Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 wrz 2014, 7:53

Z tramwajami jest ok. 240-250.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 19 wrz 2014, 15:32

BJ pisze:
Solaris U10 pisze: Zdecydowanie nie - ze względu na bezpieczeństwo pieszych. Długa prosta na Woronicza sprzyja szybkiej jeździe.
Pieszym zafundować przejście z wysepką + przed przejściem "hopki". Takie jak na Płaskowickiej za Realem.
Po co od razu te cholerne światła? Zwłaszcza, że poza szczytem ruch na Woronicza nie powala.
Uspokojenie ruchu też jest w porządku, chociaż tam akurat jezdnia ma 13 m i przy 2 m wysepce pasy ruchu miałyby po 2,75 m, co niby jest dopuszczalne, ale dla autobusów raczej niewystarczające.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 paź 2014, 1:24

O śluzie przy Deotymy zapewne już tutaj pisano. Na temat "czemu ten przystanek nie może być podwójny?" nie będę pisał. Pewnie nie może. Nie da się i już. Twierdzę, że inżynier Galas odpala sobie późnym popołudniem podgląd z miejskiego monitoringu, otwiera piwo i nieźle się bawi widząc, że stoją wszyscy: samochody, tramwaje, a i piesi mają przejebane. Ale ja o czym innym.
Dlaczego ta inteligentna sygnalizacja nie wykrywa tramwaju stojącego na przystanku? Jak tramwaj dojeżdża do śluzy, to zostanie wykryty i dostanie pałę, żeby wjechał i obsłużył przystanek. Ale jeśli tramwaj nie zdoła z przystanku odjechać w wyznaczonym czasie z jakiegokolwiek powodu, to dupa blada, nie dostanie światełka, dopóki jadący z tyłu albo z przeciwnego kierunku inny tramwaj mu światełka nie wzbudzi. Tramwaj stojący na przystanku jest niewidzialny. Aż się chce wypuszczać inwalidów, matki z głębokimi wózkami, czekać na wysiadającą geriatrię, która jedzie z bazaru.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 02 paź 2014, 8:50

A ja ostatnio znowu wsiadłem do tramwaju i znowu. Do przejechania odcinek Rondo Daszyńskiego-pl.Zawiszy (1 przystanek) i wygląda to tak: przystanek, wymiana pasażerów zakończona - zapala się czerwone swiatlo. Czekamy, stoimy, zielone, ruszamy. I przy Kolejowej-czerwone. Stoimy, czekamy, zielone-jedziemy. I znow jeden przystanek mniej czasu się jedzie, niż stoi.
Popatrz, jaka franca!

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 paź 2014, 9:36

To jest codzienność prowadzących tramy, a Ty masz stresa po jednokrotnym użyciu.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 paź 2014, 10:51

Sygnalizacja świetlna na rondzie Daszyńskiego zaskoczyła drogowców. Przez chwilę tramwaje jeżdżące ul. Prostą miały zielone światło w tym samym czasie co samochody skręcające z Prostej w lewo, w Towarową. Na szczęście nie doszło do żadnego wypadku. Sygnalizatory zostały zasłonięte czarnymi workami. Może to dobry sposób na rozwiązywanie problemów z sygnalizacją w całym mieście?
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,12 ... ZYWO_.html

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 paź 2014, 11:37

Rozumiem, że przy Rondzie ONZ drogowcy też zostali zaskoczeni? Jeżeli po 20 korek sięga od Feminy do Ronda ONZ, to chyba coś (tradycyjnie) spieprzono?
miłośnik 13N

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 02 paź 2014, 12:09

Pozdrawiam projektanta świateł na skrzyżowaniu Sokolej, mostu Świętkorzyskiego i Wybrzeża... oddzielna faza dla każdego kierunku jest IMHO słabym pomysłem.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 02 paź 2014, 14:00

Czy ja wiem? Jeśli jest dużo chętnych do skrętów w lewo (jak w tym przypadku) to jest najbardziej wydajne rozwiązanie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 03 paź 2014, 0:21

Tak się to kończy, jak ktoś mądry zaplanuje otwieranie tylu ważnych ulic jednocześnie, a w dodatku w środku tygodnia.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 paź 2014, 10:40

Domas pisze:Pozdrawiam projektanta świateł na skrzyżowaniu Sokolej, mostu Świętkorzyskiego i Wybrzeża... oddzielna faza dla każdego kierunku jest IMHO słabym pomysłem.
A ja tego od skrzyżowania Targowej z Al. Solidarności. Dzisiaj w porannym szczycie korek zaczynał się już od Piotra Skargi, a jazda 460 to już w ogóle była katastrofa, bo od Zajezdni Stalowa do Metro Ratusz Arsenał jechał aż 40 minut, bo oczywiście Szwedzka, a nawet Stalowa, stanęła w gigantycznym korku. I taki sajgon mimo tego, że na Dw. Wileńskim była Policja, Straż Miejska i NR ZTM. Istny dramat, teraz już się odkorkowało, ale i tak w ciągu minuty przy Gorzykowskiej widziałem 3x190 w kierunku Os. Górczewska! :roll:

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 paź 2014, 11:01

Zalążek metrobusa.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 03 paź 2014, 16:41

To ja pozdrawiam kogoś, kto projektował światła na Świętokrzyska/Nowy Świat. Dziewięćdziesiąt sekund czerwonego, dwadzieścia zielonego. No i, kurde, jak takie 178, 222 czy 518 zacznie skręcać, to zapomnij, że ktokolwiek inny przejedzie. No chyba, że cierp, z lewoskrętu. :twisted:

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3103
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 03 paź 2014, 17:05

Gdzie tam 222 skręca? Ale faktycznie lepiej bylo wcześniej niż po otwarciu Świętokrzyskiej. Teraz to można na Nowym Świecie 2-3 cykle postać niezależnie w którą stronę się jedzie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 03 paź 2014, 17:10

Sorry, wygłupiłem się z tym 222, ale Grodzio mnie oszukał... :P

ODPOWIEDZ