Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
Dobrze zauważyłeś Ja też widziałem, ER75-013. Pewnie kolejny Elf w przeróbce.
Co masz do Pesy? Moim zdaniem są to najlepsze, najładniejsze i najbardziej komfortowe EZT jeżdżące obecnie w Polsce. I mam nadzieję, że za rok przybędą do KM następne elfy.Loui pisze:Jedyne co na P4 dokładają, to tablice SRG-5000P oraz kamerę rejestrującą obraz szlaku zza przedniej szyby. Reszta to tylko pseudo estetyka. A co do przetargu na nowe ezt, to radzę przygotować się na kolejne Pesozłomy. Bo dopóki najwięcej punktów będzie za cenę to zawsze będzie wygrywać PESA. Obniżamy cenę do minimum, a następnie to co straciliśmy przy sprzedaży, odbijamy sobie na kosztach serwisu i częśći zamiennych.
Gdyby nie ten Flirt na lotniskowcu, to by 91604 w ogóle nie pojechał. A tak to chociaż jeden Elf był. Sypie się ten złom z Pesy i taki jest efekt, a mają dopiero po około 420-470tyś., ciekawe co będzie przy milionie.
Moim zdaniem do Flirtów to póki co żaden EZT z Pesy i Newagu jeszcze nie dorósł na przykład, ale nie pod względem wyglądu, tylko np rozplanowania wnętrza, funkcjonalności etc. Wystarczy po prostu przejść przez skład.konri pisze:Co masz do Pesy? Moim zdaniem są to najlepsze, najładniejsze i najbardziej komfortowe EZT jeżdżące obecnie w Polsce. I mam nadzieję, że za rok przybędą do KM następne elfy.Loui pisze:Jedyne co na P4 dokładają, to tablice SRG-5000P oraz kamerę rejestrującą obraz szlaku zza przedniej szyby. Reszta to tylko pseudo estetyka. A co do przetargu na nowe ezt, to radzę przygotować się na kolejne Pesozłomy. Bo dopóki najwięcej punktów będzie za cenę to zawsze będzie wygrywać PESA. Obniżamy cenę do minimum, a następnie to co straciliśmy przy sprzedaży, odbijamy sobie na kosztach serwisu i częśći zamiennych.
Ależ proszę - drobne porównanie ELFa z FLIRTem:konri pisze:Co masz do Pesy? Moim zdaniem są to najlepsze, najładniejsze i najbardziej komfortowe EZT jeżdżące obecnie w Polsce. I mam nadzieję, że za rok przybędą do KM następne elfy.
- falowana podłoga - FLIRT ma płaską;
- trzy (!) wysokie stopnie przy kabinie - FLIRT ma półtora;
- głośne (najbardziej w kabinie mecha) - FLIRT to najcichszy EZT jeżdżący po polskich torach;
- kiepskie tablice - są małe i z daleka nic nie widać - FLIRT ma dużo czytelniejsze; [choć akurat np. 27WE ma już lepsze]
- SIP działa jak chce - FLIRT ma praktycznie niezawodny;
- drzwi cholernie trzaskają - we FLIRT (flircie?) nie;
- drzwi muszą łaskawie odczekać do kilku sekund po zatrzymaniu przed otworzeniem - we flircie nie;
- drzwi łatwo się blokują - drzwi FLIRT się nie blokują;
- z dachu ELFa potrafi przeciekać woda - FLIRT jest szczelny;
- w ELFie są szafy nawet nad tocznymi Jacobsami - we flircie nie ma tego idiotyzmu;
- FLIRT po tylu latach wygląda tak samo jak po wyprodukowaniu, w przeciwieństwie do dużo młodszych ELFów
Więcej na teraz nie pamiętam. A wygląd - rzecz subiektywna.
No w zimie taka sytuacja już była, wtedy na 91604 zadysponowano podwójne kibello, ledwie +10 miał na Zachodniej p8. Niech lepiej pojedzie takie coś niż nic, przecież teraz 51652 nie kursuje.Loui pisze:Gdyby nie ten Flirt na lotniskowcu, to by 91604 w ogóle nie pojechał. A tak to chociaż jeden Elf był. Sypie się ten złom z Pesy i taki jest efekt, a mają dopiero po około 420-470tyś., ciekawe co będzie przy milionie.
