Budowa centralnego odcinka II linii metra
Moderator: JacekM
Złotą, Sienną, Śliską, nawet Pańską - tak. Ale Chmielną - nie.
System informacji pasażerskiej ładny, ale niestety znowu ktoś nie pomyślał (nie chciał pomyśleć?) i będzie nieczytelny dla osób słabowidzących. Z większych minusów - łącznik między M1 i M2 wydaje się dość ciasny, szkoda też, że nie ma choć symbolicznego podziału - obawiam się, że ludzie będą się tratować. Obawy mam też co do zdolności stacji Stadion do przyjęcia kilkudziesięciu tysięcy kibiców, chyba "dobrym" zwyczajem będzie wyłączana w dni meczowe...
Mieszane uczucia mam co do marmurowych ścian, które moim zdaniem dość średnio pasują do bardziej nowoczesnych elementów. Ale mieszane uczucia miałem też ~10 lat temu co do pl. Wilsona, a teraz to jedna z moich ulubionych stacji
Mieszane uczucia mam co do marmurowych ścian, które moim zdaniem dość średnio pasują do bardziej nowoczesnych elementów. Ale mieszane uczucia miałem też ~10 lat temu co do pl. Wilsona, a teraz to jedna z moich ulubionych stacji
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Łącznik będzie ciasny. Zbudowanie szerszego łącznika wymagałoby przebudowania tuneli pierwszej linii.JacekM pisze:System informacji pasażerskiej ładny, ale niestety znowu ktoś nie pomyślał (nie chciał pomyśleć?) i będzie nieczytelny dla osób słabowidzących. Z większych minusów - łącznik między M1 i M2 wydaje się dość ciasny, szkoda też, że nie ma choć symbolicznego podziału - obawiam się, że ludzie będą się tratować. Obawy mam też co do zdolności stacji Stadion do przyjęcia kilkudziesięciu tysięcy kibiców, chyba "dobrym" zwyczajem będzie wyłączana w dni meczowe...
Mieszane uczucia mam co do marmurowych ścian, które moim zdaniem dość średnio pasują do bardziej nowoczesnych elementów. Ale mieszane uczucia miałem też ~10 lat temu co do pl. Wilsona, a teraz to jedna z moich ulubionych stacji
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=18876
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
No i? To nie zmienia faktu, że jest ciasny. Podobnie potencjalny projekt trzeciej linii nie zmienia bezsensowności stacji Stadion.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- vernalisadonis
- Posty: 3098
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
A mnie zdziwiły schody ruchome, które kończą się w połowie na stacji CNK.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
A ja zapraszam do obejrzenia relacji z wczorajszego dnia. Większość zdjęć jest mojego autorstwa
https://www.facebook.com/kmmetra
https://www.facebook.com/kmmetra
Według schematów na stacji Nowy Świat-Uniwersytet wyjście numer 5 prowadzi na ulicę Prostąprimoż pisze:Tylko, nie rozumiem czemu, na wyjściach na południową stronę al. Jana Pawła II ze stacji Rondo ONZ, jest dopisana ulica Chmielna? O ile jeśli wyjdzie się po wolskiej stronie to się dojdzie do Chmielnej, bo jak się wyjdzie po stronie śródmiejskiej, to do żadnej Chmielnej się nie dojdzie. Nie można było zamiast Chmielnej umieścić Złotą lub, co byłoby lepsze, Aleje Jerozolimskie, tylko ulicę, która z JPII ma styczność tylko po stronie zachodniej?
BTW. znakomity jest pomysł z ponumerowaniem wyjść. Dzięki temu będzie bardzo łatwo wytłumaczyć "obcym", gdzie wysiąść.
W ogóle zasady umieszczenia schodów ruchomych w nowym metrze są dość dziwne. W łączniku między peronami na Świętokrzyskiej jeden ciąg schodów jest wyposażony w całości w schody ruchome, a na dwóch pozostałych schodów ruchomych nie ma w ogóle.vernalisadonis pisze:A mnie zdziwiły schody ruchome, które kończą się w połowie na stacji CNK.
Ale, pomijając pewne szczegóły, stacje II linii metra niewątpliwie robią świetne wrażenie
Na żywo nie widziałem, bo mam trochę lepsze zajęcia w długi weekend niż tłoczenie się w metrze, w którym będę się tłoczył jeszcze nie raz, ale czy te bohomazy z nazwą stacji na ścianach wyglądają tak fatalnie jak na zdjęciach?
Reszta na fotkach wygląda naprawdę fajnie.
Reszta na fotkach wygląda naprawdę fajnie.
Bohomazy nie wyglądają aż tak źle, bo nie przyciągają za bardzo uwagi, może poza rondem ONZ, tam na białym tle jednak rzucają się w oczy. Moje oko drażnią bardziej marmury, które zupełnie nie pasują do nowoczesnych elementów.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Na żywo, wbrew moim wcześniejszym obawom, wyglądają całkiem fajnie. Pozytywny wymiar tego jest również taki, że przynajmniej nie będą tam wieszać reklam.BJ pisze:Na żywo nie widziałem, bo mam trochę lepsze zajęcia w długi weekend niż tłoczenie się w metrze, w którym będę się tłoczył jeszcze nie raz, ale czy te bohomazy z nazwą stacji na ścianach wyglądają tak fatalnie jak na zdjęciach?
Czy tylko ja odniosłem wrażenie, że stacja Dworzec Wileński jest węższa niż pozostałe?
Zauważyłem w Inspiro nowe schematy linii metra - uwzględniające II linię. Bardzo ładne i czytelne. Czy w internecie można je już gdzieś zobaczyć?
Na Forum Polskich Wieżowców.
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13
Dogadali się z tym... panem, który do tej pory blokował wszelkie ingerencje w system informacji na I linii?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
A ten pan to nie miał przypadkiem umowy tylko na pierwszą linię?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears