[ĹťW] UĹźywane autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 12 sty 2006, 18:13

Nordyk110 pisze:Chcą kupić około 50 używanych wozów,mam dwie wątpliwości:
1 Skąd kupią 50 używanych autobusów ,najlepiej jednej marki i mniejwięcej z jednego rocznika [żeby im stworzyć jakąś jednolitą bazę remontową]
Skądś tam kupią.Może nie z jednego miasta,ale zgadzam się,że powinny być te busy jednej marki.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 12 sty 2006, 20:47

Po pierwsze-startują w takim przetargu firmy pośredniczące, np. MAN, który skupuje używane MANy w Niemczech i sprzedaje je w Polsce. Po drugie-w wymaganiach przetargowych można zawrzeć wymaganie, że autobusy muszą być jednego typu. Można chyba nawet określić marke i typ poszukiwanego pojazdu.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 13 sty 2006, 22:45

TLG pisze:Po pierwsze-startują w takim przetargu firmy pośredniczące, np. MAN, który skupuje używane MANy w Niemczech i sprzedaje je w Polsce. Po drugie-w wymaganiach przetargowych można zawrzeć wymaganie, że autobusy muszą być jednego typu. Można chyba nawet określić marke i typ poszukiwanego pojazdu.

Jak znam życie i zamówienia ,to każde miasto wybiera taki bus jaki mu pasuje ,i póżniej może się okazać że niby jedna firma i jeden typ pojazdu a rózne silniki ,skrzynie biegów ,liczba drzwi,siedzenia... 8-)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 13 sty 2006, 22:58

W MANach silniki są raczej te same. A skrzynie biegów dwóch producentów: ZF i Voith. Przetarg na używane daje troche większe możliwości wyboru niż przetarg na nowe. Ale nie ma pełnej dowolności. MZA zapewne będzie usiłowało kupić NG313, ale to może być trudne i drogie.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 13 sty 2006, 23:16

MZA zapewne będzie usiłowało kupić NG313, ale to może być trudne i drogie.
Gdyby tak się stało,to nie powiem,ale byłby to sukces.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Gość

Post autor: Gość » 13 sty 2006, 23:28

Wydaje mi się, że włodarze MZA poprostu przekalkulowali i bredzili od rzeczy w wywiadach. Jeśli uda im się coś znaleźć to będą to raczej MANy NG312 z roku 1998, może 99. Praktycznie nikt nie sprzedaje nowszych autobusów, tym bardziej w dużej ilości. No i te 400 tys. przewidywanej ceny/egz. wydają mi się jakieś niskie. Nawet Berlin pozbywał się jeszcze starszych roczników. Ale może się mylę :roll:

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 sty 2006, 11:20

Piotrek pisze:Gdyby tak się stało,to nie powiem,ale byłby to sukces.
Gość pisze:Wydaje mi się, że włodarze MZA poprostu przekalkulowali i bredzili od rzeczy w wywiadach. Jeśli uda im się coś znaleźć to będą to raczej MANy NG312 z roku 1998, może 99. Praktycznie nikt nie sprzedaje nowszych autobusów, tym bardziej w dużej ilości. No i te 400 tys. przewidywanej ceny/egz. wydają mi się jakieś niskie. Nawet Berlin pozbywał się jeszcze starszych roczników. Ale może się mylę :roll:
Albo NG312 albo Mercedes O405NG. Poznańskie NG313 są używane. Ale wszystkie byłe demówkami. A kupć taki autobus za 400tys to rzeczywiście ambitne zadanie. ZKM Gdańsk kupował ex-berlińskie O405NG2 (rocznik 96') za ok. 300 tys. sztuka więc 10-letnie. Nie wiem kto sprzeda 50 pięcioletnich wozów. Zobaczymy po pierwszym przetargu.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 14 sty 2006, 12:11

Albo NG312 albo Mercedes O405NG. Poznańskie NG313 są używane. Ale wszystkie byłe demówkami. A kupć taki autobus za 400tys to rzeczywiście ambitne zadanie. ZKM Gdańsk kupował ex-berlińskie O405NG2 (rocznik 96') za ok. 300 tys. sztuka więc 10-letnie. Nie wiem kto sprzeda 50 pięcioletnich wozów. Zobaczymy po pierwszym przetargu.
Raczej na pewno nie jeden przewoznik.Ja bym szukał w Skandynawii,bo rynek niemiecki jest chyba juz dobrze spenetrowany :) Taa,ambitne zadanie,dlatego nie zdziwie się jak busy będą jednak miały 8-10 lat.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 sty 2006, 16:02

W Skandynawii masz skandynawskie autobusy. Volvo, Scania. Raczej nie jest tak dużo autobusów niskopodłogowych. Raczej LE. Ale NG272/NG312 to dobry autobus. Natomiast O405GN2 są jeszcze lepsze. Zdarzyło mi sie jechać lubelskimi używanymi O405N2. Świętne autobusy! Odnośnie wieku-o młodsze niż 6-10 lat na prawde trudno.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 14 sty 2006, 19:13

W Skandynawii masz skandynawskie autobusy. Volvo, Scania. Raczej nie jest tak dużo autobusów niskopodłogowych. Raczej LE. Ale NG272/NG312 to dobry autobus. Natomiast O405GN2 są jeszcze lepsze. Zdarzyło mi sie jechać lubelskimi używanymi O405N2. Świętne autobusy! Odnośnie wieku-o młodsze niż 6-10 lat na prawde trudno.
W skandynawi znalazło by się trochę wozów niskopodłogowych (choć bardziej niskowejściowych) tylko że nie 18 metrowców. Chociażby Arriva sprzedaje w tej chwili.
Gorzej sprawa wygląda z MAN-ami bo Mercedesów to jest w bród, głównie ze względu na cene (wysoką). Jedyny rynek, który daje nam szansę to Benelux i Francja. Tam odbywają się akurat masowe wymiany taboru tylko że są to Renault, VanHool itp.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 sty 2006, 21:00

Ja jestem zwolennikiem VanHooli AG, ale nie wyobrażam sobie zakupu tych autobusów. Renault? To tylko R312(nijak nie pasuje to wymagań MZA) i wcześniejsze Agory. Benelux to racczej starsze DAFy, Jonckheere, VDL. Nie przyjełóy by się u nas.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 14 sty 2006, 21:09

TLG pisze:Ja jestem zwolennikiem VanHooli AG, ale nie wyobrażam sobie zakupu tych autobusów. Renault? To tylko R312(nijak nie pasuje to wymagań MZA) i wcześniejsze Agory. Benelux to racczej starsze DAFy, Jonckheere, VDL. Nie przyjełóy by się u nas.
Na pewno VanHooli nie zakupią,a juz tym bardziej Renault.Mimo wszystko zbyt egzotycznie :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Gość

Post autor: Gość » 14 sty 2006, 21:20

Szczerze mówiąc też wolałbym Mercedesy - MANy drugiej generacji średnio mi się podobają. Ale to raczej nie w tym przedziale wiekowym. No i w reportażu w TKW rzecznik MZA mówił, że najbardziej chcieliby pojazdy jednej z już używanych firm - w ramach ujednolicania. Szczerze mówiąc czarno to widzę, ale pożyjemy ... ;)

A Poznań rzeczywiście wypada in plus w zakupach używańców, vide niedawne zakupy ex testowych NL 3G i NU :)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 sty 2006, 22:02

Obrazek

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 14 sty 2006, 22:03

Podoba mi się :P
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