128N PESA Jazz Duo (Ten długi, z dwiema wielkimi głowami)
- vernalisadonis
- Posty: 3110
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Widziałem dziś w ruchu pierwszego Jazza-"repatrianta" z odciętej od świata linii nr 79 - był to 3615, jeżdżący wieczorem na linii nr 2. Pewnie należał się tej dziesiątce jakiś mały przegląd w warunkach warsztatowych po dwóch tygodniach poza R-1 i R-4?
Tak się poskrobałem nawet przez moment w łysinę, że jeśli od niedzieli większość Duo ma jeździć na skróconej nr 1, to może już teraz dokonają inwazji na tę linię - ale to pewnie nie tak, rozkłady brygadowe i podziały brygad między zajezdnie na razie są jeszcze inne... Ciekawie będzie
Tak się poskrobałem nawet przez moment w łysinę, że jeśli od niedzieli większość Duo ma jeździć na skróconej nr 1, to może już teraz dokonają inwazji na tę linię - ale to pewnie nie tak, rozkłady brygadowe i podziały brygad między zajezdnie na razie są jeszcze inne... Ciekawie będzie
Przede wszystkim to aktualnie nie ma Żoliborza na linii 1.
A ja ciemnotka z Bemowa, bez dostępu do takich danych , to nie wiem. Czyli pewnie są szanse, na większy "kontyngent" dwukierunkowych tramwajów i motorowych z Woli na jedynce, niż to było w przypadku Okęcia...ashir pisze:Przede wszystkim to aktualnie nie ma Żoliborza na linii 1.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
3625 i 3608 na łuku przy Teatrze na Woli: ciche jak trolejbus.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A tu jest właśnie zagwozdka, na którą sam się też złapałem - bo chociaż ilość członów mały Jazz ma taką jak 116N, ilość miejsc ma zbliżoną raczej do solowego 105N lub 123NDaniel_FCB pisze:A na co Pradze tyle krótkich Jazzów, jak ma już krótkie U-booty?
To czasem nie wynika z nowego przelicznika liczby ludzi na m2?
Być może, choć dla mnie upchnąć 5 czy 7 osób na 1 m2 wydaje się być w praktyce równie trudne (wchodzą w to specyficzne pozy przyjmowane przez niektórych pasażerów, plecaki, torby z wałówą i torebki damskie w które wchodzi pół worka kartofli ). Może też to wynikać z wysoko-/niskopodłogowości w rejonie wózków - w Swingach i Jazzach kształt podłóg i ścian zabiera od choroby miejsca.px33 pisze:To czasem nie wynika z nowego przelicznika liczby ludzi na m2?
Strony ZTM i KMKM ("we współpracy z TW") podają zgodnie, że pojemność 116N to 215 miejsc. W przypadku 120Na jest niewielka rozbieżność - ZTM: 201 miejsc, KMKM: 204 miejsca. Dla 134N Wikipedia podaje 132 miejsca.
123N wg normy 5 osob/m2 ma 90 miejsc (20 + 77), 128N ma 215 (28 + 187) czyli ponad 2x tyle. Szczeniak ma 132, a jest o 10 metrow krotszy - wszystko sie zgadza!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
215 stoszesnastki to jest liczone na 6, jeśli nie nawet na 6,7 osoby na metr - decydują przepisy w momencie uzyskania homologacji. Dlatego 30-metrowa Skoda 15T ma pojemność 300 osób - przy normie 10 osób na metr
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A jak to jest z licznikami pasażerów (doskonałe narzędzie do sprawdzenia, czy na danej linii/brygadzie tabor ma wystarczającą pojemność)? Informator Statystyczny ZTM podaje, że z całego taboru TW ma je tylko 40 szt. 120 Na. W Jazzach Duo ich nie ma (wydawało mi się, że widzę czujniki nad drzwiami)? Może chociaż w ramach przeprosin za przekroczenie terminów dostaw Pesa je w części dołoży?...
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Ja dalej nie wiem jak te czujniki miałyby działać. Przyjmijmy optymistycznie, że policzą ile osób przeszło przez drzwi. Nie policzą ile wsiadało, a ile wysiadało, nie rozróżnią dwóch babć od jednej babci z karawanem... Pozwolą dotrzeć do zaskakujących wniosków, że np. przy Metrze Ratusz dużo osób się w drzwiach kręci. Ale ani kierunku tego kręcenia, ani wartości bezwzględnych nie podadzą.
Policzą. Podobno z dokładnością do 10% (więc zdarza się, że z pojazdu wyszło więcej osób niż do niego weszło )
-
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Przyjechał kolejny.
Nowy-stary. Wrócił po przeróbkach 3601 (wysłany do Pesy pod koniec maja).gfedorynski pisze:Przyjechał kolejny.