Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
Ja sobie nie mogę przypomnieć podświetlenia naciśniętego przycisku, a to by sugerowało tą pamięć.
Nie ma podświetlenia, ale pamięć ma.
Nie można zrobić jednolitego standardu??
Teraz mamy dwa typy EN57AKM/AL, dla przeciętnego pasażera różnice w drzwiach zerowe, mogłoby chociaż to głupie podświetlenie działać.
Teraz mamy dwa typy EN57AKM/AL, dla przeciętnego pasażera różnice w drzwiach zerowe, mogłoby chociaż to głupie podświetlenie działać.
Kolejny AL w ruchu: 1665, P5 ZNTK MM 28.10.2014
Z tego co zaobserwowałem wczoraj, podświetlenie przycisków w AL jest...
Z tego co zaobserwowałem wczoraj, podświetlenie przycisków w AL jest...
Z tego co wyczytałem i zobaczyłem na zdjęciach, to był EN57AL (miał wifi )Atapi pisze:No to chyba nie ALem, bo AL pamięć drzwi ma.Flash8222 pisze: Wczoraj miałem okazję podróżować którąś z najnowszych modernizacji i zapowiedzi przystanków były, a pamięci drzwi nie ma.
Trochę ciekawostek ze strony ZNTK (źródło:http://www.zntkmm.pl/aktualnosci.html):
Zakończyliśmy naprawę pierwszych ezt dla Kolei Mazowieckich-KM sp. z o.o. Podpisany w dniu 10 marca 2014r. kontrakt na wykonanie napraw P4 obejmuje, oprócz wykonania naprawy rewizyjnej, wykonanie również modernizacji, takich jak:
- zainstalowanie wyłącznika szybkiego
- zamontowanie opraw oświetleniowych wpuszczonych w panel sufitowy
- zamontowanie indywidualnego otwierania drzwi z samoczynnym czasowym zamykaniem
- przygotowanie miejsca pod montaż bezgotówkowych automatów do sprzedaży biletów i kasowników, spełniających wymogi ZTM Warszawa
- zamontowanie elektronicznych tablic bocznych
- montaż kamer czołowych i urządzeń do nagrywania dźwięku.
Co do opcji biletomatów i kasowników ZTM W-wa, brzmi ciekawie... KM idzie też w ślady IC z "podsłuchiwaniem" pasażerów?
Zakończyliśmy naprawę pierwszych ezt dla Kolei Mazowieckich-KM sp. z o.o. Podpisany w dniu 10 marca 2014r. kontrakt na wykonanie napraw P4 obejmuje, oprócz wykonania naprawy rewizyjnej, wykonanie również modernizacji, takich jak:
- zainstalowanie wyłącznika szybkiego
- zamontowanie opraw oświetleniowych wpuszczonych w panel sufitowy
- zamontowanie indywidualnego otwierania drzwi z samoczynnym czasowym zamykaniem
- przygotowanie miejsca pod montaż bezgotówkowych automatów do sprzedaży biletów i kasowników, spełniających wymogi ZTM Warszawa
- zamontowanie elektronicznych tablic bocznych
- montaż kamer czołowych i urządzeń do nagrywania dźwięku.
Co do opcji biletomatów i kasowników ZTM W-wa, brzmi ciekawie... KM idzie też w ślady IC z "podsłuchiwaniem" pasażerów?
Nie pasażerów się nagrywa, a to co jest w kabinach (razem z obrazem z czoła, tak jak widać to było w reportażu Polsat o samobójcach z wykorzystaniem materiałów PKP IC).
A tak idąc dalej w możliwe modernizacje elektroniki:
- czy którekolwiek stare jednostki KM mają moduły do śledzenia składów przez GSM/GPS (ZTCW mają to EN76 i EN57AKM z 2013)?
- czy w ogóle jakiekolwiek EZT używane przez KM mają zamontowane liczniki pasażerów (w 27WE SKM są, nie wiem jak w EN76 KM)?
- czy którekolwiek stare jednostki KM mają moduły do śledzenia składów przez GSM/GPS (ZTCW mają to EN76 i EN57AKM z 2013)?
- czy w ogóle jakiekolwiek EZT używane przez KM mają zamontowane liczniki pasażerów (w 27WE SKM są, nie wiem jak w EN76 KM)?
Wszystkie jednostki mają GPSa już. Zliczanie pasażerów w nowych i modernizacjach. We Flitach też widziałem.
To takie czarne prostokąty nad drzwiami...
To takie czarne prostokąty nad drzwiami...
Chyba miały, ale część i to całkiem spora została zdemontowana, rzekomo do naprawy, ale ta naprawa to już chyba z rok trwa.
To muszą ciekawie wyniki zliczania wyglądać, jak czasami, aby wysiadły dwie osoby, musi wysiąść (i wsiąść) 15.
Kiedyś słyszałem jak kierpoć mówił do mechanika "przestaw GPS o jedną stacje do przodu, bo źle pokazuje".
Kiedyś słyszałem jak kierpoć mówił do mechanika "przestaw GPS o jedną stacje do przodu, bo źle pokazuje".
Wyniki zliczania wyglądały tak, że było kilkuset wirtualnych pasażerów czasem
Ale skoro KM nie pilnują tego, co same zamawiają, to tak się potem dzieje. A od kiedy pamiętam (pierwsze modernizacje kibli dla KM i SKM w Trójmieście) były z tym zliczaniem takie problemy
Z GPS takich nie ma, to raczej systemy SIP mają problemy same z sobą czasem. Dane GPS na ziemi się nie zmieniają
Ale skoro KM nie pilnują tego, co same zamawiają, to tak się potem dzieje. A od kiedy pamiętam (pierwsze modernizacje kibli dla KM i SKM w Trójmieście) były z tym zliczaniem takie problemy
Z GPS takich nie ma, to raczej systemy SIP mają problemy same z sobą czasem. Dane GPS na ziemi się nie zmieniają
W Tłuszczu jest nowy egzemplarz SA135-21
" Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Nie wiem czy wcześniej nie było pisane, ale wynalazki typu EW60 jeżdżą. Dziś po 7:30 przyjechały na Gołąbki w relacji na Sochaczew.