Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zbedne przystanki trzeba kasowac. Te "troche linii" to powinien byc autobus wlasnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tylko że ten autobus może stać w korkach, chyba że wytyczymy buspas.
Wtedy linie silne - przyspieszone będą jechać torem wewnętrznym i nie będą musiały bardzo zwalniać, a słabe wjadą na boczny tor z przystankiem.
Oczywiście na trzeba by nieco przebudować każdy przystanek, na którym miałaby być wprowadzona taka koncepcja.
Właśnie wyobrażam to sobie inaczej:Autobus Czerwon pisze:1) Domyślam się że chodzi o trasę do Żerania FSO. Otóż moim skromnym zdaniem zwolnienie do 15km/h na objeździe przystanku dało by małe korzyści. To już lepiej zrobić przystanki N/Ż, z tej prędkości tramwaj na pewno wyhamuje.
Wtedy linie silne - przyspieszone będą jechać torem wewnętrznym i nie będą musiały bardzo zwalniać, a słabe wjadą na boczny tor z przystankiem.
Oczywiście na trzeba by nieco przebudować każdy przystanek, na którym miałaby być wprowadzona taka koncepcja.
Ale mając rozjazd tramwaj musi zwolnić.
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13
Tak, ale chyba nie tak bardzo jak przy zakręcie (chociaż nie jestem pewien).
Imho tramwaje powinny być przyspieszone. Na Jagiellońskiej można zatrzymywać 518, wydłużone 326 albo nawet przyniesione 176.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No to właściwie jaki jest sens obsługi tego odcinka Jagiellońskiej póki nie wydłuży się tramwaju z FSO na Tarchomin (w 2044r. jak Galas odejdzie na emeryturę)?
W wydaniu TW to nie ma znaczenia. Czy krzyżak czy zwrotnica 15 obowiązuje.michj pisze:Tak, ale chyba nie tak bardzo jak przy zakręcie (chociaż nie jestem pewien).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przy zwrotnicach głębokorowkowych (aka kolejowych) nie ma merytorycznych podstaw do ograniczenia prędkości ponad minimum wynikające z niezrównoważonego przyspieszenia bocznego, które przy relacji "na wprost" jest równe 0. Acz takich zwrotnic na sieci TW ZTCW nie ma (no, może po kolejowej stronie bocznicy na Prymasa...)
Co nie zmienia faktu, że tramwaj ma jechać szybko, a autobus powinien obsługiwać mniej uczęszczane przystanki i tyle.
Co nie zmienia faktu, że tramwaj ma jechać szybko, a autobus powinien obsługiwać mniej uczęszczane przystanki i tyle.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Zwrotnica oznacza również, że występuje krzyżak. A tu już merytoryczne podstawy są, chyba, że to będzie krzyżak pod bardzo małym kątem, więc omijanie przystanku trzeba byłoby zaczynać jakoś dziko wcześnie. Do tego sterowane radiowo zwrotnice również wymagają znacznego zmniejszenia prędkości. A musi być sterowana, jeśli tramwaj ma się nie zatrzymać albo wręcz nie zwalniać. Z jadącego ciężko wyjść z kijem i przełożyć.
To tak będzie faktycznie, czy tylko takie pitu-pitu z gatunku "chcielibyśmy, planujemy, zamierzamy"?
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... witterfeed
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... witterfeed
Popatrz, jaka franca!
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Wdrożymy priorytety dla tramwajów, średnia prędkość wzrośnie do 25 km/h- dziś w TVN Warszawa.
Wybory jakieś czy co?
Wybory jakieś czy co?
miłośnik 13N
Aż na dwóch skrzyżowaniach wprowadzą priorytet? Oby nie w wydaniu pętli indukcyjnej pod samym sygnalizatorem, na którą odpowiednio wcześniej trzeba najechać - inaczej cykl w plecy.w ciągu ulicy Jagiellońskiej od ronda Starzyńskiego do ulicy Batalionu Platerówek.
A w al. Zielenieckiej to niby jakie te sygnalizatory są do poprawy?
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Węzeł Zieleniecka oraz Rondo Waszyngtona.
@Paweł D: na trzech, jeszcze Golędzinowską zgubiłeś...
@Paweł D: na trzech, jeszcze Golędzinowską zgubiłeś...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No ale to są węzły. Jakby to miało wyglądać?
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13