Przystanki [historia]

Moderator: Wiliam

TeEsWu
Posty: 97
Rejestracja: 26 gru 2014, 17:54

Post autor: TeEsWu » 10 sty 2015, 0:53

Wrzucam kilka archiwalnych trasówek linii tarchomińskich. Może ktoś się orientuje:

- Kiedy zlikwidowano pierwotny ZP 1120 PANCERA? Na trasówkach 126 z 1993 i 1997 jest, czyli to stało się później.

Nota bene nr 1120 dostał w spadku nowy ZP NOWODWORSKA. Dawna pętla o tej nazwie (wcześniej: TARCHOMIN-WIEŚ) miała nr 1121, ale w międzyczasie numer ten wywędrował na Zacisze (nowy ZP CZERWIŃSKA).

- Kiedy zmieniono nazwę ZP 1122 ŚWIDERSKA na STARE ŚWIDRY? Na trasówce 104 z 1995 r. jest jeszcze ŚWIDERSKA, a na trasówkach z 1997 są już STARE ŚWIDRY.

- Kiedy ZP 1252 ŚWIĘTOSŁAWSKIEGO włączono do ZP TARCHOMIN? Na trasówce 326 z 1997 r. Świętosławskiego ciągle istnieje.
Załączniki
326_1997_TPN.JPG
326_1997_BRO.JPG
126_1997_TRC.JPG
126_1997_BRO.JPG
126_1993.JPG
104_1995_BRP.JPG

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 11 sty 2015, 12:57

Ja znalazłem trasówkę 514 (d.U) z 1994 r, 515 z 1993 roku
515 pliki są żle oznaczone.
w kierunku Ursynowa plik powinien być oznaczony jako: TO-UPD (Trasa objazdowa),
w kierunku Huty: TP-HUT
Załączniki
515_trasa.1993.jpg
515.1993.TP-UPD.jpg
515.1993.TP-HUT.jpg
514.19940119.TP-NAT.jpg
514.19940119.TP-GWI.jpg

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 11 sty 2015, 14:43

Jeszcze 122, które kiedyś dostałem. Niestety brakuje jednego przystanku po środku trasówki.
Załączniki
122 - 19930927.doc
Prawdopodobny kształt trasówki po uzupełnieniu braku.
(56 KiB) Pobrany 46 razy
122-TP-WLW.2.jpg
122-TP-WLW.1.jpg
122-TP-BEM.2.jpg
122-TP-BEM.1.jpg

TeEsWu
Posty: 97
Rejestracja: 26 gru 2014, 17:54

Post autor: TeEsWu » 13 sty 2015, 16:18

Dorzucam kolejną porcję: 445 (1990), 169 (1994), 176 (1994), 127 (1995) i 145 (1995)
Załączniki
145_1995_WIA.JPG
145_1995_FSO.JPG
127_1995_DWZ.JPG
127_1995_BRP.JPG
176_1994_CHS.JPG
176_1994_HAL.JPG
169_1994_DWK.JPG
169_1994_BRP.JPG
445_1990.JPG

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 16 sty 2015, 14:41

Poszukiwane trasówki

112 WOLNOŚĆ – KOMAROWA (ob.WOŁOSKA) (Trasa obowiązuje od dn. 1974.05.01)
WOLNOŚĆ – Nowolipki – Andersa – plac Bankowy – Marszałkowska – plac Konstytucji – Waryńskiego – Puławska (powrót: Puławska – plac Unii Lubelskiej – Marszałkowska – plac Zbawiciela – plac Konstytucji) – Rakowiecka – aleja Niepodległości – Odyńca – WOŁOSKA.

112 WOLNOŚĆ – KOMAROWA (ob.WOŁOSKA) (Trasa obowiązuje od dn. 1986.10.11.)
WOLNOŚĆ – Nowolipki – Andersa – plac Bankowy – Marszałkowska – plac Konstytucji – Waryńskiego – Puławska (powrót: Puławska – plac Unii Lubelskiej – Marszałkowska – plac Zbawiciela – plac Konstytucji) – Rakowiecka – Kazimierzowska (powrót: Kazimierzowska – Narbutta – Wiśniowa – Rakowiecka) – Odyńca – WOŁOSKA.

