Komunikacja miejska we Włochach
Moderator: Wiliam
Kwestia tłoku to wymieszanie ludzi (często starszych), którzy podjeżdżają tylko kawałek z młodymi ludźmi jadącymi do pracy w okolice DHL na Osmańskiej. Już jakiś czas nie jechałem 306 w kierunku wschodnim, ale wcześniej zauważyłem, że sporo ludzi wybiera tę linię w dłuższych relacjach (np. wsiadając w Ursusie, czy na Popularnej, wysiadając na 1 Sierpnia czy Żwirki i Wigury). To o tyle ważna obserwacja, że łamie trochę stereotyp, że to jest linia spełniająca lokalne relacje.
Skoro będzie otwarta nowa ulica, łącząca dwie dzielnice i zapewniająca szybkie połączenie to chyba nie po to żeby była 'pusta' dla autobusów ? Na Dźwigowej (która powinna wtedy nieco stracić na znaczeniu) są 4 linie, może aż tyle nie potrzeba. Ale akurat 716 to chyba bym nie ruszał bo lepiej żeby zostało jako alternatywa dla pociągów pomiędzy Piastowem a PKP Włochy (w razie jakiejś awarii itd.).osa pisze:A czy koniecznie trzeba coś puszczać Nowolazurową do Połczyńskiej? 197, przynajmniej w teorii, ma dowozić Ursus do Tesco i Selgrosa, więc wyprowadzka z Gierdziejewskiego nie wchodzi w grę. 194 dowozi Nowe Włochy na Wolę, a puszczanie rzadkiej 716 w pojedynkę przez nową ulicę to skórka niewarta wyprawki. Lepiej więc chyba, gdyby wszystko zostało bez zmian. Ewentualnie można by pomyśleć o wydłużeniu 127 do Karolina.
W ogóle problem jest taki, że w okolicy jest sporo dziadowych linii z bardzo marną częstotliwością i/lub pokręconą trasą (129, 177, 178, 206, 306, 307), z którymi warto by było zrobić porządek (była już o tym mowa w wątku o Ursusie, była zapowiadana 'rewolucja' ale za wiele z tego nie wyszło).
A tak w ogóle to ja się cały czas zastanawiam, czy miałaby sens linia na bazie 177 na trasie Okęcie - Al. Krakowska - Szyszkowa - Środkowa - Ryżowa - Nowolazurowa - Lazurowa - Górczewska. Myślę że gdyby miała lepszą częstotliwość niż obecne 177 to mogłoby to być ciekawe połączenie międzydzielnicowe, czas przejazdu z Okęcia na Jelonki byłby na pewno krótszy niż 189. I taka linia mogłaby trochę odciążyć wiecznie zapchane 189.
127 to akurat powinno się już nie wydłużać, tylko skrócić z powrotem do Pl. Trzech Krzyży, bo jeździ wiecznie opóźnione. Wcześniej na krótszej trasie było o wiele lepiej z punktualnością.
To zasługa radnych, którzy żadnych zmian nie chcieli. ZTM wprowadził tylko te zmiany, na które radni się zgodzili. Stąd zamiast 1-2 silniejszych linii mamy kilka numerków, każdy co pół godziny. W sumie to muszę powiedzieć, że w Ursusie i tak się trochę poprawiło - jest częste 194, częste 197. Gdyby udało się jeszcze coś zrobić ze 187+517, to można mieć kolejną częstą linię zamiast dwóch o różnych częstotliwościach. Duży potencjał ma też linia 401, która w godzinach szczytu wyjeżdża z Ursusa niezabieralna. Ale dopóki będzie miała tak długą trasę, nie da się jej podbić.mb112 pisze:W ogóle problem jest taki, że w okolicy jest sporo dziadowych linii z bardzo marną częstotliwością i/lub pokręconą trasą (129, 177, 178, 206, 306, 307), z którymi warto by było zrobić porządek (była już o tym mowa w wątku o Ursusie, była zapowiadana 'rewolucja' ale za wiele z tego nie wyszło).
Czy to jakiś dogmat, że każdą nową ulicą powinna kursować linia autobusowa? A jeśli chodzi o 127, to akurat ewentualne wydłużenie trasy z Włoch do Karolina (moim zdaniem jedyny sensowny plan dla odcinka Nowolazurowej do Połczyńskiej) nie wyklucza skrócenia trasy do pl. Trzech Krzyży. Wtedy oczywiście z przetrasowaniem 118 - wycofaniem tej linii z Metra Politechnika i skierowaniem do Dworca Centralnego (chyba, bo dokąd?).mb112 pisze:Skoro będzie otwarta nowa ulica, łącząca dwie dzielnice i zapewniająca szybkie połączenie to chyba nie po to żeby była 'pusta' dla autobusów ? Na Dźwigowej (która powinna wtedy nieco stracić na znaczeniu) są 4 linie, może aż tyle nie potrzeba. Ale akurat 716 to chyba bym nie ruszał bo lepiej żeby zostało jako alternatywa dla pociągów pomiędzy Piastowem a PKP Włochy (w razie jakiejś awarii itd.).osa pisze:A czy koniecznie trzeba coś puszczać Nowolazurową do Połczyńskiej? 197, przynajmniej w teorii, ma dowozić Ursus do Tesco i Selgrosa, więc wyprowadzka z Gierdziejewskiego nie wchodzi w grę. 194 dowozi Nowe Włochy na Wolę, a puszczanie rzadkiej 716 w pojedynkę przez nową ulicę to skórka niewarta wyprawki. Lepiej więc chyba, gdyby wszystko zostało bez zmian. Ewentualnie można by pomyśleć o wydłużeniu 127 do Karolina.
