Wiązowna i okolice

Moderator: Wiliam

kalapix
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2013, 12:57

Post autor: kalapix » 16 kwie 2014, 22:39

W takim razie przepraszam. Byłem pewien, że tylko jednorazowe emitowane są przez przewoźnika.

Pawel_ , dzięki za tą informację. Zaokrąglanie 68,6 do 60 zł jest jednak przesadą.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 17 kwie 2014, 8:51

W Wildze bardzo opłaca się kupić miesięczny w relacji Rzakta - Otwock. Normalny, jednorazowy, kosztuje 6.50, co przy pięciu dniach roboczych, czterech tygodniach pracy, daje łączny wynik 260 złotych. O ulgach na jednorazówkach nie będę pisał, bo taryfa przewozowa jest, jak dla mnie, dziwna. :)

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 cze 2015, 18:30

Wreszcie się ten temat przyda do czegoś pożytecznego. Od 1 lipca trasa linii L20 od krańca Świerk zostanie wydłużona do Rzakty, a trasa linii L22 od krańca Wólka Mlądzka do Wiązowny. Częstotliwości podobne jak dotychczas. Przy okazji wznowione zostanie funkcjonowanie przystanku Wiązowna 01. :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27597
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 cze 2015, 18:45

L20 przez Wolę Karczewską, L22 prosto DK17 przez Radiówek? 722 i 720 na tym nie ucierpią?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 cze 2015, 18:50

Na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi tak, a na drugie raczej nie. Choć pierwotnie były planowane zmiany w układzie linii podmiejskich na terenie Wiązowny. Zagrozić to te linie co najwyżej zagrożą prywatnym busikom. :wink:

kalapix
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2013, 12:57

Post autor: kalapix » 19 cze 2015, 20:34

Tak się składa, że 722 zostanie w całości skrócone do Wiązowny.
http://bip.wiazowna.pl/public/get_file_ ... ?id=322601

Apropo ruszania 720

Pytanie:
Mam pytanie, czy wraz z reorganizacją komunikacji od 1 lipca, planowane są jakiekolwiek zmiany na 720 i 730? W rozkładzie tych lini występują nawet 2,5-3 godzinne dziury i to w porannym szczycie, kiedy pasażerów jest więcej. Odstraszają one skutecznie od korzystania z tych linii.
Witam!
Gdy na co dzień widzę autobusy linii podmiejskich wożących pasażerów naszej gminy maksymalnie wypełnione, to trudno mi się zgodzić, że „odstraszają one skutecznie od korzystania z tych linii”. Chyba mówimy o innej gminie.
Od 1 lipca br. poszerzamy komunikację publiczną o 2 linie tzw. L na trasie Otwock-Świerk-Wola Karczewska-Rzakta i Otwock-Wólka Mlądzka-Wiązowna, bo wciąż rosną potrzeby. Są to pierwsze skuteczne działania od kilku lat i jedne z wielu zmierzające do rozwoju komunikacji na terenie gminy Wiązowna, tak, aby zrównoważyć potrzeby mieszkańców z możliwościami finansowymi gminy. Sukcesywnie będą mogły być też rozszerzane linie ZTM tj. 722, 720 i 730 pod kilkoma warunkami. Muszą dotyczyć potrzeb szerszej grupy społecznej, a nie jednostki i muszą posiadać finansowanie, ale najpierw muszą być odpowiednie drogi i przestanki. Pragnę zaznaczyć, że dokładna analiza rozkładów jazdy linii pokazuje, że w godzinach szczytu na żadnej z tras nie ma przerw 2,5-3h. Są to odstępy 40 min. do 1h 30min. Zaznaczam, że na obrzeżach Warszawy szczyt zaczyna się ok. godz. 5.30 i trwa do godz. 8:00, co można sprawdzić na stronie ZTM pod adresem http://www.ztm.waw.pl/?c=583. Przerwy powyżej 2,5 h występują poza godzinami szczytu tj. w czasie, gdzie jeździ znikoma ilość pasażerów, więc nie ma potrzeby zwiększać częstotliwości kursów i wozić „powietrze” ze względów ekonomicznych i organizacyjnych. Poza tym z badań potoku pasażerów na liniach ZTM przeprowadzanych co jakiś czas wynika, że pasażerowie chętnie korzystają z tego środka lokomocji /głównie oczywiście w godzinach szczytu/, ponieważ komunikacja publiczna ZTM jest środkiem transportu stabilnym, niezawodnym, integrującą wszystkie formy - autobus, SKM, KM i Metro. Rozwój komunikacji zaczyna się od zdefiniowania potrzeb większej grupy ludzi, opartych na badaniach i ankietach, a potem też na badaniu toku pasażerów.

