[KM] Górny Mokotów

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 lis 2014, 16:21

Georg w temacie politycznym pisze: Akurat jakieś socjalne badziewie mogłoby tam jeździć. W okolicy jest jeden kandydat, który mógłby pojechać tamtędy, a jego przejazd nie będzie w żaden sposób kosztowny dla ZTM-u. (...) Pasażerowie z Konstancina będą dalej mieli bezpośredni dojazd na Centralny, czas przejazdu zwiększy się o góra 3 minuty, co nie wpłynie znacząco na długość postojów na krańcach, a mieszkańcy Krasickiego będą mieli JAKIKOLWIEK autobus.
Tak sobie myślę i to wcale nie jest głupi pomysł. Dla pasażerów z Konstancina może mieć to nawet pewien pożytek gdyż Kazimierzowska autobus pojedzie szybciej niż zakorkowaną Niepodległości. Tylko pytanie czy jest sens puszczać autobus dla wygodnego dupska pani Erbel, bo wszyscy normalni ludzie łażą do ciągów równoległych?

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 11 lis 2014, 20:47

Autobus Czerwon pisze:Tak sobie myślę i to wcale nie jest głupi pomysł. Dla pasażerów z Konstancina może mieć to nawet pewien pożytek gdyż Kazimierzowska autobus pojedzie szybciej niż zakorkowaną Niepodległości.
Pomysł jest niegłupi, ciekawe, co by powiedział chronometraż przejazdu Kazimierzowską w godzinach szczytu w stosunku do Al. Niepodległości, może na prawdę będzie szybciej.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

wincenty
Posty: 1360
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 11 lis 2014, 22:02

Autobusy na Kazimierzowskiej jednak się przydawały, o ile realizowały sensowne połączenia (czyli ze Śródmieściem, ostatnio 118), później widma typu 218 czy 318 woziły tylko powietrze. Mieszka tu sporo starszych ludzi, dla których przejście do Puławskiej, czy metra to spora wyprawa. Woleliby oni nawet rzadki autobus, ale blisko domu. Wzdłuż Kazimierzowskiej są też szkoły, akademiki, duża poczta. Byłby to też dobry dojazd do Urzędu Dzielnicy, bo teraz trzeba albo z buta, albo trzeba dojść do tramwaju do Puławskiej i potem znowu Rakowiecką od Puławskiej. Kiedyś proponowałem połączenie Dw. Centralnego ze Spartańską, przez Kazimierzowską, które stanowiłoby także bezpośrednie połączenie Instytutu Reumatologii z dworcem i przy okazji metrem. Pacjenci Instytutu to tez często ludzie spoza Wawy, mieliby wiec dojazd z dworca, tak jak do wszystkich innych specjalistycznych szpitali w Wawie. Więc dwie pieczenie na jednym ogniu, a pewnie wystatczyłyby trzy wozy na midiki (20/20/30).
Generalnie pasażerowie z przystanku Madalińskiego-Szpital mocno dostali po tyłku, z czterech linii (117, 138, 210 i 318) ostała im się tylko jedna (138). Należałoby przynajmniej przerzucić tu jedną z linii łączących Dolny z Górnym Mokotowem (119. 167, 168 i 195) - wszystkie jeżdżą Rakowiecką. Na Madalińskiego od Puławskiej do Boboli skierowałbym 119 (powrót Łowicką), zaś 195 na oberek przez Batorego.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 11 lis 2014, 22:28

Nie można wysłać 222? Brygad nie trzeba dodawać, bo to zamiana Puławskiej na Kazimierzowską, a 222 na Puławskiej raczej tłumów nie wozi.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 11 lis 2014, 23:23

wincenty pisze:Autobusy na Kazimierzowskiej jednak się przydawały, o ile realizowały sensowne połączenia.
Otóż to. Jak było 165, jadące do Centrum, to ktoś tym jeszcze jeździł.
wincenty pisze:Generalnie pasażerowie z przystanku Madalińskiego-Szpital mocno dostali po tyłku, z czterech linii (117, 138, 210 i 318) ostała im się tylko jedna (138).
Owszem, po likwidacji 117 obsługa odcinka Madalińskiego od Puławskiej do Al. Niepodległości leży i kwiczy. Szczęście, że się stamtąd wyprowadziłem.
primoż pisze:Nie można wysłać 222? Brygad nie trzeba dodawać, bo to zamiana Puławskiej na Kazimierzowską, a 222 na Puławskiej raczej tłumów nie wozi.
No nie wiem, jest to jedyny autobus łączący ciąg Puławskiej z ciągiem Al. Ujazdowskich...
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 lis 2014, 6:12

Nie można wysłać 222? Brygad nie trzeba dodawać, bo to zamiana Puławskiej na Kazimierzowską, a 222 na Puławskiej raczej tłumów nie wozi.
Wiele ludzi jeździ z Malczewskiego do tramwajów, albo ze Starówki na Puławska więc nie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 lis 2014, 7:43

Piottr pisze:
wincenty pisze:Autobusy na Kazimierzowskiej jednak się przydawały, o ile realizowały sensowne połączenia.
Otóż to. Jak było 165, jadące do Centrum, to ktoś tym jeszcze jeździł.
Zapewne dlatego linia posiadała typową dla dobrze wykorzystywanych połączeń w gęstej zabudowie mieszkalnej częstotliwość oscylującą na poziomie 25-40'.

