Gordyjskie węzły przesiadkowe

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2015, 18:05

Których konkretnie osób i jakie pociągi powinny się tam zatrzymywać?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2015, 19:00

Co byłoby złego w przesiadkach na Żabie (abstrahując od krętego metra)?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2015, 19:07

W sumie to samo, co w przesiadkach na Stalowej - znikoma/zerowa liczba pociągów regio/aglo. PLK za chwilę (jak na standardy PLK) wybuduje połączenie 8 i 20 przy Zachodniej i skończy się, na szczęście, jeżdżenie z Legionowa na Centralny.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2015, 19:13

fik pisze:W sumie to samo, co w przesiadkach na Stalowej - znikoma/zerowa liczba pociągów regio/aglo.
Myślałem, że chodzi o przesiadki z metra.
PLK za chwilę (jak na standardy PLK) wybuduje połączenie 8 i 20 przy Zachodniej i skończy się, na szczęście, jeżdżenie z Legionowa na Centralny.
O tu mi kaktus.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2015, 19:48

Nie rozpędzałbym się tak z tymi kolczastymi deklaracjami, życie z takim kaktusem jest pewnie średnio wygodne :P

Przesiadki z metra byłyby na Żabie przyzwoite zapewne, ale nie widzę specjalnej wartości dodanej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 26 cze 2015, 22:45

fik pisze:PLK za chwilę (jak na standardy PLK) wybuduje połączenie 8 i 20 przy Zachodniej i skończy się, na szczęście, jeżdżenie z Legionowa na Centralny.
Jeśli takie plany są rzeczywiście - to ok, rzeczywiście bez sensu byłoby budować przystanek na nieuczęszczanej linii.
Jednakże na razie wszystkie wsie i miasta na linii do Działdowa jeśli mają ochotę na prawobrzeżną Warszawę, to jedynym sensownym przystankiem jest Warszawa ZOO - więc odpada dla nich około połowy pociągów, które jadą w stronę Warszawy (w weekend nawet grubo ponad połowa). Wschodnia jest trochę pośrodku niczego, niby jest ciekawa oferta na pętlach od Kijowskiej i Lubelskiej, ale to nie to. Naprawdę sporo ludzi ma jakiś interes do załatwienia w tej części miasta - i podejrzewam że spora część miasta byłaby się pokusiła na podwózkę tramwajem i dalej pociągiem do pracy. Proponowana Stalowa jest takim dziwnym kompromisem - chętnych na metro do centrum będąc w pociągu do centrum może nie być za dużo, a jednocześnie stamtąd będzie trzeba kawałek do Radzymińskiej przejść i wybrać jakiś autobus.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2015, 22:59

Przede wszystkim: źródłem problemu jest fakt, że pociągi do Legionowa jadą z osobnych dworców. Wzięło się to z kretyńsko napisanego projektu unijnego, który zakładał bezpośrednie połączenie obu lotnisk (PO CO!?!), które nie jest realizowalne inaczej niż przez średnicę. Jeżdżenie ze średnicy podmiejskiej do Legionowa jest praktycznie niewykonalne liniowo (na Wschodniej przebiegi są, ale są sprzeczne ze wszystkimi przebiegami w/z kierunku Siedlec i Otwocka, więc każdy pociąg ze Śródmieścia na Legionowo blokuje ruch na WWO na parę minut - w związku z czym nie robi się tego w sytuacach nieawaryjnych). Stąd dziwna sytuacja, że spora część pociągów legionowskich jeździ ze średnicy dalekiej, z ograniczonym dostępem w centrum miasta, a reszta z Gdańskiego. Skierowanie wszystkich pociągów na Gdański pozwoli zbudować rozsądną ofertę z jednego dworca, bez rzucania kostką, bez niepotrzebnego rozdrabniania oferty - a jeśli już musi być połączenie obu lotnisk, to lepiej będzie je realizować tędy.

