KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich
Moderator: Wiliam
Hmm, kiedyś tak było, tylko czy z taką częstotliwością 109 przejdzie?
I co będzie miało podjazdy do Fortu Radiowo, 109?
na pewno z taką nie, ale faktycznie kiedyś tak było wtedy chyba 109 poza szczytem i święta kursowało co 20 minut, w szczycie co 12-15 minut. Dużo słabsza opcja. Jeżeli by tam poszło 112 to ja bym nic nie zamieniał i pozostawił na starym bemowie 154.lis93 pisze:Hmm, kiedyś tak było, tylko czy z taką częstotliwością 109 przejdzie?
No tak tak, jeżeli 112 okrąży WAT to już w tych rejonach nie trzeba nic dodawać.
109 będzie miało problemy jak metro dojdzie do Jelonek, bo straci sens bytu, ale to już problem na inną dyskusję może w następnym dziesięcioleciu.
109 będzie miało problemy jak metro dojdzie do Jelonek, bo straci sens bytu, ale to już problem na inną dyskusję może w następnym dziesięcioleciu.
A co dla Człuchowskiej do Karolina? Nadal nie widzę odpowiedzi, jeśli chcecie puszczać 112 Radiową i Lazurową.
Już mówiłem, że opcjonalne byłoby przerzucenie 713 na Człuchowską (kwestia opłacalności), albo 3xx czy 1xx z Karolina przez Człuchowską np. do Cm. Wolskiego (wiem, dubel dla 713) albo do hmm, Ursusa? Przy okazji można rozpatrzyć potrzeby Ursusa na wzmocnienie komunikacyjne.
Hmm, jak tak myślę to można by połączyć nasz pomysł z 112 z Twoim osa o 122, tylko nie wiem na ile to jest ekonomiczne, rozkładowe i sensowne:
112: ... - Powstańców Śląskich - Radiowa - Kaliskiego - Lazurowa - Połczyńska - KAROLIN
122: ... - Kaliskiego - Lazurowa - :
a) ... - Górczewska - PŚ - Człuchowska - Lazurowa - Połczyńska - KAROLIN
b) ... - Lazurowa - Człuchowska - PŚ - Połczyńska - KAROLIN
112: ... - Powstańców Śląskich - Radiowa - Kaliskiego - Lazurowa - Połczyńska - KAROLIN
122: ... - Kaliskiego - Lazurowa - :
a) ... - Górczewska - PŚ - Człuchowska - Lazurowa - Połczyńska - KAROLIN
b) ... - Lazurowa - Człuchowska - PŚ - Połczyńska - KAROLIN
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36867
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nie no, zaraz zamknę ten wątek w diabły
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Ja nadal uważam że 112 nie powinno się ruszać, to że na jego trasie występują prace drogowe mające w przyszłosci poprawić przejezdność nie oznacza że powinniśmy je ciąć, kasować itp...
Zwróćcie uwagę ile 112 rano drugim kursem w kier. Karolina jeździ osób, pracowników Tesco, Bricomana, Selgrosa i innych przedsiębiorstw, nie są to tylko osoby mieszkające na Bemowie ale i są to mieszkańcy sąsiednich dzielnic tj. Bielan, Bródna czy nawet podwarszawskich Marek.
O godzinie 5.40 jak 112 podjeżdża pod Tesco wysiada jakieś 40 osób, pod Selgrosem również ok 15\20 osób więc to nie są małe liczby. A dość szczegółowe niezauważone przez was.
Ja jestem w 100% przekonany jeżeli Ztm wycofa 184 po uruchomieniu tramwaju na powstańców śląskich i będzie kombinować przy 112 odbije się to dużym nie zadowoleniem i sprzeciwem mieszkańców Bielan.
Zwróćcie uwagę ile 112 rano drugim kursem w kier. Karolina jeździ osób, pracowników Tesco, Bricomana, Selgrosa i innych przedsiębiorstw, nie są to tylko osoby mieszkające na Bemowie ale i są to mieszkańcy sąsiednich dzielnic tj. Bielan, Bródna czy nawet podwarszawskich Marek.
O godzinie 5.40 jak 112 podjeżdża pod Tesco wysiada jakieś 40 osób, pod Selgrosem również ok 15\20 osób więc to nie są małe liczby. A dość szczegółowe niezauważone przez was.
Ja jestem w 100% przekonany jeżeli Ztm wycofa 184 po uruchomieniu tramwaju na powstańców śląskich i będzie kombinować przy 112 odbije się to dużym nie zadowoleniem i sprzeciwem mieszkańców Bielan.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
- Lokalizacja: Bemowo
Poniżej przedstawiam propozycję zmian kompleksowych, związanych z uruchomieniem tramwaju na całej długości ul. Powstańców Śląskich.
