Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

misiak2101
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:29

Post autor: misiak2101 » 21 lis 2014, 10:43

Zauważyłem osobiście, że gdyby przystanki tramwajowe były zlokalizowane za skrzyżowaniami (tak jak mają autobusiki), a nie przed nimi to jazda byłaby płynniejsza i szybsza (oraz dużo mniej stresująca dla motorowego!). Często się dzieje tak , że przy Domaniewskiej zdąży przejechać jeden tramwaj , a drugiego już złapie pozioma pałka , gdy ten w tym czasie obsługuje wymianę pasażerską. Gdyby przystanek był za skrzyżowaniem przejechałyby 2 tramwaje naraz co upłynniłoby ruch i polepszyło punktualność oraz ogólne zadowolenie klienteli...również dobiegający pasażerowie mieliby na takich przystankach większe szanse zabrania , aniżeli w obecnej wersji gdy motorowy widzi pionową pałkę to raczej nie czeka tylko jedzie bo boi się że zaraz zgaśnie...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lis 2014, 11:18

reserved pisze:
Bastian pisze:To czemu nie jadą szybkimi autobusami? :twisted:
Bo ich nie ma? Jak daje się gdzieś tramwaje, to jednocześnie wycina autobusy. Więc pasażerowie nie mają wyboru. :P
Powiedz mi, z której strony nie można dojechać na Służewiec autobusem. Powiedz mi też, ile czasu jedzie 165 z Wilanowskiej do GalMoku.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 lis 2014, 11:19

Ale nie mówimy o GalMoku, a o Służewcu. Linia 165 tam nie dojeżdża. No i jeździ co 12 min. Linia 31 co 3 min. Dlatego ludzie wolą wsiąść w tramwaj i się wlec. :P

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lis 2014, 11:49

Nie, naprawdę, ja już nie daję rady :/ :mur:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 21 lis 2014, 21:38

Tak sobie myślę od pewnego czasu, że można wyciąć niepotrzebne przystanki tramwajowe w tym rejonie (Konstruktorska, Telewizja Polska). Wtedy uruchamiamy dodatkową linię autobusową (powiedzmy 318) do obsługi skasowanych przystanków na trasie: :mewa: WILANOWSKA - Al. Niepodległości - Domaniewska - Wołoska - Woronicza - KRÓLIKARNIA o częstotliwości 20 minut lub ew. częściej, a 218 wydłużamy przez Krasickiego, Kazimierzowską (by ten ciąg w końcu obsłużyć ;) ) , Rakowiecką do Sanktuarium na tejże ulicy.
Przy okazji, pozostając w temacie Mokotowa, skasowałbym też przystanek BN na Al. Niepodległości albo ustawił przynajmniej jako NŻ - tam akurat IMO miałoby to sens.

Ale priorytety dla tramwajów w sygnalizacji świetlnej też będą oczywiście potrzebne, żeby trasa była naprawdę szybka. Tylko na razie w tej kwestii niewiele (albo nic) się nie poprawia :-k

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3831
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 lis 2014, 21:42

michj pisze:(...)a 218 wydłużamy przez Krasickiego, Kazimierzowską (by ten ciąg w końcu obsłużyć ;) ) , Rakowiecką do Sanktuarium na tejże ulicy.
Już było 218 na Kazimierzowskiej i się nie sprawdziło. Ile razy trzeba to jeszcze pisać?

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 21 lis 2014, 21:44

A czy jakaś inna linia socjalna się tam sprawdziła? (później było tam 318, ale skasowano je przez cięcia czerwcowe w 2013)

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lis 2014, 21:57

Nie. Kazimierzowska to takie zadupie że tam nic się nie sprawdza.
Tak sobie myślę od pewnego czasu, że można wyciąć niepotrzebne przystanki tramwajowe w tym rejonie (Konstruktorska, Telewizja Polska)
Akurat na jednym i na drugim ktoś wsiada (na tym drugim nawet ja :D), myślałem coś w rodzaju jednego przystanku pomiędzy obecną Telewizją i Samochodową, ale tramwaje i tak musiałyby stać na światłach, a trzeba by było jeszcze nowe przejścia dla pieszych wytyczyć.

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 21 lis 2014, 22:02

A ja czasem korzystam z pierwszego ;) ale tam mniej ludzi w(y)siada niż na wielu innych przystankach na Wołoskiej. Być może proponowany przeze mnie lokalny autobus wystarczyłby tam razem ze 136 i 138.
Ale może lepiej byłoby wprowadzić priorytet w sygnalizacji.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lis 2014, 22:09

A ja coś pozytywnego. Gdyby nie niedziałający automat do zwrotnic przed Zamoyskiego moje 26 od Wileniaka do Zielenieckiej nie miałoby żadnych zatrzymań zbędnych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lis 2014, 22:40

Fajnie. Szkoda że tak mało.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 21 lis 2014, 23:04

pawcio pisze:A ja coś pozytywnego. Gdyby nie niedziałający automat do zwrotnic przed Zamoyskiego moje 26 od Wileniaka do Zielenieckiej nie miałoby żadnych zatrzymań zbędnych.
Wczoraj jechałem przed około 20:00 i ze Starego Miasta z 2 minutowego spoźnienia zrobiło się 4-5 minut bo moje 26 stało przy zawrotce na wysokości Białostockiej, przed Ząbkowską, przed Kijowską (ale przed zwrotnicą) i przed wjazdem na błonia Stadionu. Nie wszędzie były to postoje długie, ale zawsze.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 lis 2014, 10:16

Różnicy w spóźnieniu mojego kursu nie znam wiec się nie odniosę. Ale sterowniki od zrobić to wczoraj jakoś trudny dzień miały.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 lis 2014, 12:48

100 sekund czeka tramwaj na 10 sekund zielonego. Nie tylko w centrum Warszawy, na przeplotce przy R3 też. Podobno tramwaje poza centrum mogą być szybkie. Mogą.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 lis 2014, 13:07

O, to dokładnie tak samo jak na skrzyżowaniu Dywizjonu z Powstańców. Mierzyłem wczoraj. Ale to przynajmniej jest ujęte w rozkładzie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