Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5305
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 03 sie 2015, 14:46

W życiu nie widziałem pustego 141 jak kursowało Sobieskiego. A teraz co... 301 było "be" to na jego podobieństwo 141 puszczają :x .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 sie 2015, 23:22

person pisze:W niedzielę o 9 to nawet w metrze bywa pusto...
W metrze masz jedną linię z 10 kursami na godzinę. Trudno dawać rzadziej, nawet jeśli nie jest pełne.

Na Czerniakowskiej masz w tym samym czasie 20 kursów siedmiu linii, wszystko wożące powietrze. Po co tego tyle?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 sie 2015, 9:40

Kiedyś proponowano odstrzelić choćby i 187, ale lud nie pozwolił.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 sie 2015, 10:15

Trasa 187 została, bo pilnie potrzebowano czegoś na Trasę Łazienkowską. Cały czas mam nadzieję, że jak otworzą Most Łazienkowski, to 187 zostanie skrócone do Politechniki. Kiedyś widziałem koło 18 z Politechniki w stronę Zachodniego 4 autobusy: 187, 523, 188 i 182. 187 i 523 miały bardzo ładne zapełnienie jak na wakacje. Natomiast w 182 i 188 pustki. Oczywiście obserwacja jednorazowa niczego nie dowodzi. Ale jak jeżdżę co jakiś czas wieczorami (20-22) z pl. Na Rozdrożu, to 187 notuje większe zapełnienie niż choćby 188, które jeździ prawie puste.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 sie 2015, 10:20

Skoro 187 było na Rozdrożu bardziej pełne niż 188, to czemu masz nadzieję, że zostanie ono stamtąd wycofane?

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 sie 2015, 10:34

1. Sytuacja ma miejsce wyłącznie podczas budowy Mostu Łazienkowskiego, kiedy pozostałe linie jeżdżą nieregularnie.
2. Połączenie Sielce - Metro powinno być realizowane przez bardzo częste 131
3. Po wprowadzeniu biletów przesiadkowych powinniśmy stawiać na linie częste i krótkie a nie długie i przez całe miasto.
4. Wszystkie relacje obsługiwane na odcinku Stegny-Politechnika przez 187 można zastąpić innymi liniami.
5. Faktem jest, że najchętniej zrobiłbym coś ze 188 i to już dawno, ewentualnie wzmacniając 523. Dwie linie pokrywające się na długim odcinku trasy jadące bez jakiejkolwiek koordynacji, najczęściej sparowane to marnowanie brygad. 187 w następnej kolejności do skrócenia.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5305
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 04 sie 2015, 12:39

Georg pisze: 2. Połączenie Sielce - Metro powinno być realizowane przez bardzo częste 131

4. Wszystkie relacje obsługiwane na odcinku Stegny-Politechnika przez 187 można zastąpić innymi liniami.
Tak? To co z przystanku Bartycka, Szwoleżerów, Zaruskiego do pierwszej linii metra? 167? 107? Litości...

Tak, to jest świetne promowanie komunikacji publicznej wycinając linie kursujące po bezkolizyjnych trasach i ładowanie ich w rejony gdzie światła są co 100 metrów i na których nieraz trzeba odczekać kilka kolejek.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 sie 2015, 16:24

MichalJ zgłasza problem weekendów, więc na początek raczej bym się przyjrzał czy wszystkie linie muszą jeździć cały tydzień (np. 141) i czy nie lepiej zapewnić obsługę danego ciągu jedną linią z częstotliwością zbliżoną do DP.
Obrazek

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5305
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 04 sie 2015, 17:57

No i tu jest pies pogrzebany. Na tyle linii w tej okolicy w ogóle lub w niewielkim jedynie stopniu widać godziny szczytu. Bo łatwiej jest zorganizować trzy kursy w międzyszczycie czy DS niż coś dołożyć aby w godzinach szczytu był jakiś komfort... Bo to nie wymaga zakupu dodatkowego taboru, znalezienia miejsca na niego... A pożytek by był z pięć razy większy.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 sie 2015, 20:11

TGM pisze:
Georg pisze: 2. Połączenie Sielce - Metro powinno być realizowane przez bardzo częste 131

4. Wszystkie relacje obsługiwane na odcinku Stegny-Politechnika przez 187 można zastąpić innymi liniami.
Tak? To co z przystanku Bartycka, Szwoleżerów, Zaruskiego do pierwszej linii metra? 167? 107? Litości...

