Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK
Moderator: JacekM
Na jakiej zasadzie są puszczane zapowiedzi z automatów na Służewcu? Nie pierwszy raz zapowiadany jest pociąg do Radomia, a wjeżdża KML, o którym głośniki milczą.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Automat wprowadzany przez Okęcie albo Aleje, chyba w zależności od kierunku. Jak nie zaingerują w przypadku jakiegoś lekkiego opóźnienia, to tak bywa.
Czy jest szansa, żeby po wyjeździe z Gdańskiej w stronę Zachodniej (WZS) ktoś wreszcie zmienił wskaźnik zmiany kanału z błędnego R3 na prawidłowy R2? Dziś na Kole pani Kierpoć z panem Mechanikiem się na różnych kanałach nawoływali...
Czego ty oczekujesz, ostatnio przy wyjeździe z Alej, w stronę Zachodniego, ustawili wskaźniki zmiany kanału na R5. Natomiast przy wyjeździe z Zachodniej na Centralną na R2. Mam wrażenie że one są ustawiane ostatnio na chybił trafił, jak komu pasuje.
No to ładnie. Jeszcze coś się stanie, bo radiostop będzie użyty na błędnym kanale. Najgorsze, że to już dawno jest zgłaszane...
No to teraz czekamy jak W8 zaczną błędnie stawiać i ktoś pojedzie tak, jak pokazuje wskaźnik, a nie z przyzwyczajenia...
Zresztą na tym odcinku jakiś optymista dawno temu postawił W8 (jeszcze stary, czarny) z "40" na tarczy. KDP normalnie
W takich przypadkach co jest ważniejsze - rozkład służbowy, czy znaki?
W rozkładzie masz podane, na jakim kanale jest dany posterunek i lepiej się tego trzymać
Ze znakami bywa różnie. Dłuższy czas po zmianie prędkości drogowych od Rembertowa do Wschodniej, na "dzień dobry" źle oznakowano zmiany prędkości na torach, na których ta prędkość była zmieniona. W ogóle nielogicznie, błędnie. Więc nie dziwi mnie, że nie potrafią poprawnie umieścić innych wskaźników. Dobrze, że chociaż sierżanty potrafią dobrze postawić.
Ze znakami bywa różnie. Dłuższy czas po zmianie prędkości drogowych od Rembertowa do Wschodniej, na "dzień dobry" źle oznakowano zmiany prędkości na torach, na których ta prędkość była zmieniona. W ogóle nielogicznie, błędnie. Więc nie dziwi mnie, że nie potrafią poprawnie umieścić innych wskaźników. Dobrze, że chociaż sierżanty potrafią dobrze postawić.
Informacje z rozkładu jazdy oraz z WOS-u i rozkazów, są ponad tym co jest na gruncie. Czyli np. jeśli danego zwolnienia nie ma na gruncie, a jest w rozkazie, to należy się stosować do informacji z rozkazu. Normalka na odcinku Grodzisk - Żyrardów, tam połowy zwolnień nie ma oznakowanych na gruncie, ba nawet kilometrażu brakuje w niektórych miejscach i ktoś kto jeździ tam rzadziej, musi zgadywać gdzie znajduje się dane zwolnienie. Często to jest na zasadzie "To chyba tu jest to zwolnienie mniej więcej".
Bardzo się cieszę, że odkryto taką ciekawą funkcjonalność wyświetlaczy na centralnym, że potrafią wyświetlać sektory w których zatrzymuje się pociąg. Tylko dobrze by było, żeby wyświetlały te informacje prawidłowo. S3 nie zatrzymują się na peronie 4 w sektorze 3 (na przeciw schodów środkowych, gdzie zwykle ludzie czekają), tylko głównie z sektorze drugim. Ciekawe jak wyświetlają krótkiego KML, bo nie zwróciłem uwagi. Pora na Wschodni i Zachodni.
Zaś tablice zbiorcze na Wschodnim na peronach 6 i 7 oraz na Zachodnim na per. 2, 3 mogłyby w końcu sygnalizować, które pociągi stoją faktycznie, a nie wszystkie....
