Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lis 2014, 20:05

Plastiki na zderzaku.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 lis 2014, 0:45

Chyba gumy... :p

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 gru 2014, 22:38

Podobno #921 jedzie do PKM Sosnowiec. Jednak zarządowi MANa i MZA nie udało się dogadać?

1251
Posty: 134
Rejestracja: 28 lis 2008, 11:59
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: 1251 » 06 gru 2014, 11:44

Szkoda ,ze MZA nie dogadało się z Manem w celu odkupienia #921. To samo było z Mercedesem Citaro .Dwa bardzo fajne autobusy będą jeżdziły w innych miastach mimo ,że miały barwy Warszawskie i tapicerkę Warszawską. Nie rozumiem tego. Nowe Solarisy które przyszły na Stalową wyglądają ohydnie! Szyba z tyłu mała, burty dzielone ,brak świateł do jazdy dziennej. Mercedes Connecto był o milion droższy a wyglada o niebo lepiej niż ten Solaris. Wystarczy zobaczyć jak prezentuja sie te Mercedesy w Krakowie z silnikiem Euro VI. Szkoda i jeszcze raz szkoda ,ze Warszawa kieruje się ceną. Jak dalej będą takie kryteria przetargów to do Warszawy tylko Solbusy z Solarisami będą przyjeżdzać lub inne Mazy.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 06 gru 2014, 11:58

Zacznijmy od tego, że gdyby MZA kupiło Citaro to musiałoby sprowadzać dedykowane części do niego, co byłoby kompletnie nieopłacalne. W przypadku MAN-a: wygląd to nie wszystko, bo NG363 z MZA to graty pod względem osiągów (klekleklekle i brak mocy przy ruszaniu, bo jest włączone jakieś ekogówno, z którym autobus pali 90, a nie 100 litrów). Aczkolwiek 921 prezentował się z całej serii najlepiej, bo nie miał tych chorych wąsów.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 gru 2014, 12:47

1251 pisze:Nie rozumiem tego. Nowe Solarisy które przyszły na Stalową wyglądają ohydnie! Szyba z tyłu mała,
Nawet w nowych Mercedesach szyba jest mała przez silnik z normą Euro VI.
1251 pisze:burty dzielone
Tak sobie zażyczyło MZA.
1251 pisze:brak świateł do jazdy dziennej
Są w miejscu świateł przeciwmgłowych.
Domas pisze:Aczkolwiek 921 prezentował się z całej serii najlepiej, bo nie miał tych chorych wąsów.
No przecież miał :P
Obrazek

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 06 gru 2014, 13:07

921, nie 920. MAN.

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 17 gru 2014, 18:51

Zakończyła się sprawa elektryków :) :
http://www.mza.waw.pl/aktualnosci.php?i=115&c=32&l=1
Ciekawe kiedy można się będzie spodziewać pierwszych wozów i czy okażę się że wybór Solarisa był rozsądny, czy też nie. Swoją drogą może dostaną tak jak hybrydy specjalne malowanie? Choć nie ma reguły - pokazowy Solbus LNG - też alternatywne paliwo - był w miejskich barwach.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 17 gru 2014, 19:07

I znów niezbyt przyszłościowe myślenie: zamiast ładowania Primove ładowanie dachowe.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 17 gru 2014, 20:12

Shiom pisze:Zakończyła się sprawa elektryków :) :
http://www.mza.waw.pl/aktualnosci.php?i=115&c=32&l=1
Ciekawe kiedy można się będzie spodziewać pierwszych wozów i czy okażę się że wybór Solarisa był rozsądny, czy też nie. Swoją drogą może dostaną tak jak hybrydy specjalne malowanie? Choć nie ma reguły - pokazowy Solbus LNG - też alternatywne paliwo - był w miejskich barwach.
LNG nie ma żadnej ciekawej zabudowy na dachu, terkocze jak każdy inny diesel, może to było przesłanką do zwykłego schematu malowania. Inną kwestią jest to, że: :arrow: nikt nie opracował wzoru dla autobusów na LNG; :arrow: jeśli to pokazówka, to lepiej pomalować tak, jak każdy inny autobus dla Warszawy, lepszy efekt promocyjny. Więcej osób skojarzy, że to autobus pod stolicę składany, choćby nawet tylko odróżniał się tapicerką i lakierem.

Wybór Solarisa ma ten plus, że dużo części do nadwozia i wyposażenia wnętrza już leży w magazynach MZA. No a jak się okaże, że napęd elektryczny nie daje rady, zawsze można zamontować zwykły napęd spalinowy, miejsce powinno być. (A jeśli nie, też warsztat może zgapić, co, jak i gdzie dospawać, by się zmieściło, a efekt finalny nie odbiegał od spalinowych Urbino)

A BYD? Owszem cichy jest. Ale trzeszczy niemiłosiernie, baterie zamontowane na przednich kołach też nie są zbyt szczęśliwie umiejscowione, a z zewnątrz trąci chińską zabawką za piątaka.

Chyba ideałem byłby układ napędowy BYD-a wpakowany w budę Solarisa. ;)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 01 sty 2015, 14:36

Obrazek
Jakby ktoś się pytał o #921...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 sty 2015, 14:43

O co to chodzi? To jest jakiś wóz z Warszawy? Sprzedajemy prawie nowe autobusy?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 01 sty 2015, 14:46

Jest to oczywiście były rezerwowy #921. MZA nie było zainteresowane zakupem, to znaleźli się inni chętni na MANa.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 01 sty 2015, 14:54

"Rezerwowy"? To znaczy kto był właścicielem?

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 01 sty 2015, 14:58

Właścicielem pojazdu był producent i przyjeżdżał do MZA, gdy jakiś inny Lion's jechał na naprawę gwarancyjną.

ODPOWIEDZ