No tak, ale na Trasie W-Z jest trambus pas. A ja mówię o pasie dla autobusów bez torowiska (ale nie wiem na ile torowisko ma wpływ na wytrzymałość tej trasy, więc nie mam zamiaru zgrywać eksperta). Weźmy np. taką al. Solidarności od Wileńskiego do Szwedzkiej. Jeździ tam cała masa zapchanych przegubów na 160, 190, 517, podmiejskich.Bastian pisze:Jaki znów pas z asfaltu? Podpowiedź: ile razy od czasu przebudowy była już remontowana specjalna nawierzchnia na Trasie W-Z, a ile razy torowisko jako takie? No i nikt ci nie wpuści takich potworów na Krakowskie Przedmieście, gdzie nawierzchnia (granitowa, a co? ) ledwie wytrzymuje zwykłe przegubowe autobusy. W zasadzie to nie wytrzymuje.
Oczywistym jest, że nawierzchnia KP i NŚ byłaby do przebudowy, ale nie zapominaj, że ja porwnuję tego metrobusa z budową tramwaju na Sobieskiego ale także na KP i NŚ. Więc tańsze chyba będzie dostosowanie jezdni Traktu Królewskiego do 25 metrowców niż do tramwajów i jeszcze dodatkowo autobusów (bo chyba nawet jeśli puszczono by tam tramwaje to jakieś autobusy by zostały). Byłby więc tam chyba taki sam trambuspas jak na Trasie W-Z, a to co o nim wyżej napisałeś jest chyba raczej argumentem przeciwko tramwajom na KP i NŚ
Nie rozumiem gdzie problem w jednym pasie. Szerokość to ma taką samą jak SU18, więc teoretycznie problemu chyba nie ma? W Al. Ujazdowskich chyba są dwa pasy Jedyny problem jaki widzę to nasi kierowcyPoc Vocem pisze:Ale ciągle unikasz naprawdę problematycznych odcinków - lewoskrętu w Żeromskiego, samej Żeromskiego i Conrada oraz Al. Ujazdowskich. Tam wszędzie masz po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Jak to rozwiązać? Zabrać pieszym?
Chyba nigdzie nie powołuję się na całą Europę. Przywołuję tylko ten Utrecht Oczywiste jest, że do dopuszczenia takich pojazdów do ruchu trzeba było zmodyfikować istniejące regulacje ale są to kwestie tylko czysto prawne, papierkowe i wymagają tylko dobrej woli.Poc Vocem pisze:Wreszcie - ruch pojazdów dłuższych niż 18,75 metra dopuszczają może 3-4 państwa w Europie (nie pamiętam dokładnie), w tym takie potęgi jak Kazachstan, więc powoływanie na Europę jest dziwne.
Skoro są pomysły wciśnięcia tam 30 metrowego tramwaju to 25 metrowy chyba też by dał radę. Ale nie wiem, nie upieram się. Być może nie.Poc Vocem pisze:Nie można by, bo wtedy się zniszczy oś widokową, która była jednym z ważniejszych celów całej modernizacji i której podporządkowany jest cały układ ulicy.
Ale generalnie mówię: Nie upieram się że tylko ja mam rację i moja racja jest najmojsza. Ja tylko dogłębnie staram się analizować każdy aspekt. Nie ukrywam że wszędzie staram się raczej doszukiwać przewagi metrobusu, ale nie będę jej udowadniał na siłę tam gdzie jej nie ma. Z pustego to przecież i Salomon nie naleje