Kod: Zaznacz cały

 165  - LINIA ZWYKŁA

 Przystanek: WILANÓW 02  -->  DW.CENTRALNY


 DZIEŃ POWSZEDNI           ŚWIĘTO i SOBOTA

|Godz. Minuty             |Godz. Minuty        |
|  5 | 01   36            |  5 | 11   41       |
|  6 | 10   39            |  6 | 11   41       |
|  7 | 03   28   52       |  7 | 19   57       |
|  8 | 28                 |  8 | 36            |
|  9 | 04   33            |  9 | 06   34       |
| 10 | 02   29            | 10 | 04   32       |
| 11 | 01   25   51       | 11 | 04   34       |
| 12 | 19   46            | 12 | 00   35       |
| 13 | 12   36            | 13 | 02   34       |
| 14 | 05   34            | 14 | 04   30       |
| 15 | 01   28   56       | 15 | 05   32       |
| 16 | 19   51            | 16 | 04   34       |
| 17 | 16   46            | 17 | 00   39       |
| 18 | 12   39            | 18 | 14   49       |
| 19 | 03   38            | 19 | 30            |
| 20 | 09   41            | 20 | 03   38       |
| 21 | 06   32            | 21 | 16   31w      |
| 22 | 01                 | 22 | 01            |

 Rozkład ważny od 2001-09-01

 LINIA NIE KURSUJE W ŚWIĘTA WIELKANOCNE, ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA i NOWY ROK

 OBJAŚNIENIE SYMBOLI:

  w - kurs tylko do przystanku METRO WIERZBNO
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 12 lis 2014, 10:26

Autobus Czerwon pisze:
Nie można wysłać 222? Brygad nie trzeba dodawać, bo to zamiana Puławskiej na Kazimierzowską, a 222 na Puławskiej raczej tłumów nie wozi.
Wiele ludzi jeździ z Malczewskiego do tramwajów, albo ze Starówki na Puławska więc nie.
Korzystałem niegdyś bardzo często z 222 i sry, ale z pierwszym nie mogę się zgodzić. Z 222 to dużo osób się przesiada na 141/172 na Parku Dreszera albo na Rakowieckiej w cokolwiek innego. Inna sprawa, że połączenie TK z Puławską to akurat dobry argument, bo tramwaj tego nigdy nie zapewni (a jak tego dożyję, to naprawdę się zdziwię).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 12 lis 2014, 14:51

Na Kazimierzowskiej żadna komunikacja nie jest potrzebna.
Jeździło tam swego czasu częste i całkiem sensowne 218. Woziło kierowcę.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 lis 2014, 15:05

Wszystko można powiedzieć, tylko nie to, że linia do Rakowieckiej była sensowna. 218 to już było wygaszanie popytu.

Jako tako sensowne to było 148, ale tak czy siak utrzymywanie komunikacji na Kazimierzowskiej wielkiego sensu nie miało. Za to na pewno należy zagęścić 138 i można by dodać przystanek na Malczewskiego, skoro już coś tam jeździ.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 12 lis 2014, 15:44

218 jeździło co bodaj 10/15//15. Może nie oferowało podręcznikowej przesiadki do metra, ale to nadal bardziej sensowna oferta niż 118 co 0.5h jeżdżące jak chce, bo zalicza 3/4 korków w mieście.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 lis 2014, 16:15

Jeździło tam swego czasu częste i całkiem sensowne 218. Woziło kierowcę.
I jeszcze trasa do Rakowieckiej rozwalała całą regularność tej linii, bo na Rakowieckiej OIDP nie było postojów.
Jako tako sensowne to było 148
Niezbyt, bardzo dublowało tramwaje. 165 było w miarę sensowne.
można by dodać przystanek na Malczewskiego, skoro już coś tam jeździ.
Tylko w kierunku Starego Miasta, w kierunku Spartańskiej jest bardzo blisko przystanek Malczewskiego. Zastanowiłbym się za to nad przeniesieniem przystanku Wielicka dla 218 na Krasickiego między Malczewskiego a Woronicza.
218 jeździło co bodaj 10/15//15.
12/15/15 na grodziskich Scaniach.

wincenty
Posty: 1360
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 12 lis 2014, 18:52

fik pisze:
Piottr pisze: Otóż to. Jak było 165, jadące do Centrum, to ktoś tym jeszcze jeździł.
Zapewne dlatego linia posiadała typową dla dobrze wykorzystywanych połączeń w gęstej zabudowie mieszkalnej częstotliwość oscylującą na poziomie 25-40'.

