![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Szybkie pytanie
Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy
Ja też dziękuję za odpowiedź. ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 maja 2013, 14:24
- Lokalizacja: Konin (Wlkp.)
Mam trzy pytania:
Co oznacza skrót DKS (Przystanek DKS Targówek)?
Czy Inspiro już jeżdżą na M1?
Czy wejście do Parku Łazienki Królewskie jest nieodpłatne?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Co oznacza skrót DKS (Przystanek DKS Targówek)?
Czy Inspiro już jeżdżą na M1?
Czy wejście do Parku Łazienki Królewskie jest nieodpłatne?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
1. Dzielnicowy Klub Sportowy
2. Tak
3. Tak
2. Tak
3. Tak
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 maja 2013, 14:24
- Lokalizacja: Konin (Wlkp.)
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź.
Jeżdżą. I jest ich już naprawdę sporo. Łatwiej trafić teraz na Inspiro niż na Wagonmasza (zwłaszcza starego).Oktixerek7x pisze: Czy Inspiro już jeżdżą na M1?
Ta? To ja mam jakiegoś pecha, że z reguły Inspiro mija mnie w przeciwną stronę, a w moim kierunku podjeżdża najstarszy jaki może być. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
No raczej łatwiej spotkać stare pociągi Wagonmasza niż nowe, zwłaszcza że 2 składy tego typu stoją odstawione na Kabatach.bepe pisze:Jeżdżą. I jest ich już naprawdę sporo. Łatwiej trafić teraz na Inspiro niż na Wagonmasza (zwłaszcza starego).
![:wink: :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czy na Dw. Wschodnim (Kijowska) jest oddzielna ekspedycja, czy kierowcy mogą skorzystać z tej na Lubelskiej?
Nie ma oddzielnej ekspedycji.Georg pisze:Czy na Dw. Wschodnim (Kijowska) jest oddzielna ekspedycja, czy kierowcy mogą skorzystać z tej na Lubelskiej?
![:wink: :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Masz mój głosSzeregowy_Równoległy pisze:Ale to fikcja, bo nikt nie wymaga od rowerzystów przestrzegania przytoczonych przepisów. Jeżdżą gdzie i jak chcą, na dowolnym świetle, po dowolnej części drogi, jezdnię przecinają gdzie i jak im wygodnie podcierając się przy tym ustawą i rozporządzeniami i wszystkim to najwyraźniej pasuje. A DDR nie jadą, bo im nie pasuje nawierzchnia, na jezdni jest lepsza (tak usłyszałem od pajaca na Prymasa Tysiąclecia, jak go zapytałem, czemu nie jedzie DDR, skoro ją ma, tylko wpierdziela mi się pod autobus.). Zjedzie pierdzielony z chodnika wprost pod samochód/autobus, zatrąbisz, a ten ma pretensje. Bo on może, bo jest, kurwa, eko, trendy, dżezi i chuj-wie-co-jeszcze. Gdybym startował w jakichś wyborach, to sezon polowań (za pomocą wiatrówek) na ostentacyjnie łamiących przepisy rowerzystów byłby jednym z moich haseł wyborczych.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hmm... W każdym razie np. wczoraj na trzy przejazdy dwa razy jechałem Inspiro. Kiedy jechałem ostatnio Wagonmaszem - nie pamiętam.ashir pisze:No raczej łatwiej spotkać stare pociągi Wagonmasza niż nowe, zwłaszcza że 2 składy tego typu stoją odstawione na Kabatach.bepe pisze:Jeżdżą. I jest ich już naprawdę sporo. Łatwiej trafić teraz na Inspiro niż na Wagonmasza (zwłaszcza starego).
Czy ktoś mógłby podać jaka jest wymagana szerokość pasa drogowego dla dwukierunkowego ruchu tramwajów ? Chodzi mi o to ile miejsca to zajmuje (dwa tory + trakcja + co tam jeszcze jest wymagane) jeśli chcę to wkomponować w drogę dwujezdniową.
Dobra, to leci tak:
0,75 m - od krawędzi jezdni do pudła wagonu
2,40 m - szerokość wagonu w warunkach polskich (może się różnić w zależności od widzimisię zamawiającego)
Po przemnożeniu razy 2 daje nam to stałą wartość 6,30 m.
I teraz:
Jeśli nie ma nic w międzytorzu to dodajemy do tej wartości 0,5 m, jeśli coś jest to 2*0,5 m + szerokość obiektu.
Zazwyczaj w polskich warunkach wychodzi z tego przy słupach trakcyjnych w środku 7,80 m, jeśli sieć jest podwieszana i nie ma nic w międzytorzu, jak widać ze wzoru 6,80 m.
Edit: Na łukach uwzględniamy jeszcze wychylenie skręcającego wagonu pod wpływem siły odśrodkowej, wyliczane ze wzoru 5/promień łuku (nawet kilkanaście cm).
0,75 m - od krawędzi jezdni do pudła wagonu
2,40 m - szerokość wagonu w warunkach polskich (może się różnić w zależności od widzimisię zamawiającego)
Po przemnożeniu razy 2 daje nam to stałą wartość 6,30 m.
I teraz:
Jeśli nie ma nic w międzytorzu to dodajemy do tej wartości 0,5 m, jeśli coś jest to 2*0,5 m + szerokość obiektu.
Zazwyczaj w polskich warunkach wychodzi z tego przy słupach trakcyjnych w środku 7,80 m, jeśli sieć jest podwieszana i nie ma nic w międzytorzu, jak widać ze wzoru 6,80 m.
Edit: Na łukach uwzględniamy jeszcze wychylenie skręcającego wagonu pod wpływem siły odśrodkowej, wyliczane ze wzoru 5/promień łuku (nawet kilkanaście cm).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Gdzie dokładnie znajduje się przystanek Zajezdnia Kleszczowa 04? ![:razz: :razz:](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:razz: :razz:](./images/smilies/icon_razz.gif)
Na bramie zajezdni.