Tak, to jest świetne promowanie komunikacji publicznej wycinając linie kursujące po bezkolizyjnych trasach i ładowanie ich w rejony gdzie światła są co 100 metrów i na których nieraz trzeba odczekać kilka kolejek.
131 licząc połowę częstotliwości na czekanie + ten długi dojazd i tak jest szybciej niż 187. Poza tym nie widzę powodu, dla którego dla 3 ZP trzeba kierować na Stegny linię z drugiego końca miasta. Z ZP podanych przez Ciebie można dojechać 159+171 z jednoperonową przesiadką przy Rozbracie. Obydwie linie w miarę częste (159 poza wakacjami).

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 10 sie 2015, 0:23

Georg pisze:
TGM pisze: Tak? To co z przystanku Bartycka, Szwoleżerów, Zaruskiego do pierwszej linii metra? 167? 107? Litości...

Tak, to jest świetne promowanie komunikacji publicznej wycinając linie kursujące po bezkolizyjnych trasach i ładowanie ich w rejony gdzie światła są co 100 metrów i na których nieraz trzeba odczekać kilka kolejek.
131 licząc połowę częstotliwości na czekanie + ten długi dojazd i tak jest szybciej niż 187. Poza tym nie widzę powodu, dla którego dla 3 ZP trzeba kierować na Stegny linię z drugiego końca miasta. Z ZP podanych przez Ciebie można dojechać 159+171 z jednoperonową przesiadką przy Rozbracie. Obydwie linie w miarę częste (159 poza wakacjami).
To rozumiem ma być żart? Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się ,,wracał" z ZP Bartycka, Szwoleżerów, czy Zaruskiego do 131, aby dojechać do M1, proponowanie 159+171 do Metro Centrum także mija się z celem ze względu na dojazd do Centrum. Teraz alternatywą dla 187 jest 107/108/159/162 do Rozbrat, wspinaczka po schodach na górę i cokolwiek do Politechniki, to jest najszybsze rozwiązanie, jednak mało wygodne przez wspinaczkę po schodach (a w drodze powrotnej jeszcze rozdzielenie tychże autobusów na 2 osobne przystanki). Jeśli trzeba już coś skracać to przyjrzyjcie się zapełnieniu 159 i 187, gdzie bardzo często (nawet w szczycie) w 159 można znaleźć miejsca siedzące. Ja bym tą linię wyciął, ew. obie linie skrócił do ZP Chełmska (05 chociażby).

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 11 sie 2015, 7:37

141 miało ładną frekwencję, ale od kiedy zaczęło jeździć regularnie po 60-120 minut w plecy, totalnie nieprzewidywalnie, a obecnie jeszcze rzadziej - pasażerowie się od niej całkowicie odwrócili. Niezwykły odpływ pasażerów.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5305
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 29 wrz 2015, 21:49

pawcio pisze:No właśnie chwilowo nie mamy bo nie mamy jednego mostu EEC i tramwajów na Bródnie.
No dobra, ale jaki jest w końcu plan? Całkiem się wycofano z pomysłu skracania 187, skrócą po otwarciu mostu i zasilą porządnie 159 czy skrócą 187 bez wzmacniania 159 (lub wzmocnią symbolicznie, do 12 minut w g. szczytu.)?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 wrz 2015, 22:12

Sielce - Pomnik Lotnika:
187 - 16 minut
167 - 21 minut
131+cokolwiek - jakieś 18-23 minuty.
Przy czym trasa 187 ma najmniejsze korki.
Proszę mi 187 nie zabierać.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 29 wrz 2015, 22:13

Czas, który podałeś jest rozkładowy, czy rzeczywisty? W jakich godzinach? Aha - 167 rano i wieczorem jeździ na -5, bo tam w paru miejscach ma widełki 6-21 (8-20). W rzeczywistości czas przejazdu nie różni się od tego w ciągu dnia. Ile razy czekałem na Lotniku na 167, tyle razy po 21 167 przyjeżdżało mi na -5. Zdarzało się, że i później.

ODPOWIEDZ