Kod: Zaznacz cały

 165  - LINIA ZWYKŁA

 Przystanek: WILANÓW 02  -->  DW.CENTRALNY


 DZIEŃ POWSZEDNI           ŚWIĘTO i SOBOTA

|Godz. Minuty             |Godz. Minuty        |
|  5 | 01   36            |  5 | 11   41       |
|  6 | 10   39            |  6 | 11   41       |
|  7 | 03   28   52       |  7 | 19   57       |
|  8 | 28                 |  8 | 36            |
|  9 | 04   33            |  9 | 06   34       |
| 10 | 02   29            | 10 | 04   32       |
| 11 | 01   25   51       | 11 | 04   34       |
| 12 | 19   46            | 12 | 00   35       |
| 13 | 12   36            | 13 | 02   34       |
| 14 | 05   34            | 14 | 04   30       |
| 15 | 01   28   56       | 15 | 05   32       |
| 16 | 19   51            | 16 | 04   34       |
| 17 | 16   46            | 17 | 00   39       |
| 18 | 12   39            | 18 | 14   49       |
| 19 | 03   38            | 19 | 30            |
| 20 | 09   41            | 20 | 03   38       |
| 21 | 06   32            | 21 | 16   31w      |
| 22 | 01                 | 22 | 01            |

 Rozkład ważny od 2001-09-01

 LINIA NIE KURSUJE W ŚWIĘTA WIELKANOCNE, ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA i NOWY ROK

 OBJAŚNIENIE SYMBOLI:

  w - kurs tylko do przystanku METRO WIERZBNO
Akurat wklejony przez Ciebie rozkład obowiązywał w momencie, gdy na Kazimierzowską skierowano także 148 i dlatego 165 rozrzedzono. Wcześniej linia ta kursowała częściej.
Trudno mówić o 218 jako sensownej linii, skoro dowoziła praktycznie tylko do metra i to w jednym kierunku (z powrotem przystanek usytuowany był na Rakowickiej za Asfaltową i chyba mało kto w ogóle wiedział o jego istnieniu). Powtarzam - linia na Kazimierzowskiej ma sens tylko wtedy, gdy łączy Mokotów ze śródmieściem - najlepiej pracowało tam 165, zapewniając dojazd z dalszych części Mokotowa do położonych wzdłuż Kazimierzowskiej szkół, Urzędu Dzielnicy na Rakowieckiej itp. Teraz dojazd ten zyskuje na atrakcyjności ze względu na zakorkowaną Al. Niepodległości (co ciekawe, w obu szczytach w kierunku Śródmieścia). Tak więc proponowane przez mnie połączenie Spartańska - Dw. Centralny byłoby też interesującą alternatywą dla będących w polu rażenia 174, które stoi w Al. Niepodległości.
222 raczej chyba z Puławskiej jest nie do ruszenia, choć dojazd z Puławskiej na Stare Miasto i część Krakowskiego Przedmieścia zapewnia czwórka.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 12 lis 2014, 19:02

wincenty pisze:Akurat wklejony przez Ciebie rozkład obowiązywał w momencie, gdy na Kazimierzowską skierowano także 148 i dlatego 165 rozrzedzono. Wcześniej linia ta kursowała częściej.
Serio? Rozkład kiedy 148 kursowało do Mariensztatu:

Kod: Zaznacz cały

 165  - LINIA ZWYKŁA

 Przystanek: WILANÓW 03  -->  DW.CENTRALNY


 DZIEŃ POWSZEDNI           ŚWIĘTO i SOBOTA

|Godz. Minuty             |Godz. Minuty        |
|  5 |[00]  35            |  5 |[10]  40       |
|  6 | 05  [30]  55       |  6 | 10  [40]      |
|  7 | 20   50            |  7 | 18   56       |
|  8 |[20]  54            |  8 |[30]           |
|  9 | 21   49            |  9 | 03   33       |
| 10 |[17]  42            | 10 |[03]  33       |
| 11 | 07   32  [58]      | 11 | 03  [33]      |
| 12 | 23   48            | 12 | 03   33       |
| 13 | 13  [39]           | 13 |[03]  33       |
| 14 | 04   30   56       | 14 | 03  [33]      |
| 15 |[22]  48            | 15 | 03   33       |
| 16 | 14   40            | 16 |[03]  33       |
| 17 |[05]  31   57       | 17 | 03  [38]      |
| 18 | 24# [53#           | 18 | 13   50       |
| 19 | 30#  55#           | 19 |[27]           |
| 20 | 20# [45#           | 20 | 02   37       |
| 21 | 10#  35#           | 21 |[15]  30w      |
| 22 | 00# [17w  42w      | 22 | 00  [40w      |
| 23 | 07w                | 23 |               |

 Rozkład ważny od 1998-04-01
Powtarzam - linia na Kazimierzowskiej ma sens tylko wtedy, gdy łączy Mokotów ze śródmieściem
No to faktycznie dajmy to 700, w praktyce jego częstotliwość będzie i tak równoważna ówczesnej częstotliwości 165…

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 lis 2014, 19:09

No to faktycznie dajmy to 700, w praktyce jego częstotliwość będzie i tak równoważna ówczesnej częstotliwości 165…
Czy gminę Konstancin-Jeziorna stać na aż taki wydatek jeżeli chodzi o zwiększenie częstotliwości 700?

ODPOWIEDZ