Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 lis 2014, 17:25

Płyną, oczyszczone. Chyba nie sądzisz, że wywożą je rakietami w kosmos?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 13 lis 2014, 17:30

Czy przypadkiem EN57, jakoś niedługo po otwarciu łącznika, nie gościł już na Lotnisku Chopina?

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 13 lis 2014, 17:57

MichalJ pisze:Ale to nie jest zamknięty OBIEG, tylko zamknięty ZBIORNIK.
Dyskusja na ten temat (dotycząca akurat bardziej samych uwarunkowań formalnych wjazdu na WLC) była tu gdzieś kilka m-cy temu. Były nawet w tych przepisach jakieś niedoprecyzowania (składy na S2 i S3 nie mają WC w ogóle, więc trudno mówić o zamkniętym obiegu fekaliów).

A tak (sorry za OT) z ciekawości, co rozumiesz przez zamknięty obieg składu? Wahadełko? :)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 lis 2014, 18:00

plunio7 pisze:Czy przypadkiem EN57, jakoś niedługo po otwarciu łącznika, nie gościł już na Lotnisku Chopina?
Chyba tak już było. Ale czy AKM z próżniowymi WC, czy stare z dziurą w podłodze, to nie wiem :)

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 13 lis 2014, 18:01

Jak to jest z tymi obiegami? Z rozkładu daje się coś wywnioskować, czy to wolna amerykanka? Jak np. ten kibel jedzie jako KM906 na 7:45 na Zachodnią, to wracać też musi jako KM906 o 9:53 w to samo miejsce?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 lis 2014, 18:01

Przez zamknięty obieg (czegokolwiek) rozumie się powrót w to samo miejsce po pewnym czasie.
Składy to właśnie robią, obieg np. Warszawa-Kraków-Katowice-Warszawa jest co trzeci dzień w Warszawie.
Ścieki tego nie robią, przecież to oczywiste.

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 13 lis 2014, 18:14

Nie chodzi mi o ścieki, tylko w tym wypadku o EN57. Po prostu jestem niekolejowy i ja tam w rozkładzie widzę tylko stado cyferek i jakby ktoś mógł objaśnić czy jest w tym jakaś reguła to byłoby...miło. :>
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 lis 2014, 18:36

Nie, to nie jest tak, że jak jedzie na KM123 to tym samym wraca. Jedynie Flirty mają tak zrobione obiegi. Zwykle EN57 mogą przyjechać z Pilawy i pojechać do Mińska, z Mińska do Radomia etc.

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 13 lis 2014, 18:42

W takim razie samemu sobie ciężko będzie coś policzyć. Ale ten kibel na KM9 to jak śmiga? Wyszło mi coś takiego:
4:20 Zachodnia
5:34-6:37 Nasielsk
7:45 jest na Zachodniej i co dalej? Jedzie do jakiegoś Działdowa czy innego Ciechanowa? :>
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2238
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 13 lis 2014, 19:48

Jacek Z. pisze:
MJ pisze:No i kasowniki musiałby mieć. A dlaczego WC musi być zamknięte?
Kasowników nie miały nawet EN76 - dopiero potem zaczęto je montować w ramach mini-modernizacji. Ich brak jakoś swojego czasu nie przeszkodził w jazdach na KML FLIRT-om.
No, ale moda na kasowniki pojawiła się później. Teraz filtra dawno nie uraczyłem na KML.
przewoz pisze:Nie, to nie jest tak, że jak jedzie na KM123 to tym samym wraca. Jedynie Flirty mają tak zrobione obiegi. Zwykle EN57 mogą przyjechać z Pilawy i pojechać do Mińska, z Mińska do Radomia etc.
Elfy też są przydzielone tylko na KM9 i KML.
bartoni722 pisze:W takim razie samemu sobie ciężko będzie coś policzyć. Ale ten kibel na KM9 to jak śmiga? Wyszło mi coś takiego:
4:20 Zachodnia
5:34-6:37 Nasielsk
7:45 jest na Zachodniej i co dalej? Jedzie do jakiegoś Działdowa czy innego Ciechanowa? :>
Ja też nie do końca kolejowy, ale to chyba szczytowy jeśli takowe występują.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 lis 2014, 20:03

