Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 cze 2015, 20:49

Post przeniesiony do innego wątku...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 cze 2015, 1:37

Z całym szacunkiem, bardzo się cieszę, że umiesz się posługiwać programami graficznymi...
Ale co ten pięcioczłonowy kibel wnosi do tematu? Sci-fi to bardziej do Wolnych chwil się nadaje.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 23 cze 2015, 12:00

Trudno się nie zgodzić z Emylem - ktoś zajrzy, kontekstu nie sprawdzi i wieść o 5-członowych AKM pójdzie w świat 8-(

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 25 cze 2015, 7:26

Czy Impulsy 45WE to inaczej Darty?

Pytam bo zglupialem juz od tej roznorodnosci taboru ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 cze 2015, 7:59

moonwalker pisze:Czy Impulsy 45WE to inaczej Darty?

Pytam bo zglupialem juz od tej roznorodnosci taboru ;)
Impuls to Impuls, a Dart to Dart. Jedno to wytwór Newagu, drugie Pesy, poza tym KMy raczej Dartów mieć nie będą, bo to EZTy dalekobieżne (przynajmniej z założenia).

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 25 cze 2015, 11:41

kveld pisze: Impuls to Impuls, a Dart to Dart. Jedno to wytwór Newagu, drugie Pesy, poza tym KMy raczej Dartów mieć nie będą, bo to EZTy dalekobieżne (przynajmniej z założenia).
:-k
Dart w Kolejach Mazowieckich... czemu NIE - przyda się do obsługi pociągów: latem nad morze, zimą w góry
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 cze 2015, 13:10

A poza sezonem najlepiej niech stoją w krzakach? :) Bo ze swoim układem wnętrza za bardzo się nie nadają na regionalne.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 26 cze 2015, 11:50

Przy dzisiejszej technice... nie problem podzielić skład na mniejszy (2 składy np: 4-ro wagonowe...) lub inna konfiguracja - zależna od potrzeb.
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2015, 19:56

Pomóżcie mi :)
KMy mają/mają zamówione na vmax 160:
a) 10*ER75
b) 16*EN76
c) 12*45WE
d) 11*EU47
e) 2*111Eb

Coś pominąłem?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 cze 2015, 21:28

Nie
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2015, 21:29

Dzięki. Dramatycznie słabo są wykorzystane możliwości tego taboru jednak...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 cze 2015, 23:58

Ale chyba to nie wina KM?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 cze 2015, 0:17

Co nie jest winą KM? Że tabor, który może jeździć na 160, jeździ po liniach przystosowanych do prędkości 160, z prędkością 130 na zwykłych pociągach osobowych zatrzymujących się przy każdym większym kamieniu? To jest winą KM, bezsprzecznie.

Nie policzyłem jeszcze tego dokładnie, ale moje fachowe oko twierdzi, że wymieniony przeze mnie stan taboru umożliwiłby prowadzenie przez KM ruchu pociągów przyspieszonych w cyklu godzinnym na wszystkich czterech liniach wychodzących z Warszawy, na których obecnie są odcinki z vmax >120. Obecnie ten tabor i jego właściwości wykorzystawane są losowo, niesystemowo, a czasami wręcz marnowane (pociągi do Radomia/Skarżyska!!).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 27 cze 2015, 11:05

fik pisze:Co nie jest winą KM? Że tabor, który może jeździć na 160, jeździ po liniach przystosowanych do prędkości 160, z prędkością 130 na zwykłych pociągach osobowych zatrzymujących się przy każdym większym kamieniu? To jest winą KM, bezsprzecznie.
trochę może być inaczej... ROZKŁAD JAZDY układa PKP PLK - która nie bierze pod uwagę danych eksploatacyjnych taboru przewoźnika... układając tenże rozkład do najwolniejszego taboru będącego w posiadaniu przewoźnika (EN57 - max 115km/h). Z jednej strony może to być zaletą... nadrabianie opóźnień pociągu z winy obydwóch stron (zwracanie kosztów biletu w przypadku nadmiernego opóźnienia, powyżej+ 15min)
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 27 cze 2015, 15:06

PLK-a to układa rozkład pod taki tabor, jaki zadeklaruje przewoźnik na danym pociągu. Jeśli np. KM-y zadeklarują że np. na pociągu powiedzmy 15303 będzie jeździł Elf to PLK-a ułoży rozkład pod Elf-a, jeśli by np. zadeklarowali Traxxa to będzie pod Traxxa i czasy przelotu są dostosowywane do parametrów ruchowych danego taboru, z tym że należy pamiętać że w rozkładzie też są uwzględnione też inne parametry typu np. wszelakie ograniczenia prędkości, czas lokowania podróżnych na danej stacji, wszelkie sprawy związane z remontami i wynikającymi z tego powodu trudnościami itp. Poza tym, te mityczne 160, jest u nas jak na razie związane z dwuosobową obsadą i tu jest też pies pogrzebany.

ODPOWIEDZ