Założenia:
- linie tramwajowe przejmują potoki do Centrum oraz lokalne wzdłuż ciągów komunikacyjnych, którymi są poprowadzone;
- należy dążyć do krótkich tras linii autobusowych, dzięki czemu łatwiej zachować regularność linii oraz dostosować częstotliwość i tabor do realnych potrzeb większości trasy;
- należy dążyć do czytelnego podziału na linie tranzytowe i dowozowe (tranzytowe/międzydzielnicowe - jadą intuicyjnie prostą trasą, bez kluczenia w środkowych odcinkach trasy; dowozowe - zaglądają w każdy zakamarek, dowożą do głównych ciągów komunikacyjnych: metra, tramwajów, linii tranzytowych, są częste aby przesiadki były opłacalne czasowo;
- należy dążyć do odjazdów autobusów w tym samym kierunku z jednego węzła (np. 112 i 114 z metra Marymont, a nie jedno z nich z Pl. Wilsona);
- linie przyspieszone należy lokalizować na ciągach komunikacyjnych, które nie leżą w strefach obsługi przez linie tramwajową,
- zgodnie z zapewnieniami ZTM 159 zostaje wycofane z Koła oraz powstaje nowa linia na trasie: Powązki - Dw. Gdański.
Z powyższego wynika, że:
- Bemowo (Bemowo I - Bemowo V) nie potrzebuje autobusu bezpośrednio do Centrum, bo ma szybki tramwaj,
- Lazurowa, człuchowska - nie potrzebują bezpośredniej linii autobusowej do Centrum - tylko dojazdowe do metra i tramwaju,
- na terenie Bemowa linia przyspieszona ma sens wyłącznie na ciągu ulicy Górczewskiej.
Analiza dzisiejszego układu linii autobusowych Na Bemowie i Jelonkach, w strefie dojścia i dojazdu do ul. Powstańców Śląskich:
105,109 - częste, regularne, krótkie - przykład linii, do których należy dążyć
523 - częsta ale niepunktualna z uwagi na długą trasę, za to w miarę regularna z uwagi na wysoką częstotliwość
190 - długa, przez co nieregularna, na Jelonkach pełni rolę dowozową, na reszcie trasy - tranzytową (Jelonki powinny mieć linię dowozową o lepszej regularności). Ponadto, na Jelonkach podaż miejsc jest zbyt duża wobec popytu (przeguby nie wyjeżdżają pełne z Powstańców Śl.)
171 - długa i bardzo nieregularna; na Bemowie pełni funkcje linii dowozowej, od Ratusza do Centrum tranzytową; między Nowym Bemowem a Ratuszem zapełnienie zauważalnie mniejsze niż na ciągu ulicy Górczewskiej, większość pasażerów Bemowa wysiada przy ratuszu lub przy Wola Parku, bo ci co jadą do centrum wybierają 23,24; utyka w korkach na Marszałkowskiej i na Górczewskiej, przez co jest nieprzewidywalna dla pasażerów, którzy chcą być dowiezieni z tramwaju do Widawskiej, czy Rodła należy rozbić część dowozową od tranzytowej
171+190 - obie linie pokrywają się na długim odcinku (Ratusz Bemowa - Pl. Bankowy), a nieregularność każdej z nich powoduje często przyjeżdżanie obu na raz należy wprowadzić jedną linię na połączeniu Ratusz Bemowa - Pl. Bankowy
E-2 - wyraźnie mniejsze wykorzystanie na Bemowie, linia zapełnia się na przystanku Bemowo-Ratusz, a duże wykorzystanie świadczy o silnym potoku: Bemowo-Ratusz - Centrum, który zyskuje na krótszym czasie przejazdu poprzez pomijanie przystanków pozawęzłowych należy wycofać z Bemowa, który do Centrum dojeżdża tramwajem (ci, co z niego korzystają, robią to z wygody dużego prawdopodobieństwa miejsc siedzących należy zapewnić odpowiednią podaż tramwajów)
184 - na całym odcinku Powstańców Śl. i dalszym pokrywa się z tramwajem, częstotliwość od dawna coraz niższa, wykorzystanie równie słabnie należy zlikwidować zastępując tramwajem; odcinek Młociny - Conrada również osłabł po reorganizacji lokalizacji szkół na Bielanach oraz degradacji popularnego niegdyś bazarku na Wolumenie, przez co znaczenie tej relacji osłabło a linia ma słabe wykorzystanie na tym odcinku;
112 - długa i nieregularna linia tranzytowa (na Jelonkach dodatkowo funkcja dowozowa do marketu w Karolinie i do tramwajów z Człuchowskiej; będzie się pokrywać z tramwajem na zbyt długim odcinku (Conrada - Hala Wola), dlatego powinna zostać z tego odcinka wycofana