Ten kibel powinien wieczorem zrobić jeszcze kółko do Działdowa i przejść na inny obieg, ale pewnie coś namieszali w obiegach, żeby tylko na jednym kółku śmigał.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 lis 2014, 21:38

przewoz pisze:
plunio7 pisze:Czy przypadkiem EN57, jakoś niedługo po otwarciu łącznika, nie gościł już na Lotnisku Chopina?
Chyba tak już było. Ale czy AKM z próżniowymi WC, czy stare z dziurą w podłodze, to nie wiem :)
W czasie EURO 2012 jako pociąg dodatkowy uruchomiony po meczu z Rosją. 2 EN57AKM
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 13 lis 2014, 21:51

Po prostu po zjeździe z 91604 wraca na Grochów, a na 19613 wyprowadzane są Elfy z Grochowa.

W całości to ten obieg wygląda tak:

11332/3 - 91604 - 116189 - 19613 - 91612 - 19619 - 91620 - rozp. na Czystym na 116199 (MNG)/19623 - 55545

Następnie zmiana numeru obiegu ze względu na koniec doby:

55545 - 51304 - 19609 spięcie z 19607 - 91610 - 15609 - 51602

Kolejna zmian numeru obiegu

51602 - rozp. 15301/15603

15301 - 51306 spięcie z 51608 na 15305 - 51310 rozp. 116185/15617

I tak poc.116185 drugi z Elfów z pary która wyjeżdża na 11332/3 trafia z powrotem na Grochów po prawie czterech dniach jazdy.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 13 lis 2014, 23:24

MichalJ pisze:Przez zamknięty obieg (czegokolwiek) rozumie się powrót w to samo miejsce po pewnym czasie.
Tu masz przykłady rzeczywistego użycia:

1. Artykuł na temat Elfa w Wikipedii:
W przestrzeni pasażerskiej znajduje się toaleta w systemie zamkniętym
link do całości: http://pl.wikipedia.org/wiki/EN76#Wn.C4.99trze

2. Zrzut z InfoRail:
temat toalet z zamkniętym obiegiem - w odniesieniu do KM
link do całości: https://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/ ... 211f4f.pdf

3. W aktualnościach ZNTK Mińsk Maz.:
wzmianka o WC w obiegu zamkniętym w EN57AL dla KM
link do całości: http://www.zntkmm.pl/aktualnosci.html

Tak więc istotne może być tu info o EN57AL (wygląda na to, że mogą wjechać na przystanek Lotnisko Chopina).

Natomiast co do puryzmu - być może niektóre wyrażenia nie są poprawne, co nie zmienia faktu, że są szeroko stosowane (tak jak "warszawiak" zamiast drętwego "warszawianin", czy "dromader" zamiast mało komu znanego "dromedar") - czyli brutalnie mówiąc, czasem po prostu większość ma rację (zasady są stworzone dla ludzi - a nie ludzie dla zasad).

Jak to zwał, tak zwał, ważne że kupa nie leci na torowisko.
MichalJ pisze:Składy to właśnie robią, obieg np. Warszawa-Kraków-Katowice-Warszawa jest co trzeci dzień w Warszawie.
Ale rozumując w ten sposób możemy dojść do absurdu - bo np. każdy EZT w KM kiedyś wraca na bazę (za wyjątkiem takiego, który idzie do kasacji) - więc "zamkniętość" lub "otwartość" obiegu to tylko kwestia rozpatrywanego przedziału czasu.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 lis 2014, 8:05

Właśnie w związku z takimi małymi nieporozumieniami związanymi z tym "obiegiem zamkniętym", wolę powiedzieć "toaleta próżniowa".

ODPOWIEDZ