SIP na przystankach

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 lip 2014, 8:21

To nie ZTM tylko TW i nie autobusy tylko tramwaje.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 lip 2014, 8:38

Nie no, ZTM pisał o takim czymś na facebooku, że trwają testy w ZTM-ie takiego systemu. I jeśli dobrze pamiętam, to było wspomniane właśnie o autobusach.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 09 lip 2014, 11:04

ZTM tworzy coś takiego, a żeby móc w ogóle testować część danych bierze od MZA, które.... już mają taki system. Fajnie, nie?
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lip 2014, 10:33

Mong pisze:Za dużo forsy mają :) Elektroniczne tablice na Żeraniu Wschodni, Boziu, widzisz i nie grzmisz ](*,)
Cieszcie się, że to nie kolej, PLK planuje instalację Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na stacjach i przystankach bez planowego ruchu pasażerskiego (i raczej bez perspektyw na wznowienie).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 10 lip 2014, 22:04

Mong pisze:Za dużo forsy mają :) Elektroniczne tablice na Żeraniu Wschodni, Boziu, widzisz i nie grzmisz ](*,)
To zobacz sobie Żerań Wschodni teraz. Tysiące metrów kwadratowych powierzchni biurowych w budowie. I - już obecnie - setki pasażerów na godzinę w godzinach szczytu. :)
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lip 2014, 22:05

I specjalnie wydłużane kursy 1, bo 4 nie wystarcza. Ale Stockholmare wie lepiej, może nawet tam był?

Generalnie skoro jeździ tramwaj, to znaczy, że są pasażerowie; a skoro są pasażerowie, to powinni mieć informację. Robiona jest cała trasa, to chyba dobrze, że konsekwentnie? Jak na trasie 9 robiono tablice, to oczywiście było marudzenie, "dlaczego nie do pętli". No to teraz jest do pętli i znowu ktoś niezadowolony...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 10 lip 2014, 23:08

Słuchajcie, ale może nawet w takich miejscach te tablice są bardziej potrzebne? Dam przykład: idąc na przystanek gdzieś na peryferiach miasta chętniej bym spojrzał na tablicę za ile będzie autobus czy tramwaj. Gdy idę na przystanek tramwajowy w centrum, to nawet na te tablice nie patrzę, bo i tak zaraz coś podjedzie i dla mnie nie ma różnicy, czy za 1 min czy za 2 min.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 10 lip 2014, 23:58

O to to to właśnie.
Obrazek

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 14 lip 2014, 19:28

Flash8222 pisze:To nie ZTM tylko TW i nie autobusy tylko tramwaje.
A TW taki system mają, ale go nie upubliczniają. Szkoda. Przynajmniej byłyby tramwaje i w czasie rzeczywistym można by sprawdzić, czy są jakieś zatrzymania, czy nie, bo info o aktualnych utrudnieniach na stronie ZTM to ostatnio coraz częściej albo w ogóle się nie pojawia, albo z dużym opóźnieniem, albo lakonicznie "występują utrudnienia w kursowaniu linii..." - nie wiadomo na którym odcinku, na czym one polegają itd.
4bis Stalowa - Woronicza

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 sie 2014, 6:12

Sytuacja ma miejsce wczoraj na przystanku Wola-Ratusz w kierunku Woli. Postanowiłem się przesiąść tam w "jedynkę", żeby wygodnie pojechać na Ochotę. SIP wskazywał, że 1 będzie za 2 min. Stwierdziłem, że w takim razie poczekam. Czekam, czekam, czekam, gdy nadszedł czas odjazdu, z tablicy "jedynka"... zniknęła. Po jakimś czasie znów się pojawiła, ale wahała się między 4 min, 6 min, a w ogóle zniknięciem. Potem przez 3 minuty cały czas widniały "4 min". Tramwaj przyjechał po jakichś 13 min mojego czekania. Wg SIP-u ten tramwaj dojechał gdzieś niedaleko i nagle przeteleportował się z powrotem o parę przystanków... o co kaman? Rozumiem, że może być sytuacja wyjątkowa, jakaś awaria, itd., ale w sumie to nie pierwszy raz, gdy SIP takie głupoty pokazuje. Gdybym wiedział, że zamiast 2 min (jak na wyświetlaczu), będę czekać na "jedynkę" 13 min, to bym pojechał inaczej.

I teraz moje pytanie nie brzmi, dlaczego ja mam tak źle, nikt mnie nie kocha i w ogóle, bo musiałem 13 min poczekać na przystanku, tylko dlaczego się tak dzieje z tą informacją pasażerską? Jakie konkretne przyczyny sprawiają, że raz się pokazuje 2 min, raz znika, potem 4 min, potem 6 min? Czy musiała zdarzyć się jakaś awaria, czy to niedoskonałość systemu?

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 18 sie 2014, 13:30

Ogólnie SIP działa poprawnie. A 1 w ten weekend była na objazdach, więc tu doszukiwałbym się przyczyny.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 sie 2014, 13:50

Działa poprawnie, gdy wszystko jedzie rozkładowo, czyli gdy potrzebna nie jest. :(

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 sie 2014, 13:52

Nie chcę wyjść na jakiegoś narzekacza, ale uważam, że jeśli coś nie działa poprawnie, to lepiej jeśli jest wyłączone. Zresztą chyba te tablice nawet powstały po to, żeby w różnych takich sytuacjach przekazywać na bieżąco informacje. No bo tak to przecież w rozkład można sprawdzić, albo chwilę poczekać i tramwaj na pewno będzie.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 sie 2014, 14:08

Nie jest żadną nowością, że wszelkiego rodzaju SIPy (również wewnątrzpojazdowe), są bajeranckie, a niezbyt funkcjonalne. Przez brak odpowiedniego oprogramowania, ujednoliconego systemu zarządzania i dobrego sprzętu w centrali ich możliwości nie są wykorzystywane nawet w połowie, a w sytuacjach awaryjnych działają właśnie tak oto... debilnie.

A ja wyjdę na narzekacza. Bo jeśli SIP bezczelnie kłamie mi, że tramwaj będzie za dwie minuty, a ów nadjeżdża po 13 minutach udzielania mi debilnych i sprzecznych informacji, czego rezultatem jest moje spóźnienie się na spotkanie, do pracy, do szkoły (pojazd z innego przystanku, jadący alternatywną trasą, odjechał np. gdy wyświetlacz pokazywał, że pierwotny wybór podstawi się za minutę), to ja się mam prawo wpienić. Nie po to cholerstwo tyle kosztowało i jeszcze prąd ciągnie, żeby wprowadzać ludzi w błąd.

Więc faktycznie lepiej by było, żeby było wyłączone, jeśli nie potrafią tego porządnie ustawić.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 sie 2014, 14:18

Raz, że nie potrafią, dwa, że podobno kod do dynamicznego zarządzania SIPem (tym pierwszym) został zainstalowany wyłącznie na laptopie wiceprezydenta W. i użyty jeden raz na prezentacji prasowej. Ale może to złośliwe plotki tylko.

ODPOWIEDZ