122 - częsta linia dowozowa ale o nierównomiernym wykorzystaniu: pomiędzy OSG a Conrada zabudowa w miarę zrównoważona, funkcja dowozowa do tramwajów i ciągu Górczewskiej oraz Powstańców Śl.; na dalszym odcinku pełni rolę tranzytu do Pl. Wilsona, dodatkowo silny potok wzdłuż Krasińskiego do Pl. Wilsona, plus zupełnie niezależny potok z ul. Gwiaździstej i Potockiej do Pl. Wilsona należy zmienić połączenie Bemowa z Pl. Wilsona (ta relacja nie jest konieczna), część Bemowa dojeżdża linią 122 do metra Pl. Wilsona (ponad 20min) a są stacje położone bliżej (Stare Bielany), poza tym w relacji do Centrum Bemowo powinno być dowożone tramwajami (bo szybciej) a nie metrem (bo dłużej)
167 - linia tranzytowa - nieregularna, z niemal pełną wymiana pasażerów na BW20, między Chomiczówką a Kołem z niewielkim wykorzystaniem należy wydzielić relację: Ochota-Bemowo od części: Siekierki - Ochota, dostosowując tabor i częstotliwość do rzeczywistego zapotrzebowania
154 - linia tranzytowa pomiędzy Bemowem a Ochotą; w tej relacji obecnie kursują 4 linie: 154,167,184,523, spośród których jedynie 523 ma wysoką częstotliwość i duże wykorzystanie, pozostałe wymagają skoncentrowania połączenie Górczewskiej z Ochotą przez Redutową nie jest potrzebne
Wobec powyższego proponuję następujący układ tras linii autobusowych w strefie dojścia i dojazdu ciągu ul. Powstańców Śląskich:
E-2 - Wilanów - Pl. Piłsudskiego
wycofanie z obsługi ul. Górczewskiej (przejęcie przez 506) i Bemowa (tramwaje)
106 - Ursus-Niedźwiadek - Karolin - Szeligowska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śl. - Górczewska - Ciołka - Koło
nowa linia dowozowa zastępująca 197 (na odcinku mało wykorzystanym, podczas gdy 197 powinno mieć wysoką częstotliwość na Fortach Bema), linię 112 na Jelonkach (jako dowozową do marketu w Karolinie oraz dowóz do tramwajów), linię 190 (jako dowozową do tramwajów na Człuchowskiej oraz zastępując relację: Człuchowska - Górczewska)
cz. 20/20/20 (dodatkowe kursy: Karolin-Koło co 20min.) dając na wspólnym odcinku cz. 10/10/10
112 - Chomiczówka - Conrada - al. Reymonta - ... - CH Marki
skrócenie linii, zachowując funkcję tranzytową: Bielany - Bródno, na ul. Powstańców Śl. zastąpiona przez tramwaj, na Człuchowskiej i Karolinie przez krótką i przewidywalną linię 106
cz. 10/12/12
114 - Metro Marymont - Trasa AK - ... - BRP
skrócenie linii do relacji: metro - Bródno, skierowanie do węzła wspólnego dla pozostałych linii na Bródno;
przejęcie relacji: Pl. Wilsona - Sady Żoliborskie przez inną linię, wycofanie z Broniewskiego (tramwaje), przejęcie odcinka: Conrada - Młociny przez 121 oraz połączenia Młocin z UKSW przez 181
dotychczas linia 114 pełniła rolę tranzytową i dowozową na różnych, nieporównywalnych pod względem popytu odcinkach, przez co wymaga podziału
cz. 10/10/10
122 - OSG - ... - Kochanowskiego - Jarzębskiego - al. Zjednoczenia - Marymoncka - Podleśna - Gwiaździsta - Potocka - Mickiewicza - Pl. Wilsona
wycofanie z odcinka o funkcji tranzytowej (Kochanowskiego - Powązki) o małym wykorzystaniu i uzupełnienie o odcinek dowożenia do stacji metra (Stare Bielany i Pl. Wilsona), zachowanie połączenia Bemowa z Pl. Wilsona, zapewnienie dojazdu dla Bemowa do bliższej stacji metra niż Pl. Wilsona (dla relacji na terenie Bielan, bo do centrum są tramwaje), wycofanie z korkogennej ul. Krasickiego (zastąpienie obsługi przez 2xx do Dw. Gdańskiego)
cz. 10/12/12
154 - Okęcie - ... - Dw. Zachodni
skrócenie do relacji dowozowej na terenie Ochoty, zastąpienie na odcinku północnym przez 184/523 oraz 155
cz. 15/15/15
155 - Nowe Bemowo - Powstańców Śl. - Piastów Śl. - Żołnierzy Wyklętych - Wrocławska - Radiowa - Powstańców Śl. - Górczewska - Jana Olbrachta - Redutowa - Kasprzaka - Prosta - Rondo Daszyńskiego
nowa linia dowozowa w relacjach: Bemowo-tramwaje, Bemowo - Górczewska, zastąpienie 154 na odcinku: Górczewska - Kasprzaka, dowóz Redutowej i Kasprzaka do metra;
zapewnienie linii wolnej od korków
cz. 10/12/12
167 - Siekierki - Metro Pole Mokotowskie
podział linii z uwagi na nierównomierne wykorzystanie, przejęcie relacji Ochota-Bemowo przez nową trasę 184
171 - likwidacja
