Linia tramwajowa na Moście Łazienkowskim

Moderator: Wiliam

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 23 lut 2015, 12:28

MichalJ pisze:Naprawdę chcecie zrobić tramwaj z przystankami 3 razy rzadziej niż metro?
Warszawski szybki tramwaj. TŁ jest zbudowana tak jak jest i w terenie takim, jakim jest. A silnik się chyba nie przegrzeje.
Przewożenie dużych potoków (Wawer, Gocław...) do szeroko pojętego Śródmieścia to kluczowe zadanie. Pakowanie grubych milionów, kolejne przebudowy by móc zatrzymać pełen tramwaj dla zabrania 12 osób znad Wału M., czy 4 z Torwaru to już lekka przesada. Saska i Plac na Rozdrożu - patrz 523, 525. Zauważ, że chmara wtyczek była na 514, a nie 182. Zróbmy więc taniej, prosto i skutecznie.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lut 2015, 13:04

To może od razu Saska i Metro Politechnika?
Już nawet na Trasie WZ tramwaj ma przystanki rzadziej niż metro. :)

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 lut 2015, 13:07

grzegorz pisze:
MichalJ pisze:Naprawdę chcecie zrobić tramwaj z przystankami 3 razy rzadziej niż metro?
Warszawski szybki tramwaj. TŁ jest zbudowana tak jak jest i w terenie takim, jakim jest. A silnik się chyba nie przegrzeje.
Przewożenie dużych potoków (Wawer, Gocław...) do szeroko pojętego Śródmieścia to kluczowe zadanie. Pakowanie grubych milionów, kolejne przebudowy by móc zatrzymać pełen tramwaj dla zabrania 12 osób znad Wału M., czy 4 z Torwaru to już lekka przesada. Saska i Plac na Rozdrożu - patrz 523, 525. Zauważ, że chmara wtyczek była na 514, a nie 182. Zróbmy więc taniej, prosto i skutecznie.
Ewentualny tramwaj na Trasie "Ł" nie ma być tranzytem z Wesołej do Włoch, tylko obsługą terenów wokół niego położonych. To do niego miało by się dowozić ludzi i do niego mieli by oni dochodzić. Nawet z przystankami nad Wałem i Torwarem mógłby jeździć szybko.
Oczywiście że wtyczki na 514 powinny być czarne od Saskiej do Rozdroża. Skoro puszcza się zasilenie przeciążonego odcinka, to powinno ono obsłużyć wszystkie jego punkty, zwłaszcza że to właśnie te wtyczki mają podaż miejsc w przeciwieństwie do rozkładowych kursów. Nie raz jechałem taką pół pustą wtyczką, mijając pełny autobus do którego ktoś chce wejść i nie może przy Wale czy Rozbracie.
Obrazek

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 23 lut 2015, 13:53

Wiliam pisze: Ewentualny tramwaj na Trasie "Ł" nie ma być tranzytem z Wesołej do Włoch, tylko obsługą terenów wokół niego położonych. To do niego miało by się dowozić ludzi i do niego mieli by oni dochodzić.
Jeśli teraz tego nie robią, to nie zaczną.Co jest w strefie dojścia Torwaru? A Wałów? No właśnie. Zabłakani wędrowcy w autobusie się zmieszczą.
Wiliam pisze: Nawet z przystankami nad Wałem i Torwarem mógłby jeździć szybko.
2 minuty w plecy (T w miejscu nie staje) dla tysięcy osób, bo może z 50 chętnych się znajdzie?
Wiliam pisze: Oczywiście że wtyczki na 514 powinny być czarne od Saskiej do Rozdroża. Skoro puszcza się zasilenie przeciążonego odcinka, to powinno ono obsłużyć wszystkie jego punkty, zwłaszcza że to właśnie te wtyczki mają podaż miejsc w przeciwieństwie do rozkładowych kursów. Nie raz jechałem taką pół pustą wtyczką, mijając pełny autobus do którego ktoś chce wejść i nie może przy Wale czy Rozbracie.
A, czyli jechałeś tuż za poprzedzającym? No tak, ludzie w Warszawie za bardzo do tyłu nie patrzą. Czyli: zgadza się, CBDO.

@Wiliam, MichałJ To nie moja wina, że TŁ zbudowano jak zbudowano: ona odpycha pieszych setkami schodów i kilometrami do pokonania w każdym węźle. Ludzie z Wawra nie jeżdżą na Torwar, no chyba że na łyżwy, bo co by tam mieli robić? Za to zbudowanie tam przystanku, to pewnie od razu parę milionów kosztów. Pytam: po kiego?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lut 2015, 14:30

Aha. Bo do metra to jest mniej schodów niż by było do tramwaju na trasie.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 23 lut 2015, 14:35

Do metra jeszcze ma kto wsiadać... I metro na dłuższym odcinku naprawdę daje zysk czasowy. A co jest o schody w dół od Trasy? Jakaś pustynia i 171, 185? Pozostaję nie przekonany.

