Wyłączenie z ruchu Mostu Łazienkowskiego

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 10 maja 2015, 13:43

Tyle że Most Siekierkowski chyba lubi teraz sobie stawać w betonowych korkach w szczytach i to na całej długości.
Obrazek

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 10 maja 2015, 16:53

Rano stoi od ronda Mościckiego do skrzyżowania z Sobieskiego (a pewnie i dalej).
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 10 maja 2015, 22:43

Oj dalej, dalej. Zwykle aż do Marynarskiej (z małą przerwą przy Puławskiej).

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 18 maja 2015, 22:53

Czy nie należałoby wzmocnić na czas remontu Mostu Łazienkowskiego lewobrzeżnej części 141? Kilka razy o różnych porach dnia spotkałem się z sytuacją, w której 141 potrafiło przyjechać z opóźnieniem rzędu 30 minut albo i więcej. Często zdarzają się też trójskłady. Być może należałoby więc z kilku brygad 141 zrobić - na wzór 523 i 423 - linię 341 na trasie między Chełmską a Okęciem (mogłaby mieć postój na dawnej pętli przy zajezdni R-9, potem zawracać Czerniakowską, Beethovena, Bobrowiecką do Chełmskiej). Dałoby to jako taką gwarancję punktualności, w tej chwili rozkład jest bowiem totalną fikcją. Mam tylko dwie wątpliwości, czy uszczuplenie 141 na prawym brzegu nie da się za bardzo we znaki pasażerom jadącym z tamtej strony oraz czy 341 zmieściłoby się przy Chełmskiej razem ze skróconymi kursami 162.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 maja 2015, 23:09

Ja bym rozważył Torwar zamiast Chełmskiej, a poza tym jak najbardziej. Miałem dziś 9, jadąc na Gocławek mijałem znajomego w 141. Stał w korku na moście w kierunku Pralki. Pojechałem na Gocławek, potem na Pralkę i jadąc z Pralki mijałem go przy 17 Stycznia. Dalej jechał w stronę Pralki.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 maja 2015, 23:18

Historyczna pętla 141 w poprzednim wcieleniu.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 18 maja 2015, 23:19

Owszem. Torwar z pewnością byłby lepszy, ale taka Czerniakowska też potrafi nieźle się zablokować.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 maja 2015, 23:30

Pytanie, czy zainteresowani z odcinka Chełmska - Torwar też uważają, że nie warto. 141 miałem kilka razy i akurat na tym odcinku chętnych nie brakowało.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 18 maja 2015, 23:48

a ja dziś widziałem kolejny raz autobusy linii 143, zastanawiam się po co to jeździ tak często i nad zmianą taboru

od Okularowej do Wiatracznej widziałem 4 brygady o 17 i w zawsze jest do 10 osób max. zapełnia się tylko od Ratusza Rembertów do Kolonii

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 18 maja 2015, 23:52

Szeregowy_Równoległy pisze:Pytanie, czy zainteresowani z odcinka Chełmska - Torwar też uważają, że nie warto. 141 miałem kilka razy i akurat na tym odcinku chętnych nie brakowało.
Rzeczywiście sporo osób od strony Chełmskiej jedzie na Czerniakowską i vice versa, dlatego przyznaję, że Torwar byłby lepszy. Być może dłuższe postoje wyrównawcze na Torwarze mogłyby nieco złagodzić wpływ korków na Czerniakowskiej na regularność takiego 341. W każdym razie sytuacja z kompletną nieprzewidywalnością 141 wymaga jakichś ruchów.