114 PL.TRZECH KRZYŻY – LOTNISKO KRAJOWE

127 WIATRACZNA – KAWĘCZYN
127 WIATRACZNA - EC. KAWĘCZYN
140 PL.UNII LUBELSKIEJ – POWSIN
148 HUTA – PL.POWSTAŃCÓW WARSZAWY
148 HUTA - PL.PIŁSUDSKIEGO (d. ZWYCIĘSTWA)
165 ŻERAŃ FSO – GRABINA
177 PL.UNII LUBELSKIEJ – NATOLIN WOLICA
186 WIATRACZNA – MARYSIN (dawna 137-Bis)
196 WIATRACZNA – PL.NARUTOWICZA (remont m.Poniatowskiego)
326 POLFA - BRÓDNO
331 WILANOWSKA – FABRYKA DOMÓW
350 INSTALATORÓW – NOWY ŚWIAT
354 DW.ZACHODNI – PKP OKĘCIE
355 ZNANA – TORWAR
370 ESPERANTO – UTRATA
376 PL.HALLERA – MARCELIN WFTS
381 HUTA – PBHW
384 HUTA – DW.ZACHODNI
394 MŁYNÓW – URSUS NIEDŻWIADEK (KENIGA)
436 EMILII PLATER – NATOLIN WYŻYNY
438 PL.KONSTYTUCJI – UTRATA
445 BRÓDNO UGORY – KAWĘCZYN
445 BRÓDNO UGORY - EC. KAWĘCZYN
459 KOŁO – KIERBEDZIA
462 TARGÓWEK – EC SIEKIERKI
469 BRÓDNO – UTRATA
474 EMILII PLATER – FABRYKA DOMÓW
477 PL.TRZECH KRZYŻY – URSYNÓW PŁD.
495 HUTA – URSYNÓW PŁD.
502 EMILII PLATER – URSYNÓW PŁN (objazdowa przez Kazimierzowską) i po otwarciu al.Niepodległości
504 DW.CENTRALNY – NATOLIN (objazdowa przez Kazimierzowską) i po otwarciu al.Niepodległości
506 GÓRCZEWSKA – PL.TEATRALNY (ze słynnym przystankiem „KINO DAR” na Konarskiego) – nie znam numeru tego przystanku, ani odległości.
508 EMILII PLATER – NATOLIN WOLICA
508 EMILII PLATER - NATOLIN KABATY
A HUTA – URSYNÓW PŁN.
B REDUTOWA – WILANÓW
E HUTA – SPARTAŃSKA
H OKĘCIE – TARCHOMIN
J CHOMICZÓWKA – MARYSIN (kierunek Chomiczówka przez PL.Na Rozdrożu i Koszykową do pl.Konstytucji)
S KASPROWICZA – BOKSERSKA
T OKĘCIE – DĄBRÓWKA SZLACHECKA

TeEsWu
Posty: 97
Rejestracja: 26 gru 2014, 17:54

Post autor: TeEsWu » 16 sty 2015, 20:40

Na pewno mam 126 Bródno - Buków. Co do reszty - muszę przejrzeć 3 segregatory trasówek, może coś jeszcze z tej listy znajdę.

Co do ronda ONZ - wydaje mi się, że ten przystanek nazywał się tak "od zawsze", tj. od przyjęcia systemu numeracji i nazywania zespołów w drugiej połowie 1986 r. Z tego, co pamiętam 490 miało na rozkładzie Rondo ONZ.

112 z pętli WOLNOŚĆ - trasówki nie mam na pewno, natomiast z moich notatek wynika, że kraniec ów miał numer 5153.

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 16 sty 2015, 22:21

TeEsWu pisze:Na pewno mam 126 Bródno - Buków. Co do reszty - muszę przejrzeć 3 segregatory trasówek, może coś jeszcze z tej listy znajdę.
Ja, gdy spisywałem dekoracje 500, E, 507, to na dechach miały jeszcze przystanek: PROSTA, więc albo pierwsze tablice zawierały błąd, albo zmianę wprowadzili póżniej.
Podobnie jest z przystankiem: WROCŁAWSKA (póżniejszy: DYWIZJONU 303)
Pamietam, że rozkład 409 miał WROCŁAWSKA,
a linia 507 na swojej pierwszej dekoracji miała już: DYWIZJONU 303
TeEsWu pisze:Co do ronda ONZ - wydaje mi się, że ten przystanek nazywał się tak "od zawsze", tj. od przyjęcia systemu numeracji i nazywania zespołów w drugiej połowie 1986 r. Z tego, co pamiętam 490 miało na rozkładzie Rondo ONZ.
WOLNOŚĆ jeszcze można trafić na trasówce 107.
Ja niestety tej też nie mam.
Trasówki zacząłem kupować dopiero 95 roku. I też nie wiele ich posiadam, bo zwyczajnie nie miałem pojęcia, że można kupić. Więc kupowałem na zasadzie: "a nóż, się uda".
TeEsWu pisze:112 z pętli WOLNOŚĆ - trasówki nie mam na pewno, natomiast z moich notatek wynika, że kraniec ów miał numer 5153.