zastąpienie źle funkcjonującej linii innymi, dostosowanymi do potrzeb danych odcinków, gwarantujących punktualność lub lepszą regularność, tj. przez 155 (NB- Ciołka), 190/506 (Górczewska-Pl. Bankowy), 128 (Torwar-Centrum)
184 - Szczęśliwice - ... - al. Prymasa Tys. - Wolska - Elekcyjna - Deotymy - Obozowa - Dywizjonu 303 - Wroclawska - Powstańców Śl. - al. Reymonta - Lindego - Marymoncka - Młociny UKSW
wycofanie z odcinka obsługiwanego przez tramwaj, zastąpienie linii 167 po jej podziale, zapewnienie relacji tranzytowej poprzez ciąg alternatywny do głównego zapewniając dodatkowo funkcje dowozowe z ciągu: Deotymy-Elekcyjna; zapewnienie relacji na przedłużeniu ul. Marymonckiej po wycofaniu 181
cz. 15/15/20
190 - Znana - Jana Olbrachta - Górczewska - ... - CH Marki
stworzenie silnej linii tranzytowej (połączenie ze 171 zapewni lepszą regularność), zastąpienie autobusów wycofanych po uruchomieniu M2w relacji Dw. Wileński-Pl. Bankowy, uzupełnienie poprzez wyższą częstsotliwość ciągu ul. Radzymińskiej o bardzo dobrym wykorzystaniu; wycofanie z funkcji dowozowej na Jelonkach (przejęcie przez linię 106)
cz. 5/8/8
506 - Os. Górczewska - Górczewska - al. Solidarności - Bielańska
przystanki: OSG, Klemensiewicza, Bemowo-Ratusz, Konarskiego, Góralska, Ciołka, Kino Femina, Metro Ratusz, Bielańska
linia tranzytowa: silne zapewnienie relacji Górczewska - Pl. Bankowy, w zastępstwie linii E2 i 171, uzupełnienie linii 190
cz. 6/12/12
Zmiany w innych rejonach związanych z modyfikacją układu wzdłuż ul. Powstańców Śl.:
121 - Chomiczówka - Conrada - Sokratesa - Kasprowicza - Metro Młociny
przejęcie relacji po wycofaniu linii 114, zapewnienie relacji: Bielany-Ruda przez 122,197
cz. 10/10/10
128 - Szczęśliwice - ... - Al. Jerozolimskie - po trasie 171 na Torwar
przejęcie relacji po wycofaniu linii 171, obsługa okolic uniwersytetu wzbogacona o M2
156 - Żerań FSO - ... - DWK
wycofanie z Bielan (zastąpienie przez 112 i 203)
157 - Konwiktorska - Muranowska - Stawki - ... - Szczęśliwice
wycofanie z os. Potok (obsługa os. Ruda i Potok zapewniona przez 122, 197 i 205); ze względu na korki z ul. Żelaznej, na os. Potok linia jest nieregularna i nieprzewidywalna, relacja: os. Potok -Stawki jest mało wykorzystywana, na os. Ruda i Potok jest zbyt dużo linii
181 - Metro Młociny - Trasa Mostu Pn. - Pułkowa - ... Młociny-UKSW / Cm. Północny
silna linia zapewniająca obsługę relacji: metro - UKSW; ujednolicenie dojazdu na Cm. Płn.: zawsze z Młocin (a nie czy z Młocin (409), czy z Pl. Wilsona (181)),
na Marymonckiej zastąpiona przez 184 i tramwaje oraz przez silne 197
cz. 5/10/10
185 - Powązki - Cm. Wojskowy - Krasińskiego - ... - Ursynów Zach.
przejęcie relacji: Powązki - Pl. Wilsona po zmianie 122; uporządkowanie komunikacji na os. Ruda i Potok (linie: 122, 197, 205)
cz. 15/15/20
197 - Koło - ... - Podleśna - Kaludyny - Mickiewicza - Pl. Wilsona
silna linia dowozowa do metra dla Fortów Bema, Bielan i os. Ruda i Potok; przejęcie relacji na ul. Klaudyny po 157,181,185)
cz. 8/10/10
203 - Fort Wawrzyszew - ... - Kasprowicza - Metro Słodowiec (rondo przy północnym wyjściu)
linia dowozowa przejmuje relację lokalną po wycofaniu 156
cz. 15/20/20
397 - Gwiaździsta - Podleśna - Klaudyny - Mickiewicza - Pl. Wilsona
uzupełnienie linii 197 dla zapewnienia regularności dowozu os. Ruda do metra w porannym szczycie (korki na Obrońców Tobruku mogą zakłócać punktualność 197)
cz. 8/-/-
520 - Marysin - ... - GUS
zapewnienie silnej obsługi Trasy Łazienkowskiej; wycofanie z północnego odcinka, na który były przenoszone korki z odcinka południowego; zastąpienie na odcinku północnym przez 190 i 506
Podsumowanie układu komunikacyjnego po zmianach:
- Powstańców Śl. (Radiowa - Ratusz): 11, 28, 155, 523
- Powstańców Śl. (Ratusz - Hala Wola): 10, 11, 26, 106, 129
- Górczewska (Ratusz - Ciołka): 106, 109, 155, 506, 523
- Człuchowska: 106, 189
Na podstawie powyższych uzasadnień, moim zdaniem, przy okazji otwarcia linii tramwajowej na Powstańców Śl. należy dążyć do układu czytelnego, wycofania linii dowozowych z miejsc korkogennych, na przykład takich jak te.
