[Łódź] Fuszerka na Kilińskiego

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 wrz 2006, 10:01

Dziennik Łódzki pisze:Rozminęły się nowe tory tramwajowe na Kilińskiego
Robotnicy układający nowe tory tramwajowe na ul. Kilińskiego, szli z dwóch stron. Jedni od ul. Tylnej, drudzy od al. Piłsudskiego. Do spotkania doszło na wysokości Prokuratury Okręgowej. I dopiero wtedy okazało się, że się rozminęli. Tory nie łączą się ze sobą.

- Jak mogło dojść do takiego partactwa? - zastanawiają się kierowcy, pasażerowie i mieszkańcy, którzy czekają z niecierpliwością na zakończenie remontu.

- W tym miejscu brakuje jeszcze fragmentu torów. Ponieważ jest tam niewielki łuk, to być może wygląda to tak, jakby była różnica w poziomach. Ale zapewniam, że kiedy skończymy kładzenie torów, wszystko będzie się ze sobą łączyło - uspokaja Magdalena Witkowska z łódzkiego MPK. - Na razie remont jeszcze trwa, więc być może nie wszystko wygląda tak, jak powinno. Jednak na pewno wszystko zostanie poprawione przed oddaniem do użytku.
Początkowo remont torowiska tramwajowego na ulicy Kilińskiego na odcinku Piłsudskiego - Tylna miał zakończyć się 3 września. Jednak MPK zdecydowało, że wyremontuje jeszcze fragment torowiska przy ul. Milionowej i całość jednocześnie udostępni kierowcom. Dziś zapadnie decyzja, czy w najbliższy weekend kierowcy będą mogli już pojechać ul. Kilińskiego.

Wiadomo za to, że 30 października zakończy się remont wysłużonego torowiska na skrzyżowaniu ulic Dąbrowskiego i Kilińskiego. Ponieważ mieści się tam zajezdnia tramwajowa, tory były mocno wyeksploatowane. Dlatego zostały wymienione, a razem z nimi zwrotnice, kratownica i dziesięć rozjazdów. Przy okazji fragment nowych torów położono przy ul. Krzywej. Remont zaczął się 8 sierpnia i miał trwać miesiąc.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Flash8222
Posty: 7834
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 wrz 2006, 10:27

To już nie pierwszy raz zdarza się że tory nie pasuję do siebie po remoncie :/ Parę lat temu po remoncie na Pomorskiej torowisko po remoncie nie pasowało do starego ułożenia torów. Tutaj jest przykład jak fachowo MPK Łódź wykonuje remonty.
http://kmlodz.pl/galeria/categories.php?cat_id=21 Zdjęcia z remontu torowiska na ulicy Kilińskiego.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 wrz 2006, 10:30

O Jezu. Jeszcze powinieneś dodać zdjęcie, które było przy tym artykule:
Obrazek

Wierzysz, że ktokolwiek dopuściłby sie TAKIEJ fuszerki?
Wszystko jest w porządku, prace jeszcze nie zostały zakończone.

Flash8222 pisze:Tutaj jest przykład jak fachowo MPK Łódź wykonuje remonty.
To jest przykład na oddziaływanie mediów i dziennikarzy, którzy nie mają pojęcia o czym piszą.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 wrz 2006, 10:32

Wogóle MPK Łódź ma ciekawe podejście do remontów torowisk: remontujemy po kawałku i tylko tam, gdzie jest to niezbędne...
Ale taką fuszerkę odwalić #-o Nie umieją wogóle wyliczć, wymierzyć i odnieść w przestrzeni... ](*,)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Flash8222
Posty: 7834
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 wrz 2006, 10:37

geograf pisze: Wierzysz, że ktokolwiek dopuściłby sie TAKIEJ fuszerki?
Wszystko jest w porządku, prace jeszcze nie zostały zakończone.
Zdjęcia wcześniej nie widziałem, ale faktycznie chyba takiej fuszerki nie dopuściliby się, ale z drugiej strony po MPK Łódź to wszystkiego można się spodziewać 8-)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 wrz 2006, 10:37

Torowiska należą do miasta. Niestety to miasto nie jest zainteresowane utrzymaniem własnych torowisk. MPK ma własny budżet i niekiedy przeznacza go na wymianę (kosztem doraźnych remontów)- tak wyremontowali odcinek na Kilińskiego między Przybyszewskiego, a Dąbrowskiego.
Choc to prawda, niekiedy wybór odcinków jest dosyć..hm...zastanawiający, jak na Śmigłego-Rydza, ale nie pamiętam z czyjej kasy było to realizowane.