Zaś tablice zbiorcze na Wschodnim na peronach 6 i 7 oraz na Zachodnim na per. 2, 3 mogłyby w końcu sygnalizować, które pociągi stoją faktycznie, a nie wszystkie....
http://www.rynek-kolejowy.pl/54949/kole ... jowych.htm
Tylko że z tego nie wynika, jaki numerek ma pociąg ze Skierniewic do Siedlec czy tam gdzieś. Od połowy trasy inny?Nowe oznaczenia relacji pociągów:
R1 - pociąg z/w kierunku Żyrardów/Skierniewice jadący z/do/przez Warszawę Centrum
(Warszawa Centrum oznacza obszar ograniczony stacjami Warszawa Wschodnia -
Warszawa Zachodnia);
R2 - pociąg z/w kierunku Siedlce/Łuków jadący z/do/przez Warszawę Centrum;
R3 - pociąg z/w kierunku Sochaczew/Łowicz/Płock jadący z/do/przez Warszawę Centrum;
R6 - pociąg z/w kierunku Małkinia/Czyżew jadący z/do/przez Warszawę Centrum;
R7 - pociąg z/w kierunku Pilawa/Dęblin jadący z/do/przez Warszawę Centrum;
R8 - pociąg z/w kierunku Radom/Skarżysko Kamienna jadący z/do/przez Warszawę Centrum;
R9 - pociąg z/w kierunku Ciechanów/Działdowo jadący z/do/przez Warszawę Centrum;
R30 - pociąg z/w kierunku Łowicz/Sochaczew jadący z/do Warszawa Gdańska;
R60 - pociąg z/w kierunku Małkinia/Czyżew jadący z/do Warszawa Wileńska;
R90 - pociąg z/w kierunku Ciechanów/Działdowo jadący z/do/przez Warszawę Gdańską;
R21 - pociąg kursujący z/do Siedlec kierunek z/do Czeremchy;
R31 - pociąg kursujący z/do Kutna kierunek z/do Sierpca;
R61 - pociąg kursujący z/do Ostrołęki kierunek z/do Tłuszcza;
R81 - pociąg kursujący z/do Radomia kierunek z/do Dęblina;
R82 - pociąg kursujący z/do Radomia kierunek z/do Drzewicy;
R91 - pociąg kursujący z/do Sierpca kierunek z/do Nasielska;
R92 - pociąg kursujący z/do Legionowa kierunek z/do Tłuszcza;
RL - pociągi lotniskowe kursujące w relacji Modlin - Warszawa Lotnisko Chopina - Modlin;
RE(x) - pociągi przyspieszone, zatrzymujące się na wybranych stacjach i przystankach
osobowych (x - oznaczenie obszaru komunikacyjnego (relacji) do którego jedzie pociąg);
RP(x) - pociągi osobowe, które z przyczyn technicznych nie zatrzymują się na wszystkich przystankach osobowych (x - oznaczenie obszaru komunikacyjnego (relacji) do którego
jedzie pociąg);
Zx - zastępcza komunikacja autobusowa (x - oznaczenie obszaru komunikacyjnego (relacji),
do którego jedzie autobus).
Tak by wychodziło. Brakuje jeszcze rozróżnienia pociągów jadących przez Centralną i Śródmieście.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Brakuje? To byłby pierwszy krok do powrotu do poprzedniej litanii numerków...
Układ, że Rx to kurs przez Śródmieście, a Rxy to przez Centralny litanii by nie stworzył, a jednak dość istotną informację by zawarł.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Znikają oznaczenia przykładowo "KM203" itp. i będzie jedno R2 wspólne dla wszystkich pociągów w kierunku Mińska/Siedlec. Dzięki temu system numeracji zostanie uproszczony. Nikt poza kolejarzami czy mikolami i tak nie wiedział czym się różni KM203 od KM214 itp. Jeśli już ktoś na te oznaczenia zwracał uwagę to tylko do pierwszej cyfry, zgodnie z numeracją tras na podstronie KM z rozkładami jazdy. Zmiana na plus. Co ciekawe jeszcze na początku tygodnie były pdf-y z nowymi rozkładami jazdy ale z oznaczeniami linii jako "KM". Teraz są już podmienione na te z nowymi oznaczeniami "R". Ale same nazwy plików nadal są ponumerowane po staremu: http://mazowieckie.com.pl/rozklady-jazd ... 2015r.html
Skoro jedzie do Siedlec to R2. Nie ma znaczenia skąd startuje.MichalJ pisze:Tylko że z tego nie wynika, jaki numerek ma pociąg ze Skierniewic do Siedlec czy tam gdzieś. Od połowy trasy inny?
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Nic z tych rzeczy, skoro jedzie ze Skierniewic to na tabeli KM1 ma oznaczenie R1.Bernard pisze:Skoro jedzie do Siedlec to R2. Nie ma znaczenia skąd startuje.MichalJ pisze:Tylko że z tego nie wynika, jaki numerek ma pociąg ze Skierniewic do Siedlec czy tam gdzieś. Od połowy trasy inny?