Drugi peron na Stadionie

Moderator: JacekM

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 18 lip 2014, 10:45

Premo pisze:Co do S3 to faktycznie mogłaby być skrócona do Centralnej albo Wschodniej.
A w przyszłości z powrotem wydłużona, tylko że do Piaseczna ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 lip 2014, 10:59

KwZ pisze:Najprędzej widziałbym tam S3 (z likwidacją S9). Tunel/teren :mewa: Stadion - Wschodni - nieco dalej jest w planie zagospodarowania oidp; na Siskomie nadal wisi taki plan.
Ok, to pytanie techniczne: w którym miejscu chciałbyś włączyć linię z M. Stadion w obecny układ kolejowy?
Dane pomocnicze:
- maksymalne pochylenie wzdłużne linii kolejowej to 6 - 10 promili,
- poziom toru na stacji metra Stadion ok. -14m (względem poziomu gruntu, dla dużego ułatwienia przyjmijmy, że ten poziom jest wszędzie jednakowy),
- poziom toru na stacji Warszawa Wschodnia ok +6m (względem gruntu), utrzymuje się na tym poziomie, powiedzmy, do Ronda Żaba i dalej schodzi do zera,
- bezpieczne głębokości toru przyjmijmy ok. -9m pod ulicą i ok. -14m pod zabudową,
- załóżmy, że przy ruchu aglomeracyjnym konieczne jest bezkolizyjne włączenie obydwu torów (czyli niezbędne miejsce po obydwóch stronach obecnej linii kolejowej),
- dostępne odległości: M. Stadion - głowica Warszawy Wschodniej ok. 300m, przewidywana lokalizacja stacji metra Dw. Wschodni - podg. Michałów ok. 1200m, Al. Solidarności - d. podg. Targówek ok. 1000m (tu dochodzi kolizja z II linią metra, czyli pewnie konieczność zagłębienia linii na jakieś -20m), potem do południowej głowicy stacji Warszawa Praga ok. 600m, potem dość miejsca na "wyjście spod ziemi" robi się dopiero na wys. ul. Budowlanej i do p.o. Warszawa Toruńska mamy ok. 1400m.

Wg moich szybkich obliczeń (o ile nie mamy jakichś ogromnych różnic poziomu gruntu), to właśnie włączenie przed p.o. Warszawa Toruńska jest pierwszym możliwym. Oznacza to konieczność wybudowania ładnych paru kilometrów linii kolejowej w tunelu, w tym podziemnej stacji Warszawa Wschodnia, przejścia pod II linią metra, być może jeszcze jakiegoś dodatkowego przystanku pomiędzy Wschodnią a Toruńską).

Zgadam się, że wożenie Gocławia przez Wschodni jest bez sensu, ale propozycja wpuszczenia pociągów z Legionowa wydaje mi się nie warta kosztów koniecznych do poniesienia. Już bardziej realna wydaje mi się przebudowa głowicy Warszawy Wschodniej umożliwiająca wjazd z Legionowa na układ podmiejski... A jak już bawimy się w science-fiction, to ja bym może widział taką III linię metra: od Stadionu przez Dw. Wschodni i dalej przez skrzyżowanie Zabraniecka/Księżnej Anny, Utratę wejście w oś ul. Powstańców w Ząbkach, potem wzdłuż osi ul. Kadrowej w Rembertowie do AONu (traktując oczywiście metro na wielu odcinkach typu Elsnerów jako czynnik miastotwórczy).

Ewentualnie jeszcze opcja B: od Elsnerowa kawałkiem pod Janowiecką, dalej osią ul. Wolności w Ząbkach, pod M1, i dalej osią ul. Magicznej na Derby (i może w przyszłości dalej w Białołękę).