TeEsWu
Posty: 97
Rejestracja: 26 gru 2014, 17:54

Post autor: TeEsWu » 16 sty 2015, 22:37

Pierwsze korale wielu linii zawierały błędy, wynikające stąd, że gdy wdrażano nowy system nazewniczy i numerację zespołów w 1986 r. na korale trafiły nazwy, których ostatecznie nie wprowadzono. Np. Na koralach linii 120 z 1986 r. widniały nazwy: UGORY (zamiast: KS POLONEZ), KRASNOBRODZKA (zamiast: UGORY), MOKRA (zamiast: TROCKA), REMISZEWSKA (zamiast: GORZYKOWSKA), BARKOCINSKA (zamiast: PIOTRA SKARGI). Trasówki z lat 1986-1988, które wrzuciłem w tym wątku świadczą, że te przystanki nazywały się inaczej, niż na koralach.

Trasówki można było kupować od ok. 1991 r. Te starsze mam wydobyte z ZTM po dawnej znajomości :)

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 16 sty 2015, 22:48

To zagadkę mamy rozwiązaną.
TeEsWu pisze:Pierwsze korale wielu linii zawierały błędy, wynikające stąd, że gdy wdrażano nowy system nazewniczy i numerację zespołów w 1986 r. na korale trafiły nazwy, których ostatecznie nie wprowadzono. Np. Na koralach linii 120 z 1986 r. widniały nazwy: UGORY (zamiast: KS POLONEZ), KRASNOBRODZKA (zamiast: UGORY), MOKRA (zamiast: TROCKA), REMISZEWSKA (zamiast: GORZYKOWSKA), BARKOCINSKA (zamiast: PIOTRA SKARGI). Trasówki z lat 1986-1988, które wrzuciłem w tym wątku świadczą, że te przystanki nazywały się inaczej, niż na koralach.
TeEsWu pisze:Trasówki można było kupować od ok. 1991 r. Te starsze mam wydobyte z ZTM po dawnej znajomości :)
Gdybym ja wiedział o tym, że można kupować trasówki od 1991 roku, to bym pół MZK wykupił :P
Niestety, ale o tym, że można kupować rozkłady, dowiedziałem się z naklejek, które były na przystankach.
Coś w rodzaju: Nie dewastuj, kup rozkład. (cena: 0,20 zł), Coś w tym rodzaju.
Natomiast o trasówki trochę bałem się prosić, bo nie wiedziałem, czy przypadkiem nie jest to jedynie dokument wewnętrzny. Także początkowo kupowałem na zasadzie "uda się lub nie", póżniej , gdy przenieśli do kas biletowych, to kupowałem już hurtem. :wink:

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 16 sty 2015, 23:21

-ZP 2220 - AL.SZTANDARÓW zmieniony na MOKRY ŁUG
1994.
-ZP 6063 – PBHW zmieniony na IMPROWIZACJI
1987.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 sty 2015, 23:36

Mnie się wydaje, że jednak ważniejsza jest nazwa upubliczniona (na koralach, przystankach) niż ta z wewnętrznych zakładowych kwitów...

TeEsWu
Posty: 97
Rejestracja: 26 gru 2014, 17:54

Post autor: TeEsWu » 17 sty 2015, 0:35

Na przystankach była TROCKA, GORZYKOWSKA, PIOTRA SKARGI, na trasówkach też, jedynie na koralach 119 i 120 były: MOKRA, REMISZEWSKA i BARKOCINSKA (to na pierwszych koralach tych linii, w kolejnych było już jak w trasówkach).