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 23 lut 2015, 17:29

Do obsługi pięciu osób wsiadających na Wale i tak pewnie pozostałby jakiś autobus. Zamiast zatrzymywać tam pełny tramwaj, lepiej puścić coś czego częstotliwość byłaby odpowiednia do popytu.

Autobus Czerwon
Posty: 4108
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 lut 2015, 17:51

151 pewnie musiałoby zostać, więc może ono stawać na Wałach Gocławskich i innych Torwarach.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 23 lut 2015, 22:03

ale w sumie przychylam się do pomysłu rhemka ... Problemem jest al. Wyzwolenia - ponoć Miasto wg Strategii odchodzi od torowisk w jezdni?
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 23 lut 2015, 23:54

Problemem dla budowy tramwaju na moście TŁ są polskie przepisy. Odbudowa tego co było nie wymaga w obecnej sytuacji prawie żadnej papierkologii urzędniczej (pewnie będzie odbudowywane na zgłoszenie robót), natomiast próba zbudowania tramwaju na TŁ (na początek przewidzenie miejsca na moście), a potem za 5-6 lat przy remoncie estakady nad Agrykolą na tej estakadzie, wymaga całej procedury środowiskowej. Technicznie na filarach zapewne dałoby się postawić most poszerzony w technologii mostu Grota, ale potrzebna byłaby wola polityczna, której niestety nie będzie.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 lut 2015, 0:01

grzegorz pisze: Jeśli teraz tego nie robią, to nie zaczną.Co jest w strefie dojścia Torwaru? A Wałów? No właśnie. Zabłąkani wędrowcy w autobusie się zmieszczą.
Zarówno w stefie dojścia Torwaru jak i Wału jest mieszkaniówka. Sam bym łaził na Wał, gdybym wiedział że wejście w szczycie do autobusu to nie będzie loteria. Jednak na Saskiej wyciąga się dużo więcej losów z koszyka, to i szansa na wygraną większa.
grzegorz pisze:A, czyli jechałeś tuż za poprzedzającym? No tak, ludzie w Warszawie za bardzo do tyłu nie patrzą. Czyli: zgadza się, CBDO.
Czy jak pasażer macha na przystanku NŻ do niezabieralnego wcześniej autobusu, to ten autobus ma obowiązek się zatrzymać? Nie rozumiem co chciałeś udowadniać.
grzegorz pisze:@Wiliam, MichałJ To nie moja wina, że TŁ zbudowano jak zbudowano: ona odpycha pieszych setkami schodów i kilometrami do pokonania w każdym węźle. Ludzie z Wawra nie jeżdżą na Torwar, no chyba że na łyżwy, bo co by tam mieli robić? Za to zbudowanie tam przystanku, to pewnie od razu parę milionów kosztów. Pytam: po kiego?
Pewnie że odpycha, ale jak przystanku nie ma to odległość jeszcze bardziej rośnie.
Bez obrazy, ale ludzie z Wawra to mają jeździć pociągami, a nie ustawiać rzeczywistość pod siebie w ścisłym śródmieściu.
Obrazek

Łukasz
Posty: 10625
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lut 2015, 1:29

Tramwaj dla terenów obok TL widać juz teraz, ze jest mało potrzebny. Chyba ze chodzi od Saskiej na wschód. Bo po lewej stronie Wisły wszystko jeździ puste. A jesli od Saskieh na wschód to moze byc szybki tramwaj.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26837
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2015, 6:36

Wiliam pisze: Ewentualny tramwaj na Trasie "Ł" nie ma być tranzytem z Wesołej do Włoch, tylko obsługą terenów wokół niego położonych.
Bo Ty tak mówisz?

Tramwaj powinien przejąć te potoki, które są największe na TŁ. Obsługę lokalną zapewni mniej efektywny, ald bardziej elastyczny autobus - od tego jest.

Tramwaj powinien miec tam te przystanki, ktore miałoby Metro. I tyle. Czyli Rozdroze na pewno, Torwar moze, Wal na pewno nie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 lut 2015, 11:28

No cóż, ja wychodzę z założenia żeby tramwaju nie trzeba było obudowywać pekaesami do obsługi jednego przystanku.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36651
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 lut 2015, 11:51

Po całej długości nie, ale sprawę załatwiłyby moim zdaniem linie odcinkowe - 138, 141 (już te dwie wystarczyłyby jako powiązanie Torwaru i Wału z Rozdrożem i Saską) itp.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