Gordyjskie węzły przesiadkowe

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 maja 2015, 19:36

Do dzisiaj śni mi się koszmarna wizja zagospodarowania Placu Zawiszy- estakady na +2.
miłośnik 13N

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 12 maja 2015, 20:37

MichalJ pisze:Przy Starynkiewiczu są zebry i żyjemy. Przy Zawiszy są zebry...
Przy Dworcu Centralnym przejścia podziemne są od czasów gdy ruch samochodów był dużo mniejszy i jakoś dopiero teraz znaleźli się tacy, którym to przeszkadza.
Rosa pisze:Akurat pl Zawiszy to IDEALNE miejsce właśnie na przejście podziemne.
Na Pl. Zawiszy pod Towarową istnieją szczątki przejścia pod Towarową http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dz ... 8046&uid=0. Czemu nie było ono użytkowane?

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 maja 2015, 20:53

Było używane całkiem niedawno.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 maja 2015, 21:30

Tak długo ludzie nie żyją.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 maja 2015, 21:41

Nie mówimy o zejściu z przystanków tramwajowych na Towarowej do wukadki?
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 maja 2015, 22:05

Mówimy. Na początku to przejście podziemne było jedynym przejściem przez Towarową, ale bardzo szybko (gdzieś w głębokich latach '60 chyba) domalowano pasy, bo nie wyrabiało. Poza tym nie było do niego wejścia z peronu PKP.

Ale ono jest nieczynne już ze 20 lat...

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 maja 2015, 22:40

Dla mnie, Wawkomozaura, 20 lat to mgnienie.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 maja 2015, 22:53

Obrazek

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 12 maja 2015, 23:01

Jak pusto. Za mojej pamięci wejścia do przejścia podziemnego były w opłakanym stanie, jak i samo przejście.
miłośnik 13N

Maczek95
Posty: 3
Rejestracja: 30 lis 2014, 10:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maczek95 » 13 maja 2015, 18:45

radeom pisze:PKP Praga :arrow: Nie zazdroszczę tym, co korzystają z przesiadki do 204 w tym czystym, jak i zarówno bezpiecznym miejscu.
Mieszkam tam w okolicy i jak odpowiednie służby zajmujące się porządkiem i czystością zrobią kawał dobrej roboty to jest tam nawet dobrze. :)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 cze 2015, 3:35

Taka ciekawostka z (tvn)warszawa:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 70966.html

Mnie tam nawet biadolenie o łuku nie przekonało, bo przecież chyba można zrobić stację na prostej (120-150m), a zrobić za to dwa krótsze łuki. :/

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 cze 2015, 5:21

Jestem przeciwny psuciu obslugi wysokiej zabudowy w imie zwiększenia wygody hipotetycznej czasem przesiadki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 26 cze 2015, 8:13

Tak na marginesie, Między zabudowa a torami kolejowymi ten pusty teren to miejsce pod trasę NS... Jeśłi by wraz z Trasa NS miał byc budowany jakis duży węzeł przesiadkowy jak al. Wilanowska, to może...
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 26 cze 2015, 10:11

A ja powiem tak: wierzę z grubsza w łuk - minimalny promień rzędu 400 m oznacza, że w takim wypadku stacja usytuowana bliżej torów byłaby na łuku. Można też od biedy przesunąć łuk, ale wtedy konieczne byłoby dodanie drugiego, co oznacza, że mogłoby się nie udać wyprowadzenie linii pod bemowskim ratuszem na wprost i to tam byłby problem z lokalizacją stacji. Kwestie przesiadki i obsługi zabudowy wysokiej pomijam, bo wymaga dalszych badań i analiz :D

To tyle odnośnie Woli, bo w okolicach Stalowej stacja między zajezdnią, a Tesco byłaby bzdurą ewidentną (to widać nawet bez badań i analiz). Kto by się miał tam przesiadać i po co? Legionowo ma Gdański, Mińsk Stadion.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2015, 11:15

Akurat krytykowanie przesiadek na Metro Stadion oznacza, że redaktor w ogóle tam nie był. Brakujące przebicie przez nasyp nic a nic by drogi nie skróciło.

ODPOWIEDZ