Założenia:
- linie tramwajowe przejmują potoki do Centrum oraz lokalne wzdłuż ciągów komunikacyjnych, którymi są poprowadzone;
- należy dążyć do krótkich tras linii autobusowych, dzięki czemu łatwiej zachować regularność linii oraz dostosować częstotliwość i tabor do realnych potrzeb większości trasy;
- należy dążyć do czytelnego podziału na linie tranzytowe i dowozowe (tranzytowe/międzydzielnicowe - jadą intuicyjnie prostą trasą, bez kluczenia w środkowych odcinkach trasy; dowozowe - zaglądają w każdy zakamarek, dowożą do głównych ciągów komunikacyjnych: metra, tramwajów, linii tranzytowych, są częste aby przesiadki były opłacalne czasowo;
- należy dążyć do odjazdów autobusów w tym samym kierunku z jednego węzła (np. 112 i 114 z metra Marymont, a nie jedno z nich z Pl. Wilsona);
- linie przyspieszone należy lokalizować na ciągach komunikacyjnych, które nie leżą w strefach obsługi przez linie tramwajową,
- zgodnie z zapewnieniami ZTM 159 zostaje wycofane z Koła oraz powstaje nowa linia na trasie: Powązki - Dw. Gdański.
Z powyższego wynika, że:
- Bemowo (Bemowo I - Bemowo V) nie potrzebuje autobusu bezpośrednio do Centrum, bo ma szybki tramwaj,
- Lazurowa, człuchowska - nie potrzebują bezpośredniej linii autobusowej do Centrum - tylko dojazdowe do metra i tramwaju,
- na terenie Bemowa linia przyspieszona ma sens wyłącznie na ciągu ulicy Górczewskiej.
Analiza dzisiejszego układu linii autobusowych Na Bemowie i Jelonkach, w strefie dojścia i dojazdu do ul. Powstańców Śląskich:
105,109 - częste, regularne, krótkie - przykład linii, do których należy dążyć
523 - częsta ale niepunktualna z uwagi na długą trasę, za to w miarę regularna z uwagi na wysoką częstotliwość
190 - długa, przez co nieregularna, na Jelonkach pełni rolę dowozową, na reszcie trasy - tranzytową (Jelonki powinny mieć linię dowozową o lepszej regularności). Ponadto, na Jelonkach podaż miejsc jest zbyt duża wobec popytu (przeguby nie wyjeżdżają pełne z Powstańców Śl.)
171 - długa i bardzo nieregularna; na Bemowie pełni funkcje linii dowozowej, od Ratusza do Centrum tranzytową; między Nowym Bemowem a Ratuszem zapełnienie zauważalnie mniejsze niż na ciągu ulicy Górczewskiej, większość pasażerów Bemowa wysiada przy ratuszu lub przy Wola Parku, bo ci co jadą do centrum wybierają 23,24; utyka w korkach na Marszałkowskiej i na Górczewskiej, przez co jest nieprzewidywalna dla pasażerów, którzy chcą być dowiezieni z tramwaju do Widawskiej, czy Rodła należy rozbić część dowozową od tranzytowej
171+190 - obie linie pokrywają się na długim odcinku (Ratusz Bemowa - Pl. Bankowy), a nieregularność każdej z nich powoduje często przyjeżdżanie obu na raz należy wprowadzić jedną linię na połączeniu Ratusz Bemowa - Pl. Bankowy
E-2 - wyraźnie mniejsze wykorzystanie na Bemowie, linia zapełnia się na przystanku Bemowo-Ratusz, a duże wykorzystanie świadczy o silnym potoku: Bemowo-Ratusz - Centrum, który zyskuje na krótszym czasie przejazdu poprzez pomijanie przystanków pozawęzłowych należy wycofać z Bemowa, który do Centrum dojeżdża tramwajem (ci, co z niego korzystają, robią to z wygody dużego prawdopodobieństwa miejsc siedzących należy zapewnić odpowiednią podaż tramwajów)
184 - na całym odcinku Powstańców Śl. i dalszym pokrywa się z tramwajem, częstotliwość od dawna coraz niższa, wykorzystanie równie słabnie należy zlikwidować zastępując tramwajem; odcinek Młociny - Conrada również osłabł po reorganizacji lokalizacji szkół na Bielanach oraz degradacji popularnego niegdyś bazarku na Wolumenie, przez co znaczenie tej relacji osłabło a linia ma słabe wykorzystanie na tym odcinku;