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 19 maja 2015, 0:03

Robert 514 pisze:a ja dziś widziałem kolejny raz autobusy linii 143, zastanawiam się po co to jeździ tak często i nad zmianą taboru
od Okularowej do Wiatracznej widziałem 4 brygady o 17 i w zawsze jest do 10 osób max. zapełnia się tylko od Ratusza Rembertów do Kolonii
No różnie z tym bywa, przy Eskulapów w stronę Wiatracznej trochę ludzi wsiada, choć tabor można pewnie zmniejszyć. Problemem nie jest chyba częstotliwość, prędzej korek na Żołnierskiej i Marsa. Ludzie wybierają kolej lub samochód. Generalnie po zamknięciu Mostu Łazienkowskiego ze 143 nie bardzo jest co zrobić. Rembertów na jakiekolwiek zmiany obecnej trasy się nie zgodzi (chyba że wydłużenie), pchać to teraz do Centrum - jeszcze bardziej bez sensu.

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 19 maja 2015, 0:19

Jalerb pisze:
Robert 514 pisze:a ja dziś widziałem kolejny raz autobusy linii 143, zastanawiam się po co to jeździ tak często i nad zmianą taboru
od Okularowej do Wiatracznej widziałem 4 brygady o 17 i w zawsze jest do 10 osób max. zapełnia się tylko od Ratusza Rembertów do Kolonii
No różnie z tym bywa, przy Eskulapów w stronę Wiatracznej trochę ludzi wsiada, choć tabor można pewnie zmniejszyć. Problemem nie jest chyba częstotliwość, prędzej korek na Żołnierskiej i Marsa. Ludzie wybierają kolej lub samochód. Generalnie po zamknięciu Mostu Łazienkowskiego ze 143 nie bardzo jest co zrobić. Rembertów na jakiekolwiek zmiany obecnej trasy się nie zgodzi (chyba że wydłużenie), pchać to teraz do Centrum - jeszcze bardziej bez sensu.
oraz często widuję jak ludzie szczególnie w piątek wsiadają w 183 wysiadają przy PKP i biegną na drugą stronę torów do 143 , w międzyczasie "mijają" dwie/trzy brygady 143 stojące w korku

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 19 maja 2015, 0:28

Ano właśnie. Bez udrożnienia Żołnierskiej 143 zwłaszcza w szczycie jest średnio atrakcyjnym połączeniem. A na udrożnienie, przynajmniej w stronę Grochowa (planowany wiadukt w kierunku Wiatracznej), niespecjalnie się zanosi z powodu jakichś sporów własnościowych przy Marsa.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 19 maja 2015, 9:49

141 to jest obecnie patologia - chyba najgorsza, najbardziej nieprzewidywalna linia w mieście. Rozwala ją most i skrzyżowanie Wołoska/Odyńca. Godzina-dwie opóźnienia po południu to codzienny standard. Ostatnio jechałem autobusem opóźnionym o 30 minut ok.22 i ostatnim kursem opóźnionym na Mokotowie o 7 minut (po 23).
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

man1956
Posty: 1587
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 19 maja 2015, 19:57

Ze 141 na szybko można zrobić dwie rzeczy:

1. Wydłużyć czas pełnego kółka po południu do 200 min. Za czasów remontu estakad Trasy Ł pełny kurs popołudniowy
wynosił 180 min. Obecnie też 180 min. A przecież sytuacja diametralnie się zmieniła: korki na Wisłostradzie i
Poniatoszczaku są mega-większe, a ponadto jest objazd Odyńca.

2. Poddać 141 szczególnej kontroli ekspedytorów na Pralce, a na Witolinie posadzić ekspedytora przynajmniej w
popołudniowym szczycie (co usprawni także kursowanie pozostałych linii krańcujących na tej pętli).
Za dawnych czasów, kiedy nie było jeszcze komórek i Internetu, ekspedytorzy wykazywali się dużo większą aktywnością
niż tylko stemplowanie papierków. Jak któraś linia znacząco się opóźniała, ekspedytor brał zapasowy komplet dech (a
właściwie blach), zdejmował wóz z jednej linii i kazał jechać na tę linię, na której zapowiadała się spora dziura.
Dlaczego teraz, w dobie najnowszych technologii, nie jest to możliwe?

Zablokowany