![:x :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
Moderator: Wiliam
W życiu nie widziałem pustego 141 jak kursowało Sobieskiego. A teraz co... 301 było "be" to na jego podobieństwo 141 puszczają
.
![:x :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
W metrze masz jedną linię z 10 kursami na godzinę. Trudno dawać rzadziej, nawet jeśli nie jest pełne.person pisze:W niedzielę o 9 to nawet w metrze bywa pusto...
Na Czerniakowskiej masz w tym samym czasie 20 kursów siedmiu linii, wszystko wożące powietrze. Po co tego tyle?
Kiedyś proponowano odstrzelić choćby i 187, ale lud nie pozwolił.
Trasa 187 została, bo pilnie potrzebowano czegoś na Trasę Łazienkowską. Cały czas mam nadzieję, że jak otworzą Most Łazienkowski, to 187 zostanie skrócone do Politechniki. Kiedyś widziałem koło 18 z Politechniki w stronę Zachodniego 4 autobusy: 187, 523, 188 i 182. 187 i 523 miały bardzo ładne zapełnienie jak na wakacje. Natomiast w 182 i 188 pustki. Oczywiście obserwacja jednorazowa niczego nie dowodzi. Ale jak jeżdżę co jakiś czas wieczorami (20-22) z pl. Na Rozdrożu, to 187 notuje większe zapełnienie niż choćby 188, które jeździ prawie puste.
Skoro 187 było na Rozdrożu bardziej pełne niż 188, to czemu masz nadzieję, że zostanie ono stamtąd wycofane?
1. Sytuacja ma miejsce wyłącznie podczas budowy Mostu Łazienkowskiego, kiedy pozostałe linie jeżdżą nieregularnie.
2. Połączenie Sielce - Metro powinno być realizowane przez bardzo częste 131
3. Po wprowadzeniu biletów przesiadkowych powinniśmy stawiać na linie częste i krótkie a nie długie i przez całe miasto.
4. Wszystkie relacje obsługiwane na odcinku Stegny-Politechnika przez 187 można zastąpić innymi liniami.
5. Faktem jest, że najchętniej zrobiłbym coś ze 188 i to już dawno, ewentualnie wzmacniając 523. Dwie linie pokrywające się na długim odcinku trasy jadące bez jakiejkolwiek koordynacji, najczęściej sparowane to marnowanie brygad. 187 w następnej kolejności do skrócenia.
2. Połączenie Sielce - Metro powinno być realizowane przez bardzo częste 131
3. Po wprowadzeniu biletów przesiadkowych powinniśmy stawiać na linie częste i krótkie a nie długie i przez całe miasto.
4. Wszystkie relacje obsługiwane na odcinku Stegny-Politechnika przez 187 można zastąpić innymi liniami.
5. Faktem jest, że najchętniej zrobiłbym coś ze 188 i to już dawno, ewentualnie wzmacniając 523. Dwie linie pokrywające się na długim odcinku trasy jadące bez jakiejkolwiek koordynacji, najczęściej sparowane to marnowanie brygad. 187 w następnej kolejności do skrócenia.
Tak? To co z przystanku Bartycka, Szwoleżerów, Zaruskiego do pierwszej linii metra? 167? 107? Litości...Georg pisze: 2. Połączenie Sielce - Metro powinno być realizowane przez bardzo częste 131
4. Wszystkie relacje obsługiwane na odcinku Stegny-Politechnika przez 187 można zastąpić innymi liniami.
Tak, to jest świetne promowanie komunikacji publicznej wycinając linie kursujące po bezkolizyjnych trasach i ładowanie ich w rejony gdzie światła są co 100 metrów i na których nieraz trzeba odczekać kilka kolejek.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
MichalJ zgłasza problem weekendów, więc na początek raczej bym się przyjrzał czy wszystkie linie muszą jeździć cały tydzień (np. 141) i czy nie lepiej zapewnić obsługę danego ciągu jedną linią z częstotliwością zbliżoną do DP.