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 lip 2014, 13:23

Dopóki nie zacząłeś rysować na mapie trzeciej linii, post wydawał się rozsądny... :shock:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 lip 2014, 14:05

A bo mnie fantazja poniosła ;) Nie bez powodu zaznaczyłem, że to science-fiction :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lip 2014, 14:19

S3 na Stadionie przede wszystkim powoduje rozbicie odjazdów do Legionowa z dwóch dworców (co już jest dramatycznie złe) na trzy dworce (co będzie złe kosmicznie).
Najwyraźniej nie zrozumiałeś, więc napiszę jeszcze raz:
chciałem wrzucić wszystkie kursy aglo Warszawa - kier. Legionowo na Stadion.
Jak dla mnie mogą mieć numer S9, co to za różnica...

Przesiadka na Dw. Gdańskim jest pewnie lepsza, niż na Centralnym, ale będzie dużo lepsza od :mewa: Stadion? Chyba nie.

Zastanawiałem się nad pochyleniem podłużnym, ale nie przyglądałem się temu bliżej. Zrobiłem to teraz. Miałoby wyglądać to mniej więcej tak:

Kod: Zaznacz cały

~ 160 m	- przejście pod Targową, 9 metrów poniżej gruntu 85 m npm. = 76 m npm.
~ 640 m	- początek peronu DwW, 6 m poniżej gruntu 86 m npm = 80 m npm.
~ 860 m	- koniec peronu
~1690 m	- początek łuku
~2100 m	- włączenie w linię legionowską, poziom 86+5 = 91 m npm.
Czyli najpierw mamy ~480 m na podwyższenie się o 4 metry, a potem ~1200 m na wspięcie się 11 metrów (~9 promili, część na łuku). Nie wiem, czy to jest akceptowalne, ale jeśli pomyliłem, to niewiele.
To nie może być jakieś kosmiczne, przecież mniej więcej to samo zakładano dla torów odstawczych na Kozią Górkę.

Nie zakładałem bezkolizyjności torów - włączenie w linię 009 w jednym z nią poziomie.
Załączniki
tn_Legionowo - Stadion.jpg
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 lip 2014, 15:17

KwZ pisze: Zastanawiałem się nad pochyleniem podłużnym, ale nie przyglądałem się temu bliżej. Zrobiłem to teraz. Miałoby wyglądać to mniej więcej tak:
Ok, ten profil "ma ręce i nogi" - ma tylko trzy wady:
1. Kolizja z Trasą Świętokrzyską na łuku za Wschodnią.
2. Mam wątpliwości, jak miałaby wyglądać stacja Warszawa Wschodnia na poziomie -5 - -6m - rozumiem, że zakładasz przykrycie torów i peronu stosunkowo lekkim stropem z wyłącznie pieszym ruchem po wierzchu, czyli likwidację pętli autobusowej, parkingu i ogólnie dojazdu pod sam budynek dworca? Czy może stację pod obecnym budynkiem?
3. Wg mnie sprawa poniekąd najpoważniejsza, ale i najłatwiejsza do poprawienia:
KwZ pisze:Nie zakładałem bezkolizyjności torów - włączenie w linię 009 w jednym z nią poziomie.
Czemu? przecież wystarczy zrobić przejście pod linią 009 jednym torem gdzieś na początku łuku za Wschodnią? Przy okazji powinno to skrócić nieco posterunek odgałęźny dla wejścia w linię 009...

Ale ogólnie nie widzę tego wejścia w 009 w tym miejscu...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lip 2014, 15:51

KwZ pisze:
S3 na Stadionie przede wszystkim powoduje rozbicie odjazdów do Legionowa z dwóch dworców (co już jest dramatycznie złe) na trzy dworce (co będzie złe kosmicznie).
Najwyraźniej nie zrozumiałeś, więc napiszę jeszcze raz:
chciałem wrzucić wszystkie kursy aglo Warszawa - kier. Legionowo na Stadion.
A na obwodówkę jeździć pewnie z Mińska Mazowieckiego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 18 lip 2014, 16:20

KwZ pisze: Najwyraźniej nie zrozumiałeś, więc napiszę jeszcze raz:
chciałem wrzucić wszystkie kursy aglo Warszawa - kier. Legionowo na Stadion.
Ale po co? Akurat Dworzec Gdański jest o wiele bardziej dogodnym węzłem przesiadkowym, który na dodatek daje połączenie z pierwszą linią metra, którą pasażerowie z tego kierunku raczej byliby bardziej zainteresowani, niż tą drugą.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 lip 2014, 20:24

