Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14644
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 paź 2014, 13:06

Kwestia tłoku to wymieszanie ludzi (często starszych), którzy podjeżdżają tylko kawałek z młodymi ludźmi jadącymi do pracy w okolice DHL na Osmańskiej. Już jakiś czas nie jechałem 306 w kierunku wschodnim, ale wcześniej zauważyłem, że sporo ludzi wybiera tę linię w dłuższych relacjach (np. wsiadając w Ursusie, czy na Popularnej, wysiadając na 1 Sierpnia czy Żwirki i Wigury). To o tyle ważna obserwacja, że łamie trochę stereotyp, że to jest linia spełniająca lokalne relacje.

mb112
Posty: 1007
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 17 paź 2014, 0:21

osa pisze:A czy koniecznie trzeba coś puszczać Nowolazurową do Połczyńskiej? 197, przynajmniej w teorii, ma dowozić Ursus do Tesco i Selgrosa, więc wyprowadzka z Gierdziejewskiego nie wchodzi w grę. 194 dowozi Nowe Włochy na Wolę, a puszczanie rzadkiej 716 w pojedynkę przez nową ulicę to skórka niewarta wyprawki. Lepiej więc chyba, gdyby wszystko zostało bez zmian. Ewentualnie można by pomyśleć o wydłużeniu 127 do Karolina.
Skoro będzie otwarta nowa ulica, łącząca dwie dzielnice i zapewniająca szybkie połączenie to chyba nie po to żeby była 'pusta' dla autobusów ? Na Dźwigowej (która powinna wtedy nieco stracić na znaczeniu) są 4 linie, może aż tyle nie potrzeba. Ale akurat 716 to chyba bym nie ruszał bo lepiej żeby zostało jako alternatywa dla pociągów pomiędzy Piastowem a PKP Włochy (w razie jakiejś awarii itd.).

W ogóle problem jest taki, że w okolicy jest sporo dziadowych linii z bardzo marną częstotliwością i/lub pokręconą trasą (129, 177, 178, 206, 306, 307), z którymi warto by było zrobić porządek (była już o tym mowa w wątku o Ursusie, była zapowiadana 'rewolucja' ale za wiele z tego nie wyszło).

A tak w ogóle to ja się cały czas zastanawiam, czy miałaby sens linia na bazie 177 na trasie Okęcie - Al. Krakowska - Szyszkowa - Środkowa - Ryżowa - Nowolazurowa - Lazurowa - Górczewska. Myślę że gdyby miała lepszą częstotliwość niż obecne 177 to mogłoby to być ciekawe połączenie międzydzielnicowe, czas przejazdu z Okęcia na Jelonki byłby na pewno krótszy niż 189. I taka linia mogłaby trochę odciążyć wiecznie zapchane 189.

127 to akurat powinno się już nie wydłużać, tylko skrócić z powrotem do Pl. Trzech Krzyży, bo jeździ wiecznie opóźnione. Wcześniej na krótszej trasie było o wiele lepiej z punktualnością.

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 17 paź 2014, 0:29

mb112 pisze:W ogóle problem jest taki, że w okolicy jest sporo dziadowych linii z bardzo marną częstotliwością i/lub pokręconą trasą (129, 177, 178, 206, 306, 307), z którymi warto by było zrobić porządek (była już o tym mowa w wątku o Ursusie, była zapowiadana 'rewolucja' ale za wiele z tego nie wyszło).
To zasługa radnych, którzy żadnych zmian nie chcieli. ZTM wprowadził tylko te zmiany, na które radni się zgodzili. Stąd zamiast 1-2 silniejszych linii mamy kilka numerków, każdy co pół godziny. W sumie to muszę powiedzieć, że w Ursusie i tak się trochę poprawiło - jest częste 194, częste 197. Gdyby udało się jeszcze coś zrobić ze 187+517, to można mieć kolejną częstą linię zamiast dwóch o różnych częstotliwościach. Duży potencjał ma też linia 401, która w godzinach szczytu wyjeżdża z Ursusa niezabieralna. Ale dopóki będzie miała tak długą trasę, nie da się jej podbić.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 17 paź 2014, 19:00

mb112 pisze:
osa pisze:A czy koniecznie trzeba coś puszczać Nowolazurową do Połczyńskiej? 197, przynajmniej w teorii, ma dowozić Ursus do Tesco i Selgrosa, więc wyprowadzka z Gierdziejewskiego nie wchodzi w grę. 194 dowozi Nowe Włochy na Wolę, a puszczanie rzadkiej 716 w pojedynkę przez nową ulicę to skórka niewarta wyprawki. Lepiej więc chyba, gdyby wszystko zostało bez zmian. Ewentualnie można by pomyśleć o wydłużeniu 127 do Karolina.
Skoro będzie otwarta nowa ulica, łącząca dwie dzielnice i zapewniająca szybkie połączenie to chyba nie po to żeby była 'pusta' dla autobusów ? Na Dźwigowej (która powinna wtedy nieco stracić na znaczeniu) są 4 linie, może aż tyle nie potrzeba. Ale akurat 716 to chyba bym nie ruszał bo lepiej żeby zostało jako alternatywa dla pociągów pomiędzy Piastowem a PKP Włochy (w razie jakiejś awarii itd.).

W ogóle problem jest taki, że w okolicy jest sporo dziadowych linii z bardzo marną częstotliwością i/lub pokręconą trasą (129, 177, 178, 206, 306, 307), z którymi warto by było zrobić porządek (była już o tym mowa w wątku o Ursusie, była zapowiadana 'rewolucja' ale za wiele z tego nie wyszło).