112 - długa i nieregularna linia tranzytowa (na Jelonkach dodatkowo funkcja dowozowa do marketu w Karolinie i do tramwajów z Człuchowskiej; będzie się pokrywać z tramwajem na zbyt długim odcinku (Conrada - Hala Wola), dlatego powinna zostać z tego odcinka wycofana
122 - częsta linia dowozowa ale o nierównomiernym wykorzystaniu: pomiędzy OSG a Conrada zabudowa w miarę zrównoważona, funkcja dowozowa do tramwajów i ciągu Górczewskiej oraz Powstańców Śl.; na dalszym odcinku pełni rolę tranzytu do Pl. Wilsona, dodatkowo silny potok wzdłuż Krasińskiego do Pl. Wilsona, plus zupełnie niezależny potok z ul. Gwiaździstej i Potockiej do Pl. Wilsona należy zmienić połączenie Bemowa z Pl. Wilsona (ta relacja nie jest konieczna), część Bemowa dojeżdża linią 122 do metra Pl. Wilsona (ponad 20min) a są stacje położone bliżej (Stare Bielany), poza tym w relacji do Centrum Bemowo powinno być dowożone tramwajami (bo szybciej) a nie metrem (bo dłużej)
167 - linia tranzytowa - nieregularna, z niemal pełną wymiana pasażerów na BW20, między Chomiczówką a Kołem z niewielkim wykorzystaniem należy wydzielić relację: Ochota-Bemowo od części: Siekierki - Ochota, dostosowując tabor i częstotliwość do rzeczywistego zapotrzebowania
154 - linia tranzytowa pomiędzy Bemowem a Ochotą; w tej relacji obecnie kursują 4 linie: 154,167,184,523, spośród których jedynie 523 ma wysoką częstotliwość i duże wykorzystanie, pozostałe wymagają skoncentrowania połączenie Górczewskiej z Ochotą przez Redutową nie jest potrzebne
Wobec powyższego proponuję następujący układ tras linii autobusowych w strefie dojścia i dojazdu ciągu ul. Powstańców Śląskich:
E-2 - Wilanów - Pl. Piłsudskiego
wycofanie z obsługi ul. Górczewskiej (przejęcie przez 506) i Bemowa (tramwaje)
106 - Ursus-Niedźwiadek - Karolin - Szeligowska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śl. - Górczewska - Ciołka - Koło
nowa linia dowozowa zastępująca 197 (na odcinku mało wykorzystanym, podczas gdy 197 powinno mieć wysoką częstotliwość na Fortach Bema), linię 112 na Jelonkach (jako dowozową do marketu w Karolinie oraz dowóz do tramwajów), linię 190 (jako dowozową do tramwajów na Człuchowskiej oraz zastępując relację: Człuchowska - Górczewska)
cz. 20/20/20 (dodatkowe kursy: Karolin-Koło co 20min.) dając na wspólnym odcinku cz. 10/10/10
112 - Chomiczówka - Conrada - al. Reymonta - ... - CH Marki
skrócenie linii, zachowując funkcję tranzytową: Bielany - Bródno, na ul. Powstańców Śl. zastąpiona przez tramwaj, na Człuchowskiej i Karolinie przez krótką i przewidywalną linię 106
cz. 10/12/12
114 - Metro Marymont - Trasa AK - ... - BRP
skrócenie linii do relacji: metro - Bródno, skierowanie do węzła wspólnego dla pozostałych linii na Bródno;
przejęcie relacji: Pl. Wilsona - Sady Żoliborskie przez inną linię, wycofanie z Broniewskiego (tramwaje), przejęcie odcinka: Conrada - Młociny przez 121 oraz połączenia Młocin z UKSW przez 181
dotychczas linia 114 pełniła rolę tranzytową i dowozową na różnych, nieporównywalnych pod względem popytu odcinkach, przez co wymaga podziału
cz. 10/10/10
122 - OSG - ... - Kochanowskiego - Jarzębskiego - al. Zjednoczenia - Marymoncka - Podleśna - Gwiaździsta - Potocka - Mickiewicza - Pl. Wilsona
wycofanie z odcinka o funkcji tranzytowej (Kochanowskiego - Powązki) o małym wykorzystaniu i uzupełnienie o odcinek dowożenia do stacji metra (Stare Bielany i Pl. Wilsona), zachowanie połączenia Bemowa z Pl. Wilsona, zapewnienie dojazdu dla Bemowa do bliższej stacji metra niż Pl. Wilsona (dla relacji na terenie Bielan, bo do centrum są tramwaje), wycofanie z korkogennej ul. Krasickiego (zastąpienie obsługi przez 2xx do Dw. Gdańskiego)