pozdrawiam
Wójt Gminy Wiązowna

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 cze 2015, 20:43

Pożyjemy, zobaczymy z tym skróceniem 722 do Wiązowny. Tak samo jak cały czas czekam na obiecane wydłużenie 730 do Brzezin z wprowadzeniem podjazdów do Kącka. :wink:

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 cze 2015, 21:15

Na podstawie nowych rozkładów mogę powiedzieć, że większość kursów w DP i wszystkie w DŚ na 720 zostaną skrócone, jak dawniej do Glinianki. Tylko 6 kursów i tylko w DP dotrze po staremu do Rzakty. A w przypadku 722 wszystkie kursy dotrą tylko do Radiówka, a do Woli Karczewskiej już żaden kurs nie dojedzie. Natomiast nie sprawdziły się plotki z skróceniem linii do Wiązowny. Oczywiście zmiany spowodowane wydłużeniem tras linii lokalnych L20 i L22 na teren gminy Wiązowna. :wink:

kalapix
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2013, 12:57

Post autor: kalapix » 25 cze 2015, 21:41

Mogliby jakoś skorelować to L20 z odjazdami 720 z Glinianki, tym samym skrócić ją we wszystkich kursach.

Gdzie można zobaczyć nowe rozkłady?

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 cze 2015, 21:45

Chociażby na stronie ZTM. Pewnie zostawiono kursy do Rzakty, te co generowały największą frekwencję i żeby ludzie nie musieli się już przesiadać. Kwestia wzkm dla gminy, autobusów się nie odzyska, a postoje nawet przy jeździe do Rzakty i tak potrafią być gigantyczne. :wink:

kalapix
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2013, 12:57

Post autor: kalapix » 25 cze 2015, 21:53

Ehh, aż się prosi o likwidację 722, Radiówek i tak ma bardzo blisko do Żanęcina.

Wtedy można by podbić trochę 720 i 730, nawet puszczając je w niektórych kursach przez Zagórze. Postoje by się skróciły, część brygad by się zlikwidowało.

Bo teraz te częstotliwości i dziury w rozkładach to jest kpina.

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 lip 2015, 7:00

ZTM pisze:Wydłużenie trasy linii L22

od 11.07.2015 (sobota)

Na wniosek Urzędu Gminy Wiązowna od dnia 11.07.2015 r. od początku kursowania linii dziennych trasa linii L22 zostaje wydłużona:

KUPIECKA (Otwock) - … - Lubelska – URZĄD GMINY (Wiązowna).

W związku z powyższym uruchomiony zostaje przystanek URZĄD GMINY 03 funkcjonujący jako krańcowy na trasie linii L22.

Zawieszone zostaje funkcjonowanie przystanku WIĄZOWNA 01.

kalapix
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2013, 12:57

Post autor: kalapix » 18 sie 2015, 18:06


ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 sie 2015, 22:25

Ciekawe czy w związku ze zmianą rozkładu 730 zmieni się też rozkład 720 i 722? W końcu na trasie do Brzezin rozkład 730 ma być dopasowany do zajęć szkolnych. I ciekawe czy linii przybędzie kursów w niektórych godzinach w dni robocze, a także w weekendy? :-k

Awatar użytkownika
J.Kaczmarski
Posty: 225
Rejestracja: 26 maja 2015, 15:25
Lokalizacja: W-wa/Siedlce

Post autor: J.Kaczmarski » 21 sie 2015, 7:35

ashir pisze:Ciekawe czy w związku ze zmianą rozkładu 730 zmieni się też rozkład 720 i 722?
Pewnie się zmieni. ;) Ale to zdjęcie ze strony nie pasuje do tej linii. :P
Poszukiwane wozy : 8005 8019 8036
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 :arrow: Suchożebry

ODPOWIEDZ