Jak kształtować układ komunikacyjny?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Georg
Posty: 5990
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 wrz 2014, 22:05

Ale autobusowy to może być. Jak jest warunkowy, to sobie stoi, a i tak, jakby go nie było.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 wrz 2014, 22:27

JKTpl pisze:
Georg pisze:Przystanek Połczyńska P+R dla tramwajów można spokojnie skasować. Autobusy w zupełności wystarczają.
Autobusowy też bym skasował. P+R to P+R.
Park & Run?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 wrz 2014, 22:42

Naprawdę uważacie, że nikt z trasy W-Z nie przesiądzie się do metra? I że wozokilometry na Tarchomin się same urodzą? :)

Ale tak naprawdę, to ja ten projekt odczytuję jako zapowiedź poprawy, a nie cięć. Niech ktoś może policzy na wszystkich ciągach...

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 27 wrz 2014, 21:26

Georg pisze:17 już teraz na najważniejszym odcinku jest co 3-4 minuty. 2 nawet co 4 minuty nie będzie aż tak brygadożerna, żeby obciąć o połowę 26. Nie mówiąc już o tym, że w wakacje, kiedy ścięto 1 do 6 minut to były płacze, że linia rano od Żaby w kierunku Banacha była niezabieralna. A jak do tego dojdzie jeszcze pocięte 41 (dotąd co 5 minut w okresie największego napełnienia rano, teraz co 10 minut), to co to będzie za zysk?
1 i teraz bywa niezabieralna. Ostatnio dwa cykle na Żabie próbowałem drzwi zamknąć. Z Żabą jest taka sytuacja, że tłum jest w momencie przyjazdu autobusów od strony Wincentego i wtedy tramwaj jest nabity. Jak akurat autobusy nie przyjadą to stoi kilka osób i nie można mówić o niezabieralności gdyż jest jeszcze miejsce. Ogólnie problem nie leży tylko w tym co ile jedzie tramwaj a jak jest skoordynowany z innymi liniami i jak jest uprzywilejowany w sygnalizacji. Według rozkładu będzie co 5 minut ale jak złapie wszystkie światła po drodze to z 5 minut zrobi się 7-8 minut przerwy co w tego typu liniach jak 1 jest już sporą przerwą. W efekcie ten opóźniony jedzie nabity po dach a następna brygada, której udało się na światłach ma wolne miejsca siedzące.

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 05 paź 2014, 17:36

Naprawdę uważacie, że nikt z trasy W-Z nie przesiądzie się do metra?
Z Wileńskiego owszem, ale z samej W-Z, po co się cofać do metra?
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

primoż
Posty: 3763
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 05 paź 2014, 17:42

Aligator pisze:Z Wileńskiego owszem, ale z samej W-Z, po co się cofać do metra?
Gros pasażerów na Trasie W-Z jeździ w relacji MRA-Wileński i dużej mierze przesiadają się do M1. Sporo z nich może zacząć wybierać M2 w dojeździe z/do Śródmieścia i z/na Wileniak.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 07 paź 2014, 10:26

Gros pasażerów na Trasie W-Z jeździ w relacji MRA-Wileński i dużej mierze przesiadają się do M1. Sporo z nich może zacząć wybierać M2 w dojeździe z/do Śródmieścia i z/na Wileniak.
Czy ja temu zaprzeczam?
Z Wileńskiego się zgadzam, chodzi mi o to, po co cofać się z samej W-Z do metra, jeśli już z okolic Szpitala Praskiego, szybciej będzie tramwajem do "M1", niż cofanie się do "M2" na Wileński?
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 paź 2014, 10:28

W okolicach Szpitala to prawie nic nie ma. Wileński żyje jako hub przesiadkowy, a nie poranny generator potoków.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 07 paź 2014, 11:30

W okolicach Szpitala to prawie nic nie ma. Wileński żyje jako hub przesiadkowy, a nie poranny generator potoków.
O Wileńskim mnie Waść uświadamiać nie musi, wiem co tam ma miejsce.
Nie piszę też, że metro będzie puste jeździć, chodzi mi jedynie o trasę W-Z.
Okolic szpitala użyłem jedynie jako przykładu, że dla samej trasy W-Z metro nie gra większej roli.
Szpital Praski, Stare Miasto, na te obszary M2 wpływu mieć nie będzie.
Ech, mniejsza o to.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 07 paź 2014, 14:48

"(..) w godzinach szczytu żałuje przegubowca albo chociaż 15-metrowego "odkurzacza". "
Cytat tygodnia ! Od miłośnika i "znawcy" autobusów red. Osowskiego.

http://autobusczerwony.blox.pl/2014/10/ ... miano.html
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Autobus Czerwon
Posty: 4102
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 paź 2014, 16:40

mobile one pisze:"(..) w godzinach szczytu żałuje przegubowca albo chociaż 15-metrowego "odkurzacza". "
Cytat tygodnia ! Od miłośnika i "znawcy" autobusów red. Osowskiego.
Może by tak przetestować nowy moduł ostrzeżeń? Błagam.

Georg
Posty: 5990
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 12 paź 2014, 21:50

Ja bym to trochę pozmieniał:
118 METRO POLITECHNIKA - GWIAŹDZISTA 10/15/15
185 GWIAŹDZISTA - URSYNÓW PŁN (trasa z Ursynowa Płn prawie identyczna z 503, a częstotliwość różna), 10/15/15
Na odcinku Gwiaździsta - Nowy Zjazd koordynacja obu linii co 5/7,5/7,5.
127 skrócenie do pl. Trzech Krzyży (tych co nie chcą wspinać się po schodach do tramwaju, jest jednoperonowo przesiadka w 171 na Książęcej/Pl. Trzech Krzyży
No i zakończenie 157 na Pl. Wilsona, żeby już nie pchać kolejnej linii na Gwiaździstą.
Myślałem też o likwidacji 195 i wydłużeniu ul. Płaskowickiej 136 do pętli Ursynów Zachodni. Ale to tylko luźne rozmyślania.
Nie wiem tylko czy to by się zamknęło w obecnym bilansie brygadowym.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36642
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 paź 2014, 8:43

Georg pisze:Ja bym to trochę pozmieniał:
Zacznij od tematu.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 06 lis 2014, 15:47

Sobotni rozkład jazdy w dniu 10.11.2014 - przepraszam, ale jaka grupa, bo pomysł nie mógł być jednej osoby, wpadła na to, żeby w normalny dzień roboczy wysyłać wszystko zgodnie z sobotnim rozkładem? 509 będzie na 100% przepełnione, szczególnie w porannym szczycie - o 7 z Dworca Wileńskiego w kierunku Gocławia kursy co 12 minut - pozdro.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lis 2014, 15:54

To nie będzie normalny dzień roboczy. To nawet nie będzie normalny środek długiego weekendu, bo w listopadzie trzeba oddać dodatkowy dzień wolny za 01.11 i zdecydowana większość firm zrobi to właśnie w poniedziałek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