W ogóle problem jest taki, że w okolicy jest sporo dziadowych linii z bardzo marną częstotliwością i/lub pokręconą trasą (129, 177, 178, 206, 306, 307), z którymi warto by było zrobić porządek (była już o tym mowa w wątku o Ursusie, była zapowiadana 'rewolucja' ale za wiele z tego nie wyszło).
A tak w ogóle to ja się cały czas zastanawiam, czy miałaby sens linia na bazie 177 na trasie Okęcie - Al. Krakowska - Szyszkowa - Środkowa - Ryżowa - Nowolazurowa - Lazurowa - Górczewska. Myślę że gdyby miała lepszą częstotliwość niż obecne 177 to mogłoby to być ciekawe połączenie międzydzielnicowe, czas przejazdu z Okęcia na Jelonki byłby na pewno krótszy niż 189. I taka linia mogłaby trochę odciążyć wiecznie zapchane 189.
127 to akurat powinno się już nie wydłużać, tylko skrócić z powrotem do Pl. Trzech Krzyży, bo jeździ wiecznie opóźnione. Wcześniej na krótszej trasie było o wiele lepiej z punktualnością.
Jeśli już to na Emilii Plater. Na Centralnym kompletnie nie ma miejsca. Dowodem na to jest choćby wywalenie ze Złotych Tarasów 504.
podoba mi się pomysł z koncepcją nowej trasy 177
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504
- Thompson04
- Posty: 202
- Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
- Lokalizacja: Bemowo Jelonki
Były nawet takie głosy mieszkańców przy okazji #metro2, że chcą linię za Okęcie za 106.
Na sam Karolin to raczej jeździłyby tylko pojedyncze osoby, nie wiem czy by to miało sens. Może bardziej gdyby były możliwe przesiadki z takiego 127 do często jeżdżącego dalej na Jelonki 105. Ale to obecnie budowane skrzyżowanie Nowolazurowa / Połczyńska będzie odsunięte od Szeligowskiej. No nie wiem, może jednak lepiej by było przenieść chociaż 716 ? Wtedy przystanek Przepiórki zostaje z samym 306 ale tam prawie nikt nie wsiada. Chociaż z drugiej strony 716 wtedy by nie zahaczało o PKP Włochy, a to mógłby być problem.osa pisze:A jeśli chodzi o 127, to akurat ewentualne wydłużenie trasy z Włoch do Karolina (moim zdaniem jedyny sensowny plan dla odcinka Nowolazurowej do Połczyńskiej)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
716 to.linia na Wolę i Bemowo - z Włoch do Piastowa jest kolej. Gdybym był mieszkańcem Piastowa zdecydowanie poparłbym 716 Nowolazurową.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
adner pisze:Dlaczego 401 się zatrzymuje na przystanku Łopuszańska tylko w stronę Ursusa?
Tylko chyba przez koniec remontu w drugą stronę zawieszą.W związku z planowanym zakończeniem prac remontowych ul. Kleszczowej, a także mając na uwadze powtarzające się wystąpienia od pasażerów w przedmiotowej sprawie, uruchamia się przystanki w zespole ŁOPUSZAŃSKA jako stałe:
na trasie linii 517 od dnia 15.11.2014 r. od początku kursowania – przystanek ŁOPUSZAŃSKA 01,
na trasie linii 401 od dnia 17.11.2014 r. od początku kursowania – przystanek ŁOPUSZAŃSKA 03.
Jednocześnie zmienia się numer słupka przystanku ŁOPUSZAŃSKA 54 na ŁOPUSZAŃSKA 04.
Czemu mają w drugą stronę zawiesić i co ma do tego koniec remontu, jak w kierunku Ursusa-Niedźwiadka te przystanki już wcześniej funkcjonowały? Rzeczywiście jest się z czego cieszyć, pewnie ci sami pasażerowie chcieliby też jak najszybciej tym samym autobusem dojechać do swojego celu, z jak najmniejszą liczbą przystanków.adner pisze: Tylko chyba przez koniec remontu w drugą stronę zawieszą.
To nie mają tam jakiegoś pociągu?ashir pisze:Czemu mają w drugą stronę zawiesić i co ma do tego koniec remontu, jak w kierunku Ursusa-Niedźwiadka te przystanki już wcześniej funkcjonowały? Rzeczywiście jest się z czego cieszyć, pewnie ci sami pasażerowie chcieliby też jak najszybciej tym samym autobusem dojechać do swojego celu, z jak najmniejszą liczbą przystanków.
Czy ktoś może obserwuje regularnie frekwencję w 306? Nie miałem ostatnio szczęścia natknąć się na tę linię. Ciekawy jestem, jak spełnia swoje zadanie we Włochach. Myślę, że po takim czasie można już spokojnie ustalić, czy linia się przyjęła.
Nie mam pojęcia jak wygląda frekwencja w 306, ale chyba nie jest źle skoro wczoraj przeczytałem coś takiego:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 48380.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 48380.html
Zwiększymy częstotliwość linii, które już funkcjonują i spotkały się z dużym zainteresowaniem mieszkańców – mówi Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów w ZTM. Wymienia w tym kontekście m.in. linie 176, 211 i 306.
Ooo! Ciekawe, czy te nowe wozy będą na trasie skróconej, czy pełnej.