Obiegi i obsługa połączeń KM
Moderator: JacekM
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36870
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Myślę, że raczej KML by stało i czekało, bo Pendolino minęło Milanówek.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Bezkolizyjne przejście między linią 8 a 20 ma być budowane (w sumie nie wiem po co) w ramach zbliżającej się likwidacji modernizacji WWK, a pociągi łączące dwa lotniska nie są nikomu do niczego potrzebne.MichalJ pisze:Tory są. PLK strasznie nie lubi trasować tamtędy pociągów (nawet specjala na Siekierki zrobili parę lat temu ze zmianą czoła), ale w ostatnim okresie było trochę precedensów, że jednak dasie.
Inna sprawa, że jest to przebieg w poprzek wyjazdu z Zachodniej torami D, więc jak się napisze, że pendolino się spóźniło, bo czekało, aż KML zwolni tor, to wicie rozumicie.
Można by tam wepleść wiadukt, ale to jest grubsza robota.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Powiedzmy, że nie są. To wtedy co? Wszystko na linii z Koła kończyć na P8? Wszystko z Chopina na Śródmieście? Zmieści się? I dokąd dalej? Do Mińska?
Osobiście uważam skierowanie części pociągów (niekoniecznie lotniskowych) na Gdański za przydatniejsze niż kończenie ich na starej-nowej Głównej.
Osobiście uważam skierowanie części pociągów (niekoniecznie lotniskowych) na Gdański za przydatniejsze niż kończenie ich na starej-nowej Głównej.
To jest Twoje zdanie - na szczęście bez znaczenia dla kursowania tych pociągówfik pisze:....a pociągi łączące dwa lotniska nie są nikomu do niczego potrzebne.
Zapomnij - przynajmniej jeszcze przez kilka lat ( nie pamiętam przez ile jeszcze lat obowiązuje umowa z UE, ale przynajmniej 3 ). No chyba że z Chopina do Mińska będą jeździć ER75, lub turbo-kible. Elfy są dedykowane połączeniom do Lotniska w Modlinie ( póki nie ma linii kolejowej do lotniska w Modlinie - to linii ,,9'', a nie nie na lotnisko Chopina, czy na linie Siedlecką).MichalJ pisze:Powiedzmy, że nie są. To wtedy co? Wszystko na linii z Koła kończyć na P8? Wszystko z Chopina na Śródmieście? Zmieści się? I dokąd dalej? Do Mińska?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Dzisiaj 19617/91618 na starych jednostkach, powiem tak, rozkład do wyrobienia nawet pomimo jazdy z vmax 100km/h. Co prawda nie idzie wyrobić ew. opóźnienia, ale też się nie dokłada.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Osobiście bym pociągi z Koła puścił do Radońskiej i Grudowa, dzięki czemu zyskalibyśmy dodatkowe pół średnicy dla krótkich pociągów z zachodu, ale to S-F.MichalJ pisze:Powiedzmy, że nie są. To wtedy co? Wszystko na linii z Koła kończyć na P8?
Jeśli coś bym puszczał po tym hipotetycznym łączniku, to Piaseczno w całości, wtedy wszystko z lotniska na Sulejówek.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Na 91604 będzie Elf, aktualnie 11332/3 dojeżdża na obrót do WZD.
Zdaje się 91618 odjechał z Nasielska na +32?Loui pisze:Dzisiaj 19617/91618 na starych jednostkach, powiem tak, rozkład do wyrobienia nawet pomimo jazdy z vmax 100km/h. Co prawda nie idzie wyrobić ew. opóźnienia, ale też się nie dokłada.
A 91604 na pojedynczym Elfie na mecie miało +7, wczoraj na kiblach +5. Bez komentarza...
Na starcie z Gdańskiej miałem 23 w plecy, tabor przyjechał z Grochowa jakieś 10 minut przed odjazdem, został podstawiony w perony dopiero po odjeździe przyspieszonego do Działdowa, później trzeba było zrobić próbę hamulca. Po drodze doszło przepuszczanie pośpiesznego w Chotomowie, poza tym ludzi też nie było mało i tak do Nasielska uzbierało się 30 minut. W Nasielsku jest na obrót raptem 10 minut. Szybki obrót zajął jakieś 12 minut. Do Gdańskiej przyjechałem na +30, także jeszcze 2 minuty urwałem.
To już drugi dzień po rząd jak 19617 ma już na starcie w plecy. Winne rozjazdy na Grochowie pewnie? Ja tradycyjnie 15611 - też bez rewelacji, postoje na Jagiellonce i kolejka przy wjeździe na WPT (45105, 92709). Też pewnie większy tłok z powodu odstawiania składów na WPT a nie Grochów. Zobaczymy co to będzie jak po 14 XII zrobi się większy ruch...
Moim zdaniem mamy tu konflikt między logiką zdroworozsądkową (S9 jadąca przed KM zabiera pasażerów jadących na krótszy dystans), a logiką zarządcy infrastruktury (długodystansowy KM ma priorytet przed aglomeracyjną S9).koralik pisze:Teraz jest taki cyrk, że z Zachodniej p.8 o 16:24 jest pociąg do Działdowa, 16:34 S9 do Legionowa.[...] Skutek jest taki, że Działdowo rusza opóźnione o +10 i zbiera wszystkich chętnych.[...] A potem okazuje się, że S9 można by zlikwidować bo przecież wozi powietrze.plunio7 pisze:Albo w godzinach szczytu kilka minut przed przeładowanymi KMkami powinno jechać jakieś S9, chociażby w postaci 14WE.
W efekcie są takie cuda jakie widuję nieraz na S1/KM7, że gdy S1 z jakiegokolwiek powodu się spóźni na swój slot, to już pojedzie dopiero po Dęblinie (Pilawie, Piasecznie, Górze Kalwarii itd.), czasem zaraz przed kolejną SKM-ką. Wtedy zamiast regularnego wspólnego taktu 15-minutowego (który i tak w praktyce rzadko jest tak równy) mamy "takt zmienny" - co może oznaczać równie dobrze 5 minut, jak i 30 minut oczekiwania na kolejny pociąg.
EN57AL-1649 + 1690 na 91812/3 z Mińska.
EN57AL-1645 + 1665 na 19968/9 do Skierniewic.
Edit:
VV Oczywiście że tak
EN57AL-1645 + 1665 na 19968/9 do Skierniewic.
Edit:
VV Oczywiście że tak
Oczywiście masz na myśli 1665 (1655 to AKM z kontraktu 2010/2011).
Oczywiście jak mi przyszło korzystać z tego obiegu to przyjechał elf solo. Wrażenia z jazdy "na glonojada": bezcenne...WojtekE65 pisze:Zdaje się 91618 odjechał z Nasielska na +32?Loui pisze:Dzisiaj 19617/91618 na starych jednostkach, powiem tak, rozkład do wyrobienia nawet pomimo jazdy z vmax 100km/h. Co prawda nie idzie wyrobić ew. opóźnienia, ale też się nie dokłada.
A 91604 na pojedynczym Elfie na mecie miało +7, wczoraj na kiblach +5. Bez komentarza...