Gordyjskie węzły przesiadkowe

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 26 cze 2015, 11:20

Dokładnie. Ja tam się nie przyczepiam do braku tego przebicia przez teren kolejowy, bo można przejść chodnikiem prawie cały czas pod dachem. Superwygodne to nie jest i zajmuje kilka minut - optymalne byłoby, gdyby stacja metra znajdowała się bezpośrednio pod kolejową. Nawet nieźle za to wyglądają przesiadki Metro Stadion Narodowy - Targowa, a nawet al. Zieleniecka, choć to też trochę trwa. Największy błąd popełniony przy budowie tej stacji to jej drugi peron oddany już teraz, zamiast decyzji o ewentualnym etapowaniu.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2015, 11:55

osa pisze:Dokładnie. Ja tam się nie przyczepiam do braku tego przebicia przez teren kolejowy, bo można przejść chodnikiem prawie cały czas pod dachem. Superwygodne to nie jest i zajmuje kilka minut - optymalne byłoby, gdyby stacja metra znajdowała się bezpośrednio pod kolejową.
Oczywiście, że tak, ale przebicie kolejnego przejścia tego by nie zmieniło. Ale przy układzie równoległym (jak teraz) chyba lepiej by było, gdyby stacje były obok siebie, a nie "jedna za drugą". Ale wtedy byłoby dalej od Zamoyskiego.

Nawet nieźle za to wyglądają przesiadki Metro Stadion Narodowy - Targowa, a nawet al. Zieleniecka, choć to też trochę trwa.
200-300 m, czyli tyle, ile krytykowane przejście na Górczewskiej.

Natomiast bredniom o rezerwie na drogi wypadałoby dać odpór. Przecież droga może biec NAD stacją metra, a nie obok. Zwłaszcza, jeśli metro buduje się jako pierwsze - odpada argument, że na czas budowy metra droga byłaby rozkopana.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2015, 12:10

Przy Stadionie to gorzej jest zlokalizowana stacja kolejowa, nie metra. Najlepiej by było, gdyby była od Zamoyskiego do Targowej, ale tam ciasny łuk... :-k
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2015, 12:12

No fakt. A ten niedoszły tunel w nasypie to chyba i tak poza peronami wypadał?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 cze 2015, 12:13

Tak. Stacje swoimi przeciwnymi wyjściami schodzą się prawie na równo, więc dodatkowe przejście metrowskie musiało być poza peronami PKP.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2015, 13:06

No to jak by się z niego wychodziło na perony? Wcale? Może ono nie miało być dla pasażerów kolei, tylko dla kibiców? Bo tu się zgodzę, przejście w kierunku stadionu jest trochę za wąskie...

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 cze 2015, 14:37

W planie było tylko przejście pod nasypem. Nic by się zmieniło w kontekście dojścia do pociągów:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... --178.html
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2015, 15:01

No więc właśnie, cała ta histeria o pogorszeniu przesiadek jest całkowicie pozbawiona podstaw.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 26 cze 2015, 15:05

Histeria dotyczy przesiadek na Górczewskiej i przy Szwedzkiej. W pierwszym przypadku nie jest wcale pewne, że w ogóle powstanie tam przystanek kolejowy - mówi się o nim od lat, uwierzę, jak zobaczę. Groziłoby więc, że metro miałoby stację w szczerym polu. To już lepsza jednak lokalizacja przy centrum handlowym. Choć niewykluczone, że tę stację można by pominąć i wykonać stację Lazurowa razem ze stacją pod skrzyżowaniem z Powstańców Śląskich.
A jeśli chodzi o stację przy Szwedzkiej, to tam jest przede wszystkim błędny przebieg metra, które powinno zahaczać o pl. Hallera i rondo Żaba.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 cze 2015, 15:34

Doświadczenie uczy że lepiej stacji nie pomijać. ;)
A gdyby M2 było wytrasowane przez Pl.Hallera i Żabę (w zasadzie tam nic nie ma), to pewnie byłby problem z odbiciem na Targówek, że nie wspomnę o tym że zaraz było by gardłowanie o bezsensownym jeżdżeniu na około na Targówek. :P
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2015, 16:07

Metro na Żabie? PO CO?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 26 cze 2015, 16:12

fik pisze:Metro na Żabie? PO CO?
Zgaduję że po to żeby można było je dalej skierować do jakże gęstej zabudowy Kobiałki i Olesina…

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 26 cze 2015, 17:35

Ta zagadka ma inne rozwiązanie: po to, żeby można było zorganizować przesiadki w miejscu, które się do tego nadaje a nie bajdurzyć o tym, że nie będzie ich gdzieś przy Szwedzkiej. Nie widzę problemu w tym, żeby dalej metro skręcało z Żaby na Targówek.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2015, 17:54

A potem skręcało na Bródno, a potem skręcało, a potem skręcało...

Swoją drogą, nie wiem do czego nadaje się rondo Żaba, ale na pewno nie do przesiadek.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 26 cze 2015, 17:59

Do przesiadek do metra nie, ale gdyby kolejarze nie zrezygnowali z budowy stacji kolejowej Rondo Żaba, życie wiele osób byłoby lepsze.

ODPOWIEDZ