Acz to z kolei powoduje problemy w relacji Służewiec - Miasto, dlatego uważam dogmat o połączeniu Modlina z Okęciem za toksyczny i szkodliwy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 cze 2015, 23:30

Nadzieja w tym że projekt nie jest wieczny i po jakimś czasie tabor będzie mógł być uwolniony od tej bzdury.
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2015, 23:43

fik pisze: Acz to z kolei powoduje problemy w relacji Służewiec - Miasto, dlatego uważam dogmat o połączeniu Modlina z Okęciem za toksyczny i szkodliwy.
No to dokąd mają jechać legionowskie pociągi z Warszawy Wola, jeśli nie na Służewiec? Donikąd? To przebudowa połączenia linii przy Zachodnim do niczego nie jest potrzebna... Bo nie do Pruszkowa przecież...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 cze 2015, 0:09

MichalJ pisze:
fik pisze: Acz to z kolei powoduje problemy w relacji Służewiec - Miasto, dlatego uważam dogmat o połączeniu Modlina z Okęciem za toksyczny i szkodliwy.
No to dokąd mają jechać legionowskie pociągi z Warszawy Wola, jeśli nie na Służewiec? Donikąd? To przebudowa połączenia linii przy Zachodnim do niczego nie jest potrzebna... Bo nie do Pruszkowa przecież...
Legionowskie pociągi z Woli Peron Ósmy powinny jechać na południe, to jest oczywiste; ale to z kolei jest trochę sprzeczne z moim przekonaniem, że Służewiec powinien jednak mieć jakieś połączenie z funkcjonalnym centrum miasta.

Może S3 Chopin - Legionowo/Modlin, S2 Piaseczno - Miłosna, R8 Radom - Główna?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 27 cze 2015, 0:14

MichalJ pisze:No to dokąd mają jechać legionowskie pociągi z Warszawy Wola, jeśli nie na Służewiec? Donikąd? To przebudowa połączenia linii przy Zachodnim do niczego nie jest potrzebna...
No właśnie. Jeżeli już jest potrzebne jakieś przemodelowanie końcówki obwodowej, to tak aby zbliżyć jej peron na Zachodnim do peronów linii średnicowej. Zdaje się że projekt na ten temat jakiś gdzieś był, rezerwa zresztą też jest.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 cze 2015, 0:24

Ja to w ogóle miałem szalony (absolutnie szalony) pomysł, żeby w końcówkę obwodową wepchnąć... WKD w relacji Grodzisk - Gdańska. Przeprowadzone tunelem obok tramwaju pod Zachodnim. Abstrahując od realności technicznej, której nie jestem w stanie wiarygodnie ocenić, dałoby to możliwość wykorzystania trzeciej pary torów na odcinku Zachodnia - Śródmieście dla pociągów kończących bieg (powiedzmy - wszystko regionalne z linii 3 i 8).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 cze 2015, 0:35

To ja bym wolał WKDkę jakoś próbować podłączać do sieci tramwajowej (powrót np. na Drawską), ale to już po fakcie...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 cze 2015, 0:45

fik pisze:Ja to w ogóle miałem szalony (absolutnie szalony) pomysł, żeby w końcówkę obwodową wepchnąć... WKD w relacji Grodzisk - Gdańska. Przeprowadzone tunelem obok tramwaju pod Zachodnim. Abstrahując od realności technicznej, której nie jestem w stanie wiarygodnie ocenić, dałoby to możliwość wykorzystania trzeciej pary torów na odcinku Zachodnia - Śródmieście dla pociągów kończących bieg (powiedzmy - wszystko regionalne z linii 3 i 8).
Ja w swoim czasie miałem jeszcze bardziej absolutnie szalony pomysł, żeby obwodówkę w ogóle wyrwać kolei i puścić tam tramwaj w relacji Ochota - DWZ - obwód - Krasińskiego - Głębocka :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 cze 2015, 10:48

Ja bym tam puścił tramwaj w relacji Grodzisk Mazowiecki Radońska - Głębocka :P ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