Układ linii tramwajowych z M2C

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 maja 2014, 19:55

Linia 28

Proponujemy wycofanie jej z pętli Żerań FSO i odcinka ul. Jagiellońskiej do ronda Starzyńskiego i skierowanie jej na trasę: KOŁO - ... - most Gdański - Jagiellońska - Targowa - Kijowska - KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA. Dzięki temu przywrócone zostałoby bezpośredniego połączenie tramwajowe ul. Kawęczyńskiej i Dw. Wschodniego oraz ciągu ul. Broniewskiego z Dw. Wileńskim.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36662
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 maja 2014, 20:49

No byłoby przywrócone. Tylko że Jackowi Marszałkowi ono na nic, bo na Dworzec Wschodni nie jeździł (przynajmniej na co dzień ;), a Broniewskiego go nie urządza w ogóle. Więc co tu niby jest po jego myśli?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 maja 2014, 21:42

Osa na blogu pisze, że 13 ma wrócić na trasie Koło/Zajezdnia Wola - Kawęczyńska.

Ciekawe, czy koordynacja z 20 i 23 się posypie na starcie xzy dopiero po pierwszych cięciach świątecznych ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 maja 2014, 22:44

Ciekawe skąd brygady.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 maja 2014, 18:02

Z 23?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 25 maja 2014, 14:53

Najwięcej wątpliwości w proponowanym przez ZTM układzie budzi sytuacja na Żeraniu FSO (2 słabe linie mogą nie wystarczyć) oraz brak bezpośredniego połączenia Szmulek z Trasą WZ (na to drugie narzekało dużo osób na czacie z Dyrektorem ZTM).

Zaproponowałbym więc takie rozwiązanie:
-uruchamiamy słabą 21 z Żerania FSO na Wiatraczną (będą wtedy 3 słabe linie na Żeraniu), potrzebujemy do tego jakichś 9 brygad
-wycofujemy 26 z Grochowa i kierujemy na Dw. Wschodni, oszczędzamy 4 brygady. 26 na Grochowskiej zostaje zastąpiona przez 6+21 (skoordynowane)

Potrzeba dodatkowych 5 brygad, ale na pewno się znajdą (np. z 23, co widać w poście powyżej) ;)

Jedyna wada takiego rozwiązania to brak bezpośredniego połączenia Grochowskiej z Trasą WZ (ale może da się to znieść).

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 maja 2014, 16:57

michj pisze:Jedyna wada takiego rozwiązania to brak bezpośredniego połączenia Grochowskiej z Trasą WZ (ale może da się to znieść).
Nie da się znieść. Bo wtedy musiałoby zostać 226, a na to nikt z ZTM nie pójdzie. Uruchomienie i zapełnienie 226 też świadczą o tym, że ta relacja jest bardzo potrzebna.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 maja 2014, 17:06

Georg pisze:[...]zapełnienie 226 też świadczą o tym, że ta relacja jest bardzo potrzebna.
Szczególnie, że w szczycie ta linia odjeżdża z Metra Ratusz Arsenał ledwo z zajętymi miejscami siedzącymi.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 maja 2014, 17:31

226 właśnie znakomicie pokazuje że powrót 26 na Wiatraczną wcale konieczny nie jest. Choć zostawianie tej relacji bez niczego też może być trudne do przepchnięcia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 maja 2014, 17:41

To może wystarczy do tego linia słaba, zamiast silnej, skoro takie pustki są na 226. Widać moje pojedyncze obserwacje około 15 z MRA i na Targowej były niemiarodajne.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 25 maja 2014, 18:19

226 pracuje bardzo dobrze na odcinku do Wiatracznej do Dworca Wileńskiego, na pozostałej części trasy niby trochę ludzi wozi, ale jest to raczej stała liczba, która nie zmienia się względem dnia tygodnia i jego pory.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36662
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 maja 2014, 18:23

Domas pisze:226 pracuje bardzo dobrze na odcinku do Wiatracznej do Dworca Wileńskiego, na pozostałej części trasy niby trochę ludzi wozi, ale jest to raczej stała liczba, która nie zmienia się względem dnia tygodnia i jego pory.
Tym bardziej szkoda silnej 3...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 maja 2014, 6:29

Żeraniowi 2 sensowne sloty wystarcza w zupelnosci.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 maja 2014, 7:30

Sensowne. 18+20 z różnych mostów sensowne nie jest. I nie wiem, czy najpierw nie powinien się skończyć remont Grota.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 maja 2014, 8:09

A czy musi być i 4 i 18? Nie lepsza byłaby silna 18 z Żerania FSO na Służewiec i silne 26 bez zmiany trasy? Puławskiej przydałaby się silna linia 35 zamiast dwóch słabych (4 i 35). Dzięki temu można się pozbyć kłopotliwego skrętu przy Bankowym, który hamuje tramwaje i na północ i na zachód. A 35 z Broniewskiego do Centrum na pewno byłoby przyjęte przez pasażerów bardzo życzliwie.

ODPOWIEDZ