Skądś tam kupią.Może nie z jednego miasta,ale zgadzam się,że powinny być te busy jednej marki.Nordyk110 pisze:Chcą kupić około 50 używanych wozów,mam dwie wątpliwości:
1 Skąd kupią 50 używanych autobusów ,najlepiej jednej marki i mniejwięcej z jednego rocznika [żeby im stworzyć jakąś jednolitą bazę remontową]
[ĹťW] UĹźywane autobusy
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Po pierwsze-startują w takim przetargu firmy pośredniczące, np. MAN, który skupuje używane MANy w Niemczech i sprzedaje je w Polsce. Po drugie-w wymaganiach przetargowych można zawrzeć wymaganie, że autobusy muszą być jednego typu. Można chyba nawet określić marke i typ poszukiwanego pojazdu.
15/12/2005-12/7/2019
TLG pisze:Po pierwsze-startują w takim przetargu firmy pośredniczące, np. MAN, który skupuje używane MANy w Niemczech i sprzedaje je w Polsce. Po drugie-w wymaganiach przetargowych można zawrzeć wymaganie, że autobusy muszą być jednego typu. Można chyba nawet określić marke i typ poszukiwanego pojazdu.
Jak znam życie i zamówienia ,to każde miasto wybiera taki bus jaki mu pasuje ,i póżniej może się okazać że niby jedna firma i jeden typ pojazdu a rózne silniki ,skrzynie biegów ,liczba drzwi,siedzenia...
Wydaje mi się, że włodarze MZA poprostu przekalkulowali i bredzili od rzeczy w wywiadach. Jeśli uda im się coś znaleźć to będą to raczej MANy NG312 z roku 1998, może 99. Praktycznie nikt nie sprzedaje nowszych autobusów, tym bardziej w dużej ilości. No i te 400 tys. przewidywanej ceny/egz. wydają mi się jakieś niskie. Nawet Berlin pozbywał się jeszcze starszych roczników. Ale może się mylę
Piotrek pisze:Gdyby tak się stało,to nie powiem,ale byłby to sukces.
Albo NG312 albo Mercedes O405NG. Poznańskie NG313 są używane. Ale wszystkie byłe demówkami. A kupć taki autobus za 400tys to rzeczywiście ambitne zadanie. ZKM Gdańsk kupował ex-berlińskie O405NG2 (rocznik 96') za ok. 300 tys. sztuka więc 10-letnie. Nie wiem kto sprzeda 50 pięcioletnich wozów. Zobaczymy po pierwszym przetargu.Gość pisze:Wydaje mi się, że włodarze MZA poprostu przekalkulowali i bredzili od rzeczy w wywiadach. Jeśli uda im się coś znaleźć to będą to raczej MANy NG312 z roku 1998, może 99. Praktycznie nikt nie sprzedaje nowszych autobusów, tym bardziej w dużej ilości. No i te 400 tys. przewidywanej ceny/egz. wydają mi się jakieś niskie. Nawet Berlin pozbywał się jeszcze starszych roczników. Ale może się mylę
15/12/2005-12/7/2019
Raczej na pewno nie jeden przewoznik.Ja bym szukał w Skandynawii,bo rynek niemiecki jest chyba juz dobrze spenetrowany Taa,ambitne zadanie,dlatego nie zdziwie się jak busy będą jednak miały 8-10 lat.Albo NG312 albo Mercedes O405NG. Poznańskie NG313 są używane. Ale wszystkie byłe demówkami. A kupć taki autobus za 400tys to rzeczywiście ambitne zadanie. ZKM Gdańsk kupował ex-berlińskie O405NG2 (rocznik 96') za ok. 300 tys. sztuka więc 10-letnie. Nie wiem kto sprzeda 50 pięcioletnich wozów. Zobaczymy po pierwszym przetargu.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
W Skandynawii masz skandynawskie autobusy. Volvo, Scania. Raczej nie jest tak dużo autobusów niskopodłogowych. Raczej LE. Ale NG272/NG312 to dobry autobus. Natomiast O405GN2 są jeszcze lepsze. Zdarzyło mi sie jechać lubelskimi używanymi O405N2. Świętne autobusy! Odnośnie wieku-o młodsze niż 6-10 lat na prawde trudno.
15/12/2005-12/7/2019
W skandynawi znalazło by się trochę wozów niskopodłogowych (choć bardziej niskowejściowych) tylko że nie 18 metrowców. Chociażby Arriva sprzedaje w tej chwili.W Skandynawii masz skandynawskie autobusy. Volvo, Scania. Raczej nie jest tak dużo autobusów niskopodłogowych. Raczej LE. Ale NG272/NG312 to dobry autobus. Natomiast O405GN2 są jeszcze lepsze. Zdarzyło mi sie jechać lubelskimi używanymi O405N2. Świętne autobusy! Odnośnie wieku-o młodsze niż 6-10 lat na prawde trudno.
Gorzej sprawa wygląda z MAN-ami bo Mercedesów to jest w bród, głównie ze względu na cene (wysoką). Jedyny rynek, który daje nam szansę to Benelux i Francja. Tam odbywają się akurat masowe wymiany taboru tylko że są to Renault, VanHool itp.
Na pewno VanHooli nie zakupią,a juz tym bardziej Renault.Mimo wszystko zbyt egzotycznieTLG pisze:Ja jestem zwolennikiem VanHooli AG, ale nie wyobrażam sobie zakupu tych autobusów. Renault? To tylko R312(nijak nie pasuje to wymagań MZA) i wcześniejsze Agory. Benelux to racczej starsze DAFy, Jonckheere, VDL. Nie przyjełóy by się u nas.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Szczerze mówiąc też wolałbym Mercedesy - MANy drugiej generacji średnio mi się podobają. Ale to raczej nie w tym przedziale wiekowym. No i w reportażu w TKW rzecznik MZA mówił, że najbardziej chcieliby pojazdy jednej z już używanych firm - w ramach ujednolicania. Szczerze mówiąc czarno to widzę, ale pożyjemy ...
A Poznań rzeczywiście wypada in plus w zakupach używańców, vide niedawne zakupy ex testowych NL 3G i NU
A Poznań rzeczywiście wypada in plus w zakupach używańców, vide niedawne zakupy ex testowych NL 3G i NU
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Podoba mi się
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel