Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2014, 18:21

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 16 lip 2014, 20:48

Mieszkam sobie teraz przez wakacje przy PKP Rakowiec. W podróżach do i z pracy znajdującej się w szeroko rozumianym Centrum wykorzystuję tramwaj.
I tu zaskoczenie. Już kilka razy przejeżdżałem na znakomitej większości świateł na zielonym bez odczekiwania światła. Wymiana pasażerów i jazda.
Oczywiście nie zawsze jest tak kolorowo, ale ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony sprawnością z jaką tramwaj pokonuje tę trasę.

Mam farta (no, trochę mam na pewno, bo jeszcze Reservda nie spotkałem) czy tam jest jakaś forma uprzywilejowania tramwaju?

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 16 lip 2014, 21:54

Jedynie przy Dickensa trochę czeka się na zielone, a tak to trasa przyjemna.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lip 2014, 18:39

Trasa ma dokładnis zero priorytetu, co zresztą widać po olbrzymiej różnicy pomiędzy czasem min i max.

Jaki to ma związek? Otóż na Grójeckiej są dość szerokie wiązki koordynacyjne dla samochodów i poza szczytem, gdy wymiana mniejsza, łatwiej je ścigać tramwajem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 lip 2014, 19:47

.....i dzięki temu tram nie kwitnie na każdych światłach.
miłośnik 13N

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 lip 2014, 19:53

BJ pisze: Mam farta (no, trochę mam na pewno, bo jeszcze Reservda nie spotkałem)
Nie bój się, jak Cię zauważę, to nie będę podchodził. ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lip 2014, 20:00

Stary Pingwin pisze:.....i dzięki temu tram nie kwitnie na każdych światłach.
Oj, z tym różnie bywa. Tak z moich obserwacji gnije się na co drugich w szczycie, co trzecich poza. Przy czym obowiązkowo Och-Teatr jadąc z miasta na przykład, obowiązkowo Niemcewicza jadąc do miasta, często Bitwy jadąc do centrum też. Reszta quasi-losowo.

Wbrew pozorom potencjał na skrócenie jest duży.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 lip 2014, 20:46

No wiesz, kwitnięcie przy Niemcewicza to złośliwość. Przy Och-Teatr czas jest za krótki, żeby zdążyć.
Dodatkowo są tam duże wymiany pasażerskie z linii na Banacha do linii parkujijedźalejokrakowskich.
miłośnik 13N

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 lip 2014, 20:57

Ale przy Och-Teatrze w kierunku Okęcia czas oczekiwania na zielone nie jest specjalnie duży. No i jak tramwaj rusza na początku zielonego, to na Bitwy dojeżdża pod koniec czerwonego i chwilę później może już stamtąd ruszać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 lip 2014, 21:58

Swiatlo na Och-Teatrze jedt tak dlugie, jak trzeba, ino z koordynacja jedt co nieco nie tak. Inna sprawa, ze centralna Ochote wypadaloby uczciwie przemysldc pod katem lokalizacji przystankow, pfzejsc, obslugi rowerxystow, zasad parkowania itd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 lip 2014, 22:16

Czym ty to piszesz? :)

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 17 lip 2014, 23:54

Glonojad pisze: Oj, z tym różnie bywa. Tak z moich obserwacji gnije się na co drugich w szczycie, co trzecich poza. Przy czym obowiązkowo Och-Teatr jadąc z miasta na przykład, obowiązkowo Niemcewicza jadąc do miasta, często Bitwy jadąc do centrum też. Reszta quasi-losowo
Ja mam wrażenie, że dokładnie każde światła są losowe. Na tych, co podałeś jako obowiązkowe właśnie najrzadziej stałem. Najczęściej trzeba odczekać przy Dickensa, potem Korotyńskiego.
Ale może akurat tak mi się trafiało - raptem 2 tyg. jeżdżę tą trasą.

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 18 lip 2014, 11:06

Trochę zmieniając temat - chciałbym przedstawić dwie propozycje przyspieszenia jazdy tramwajami.

1) Przyspieszenie niektórych linii przez zbudowanie torów omijających równolegle do mało używanego przystanku (mogę pokazać rysunek obrazujący mą koncepcję) ;) - na razie tam gdzie jest na to miejsce (na przykład pas zieleni przy torach). Część linii (najlepiej słabych) obsługiwałaby przystanek a inne (w większości silne) nie i jazda nimi byłaby szybsza.
Tu może ktoś powie, że nie, że zbędne przystanki tramowe trzeba koniecznie kasować i obsłużyć je lokalnymi autobusami. Ale wtedy ludzie podniosą wrzask, więc można im trochę linii na takich przystankach zostawić, a pozostałe będą te przystanki pomijały.

2) Sygnalizacja świetlna - przy wprowadzeniu priorytetu dla tramwajów w taki sposób, że ruch samochodowy będzie utrudniony, kierowcy zaczną się wściekać. Dlatego warto przydzielić podobny czas pionowej kreski dla tramwajów oraz zielonego dla samochodów, z tym że będzie to skoordynowane z rozkładem jazdy linii tramwajowych na danej trasie (trasa tramwajowa będzie miała pionową kreskę w każdym (lub prawie każdym) momencie kiedy będzie jechał rozkładowy tramwaj) :P

Priorytety są potrzebne, aby móc budować więcej linii tramwajowych zamiast kilku linii metra.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 lip 2014, 11:35

1) Domyślam się że chodzi o trasę do Żerania FSO. Otóż moim skromnym zdaniem zwolnienie do 15km/h na objeździe przystanku dało by małe korzyści. To już lepiej zrobić przystanki N/Ż, z tej prędkości tramwaj na pewno wyhamuje.
2) Pamiętaj że to polityka.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lip 2014, 13:11

Dodam jeszcze, że jadąc z miasta prawie zawsze tramwaj stoi przy Halach Banacha. Do miasta - zazwyczaj.
Podobnie ruszając spod Och-Teatru trafia się na początek czerwonego przy Wawelskiej.
Wspominałem już, ale powtórzę: ruszając tramwajem ze Starynkiewicza trafia się na początek krechy pod Centralnym - podczas gdy samochody/autobusy mają jeszcze ze 20s zielone.

Ogólnie: potencjał do skrócenia olbrzymi (myślę, że ze 3 na 13 min, Hale Banacha - DwC). Widać, że koordynacja jest prosamochodowa i antytramwajowa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