Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 lis 2014, 13:53

Myślę, że raczej KML by stało i czekało, bo :bow: :bow: :bow: Pendolino :bow: :bow: :bow: minęło Milanówek.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 lis 2014, 14:16

W tą stronę nie ma kolizji ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lis 2014, 14:48

MichalJ pisze:Tory są. PLK strasznie nie lubi trasować tamtędy pociągów (nawet specjala na Siekierki zrobili parę lat temu ze zmianą czoła), ale w ostatnim okresie było trochę precedensów, że jednak dasie.
Inna sprawa, że jest to przebieg w poprzek wyjazdu z Zachodniej torami D, więc jak się napisze, że pendolino się spóźniło, bo czekało, aż KML zwolni tor, to wicie rozumicie.
Można by tam wepleść wiadukt, ale to jest grubsza robota.
Bezkolizyjne przejście między linią 8 a 20 ma być budowane (w sumie nie wiem po co) w ramach zbliżającej się likwidacji modernizacji WWK, a pociągi łączące dwa lotniska nie są nikomu do niczego potrzebne.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 lis 2014, 15:32

Powiedzmy, że nie są. To wtedy co? Wszystko na linii z Koła kończyć na P8? Wszystko z Chopina na Śródmieście? Zmieści się? I dokąd dalej? Do Mińska?
Osobiście uważam skierowanie części pociągów (niekoniecznie lotniskowych) na Gdański za przydatniejsze niż kończenie ich na starej-nowej Głównej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 lis 2014, 23:55

fik pisze:....a pociągi łączące dwa lotniska nie są nikomu do niczego potrzebne.
To jest Twoje zdanie - na szczęście bez znaczenia dla kursowania tych pociągów
MichalJ pisze:Powiedzmy, że nie są. To wtedy co? Wszystko na linii z Koła kończyć na P8? Wszystko z Chopina na Śródmieście? Zmieści się? I dokąd dalej? Do Mińska?
Zapomnij - przynajmniej jeszcze przez kilka lat ( nie pamiętam przez ile jeszcze lat obowiązuje umowa z UE, ale przynajmniej 3 ). No chyba że z Chopina do Mińska będą jeździć ER75, lub turbo-kible. Elfy są dedykowane połączeniom do Lotniska w Modlinie ( póki nie ma linii kolejowej do lotniska w Modlinie - to linii ,,9'', a nie nie na lotnisko Chopina, czy na linie Siedlecką).
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Loui
Posty: 194
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 27 lis 2014, 0:00

Dzisiaj 19617/91618 na starych jednostkach, powiem tak, rozkład do wyrobienia nawet pomimo jazdy z vmax 100km/h. Co prawda nie idzie wyrobić ew. opóźnienia, ale też się nie dokłada.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lis 2014, 0:19

MichalJ pisze:Powiedzmy, że nie są. To wtedy co? Wszystko na linii z Koła kończyć na P8?
Osobiście bym pociągi z Koła puścił do Radońskiej i Grudowa, dzięki czemu zyskalibyśmy dodatkowe pół średnicy dla krótkich pociągów z zachodu, ale to S-F. :twisted:

Jeśli coś bym puszczał po tym hipotetycznym łączniku, to Piaseczno w całości, wtedy wszystko z lotniska na Sulejówek.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1289
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 27 lis 2014, 3:39

Na 91604 będzie Elf, aktualnie 11332/3 dojeżdża na obrót do WZD.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 27 lis 2014, 8:54

Loui pisze:Dzisiaj 19617/91618 na starych jednostkach, powiem tak, rozkład do wyrobienia nawet pomimo jazdy z vmax 100km/h. Co prawda nie idzie wyrobić ew. opóźnienia, ale też się nie dokłada.
Zdaje się 91618 odjechał z Nasielska na +32?

A 91604 na pojedynczym Elfie na mecie miało +7, wczoraj na kiblach +5. Bez komentarza...

Loui
Posty: 194
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 27 lis 2014, 11:18

Na starcie z Gdańskiej miałem 23 w plecy, tabor przyjechał z Grochowa jakieś 10 minut przed odjazdem, został podstawiony w perony dopiero po odjeździe przyspieszonego do Działdowa, później trzeba było zrobić próbę hamulca. Po drodze doszło przepuszczanie pośpiesznego w Chotomowie, poza tym ludzi też nie było mało i tak do Nasielska uzbierało się 30 minut. W Nasielsku jest na obrót raptem 10 minut. Szybki obrót zajął jakieś 12 minut. Do Gdańskiej przyjechałem na +30, także jeszcze 2 minuty urwałem.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 27 lis 2014, 12:08

To już drugi dzień po rząd jak 19617 ma już na starcie w plecy. Winne rozjazdy na Grochowie pewnie? Ja tradycyjnie 15611 - też bez rewelacji, postoje na Jagiellonce i kolejka przy wjeździe na WPT (45105, 92709). Też pewnie większy tłok z powodu odstawiania składów na WPT a nie Grochów. Zobaczymy co to będzie jak po 14 XII zrobi się większy ruch...

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 27 lis 2014, 16:23

koralik pisze:
plunio7 pisze:Albo w godzinach szczytu kilka minut przed przeładowanymi KMkami powinno jechać jakieś S9, chociażby w postaci 14WE.
Teraz jest taki cyrk, że z Zachodniej p.8 o 16:24 jest pociąg do Działdowa, 16:34 S9 do Legionowa.[...] Skutek jest taki, że Działdowo rusza opóźnione o +10 i zbiera wszystkich chętnych.[...] A potem okazuje się, że S9 można by zlikwidować bo przecież wozi powietrze.
Moim zdaniem mamy tu konflikt między logiką zdroworozsądkową (S9 jadąca przed KM zabiera pasażerów jadących na krótszy dystans), a logiką zarządcy infrastruktury (długodystansowy KM ma priorytet przed aglomeracyjną S9).

W efekcie są takie cuda jakie widuję nieraz na S1/KM7, że gdy S1 z jakiegokolwiek powodu się spóźni na swój slot, to już pojedzie dopiero po Dęblinie (Pilawie, Piasecznie, Górze Kalwarii itd.), czasem zaraz przed kolejną SKM-ką. Wtedy zamiast regularnego wspólnego taktu 15-minutowego (który i tak w praktyce rzadko jest tak równy) mamy "takt zmienny" :P - co może oznaczać równie dobrze 5 minut, jak i 30 minut oczekiwania na kolejny pociąg.

alojz
Posty: 2718
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 lis 2014, 16:41

EN57AL-1649 + 1690 na 91812/3 z Mińska.
EN57AL-1645 + 1665 na 19968/9 do Skierniewic.

Edit:
VV Oczywiście że tak ;)

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 27 lis 2014, 17:35

Oczywiście masz na myśli 1665 :) (1655 to AKM z kontraktu 2010/2011).

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2284
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 27 lis 2014, 18:02

WojtekE65 pisze:
Loui pisze:Dzisiaj 19617/91618 na starych jednostkach, powiem tak, rozkład do wyrobienia nawet pomimo jazdy z vmax 100km/h. Co prawda nie idzie wyrobić ew. opóźnienia, ale też się nie dokłada.
Zdaje się 91618 odjechał z Nasielska na +32?

A 91604 na pojedynczym Elfie na mecie miało +7, wczoraj na kiblach +5. Bez komentarza...
Oczywiście jak mi przyszło korzystać z tego obiegu to przyjechał elf solo. Wrażenia z jazdy "na glonojada": bezcenne...

ODPOWIEDZ