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
No i tu jest pies pogrzebany. Na tyle linii w tej okolicy w ogóle lub w niewielkim jedynie stopniu widać godziny szczytu. Bo łatwiej jest zorganizować trzy kursy w międzyszczycie czy DS niż coś dołożyć aby w godzinach szczytu był jakiś komfort... Bo to nie wymaga zakupu dodatkowego taboru, znalezienia miejsca na niego... A pożytek by był z pięć razy większy.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
131 licząc połowę częstotliwości na czekanie + ten długi dojazd i tak jest szybciej niż 187. Poza tym nie widzę powodu, dla którego dla 3 ZP trzeba kierować na Stegny linię z drugiego końca miasta. Z ZP podanych przez Ciebie można dojechać 159+171 z jednoperonową przesiadką przy Rozbracie. Obydwie linie w miarę częste (159 poza wakacjami).TGM pisze:Tak? To co z przystanku Bartycka, Szwoleżerów, Zaruskiego do pierwszej linii metra? 167? 107? Litości...Georg pisze: 2. Połączenie Sielce - Metro powinno być realizowane przez bardzo częste 131
4. Wszystkie relacje obsługiwane na odcinku Stegny-Politechnika przez 187 można zastąpić innymi liniami.
Tak, to jest świetne promowanie komunikacji publicznej wycinając linie kursujące po bezkolizyjnych trasach i ładowanie ich w rejony gdzie światła są co 100 metrów i na których nieraz trzeba odczekać kilka kolejek.
To rozumiem ma być żart? Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się ,,wracał" z ZP Bartycka, Szwoleżerów, czy Zaruskiego do 131, aby dojechać do M1, proponowanie 159+171 do Metro Centrum także mija się z celem ze względu na dojazd do Centrum. Teraz alternatywą dla 187 jest 107/108/159/162 do Rozbrat, wspinaczka po schodach na górę i cokolwiek do Politechniki, to jest najszybsze rozwiązanie, jednak mało wygodne przez wspinaczkę po schodach (a w drodze powrotnej jeszcze rozdzielenie tychże autobusów na 2 osobne przystanki). Jeśli trzeba już coś skracać to przyjrzyjcie się zapełnieniu 159 i 187, gdzie bardzo często (nawet w szczycie) w 159 można znaleźć miejsca siedzące. Ja bym tą linię wyciął, ew. obie linie skrócił do ZP Chełmska (05 chociażby).Georg pisze:131 licząc połowę częstotliwości na czekanie + ten długi dojazd i tak jest szybciej niż 187. Poza tym nie widzę powodu, dla którego dla 3 ZP trzeba kierować na Stegny linię z drugiego końca miasta. Z ZP podanych przez Ciebie można dojechać 159+171 z jednoperonową przesiadką przy Rozbracie. Obydwie linie w miarę częste (159 poza wakacjami).TGM pisze: Tak? To co z przystanku Bartycka, Szwoleżerów, Zaruskiego do pierwszej linii metra? 167? 107? Litości...
Tak, to jest świetne promowanie komunikacji publicznej wycinając linie kursujące po bezkolizyjnych trasach i ładowanie ich w rejony gdzie światła są co 100 metrów i na których nieraz trzeba odczekać kilka kolejek.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7774
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
141 miało ładną frekwencję, ale od kiedy zaczęło jeździć regularnie po 60-120 minut w plecy, totalnie nieprzewidywalnie, a obecnie jeszcze rzadziej - pasażerowie się od niej całkowicie odwrócili. Niezwykły odpływ pasażerów.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
No dobra, ale jaki jest w końcu plan? Całkiem się wycofano z pomysłu skracania 187, skrócą po otwarciu mostu i zasilą porządnie 159 czy skrócą 187 bez wzmacniania 159 (lub wzmocnią symbolicznie, do 12 minut w g. szczytu.)?pawcio pisze:No właśnie chwilowo nie mamy bo nie mamy jednego mostu EEC i tramwajów na Bródnie.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Sielce - Pomnik Lotnika:
187 - 16 minut
167 - 21 minut
131+cokolwiek - jakieś 18-23 minuty.
Przy czym trasa 187 ma najmniejsze korki.
Proszę mi 187 nie zabierać.
187 - 16 minut
167 - 21 minut
131+cokolwiek - jakieś 18-23 minuty.
Przy czym trasa 187 ma najmniejsze korki.
Proszę mi 187 nie zabierać.
Czas, który podałeś jest rozkładowy, czy rzeczywisty? W jakich godzinach? Aha - 167 rano i wieczorem jeździ na -5, bo tam w paru miejscach ma widełki 6-21 (8-20). W rzeczywistości czas przejazdu nie różni się od tego w ciągu dnia. Ile razy czekałem na Lotniku na 167, tyle razy po 21 167 przyjeżdżało mi na -5. Zdarzało się, że i później.