Gdyby w pakiecie do pomysłu KwZ doszła budowa trzeciej linii metra po jej zakładanym śladzie to sens by to miało. Tylko koszty niestety też.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 18 lip 2014, 23:51

pawcio pisze:Gdyby w pakiecie do pomysłu KwZ doszła budowa trzeciej linii metra po jej zakładanym śladzie to sens by to miało. Tylko koszty niestety też.
Znając zaś tempo budowy metra w Polsce, kamień węgielny pod tą trzecią linię - być może (na pewno w towarzystwie tych samych waładielcych pyszczków) - wbudowano by jeszcze zanim się zestarzejemy :P

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 18 lip 2014, 23:52

Wydano setki mln zł na taka stacje Stadion to wydajmy x × mln zł żeby miała większy sens.

Pomysł KwZ mi się nie podoba - choćby dlatego że to znowu podczas budowy rozwalanie wszystkiego, paraliż a efekty dość marne.
Każda próba jakiegoś grzebania przy tym skończy sie albo wydaniem dużej ilości złotówek albo jakąś hybryda III lini metra na Gocław.

Wspomniany tramwaj do Ząbek pod Utrat jeszcze jako tako ujdzie (kto wpadł w ogóle na pomysł by obszar utraty przeznaczyć na jakieś tam przemysły i magazyny jak to miejsce wspaniale nadaje sie na zabudowę typu Służewiec). do tego węzeł przesiadkowy na Rzeczna × Nieświeska (wraz z wschodnią obwodnica śródmieścia) i potem prosto do Ząbek.

Obecnie można tylko postawić ścianki z kartongipsu zeby sies ie kurzyło.
Obrazek

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 19 lip 2014, 0:44

Teokryt pisze:Wspomniany tramwaj do Ząbek pod Utrat jeszcze jako tako ujdzie (kto wpadł w ogóle na pomysł by obszar utraty przeznaczyć na jakieś tam przemysły i magazyny jak to miejsce wspaniale nadaje sie na zabudowę typu Służewiec).
Ząbki są chyba w ogóle w jakiejś niełasce komunikacyjnej u władz: Jeździ przez nie jedna linia autobusowa o długiej trasie, która jeśli nie stoi w korkach na Grochowskiej/Marsa, to na przejeździe na Chełmżyńskiej, jak nie przed Radzymińską, to w Ząbkach.

Jeśli chodzi o zabudowę mieszkaniową, może to kwestia pierścienia wokół ZUSOK-u: Przy inwersji i mało pomyślnych wiatrach smrodek spalarni odpadów bywa wyczuwalny nie tylko na Kawęczynie, ale też daleko po drugiej stronie torów. Nie wiem, a może coś związanego z możliwymi niebezpiecznymi materiałami (np. cysterny z chemikaliami) na WWT?...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 lip 2014, 7:47

Jacek Z. pisze:Ząbki są chyba w ogóle w jakiejś niełasce komunikacyjnej u władz: Jeździ przez nie jedna linia autobusowa o długiej trasie, która jeśli nie stoi w korkach na Grochowskiej/Marsa, to na przejeździe na Chełmżyńskiej, jak nie przed Radzymińską, to w Ząbkach.
Jak to jedna? :-s

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 19 lip 2014, 11:54

!!Uwaga, czyste sci-fi!!

Płowiecka - Os. Ostrobramska - Plac Szembeka - Wiatraczna - Podskarbińska/Stanisławowska/Mińska - Wschodni - Stadion (przesiadka do 2) - BUW - Stare Miasto - Świętojerska/Bonifraterska - Gdański (przesiadka do 1) - Rondo Babka - Przasynska ( :lol: ) - Maczka/Trasa AK - Conrada/Al. Reymonta - Chomiczówka. (- Wawrzyszew? (WŁAŚCIWY Wawrzyszew w sensie okolice ZP Aspekt, a nie granica z Wrzecionem, czyli Wawrzyszew bardzo na wyrost, jak dzisiejsza stacja) - Młociny?)