A czy ktoś wie, kiedy wydzielono z ZP 5011 CM. WOLSKI nowy zespół 5021 FORT WOLA i z ZP 5029 CIOŁKA zespół 5020 PARK MOCZYDŁO? Kojarzę, że podczas przebudowy Górczewskiej na dwupasmówkę, ale nie mam w moim spisie daty.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 17 sty 2015, 11:03

Tyle historii człowiek sobie przypomniał .
Na Żoliborzu była kiedyś krótko 142 BIS i miała jeden lub dwa różne przystanki od 142, na opłotku .
Dawno ich nie ma .
122 na Gwiaździstej tego nie wiedziałem , choć plan miasta z 1958 roku przeglądałem we wszystkie strony u babci .
110 przez Kasprowicza pamiętam i pchanie Berlieta PR 100 koło Huty jak zgasł silnik .
Przystanek dla 208 (teraz 708) na skrzyżowaniu Estrady i Arkuszowej był po północnej stronie .
Przystanki na Arkuszowej przy bocznicy kolejowej powstały ok. 1990 roku.

Berliet PR 100 miał super siedzenia na tyle , wsiadłeś i żadna babcia się tam nie doczłapała .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 17 sty 2015, 11:53

TeEsWu napisał:
TeEsWu pisze:Pierwsze korale wielu linii zawierały błędy, wynikające stąd, że gdy wdrażano nowy system nazewniczy i numerację zespołów w 1986 r. na korale trafiły nazwy, których ostatecznie nie wprowadzono.
Także jasno z tego wynika, że na tablicach wewnątrz autobusu (koralach) widniały inne nazwy przystanków, (często nazw PLANOWANYCH do wprowadzenia), niż te, które były na tabliczce przystankowej i na rozkładzie jazdy umiejscowionym na danym przystanku.
MichalJ pisze:Mnie się wydaje, że jednak ważniejsza jest nazwa upubliczniona (na koralach, przystankach) niż ta z wewnętrznych zakładowych kwitów...
Jeśli się dobrze orientuję, to tablica autobusowa - tzw. dekoracja nigdy nie była przystankiem. :lol:
Czy komuś coś wiadomo na ten temat, by się przepotważyła? :shock:
MichalJ pisze:...niż ta z wewnętrznych zakładowych kwitów...
To jest dokument przebiegu linii, z rzeczywistymi nazwami przystanków, a nie jakiś tam papierek.

Zwróć łaskawie na dokładność wypowiedzi.
Otóż, kiedyś często podchodzono do dekoracji zupełnie inaczej, niż ma to miejsce w czasach dzisiejszych.
Często bywało tak, że Dekoracje liniowe posiadały nazwy przystanków "nazw planowanych do wprowadzenia", których nigdy nie wprowadzono.

Poza już wymienionymi w powyższych postach, przykład:
ZP: 2130 (03 i 04)
Na tablicach (koralach) w latach 80-tych dla linii "135"
Przystanek był pod nazwą: 1 PRASKIEGO PUŁKU
a na tablicach linii "186"
Przystanek był pod nazwą: OS.MAJDAŃSKA.

Natomiast na przystankach -na wiatach i słupkach przystankowych- dla obu linii
nazwa była: OS.MAJDAŃSKA.

W czasach obecnych następuje zmiana przystanku i dopiero następuje wydanie dekoracji z obowiązującą JUŻ nazwą przystanku/Ulicy/Placu.


Mam nadzieje, że mnie za to moderator nie zastrzeli.

TeEsWu
Posty: 97
Rejestracja: 26 gru 2014, 17:54

Post autor: TeEsWu » 17 sty 2015, 16:09

Jestem na etapie tworzenia zestawienia ZP na Woli i Bemowie. Pozostaje jednak parę zagadek.

5001 - czy w ogóle istniał zespół o tym numerze? Obecny POŁCZYŃSKA - PARKING P+R to współczesny twór, przedtem tam przystanku nie było.

5011 CM. WOLSKI - 15.10.2001 wydzielono z niego zespół 5021 FORT WOLA. Nie wiadomo jednak, jaki zespół nosił pierwotnie numer 5021.

5019 MONTE CASSINO - w 1986 r. zespół nie istniał, czyli ten numer musiał mieć inny zespół.

5020 PARK MOCZYDŁO - powstał po przebudowie Górczewskiej na dwupasmówkę z ZP 5029 CIOŁKA. Jaki zespół nosił zatem pierwotnie nr 5020?

5022 CM. PRAWOSŁAWNY - też stosunkowo niedawny twór. Wcześniej ten numer musiał mieć inny ZP.

5026 LUMUMBY - kiedy zmieniono go na PŁOCKA-SZPITAL?

5023 KS. SITNIKA - w chwili tworzenia systemu numeracji (1986) tego przystanku nie było, więc numer ten musiał nosić inny zespół.

To dopiero początek niewyjaśnionych kwestii na początek.

ODPOWIEDZ