cz. 10/12/12
154 - Okęcie - ... - Dw. Zachodni
skrócenie do relacji dowozowej na terenie Ochoty, zastąpienie na odcinku północnym przez 184/523 oraz 155
cz. 15/15/15
155 - Nowe Bemowo - Powstańców Śl. - Piastów Śl. - Żołnierzy Wyklętych - Wrocławska - Radiowa - Powstańców Śl. - Górczewska - Jana Olbrachta - Redutowa - Kasprzaka - Prosta - Rondo Daszyńskiego
nowa linia dowozowa w relacjach: Bemowo-tramwaje, Bemowo - Górczewska, zastąpienie 154 na odcinku: Górczewska - Kasprzaka, dowóz Redutowej i Kasprzaka do metra;
zapewnienie linii wolnej od korków
cz. 10/12/12
167 - Siekierki - Metro Pole Mokotowskie
podział linii z uwagi na nierównomierne wykorzystanie, przejęcie relacji Ochota-Bemowo przez nową trasę 184
171 - likwidacja
zastąpienie źle funkcjonującej linii innymi, dostosowanymi do potrzeb danych odcinków, gwarantujących punktualność lub lepszą regularność, tj. przez 155 (NB- Ciołka), 190/506 (Górczewska-Pl. Bankowy), 128 (Torwar-Centrum)
184 - Szczęśliwice - ... - al. Prymasa Tys. - Wolska - Elekcyjna - Deotymy - Obozowa - Dywizjonu 303 - Wroclawska - Powstańców Śl. - al. Reymonta - Lindego - Marymoncka - Młociny UKSW
wycofanie z odcinka obsługiwanego przez tramwaj, zastąpienie linii 167 po jej podziale, zapewnienie relacji tranzytowej poprzez ciąg alternatywny do głównego zapewniając dodatkowo funkcje dowozowe z ciągu: Deotymy-Elekcyjna; zapewnienie relacji na przedłużeniu ul. Marymonckiej po wycofaniu 181
cz. 15/15/20
190 - Znana - Jana Olbrachta - Górczewska - ... - CH Marki
stworzenie silnej linii tranzytowej (połączenie ze 171 zapewni lepszą regularność), zastąpienie autobusów wycofanych po uruchomieniu M2w relacji Dw. Wileński-Pl. Bankowy, uzupełnienie poprzez wyższą częstsotliwość ciągu ul. Radzymińskiej o bardzo dobrym wykorzystaniu; wycofanie z funkcji dowozowej na Jelonkach (przejęcie przez linię 106)
cz. 5/8/8
506 - Os. Górczewska - Górczewska - al. Solidarności - Bielańska
przystanki: OSG, Klemensiewicza, Bemowo-Ratusz, Konarskiego, Góralska, Ciołka, Kino Femina, Metro Ratusz, Bielańska
linia tranzytowa: silne zapewnienie relacji Górczewska - Pl. Bankowy, w zastępstwie linii E2 i 171, uzupełnienie linii 190
cz. 6/12/12
Zmiany w innych rejonach związanych z modyfikacją układu wzdłuż ul. Powstańców Śl.:
121 - Chomiczówka - Conrada - Sokratesa - Kasprowicza - Metro Młociny
przejęcie relacji po wycofaniu linii 114, zapewnienie relacji: Bielany-Ruda przez 122,197
cz. 10/10/10
128 - Szczęśliwice - ... - Al. Jerozolimskie - po trasie 171 na Torwar
przejęcie relacji po wycofaniu linii 171, obsługa okolic uniwersytetu wzbogacona o M2
156 - Żerań FSO - ... - DWK
wycofanie z Bielan (zastąpienie przez 112 i 203)
157 - Konwiktorska - Muranowska - Stawki - ... - Szczęśliwice
wycofanie z os. Potok (obsługa os. Ruda i Potok zapewniona przez 122, 197 i 205); ze względu na korki z ul. Żelaznej, na os. Potok linia jest nieregularna i nieprzewidywalna, relacja: os. Potok -Stawki jest mało wykorzystywana, na os. Ruda i Potok jest zbyt dużo linii
181 - Metro Młociny - Trasa Mostu Pn. - Pułkowa - ... Młociny-UKSW / Cm. Północny
silna linia zapewniająca obsługę relacji: metro - UKSW; ujednolicenie dojazdu na Cm. Płn.: zawsze z Młocin (a nie czy z Młocin (409), czy z Pl. Wilsona (181)),
na Marymonckiej zastąpiona przez 184 i tramwaje oraz przez silne 197
cz. 5/10/10
185 - Powązki - Cm. Wojskowy - Krasińskiego - ... - Ursynów Zach.