A tak w ogóle to ja się cały czas zastanawiam, czy miałaby sens linia na bazie 177 na trasie Okęcie - Al. Krakowska - Szyszkowa - Środkowa - Ryżowa - Nowolazurowa - Lazurowa - Górczewska. Myślę że gdyby miała lepszą częstotliwość niż obecne 177 to mogłoby to być ciekawe połączenie międzydzielnicowe, czas przejazdu z Okęcia na Jelonki byłby na pewno krótszy niż 189. I taka linia mogłaby trochę odciążyć wiecznie zapchane 189.

127 to akurat powinno się już nie wydłużać, tylko skrócić z powrotem do Pl. Trzech Krzyży, bo jeździ wiecznie opóźnione. Wcześniej na krótszej trasie było o wiele lepiej z punktualnością.
Czy to jakiś dogmat, że każdą nową ulicą powinna kursować linia autobusowa? A jeśli chodzi o 127, to akurat ewentualne wydłużenie trasy z Włoch do Karolina (moim zdaniem jedyny sensowny plan dla odcinka Nowolazurowej do Połczyńskiej) nie wyklucza skrócenia trasy do pl. Trzech Krzyży. Wtedy oczywiście z przetrasowaniem 118 - wycofaniem tej linii z Metra Politechnika i skierowaniem do Dworca Centralnego (chyba, bo dokąd?).

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 17 paź 2014, 19:04

Jeśli już to na Emilii Plater. Na Centralnym kompletnie nie ma miejsca. Dowodem na to jest choćby wywalenie ze Złotych Tarasów 504.

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 17 paź 2014, 23:28

podoba mi się pomysł z koncepcją nowej trasy 177
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 17 paź 2014, 23:31

Były nawet takie głosy mieszkańców przy okazji #metro2, że chcą linię za Okęcie za 106.
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

mb112
Posty: 1007
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 paź 2014, 18:47

osa pisze:A jeśli chodzi o 127, to akurat ewentualne wydłużenie trasy z Włoch do Karolina (moim zdaniem jedyny sensowny plan dla odcinka Nowolazurowej do Połczyńskiej)
Na sam Karolin to raczej jeździłyby tylko pojedyncze osoby, nie wiem czy by to miało sens. Może bardziej gdyby były możliwe przesiadki z takiego 127 do często jeżdżącego dalej na Jelonki 105. Ale to obecnie budowane skrzyżowanie Nowolazurowa / Połczyńska będzie odsunięte od Szeligowskiej. No nie wiem, może jednak lepiej by było przenieść chociaż 716 ? Wtedy przystanek Przepiórki zostaje z samym 306 ale tam prawie nikt nie wsiada. Chociaż z drugiej strony 716 wtedy by nie zahaczało o PKP Włochy, a to mógłby być problem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 paź 2014, 22:17

716 to.linia na Wolę i Bemowo - z Włoch do Piastowa jest kolej. Gdybym był mieszkańcem Piastowa zdecydowanie poparłbym 716 Nowolazurową.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 14 lis 2014, 16:18

adner pisze:Dlaczego 401 się zatrzymuje na przystanku Łopuszańska tylko w stronę Ursusa?
W związku z planowanym zakończeniem prac remontowych ul. Kleszczowej, a także mając na uwadze powtarzające się wystąpienia od pasażerów w przedmiotowej sprawie, uruchamia się przystanki w zespole ŁOPUSZAŃSKA jako stałe:

na trasie linii 517 od dnia 15.11.2014 r. od początku kursowania – przystanek ŁOPUSZAŃSKA 01,
na trasie linii 401 od dnia 17.11.2014 r. od początku kursowania – przystanek ŁOPUSZAŃSKA 03.

Jednocześnie zmienia się numer słupka przystanku ŁOPUSZAŃSKA 54 na ŁOPUSZAŃSKA 04.
=D> Tylko chyba przez koniec remontu w drugą stronę zawieszą.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 lis 2014, 18:27

adner pisze: =D> Tylko chyba przez koniec remontu w drugą stronę zawieszą.
Czemu mają w drugą stronę zawiesić i co ma do tego koniec remontu, jak w kierunku Ursusa-Niedźwiadka te przystanki już wcześniej funkcjonowały? Rzeczywiście jest się z czego cieszyć, pewnie ci sami pasażerowie chcieliby też jak najszybciej tym samym autobusem dojechać do swojego celu, z jak najmniejszą liczbą przystanków. :-?

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 14 lis 2014, 21:32

ashir pisze:Czemu mają w drugą stronę zawiesić i co ma do tego koniec remontu, jak w kierunku Ursusa-Niedźwiadka te przystanki już wcześniej funkcjonowały? Rzeczywiście jest się z czego cieszyć, pewnie ci sami pasażerowie chcieliby też jak najszybciej tym samym autobusem dojechać do swojego celu, z jak najmniejszą liczbą przystanków. :-?
To nie mają tam jakiegoś pociągu? :D

reserved
Posty: 14644
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 mar 2015, 12:12

Czy ktoś może obserwuje regularnie frekwencję w 306? Nie miałem ostatnio szczęścia natknąć się na tę linię. Ciekawy jestem, jak spełnia swoje zadanie we Włochach. Myślę, że po takim czasie można już spokojnie ustalić, czy linia się przyjęła.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4780
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 mar 2015, 12:36

Nie mam pojęcia jak wygląda frekwencja w 306, ale chyba nie jest źle skoro wczoraj przeczytałem coś takiego:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 48380.html
Zwiększymy częstotliwość linii, które już funkcjonują i spotkały się z dużym zainteresowaniem mieszkańców – mówi Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów w ZTM. Wymienia w tym kontekście m.in. linie 176, 211 i 306.
Obrazek

reserved
Posty: 14644
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 mar 2015, 17:01

Ooo! Ciekawe, czy te nowe wozy będą na trasie skróconej, czy pełnej.

ODPOWIEDZ