najbliższym wolnym krańcem jest CH Blue City.
159 obecnie (oficjalny rozkład): Pl. Bernardyński - Pl. Zawiszy: 28 minut
187 bez objazdu: brak danych :P
No więc inaczej
185: Pl. Bernardyński - Torwar: 11 minut
182: Torwar - Zachodni: 17 minut
Razem 28 minut.

Czyli w czasie gdy 187 można było dojechać na Zachodni, w 159 będziemy dopiero przy Zawiszy. Plus dodać bardziej nieprzewidywalne korki.

To jest bardzo zajebiste "zastąpi" ](*,) .

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 kwie 2014, 21:30

Marvin pisze:
Georg pisze:Pytanie czy ZTM po propozycjach zmian, powinien przeprowadzać wśród mieszkańców konsultacje? Bo wtedy o komunikacji często wypowiadają się osoby, nie mające o niej zielonego pojęcia i nie widzące dalej niż czubek własnego nosa.
To może wybory odwołać, ponieważ głosują osoby nie znające się na komunikacji (ani w ogóle na zarządzaniu miastem)? Mamy przecież rok wyborczy i w dużej mierze stąd wynika ostrożność ZTMu w reformowaniu układu. To naturalne, że na konsultacje społeczne przychodzą nie fachowcy, ale ci, którzy będą z tej komunikacji korzystać. Problemem konsultacji jest nie tyle zdominowanie ich przez trolli, ale stosunkowo mała reprezentatywność, np. przychodzi więcej emerytów niż pracujących. Ale to nie powód, żeby z tych spotkań rezygnować.
Nie mówię, żeby nie urządzać spotkań tylko żeby nie zmieniać komunikacji wg. widzimisię ludzi, którzy przychodzą na te spotkania (w szczególności radnych) z uzasadnieniem, że ta dzielnica chce mieć ten autobus, bo "zawsze był" (p. walki Żoliborzan o powrót 122 na KP i 520 na Chomiki).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8384
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 kwie 2014, 21:59

TGM pisze: 185: Pl. Bernardyński - Torwar: 11 minut
182: Torwar - Zachodni: 17 minut
Razem 28 minut.
Dawno chyba nie byłem na Torwarze. Kiedy zrobili tam przystanki w jednym poziomie dla tych linii, dzięki czemu czas potrzebny na przesiadkę jest tak mały, że może być pomijany?

Autobus Czerwon
Posty: 4109
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 kwie 2014, 22:05

i słusznie! Nie wiem, czy jest w tym mieście drugie takie osiedle, które nie miałoby choćby jednego bezpośredniego połączenia do Centrum
Kępa Zawadowska, Pyry, Dąbrówka...

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 16 kwie 2014, 22:06

na początek refleksja lokalna, przypominam, że przy okazji wprowadzania zmian ZTM wycofywał 512 i 157 "na czas budowy Metra", póki co Rakowiec nic nie zyskuje, nie ma nawet jednej linii ze Żwirki i Wigury do Metra Daszyńskiego, nie mówiąc o dodaniu alternatywnego połączenia z Jasielskiej,
generalnie Ochota i Mokotów dużo straciły również przez budowę Metra, zaś obecnie nic nie zyskują ...

poza tym, jaka linia obsłuży relację: Nowy Świat/Świętokrzyska - Tamka/Topiel/Dobra po wycofaniu 105?
obecna trasa 105 jest praktycznie jedynym strzałem w dziesiątkę przy okazji zmian związanych z budową metra, zostawiłbym tę linię bez zmian, kosztem 109, które mogłoby kończyć trasę przy Metrze

rozumiem, że dodatkowe linie dodane na trasę W-Z za tramwaje np. 226 zostaną zlikwidowane? chyba będą już zbędne i dodatkowe autobusy powinny być skierowane na najbardziej poszkodowane ostatnio relacje (np. Madalińskiego, zakręt Wołoska-Al. Wilanowska, nie mówiąc o braku linii łączącej Pl. Zawiszy z Pl. Bankowym!!!!!!!!!!, o czym już zresztą wspominałem)
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

Łukasz
Posty: 10635
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 kwie 2014, 22:13

ARTUR P pisze:
Gdynianin pisze:Po wyborach 160 i 260 połączy się w jedno 160 Targówek-Wileński i tyle ;)
Nie połączą tak szybko. Szkoda tylko, że zamiast 260 nie będzie linii 460 (wraz z wywaleniem przystanków: Gorzykowska, Al. Solidarności, Szwedzka i Rzeszotarskiej) :twisted:
Całodzienne 460? To mniej więcej tak jak przyśpieszone 460.
ŁK

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 kwie 2014, 22:15

Relację z drugiego akapitu zapewni nowa linia 151 MŁYNÓW-BROWARNA 10/15/15
226 będzie zlikwidowane. Zakręt Wołoska-Al. Wilanowska ma 218, a Madalińskiego - 138.
Po co chcesz mnożyć relacje? Trzeba zwiększać częstotliwość, kosztem cięcia liczby linii.

Łukasz
Posty: 10635
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 kwie 2014, 22:17

Mong pisze: Czemu 174 nie mogło pojechać za 178 przez Świętokrzyską i Krakowskie do Konwiktorskiej, a 178 skrócić do :mewa: Ronda Daszyńskiego? Przecież teraz 178 będzie dublować 4 stacje M2C :roll: Zostawić coś nad metrem ok - ale może nie tasiemca z Ursusa?
Chyba jednak lepiej, że metro dubluje 178, co 20 minut, a nie 174, co 10, które by wtedy dublowało obie linie metra.
Poza tym łatwiej będzie uwalić takie 178 niż 174.
ŁK

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 16 kwie 2014, 22:19

218 co 15 minut i 138 co 15-20 minut to żadne relacje, prościej jest dojść, tylko po co jest komunikacja ...?
151 zamiast 102+105 (a niedawno 102+105+128) również nie brzmi zbyt ciekawie, ale rozumiem niedaleko będzie metro ...
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

ODPOWIEDZ