I wstrzymaj sie z łaski swojej z ocenami, dopóki nie przyjedziesz do Łodzi i nie zobaczysz torowisk węgierskich połozonych ponad 10 lat temu. Umieją.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 wrz 2006, 10:44

geograf pisze:I wstrzymaj sie z łaski swojej z ocenami, dopóki nie przyjedziesz do Łodzi i nie zobaczysz torowisk węgierskich połozonych ponad 10 lat temu. Umieją.
Akurat byłem w Łodzi i to całkiem niedawno i podczas jazdy tramwajem na niektórych odcinkach trzęsło jakbym płynął statkiem podczas sztormu. Owszem, są miejsca, gdzie torowisko jest bardzo dobre, ale niestety zdarzają się (i jest ich sporo) przypadki beznadziejne... O liniach rzędu 43, 46 nie mówię, bo to są podmiejskie i tam to jest przewidywalne.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 wrz 2006, 10:54

A na Kilińskiego torowisko się zapada pod ciężarem tramwaju. Też mi atrakcja;)
Niestety, wieloletnie zaniedbania w utrzymaniu sieci torowisk odbija się wielką czkawką:/
Ale jak już mówiłem: to jest wina miasta, a nie przewoźnika.

Natomiast ze wspomnianym na początku remontem wiąże się inny paradoks... Pół odcinka robione jest technologią węgierską, drugie pół inną, tańszą (nie pamiętam nazwy, ale tory są normalnie oblane asfaltem). Dlaczego? Bo Wodociągi nie zdąrzyły dostosować się do tych prac i za rok/dwa nowe torowisko będzie rozryte, żeby przeprowadzić prace podziemne...
Ot, cała Łódź.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 wrz 2006, 11:33

Całą ta hisotria przypomina mi dowcip o budowie trasy z Syberii do Moskwy. Budowano ją z dwóch stron i wychodzono z założenia, że jak się ekipy nei spotkają to będzie autostrada, a jak się spotkają to bedzie droga jednojezdniowa :D
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 wrz 2006, 11:54

Z tym, że położonego asfaltu nie wykrzywia się w łuki. Tory - a i owszem.

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 29 wrz 2006, 12:43

geografie... moglbys uscislic swoje zdanie? mowisz, ze tory sa kladzione prawidlowo, a nie spotkaly sie, bo po prostu jeszcze nie byly wyginane w luk, tak?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 wrz 2006, 14:56

Przecież gołym okiem widać, że tam jest jeszcze łuk do wpasowania. I nawet mnie to nie dziwi, że robi się to na końcu, przecież minąć się można tylko na prostej. Sensacja na siłę... :roll:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 wrz 2006, 21:02

Niestety już widać, że łuk nie będzie zbyt łagodny, przynajmniej w stronę północną. Kolejne mijesce, gdzie trzeba będzie zwalniać:/
Oby poprawili przy kolejnym kładzeniu torów.
(BTW, jeszcze jedna ciekawostka: ZDiT chciał, aby na całym odcinku tory były kładzione w ten sam sposób. Nie-węgierski, bo tego ekipa z niewyjaśnionych powodówKropiwnickiego nie lubi. Na szczęscie MPK miało się zaprzeć i wymusić technologię węgierską...)

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5355
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 02 paź 2006, 9:47

Nie będzie zbyt łagodny ? To eufemizm. Jak patrzę na to zdjęcie to sobie nie wyobrażam połączenia końcówek tych torów żadnym łukiem. Gdyby ten "górny" odcinek obciąć przy przejściu to by się jakoś dało...
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 paź 2006, 16:34

Bastian pisze:Sensacja na siłę... :roll:
Czy ja wiem... Raczej takie coś nie powinno się wydarzyć.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

ODPOWIEDZ