Przy okazji, 91604 rodzi się z 11332/3 czy jakoś inaczej?
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6949
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Pełna zgoda. Chociaż oczywiście cieszy powodzenie rodzimego producenta. Gorzej, że wynika ono w sporej części ze stosowania kryterium niemal wyłącznie cenowego w przetargach w całym kraju.przewoz pisze:Moim zdaniem do Flirtów to póki co żaden EZT z Pesy i Newagu jeszcze nie dorósł na przykład, ale nie pod względem wyglądu, tylko np rozplanowania wnętrza, funkcjonalności etc. Wystarczy po prostu przejść przez skład.
Jasne, ten ogromny kontrakt w Niemczech tez Pesa dostala tylko za cene. A na jesieni ma podpisac nastepny ogromny konktrakt w Berlinie.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Chyba żartujesz . Elf w porównaniu z Impulsem to dno i wodorosty. Nie wspominając o awaryjności.Loui pisze:Co masz do Pesy? Moim zdaniem są to najlepsze, najładniejsze i najbardziej komfortowe EZT jeżdżące obecnie w Polsce. I mam nadzieję, że za rok przybędą do KM następne elfy.
Dokladnie odwrotnie. Impuls to najgorszy szrot i do piet nie dorasta Elfowi.Michalk001 pisze:Chyba żartujesz . Elf w porównaniu z Impulsem to dno i wodorosty. Nie wspominając o awaryjności.Loui pisze:Co masz do Pesy? Moim zdaniem są to najlepsze, najładniejsze i najbardziej komfortowe EZT jeżdżące obecnie w Polsce. I mam nadzieję, że za rok przybędą do KM następne elfy.
A jak ma oferowac lepszy , skoro newag swoim szrotem zwanym impulsem dampinguje cene ?emyl pisze:A kto ci powiedział, że zaoferowała identyczny produkt, jak na naszym rynku?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27443
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Z punktu widzenia byłego regularnego pasażera KML Elfy są naprawdę spoko. Komfort termiczny, komfort dupiczny, komfort soniczny, wszystko naprawdę na solidnym europejskim poziomie. Nie wiem, jak od strony technicznej, ale z punktu widzenia laika nie mam tym składom nic do zarzucenia, a siedzenia są IMVHO wygodniejsze niż w Flirtach.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
To jeszcze coś rzucę of siebie. Stoisz w środku przedziału w flircie i elfie. W pieszym widzisz okolicę, w drugim albo tory albo pasażerów na siedzeniach.
Poza tym kiedy ostatnio widzieliście awarię tablicy info we flircie? Albo czemu biur potrafią w elfie raz, a dobrze przykleić wykładzin, listew podłogowych etc? Dla DB na pewno będzie jak trzeba, ale czemu dla nas jest byle jak? Czemu ściany w elfach już są brudne? Może to faktycznie kwestia ceny, bo lepsze laminaty są zapewne po prostu droższe, ale wymagania dla obu ezt były identyczne, a wyszły zupełnie różne pojazdy...
Siedzenia niezłe, acz gorsze niż w piętrusach na przykład.
Poza tym kiedy ostatnio widzieliście awarię tablicy info we flircie? Albo czemu biur potrafią w elfie raz, a dobrze przykleić wykładzin, listew podłogowych etc? Dla DB na pewno będzie jak trzeba, ale czemu dla nas jest byle jak? Czemu ściany w elfach już są brudne? Może to faktycznie kwestia ceny, bo lepsze laminaty są zapewne po prostu droższe, ale wymagania dla obu ezt były identyczne, a wyszły zupełnie różne pojazdy...
Siedzenia niezłe, acz gorsze niż w piętrusach na przykład.
Porównujesz impulsa miejskiego do elfa i flirta podmiejskiego. Popatrz na podmiejskie wersje impulsa, może zmienisz zdanie, choć daleko im do omawianego flirta.rhemek pisze:A jak ma oferowac lepszy , skoro newag swoim szrotem zwanym impulsem dampinguje cene ?emyl pisze:A kto ci powiedział, że zaoferowała identyczny produkt, jak na naszym rynku?