przejęcie relacji: Powązki - Pl. Wilsona po zmianie 122; uporządkowanie komunikacji na os. Ruda i Potok (linie: 122, 197, 205)
cz. 15/15/20
197 - Koło - ... - Podleśna - Kaludyny - Mickiewicza - Pl. Wilsona
silna linia dowozowa do metra dla Fortów Bema, Bielan i os. Ruda i Potok; przejęcie relacji na ul. Klaudyny po 157,181,185)
cz. 8/10/10
203 - Fort Wawrzyszew - ... - Kasprowicza - Metro Słodowiec (rondo przy północnym wyjściu)
linia dowozowa przejmuje relację lokalną po wycofaniu 156
cz. 15/20/20
397 - Gwiaździsta - Podleśna - Klaudyny - Mickiewicza - Pl. Wilsona
uzupełnienie linii 197 dla zapewnienia regularności dowozu os. Ruda do metra w porannym szczycie (korki na Obrońców Tobruku mogą zakłócać punktualność 197)
cz. 8/-/-
520 - Marysin - ... - GUS
zapewnienie silnej obsługi Trasy Łazienkowskiej; wycofanie z północnego odcinka, na który były przenoszone korki z odcinka południowego; zastąpienie na odcinku północnym przez 190 i 506
Podsumowanie układu komunikacyjnego po zmianach:
- Powstańców Śl. (Radiowa - Ratusz): 11, 28, 155, 523
- Powstańców Śl. (Ratusz - Hala Wola): 10, 11, 26, 106, 129
- Górczewska (Ratusz - Ciołka): 106, 109, 155, 506, 523
- Człuchowska: 106, 189
Na podstawie powyższych uzasadnień, moim zdaniem, przy okazji otwarcia linii tramwajowej na Powstańców Śl. należy dążyć do układu czytelnego, wycofania linii dowozowych z miejsc korkogennych, na przykład takich jak te.
pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26930
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przepraszam, ale przed modernizacją Obozowej (i bez przywrócenia silnego połączenia tramwajowego na trasę W-Z) Nowe Bemowo 171 po dobroci nie odda. Kultowego E-2 nie odda nawet pod przymusem...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
I chcesz przy takiej linii zostawić Młynów na jednym 190 do Bankowego? Spoko, nazwij to E-6 i będzie jak E-2, też się na Płockiej-Szpital nie zatrzymuje, tylko że teraz jest 171, 190 i 520...Krzysztof_507 pisze:
506 - Os. Górczewska - Górczewska - al. Solidarności - Bielańska
przystanki: OSG, Klemensiewicza, Bemowo-Ratusz, Konarskiego, Góralska, Ciołka, Kino Femina, Metro Ratusz, Bielańska
linia tranzytowa: silne zapewnienie relacji Górczewska - Pl. Bankowy, w zastępstwie linii E2 i 171, uzupełnienie linii 190
cz. 6/12/12
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26930
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A, ten pomysł jest faktycznie kiepski.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
I teraz pytanie za 100 punktów. Po co komu na Bródnie linia dowozowa do Metra Marymont?Krzysztof_507 pisze: 114 - Metro Marymont - Trasa AK - ... - BRP
skrócenie linii do relacji: metro - Bródno, skierowanie do węzła wspólnego dla pozostałych linii na Bródno;
przejęcie relacji: Pl. Wilsona - Sady Żoliborskie przez inną linię, wycofanie z Broniewskiego (tramwaje), przejęcie odcinka: Conrada - Młociny przez 121 oraz połączenia Młocin z UKSW przez 181
dotychczas linia 114 pełniła rolę tranzytową i dowozową na różnych, nieporównywalnych pod względem popytu odcinkach, przez co wymaga podziału
cz. 10/10/10
Na gorąco dwie uwagi.
To 184 nie Lindego tylko Kasprowicza-Al. Zjednoczenia-Marymoncka. Przynajmniej dojazd do AWF i Szpitala będzie.
Co do 181. Albo Cmentarz albo UKSW. Cmentarz linii co 5/10 minut nie potrzebuje a brygad pożre. Ewentualnie luźna propozycja to 181 na cmentarz i 381 do UKSW, przy czym w kierunku Metra M. obie linie przez Wóycickiego i tu mamy trzy ale: 1.) kraniec do przebudowy, bo jest na jedną linię (teraz udajemy, że nie ma bieganiny pomiędzy 114 i 114f) 2.) pozbawiamy jednokierunkowo komunikacji ul Żubrową 3.) zabieramy połączenie ciągu Marymoncka z Cmentarzem i będzie płacz.
To 184 nie Lindego tylko Kasprowicza-Al. Zjednoczenia-Marymoncka. Przynajmniej dojazd do AWF i Szpitala będzie.
Co do 181. Albo Cmentarz albo UKSW. Cmentarz linii co 5/10 minut nie potrzebuje a brygad pożre. Ewentualnie luźna propozycja to 181 na cmentarz i 381 do UKSW, przy czym w kierunku Metra M. obie linie przez Wóycickiego i tu mamy trzy ale: 1.) kraniec do przebudowy, bo jest na jedną linię (teraz udajemy, że nie ma bieganiny pomiędzy 114 i 114f) 2.) pozbawiamy jednokierunkowo komunikacji ul Żubrową 3.) zabieramy połączenie ciągu Marymoncka z Cmentarzem i będzie płacz.