Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Plastiki na zderzaku.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Podobno #921 jedzie do PKM Sosnowiec. Jednak zarządowi MANa i MZA nie udało się dogadać?
Szkoda ,ze MZA nie dogadało się z Manem w celu odkupienia #921. To samo było z Mercedesem Citaro .Dwa bardzo fajne autobusy będą jeżdziły w innych miastach mimo ,że miały barwy Warszawskie i tapicerkę Warszawską. Nie rozumiem tego. Nowe Solarisy które przyszły na Stalową wyglądają ohydnie! Szyba z tyłu mała, burty dzielone ,brak świateł do jazdy dziennej. Mercedes Connecto był o milion droższy a wyglada o niebo lepiej niż ten Solaris. Wystarczy zobaczyć jak prezentuja sie te Mercedesy w Krakowie z silnikiem Euro VI. Szkoda i jeszcze raz szkoda ,ze Warszawa kieruje się ceną. Jak dalej będą takie kryteria przetargów to do Warszawy tylko Solbusy z Solarisami będą przyjeżdzać lub inne Mazy.
Zacznijmy od tego, że gdyby MZA kupiło Citaro to musiałoby sprowadzać dedykowane części do niego, co byłoby kompletnie nieopłacalne. W przypadku MAN-a: wygląd to nie wszystko, bo NG363 z MZA to graty pod względem osiągów (klekleklekle i brak mocy przy ruszaniu, bo jest włączone jakieś ekogówno, z którym autobus pali 90, a nie 100 litrów). Aczkolwiek 921 prezentował się z całej serii najlepiej, bo nie miał tych chorych wąsów.
Nawet w nowych Mercedesach szyba jest mała przez silnik z normą Euro VI.1251 pisze:Nie rozumiem tego. Nowe Solarisy które przyszły na Stalową wyglądają ohydnie! Szyba z tyłu mała,
Tak sobie zażyczyło MZA.1251 pisze:burty dzielone
Są w miejscu świateł przeciwmgłowych.1251 pisze:brak świateł do jazdy dziennej
No przecież miałDomas pisze:Aczkolwiek 921 prezentował się z całej serii najlepiej, bo nie miał tych chorych wąsów.
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Obrazek](http://phototrans.eu/images/photos/original/834/516750.jpg)
921, nie 920. MAN.
Zakończyła się sprawa elektryków
:
http://www.mza.waw.pl/aktualnosci.php?i=115&c=32&l=1
Ciekawe kiedy można się będzie spodziewać pierwszych wozów i czy okażę się że wybór Solarisa był rozsądny, czy też nie. Swoją drogą może dostaną tak jak hybrydy specjalne malowanie? Choć nie ma reguły - pokazowy Solbus LNG - też alternatywne paliwo - był w miejskich barwach.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.mza.waw.pl/aktualnosci.php?i=115&c=32&l=1
Ciekawe kiedy można się będzie spodziewać pierwszych wozów i czy okażę się że wybór Solarisa był rozsądny, czy też nie. Swoją drogą może dostaną tak jak hybrydy specjalne malowanie? Choć nie ma reguły - pokazowy Solbus LNG - też alternatywne paliwo - był w miejskich barwach.
I znów niezbyt przyszłościowe myślenie: zamiast ładowania Primove ładowanie dachowe.
15/12/2005-12/7/2019
LNG nie ma żadnej ciekawej zabudowy na dachu, terkocze jak każdy inny diesel, może to było przesłanką do zwykłego schematu malowania. Inną kwestią jest to, że:Shiom pisze:Zakończyła się sprawa elektryków:
http://www.mza.waw.pl/aktualnosci.php?i=115&c=32&l=1
Ciekawe kiedy można się będzie spodziewać pierwszych wozów i czy okażę się że wybór Solarisa był rozsądny, czy też nie. Swoją drogą może dostaną tak jak hybrydy specjalne malowanie? Choć nie ma reguły - pokazowy Solbus LNG - też alternatywne paliwo - był w miejskich barwach.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Wybór Solarisa ma ten plus, że dużo części do nadwozia i wyposażenia wnętrza już leży w magazynach MZA. No a jak się okaże, że napęd elektryczny nie daje rady, zawsze można zamontować zwykły napęd spalinowy, miejsce powinno być. (A jeśli nie, też warsztat może zgapić, co, jak i gdzie dospawać, by się zmieściło, a efekt finalny nie odbiegał od spalinowych Urbino)
A BYD? Owszem cichy jest. Ale trzeszczy niemiłosiernie, baterie zamontowane na przednich kołach też nie są zbyt szczęśliwie umiejscowione, a z zewnątrz trąci chińską zabawką za piątaka.
Chyba ideałem byłby układ napędowy BYD-a wpakowany w budę Solarisa.
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
O co to chodzi? To jest jakiś wóz z Warszawy? Sprzedajemy prawie nowe autobusy?
Jest to oczywiście były rezerwowy #921. MZA nie było zainteresowane zakupem, to znaleźli się inni chętni na MANa.
"Rezerwowy"? To znaczy kto był właścicielem?
Właścicielem pojazdu był producent i przyjeżdżał do MZA, gdy jakiś inny Lion's jechał na naprawę gwarancyjną.