O tak to wygląda

Wiem, że bardzo popłynąłem - i tak, to sci-fi - ale nic innego rozsądnego na myśl mi nie przychodzi (jeśli koniecznie potrzebne jest wykorzystanie Stadionu jako stacji metra "z prawdziwego zdarzenia"). Przy okazji Gocław nie dostaje metra, blokowiska na Witolinie dostają metro, wywalamy wszelkie możliwe autobusy tylko do Płowieckiej/Marsa (z Wiatracznej), 123, 173, 315 i bób wie co jeszcze nie są już potrzebne na brzydkiej Pradze (Mińska, Żupnicza itd), załatwiamy dojazd na Wschodni, robimy użytek ze Stadionu (a także trochę beznadziejny skręt - pod Wisłą?!) i załatwiamy BUW (wtedy co prawda stacja przy CNK pewnie miałaby jeszcze mniejsze wykorzystanie niż planujemy), robimy ładne przesiadeczki na trasę WZ przy Zamku Królewskim (cięzko pewnie byłoby tam zbudować stację, ale pewnie i bez przesady), płaczkom po Muranowie robimy stację przy Ambasadzie Chin (tak, Muranów na tym pewnie by nie skorzystał, ale Nowe Miasto jak najbardziej) i trzaskamy przesiadkę na Gdańskim do 1 (która byłaby zapewnie śmiesznie mało wykorzystywana, bo i tak przesiadałyby się tylko Bielany od Młocin do Słodowca i Żoliborz z Marymontu i Placu Wilsona - wszystko odchudzone o potok z zachodniego 114 czy 122 przejętego przez M3). Na Babce stacja koniecznie. Dalej schody - bo mamy obok cmentarze i ciężko coś ciekawego wyrzeźbić - dlatego linia pod środkiem osiedla (tak, niestety pod Przasnyską) ze stacją w okolicy skrzyżowania Przasnyska/Krasińskiego). Przesiadki na trasę AK na Maczka/Trasa AK (tak, bliżej Maczka niz Powązkowskiej), przebijamy się przez osiedle (które będzie miało strefę dojścia albo do tej stacji, albo do następnej) i kolejny stop pod skrzyżowaniem Reymonta z Conrada i Kochanowskiego. Potem - stacja na Chomiczówce. Marzenie ściętej głowy - skręt i stacja w okolicy Aspekt/Wólczyńska/Wolumen. "Domykamy" Bielany i kończymy bieg na stacji Młociny (żeby przesiadeczki z Tarchomina ładnie załatwić, chociaż powątpiewam, żeby były istotne w tym przypadku).

Ale na to trzeba dziesiątek miliardów, chęci, planów, wycięcia wielu autobusów. No i to czyste sci-fi.
Nie dublujemy tramwajów, ale dublujemy relacje - chociażby Grochów - Stare Miasto (26), Praga - Bielany (6, 28), Bielany - M1 (114, 122), Bielany - Stare Miasto (180, trochę 116), Grochów - KP (102), cokolwiek na brzydkiej Pradze (tak to roboczo nazywam, bo to trochę Kamionek w sumie - 173, 315, 123), Wiatraczna - Witolin (141). Dodatkowo zapewniamy relacje, o których nikt by w takim a nie innym układzie ulic nie marzył.
Dziękuję za uwagę, najpewniej zmarnowaliście parę sekund ze swojego cennego życia :P
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 19 lip 2014, 14:29

Jeśli chodzi o zabudowę mieszkaniową, może to kwestia pierścienia wokół ZUSOK-u:
Dlatego napisałem Służewcu - takie biurowczyki które i tak sa zamknięte w klimie.
Dziękuję za uwagę, najpewniej zmarnowaliście parę sekund ze swojego cennego życia
Rzeczywiście, pomysł jest całkowicie pokręcony. Juz widze budowe przy Starym mieście bez zadnej katastrofy budowlanej ...
Obrazek

ODPOWIEDZ