Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Ficek
Posty: 211
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: Ficek » 29 sie 2015, 13:40

Skład jest już na Grochowie i w poniedziałek ma mieć odbiór.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 29 sie 2015, 16:21

Jechałem 45WE-008... jest dość cichy ale przy jeździe po rozjazdach poziom hałasu wzrasta... powód: brak izolacji dźwiękowej przedziału pasażerskiego... rozwiązaniem jest montaż drzwi między wagonami nad wózkami Jacobs'a otwieranych przez podróżnych
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 29 sie 2015, 20:02

rhemek pisze:I KM odbiora teraz ten sklad? Przeciez jechal grubo powyzej predkosci konstrukcyjnej, moze miec uszkodzenia.
:D , ale się uśmiałem, konstrukcja pojazdu na pewno została zaprojektowana na wyższe prędkości, a że homologację ma podpisaną na 160km/h to już sprawa Newagu.

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 29 sie 2015, 20:57

tomstak pisze:
rhemek pisze:I KM odbiora teraz ten sklad? Przeciez jechal grubo powyzej predkosci konstrukcyjnej, moze miec uszkodzenia.
:D , ale się uśmiałem, konstrukcja pojazdu na pewno została zaprojektowana na wyższe prędkości, a że homologację ma podpisaną na 160km/h to już sprawa Newagu.
Wcale nie jestem zdziwiony zapisem @rhemek... obserwując młodych pracowników po szkole jako kandydatów na stanowisko maszynisty - zastanawiam się czego ich uczyli w szkole... elektryk - nie umie czytać schematów ani poprawnie narysować taki schemat; mechanik - nie umie czytać rysunku technicznego ani go poprawnie narysować... o mechanice technicznej nie mają pojęcia a jest to podstawa konstrukcji pojazdów #-o
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 29 sie 2015, 21:59

AAdamq pisze:
tomstak pisze: :D , ale się uśmiałem, konstrukcja pojazdu na pewno została zaprojektowana na wyższe prędkości, a że homologację ma podpisaną na 160km/h to już sprawa Newagu.
Wcale nie jestem zdziwiony zapisem @rhemek... obserwując młodych pracowników po szkole jako kandydatów na stanowisko maszynisty - zastanawiam się czego ich uczyli w szkole... elektryk - nie umie czytać schematów ani poprawnie narysować taki schemat; mechanik - nie umie czytać rysunku technicznego ani go poprawnie narysować... o mechanice technicznej nie mają pojęcia a jest to podstawa konstrukcji pojazdów #-o
To nie wina nauczycieli, to wina braku zaangażowania ze strony uczniów - bo płacą i wymagają przepuszczenia dalej.

Awatar użytkownika
J.Kaczmarski
Posty: 225
Rejestracja: 26 maja 2015, 15:25
Lokalizacja: W-wa/Siedlce

Post autor: J.Kaczmarski » 29 sie 2015, 22:13

Dzisiaj uczeń - nie umie pisać, nie umie czytać, ogółem - analfabetyzm się szerzy. :P
Poszukiwane wozy : 8005 8019 8036
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 :arrow: Suchożebry

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 sie 2015, 22:17

Ale za to wie, jak dobrze zjeść. :razz:

Awatar użytkownika
michciu22
Posty: 169
Rejestracja: 12 lip 2010, 17:46
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: michciu22 » 29 sie 2015, 22:19

W przedmiotach technicznych większość zależy od umiejętności przekazywania przez nauczycieli. Jedni tak wytłumaczą że najbardziej tępy zrozumie a inny rzucą schemat i każą podłączać bez wcześniejszego wytłumaczenia przy okazji wydzierając się że uczeń nic nie umie. :P A oceny potrafią stawiać za drożdżówkę z budyniem. :D Takie są dzisiejsze realia.
KM Pruszków

Awatar użytkownika
J.Kaczmarski
Posty: 225
Rejestracja: 26 maja 2015, 15:25
Lokalizacja: W-wa/Siedlce

Post autor: J.Kaczmarski » 29 sie 2015, 22:20

O tak, masz rację. Wiem coś o tym. :D
Poszukiwane wozy : 8005 8019 8036
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 :arrow: Suchożebry

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 29 sie 2015, 22:31

Skonczyliscie? Konstrukcja pociągów mogących jechać ponad 190 km/godz. wymaga spełnienia znacznie ostrzejszych wymagań i norm. Ten impuls byl budowany z normami i wymaganiami do 190 km /h. Po poprzednim biciu rekordu na CMK impuls poszedl do naprawy.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 30 sie 2015, 14:30

No, a tego składali później. Mimo tej samej nazwy i producenta, może być lepszy od tego składanego dwa lata wcześniej.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 31 sie 2015, 8:01

rhemek pisze: Po poprzednim biciu rekordu na CMK impuls poszedl do naprawy.
trochę jest inaczej...

takie testy służą wyłącznie do sprawdzenia niezawodności użytych podzespołów... oczywiście jak przystało na prototyp to po każdej jeździe próbnej na granicy założeń konstrukcyjnych należy sprawdzić czy podzespoły użyte do produkcji spełniają założone wymagania... tak samo robią zagraniczni producenci liczący się na rynku jako oferenci...

w świat idzie fama, że najbardziej niezawodny jest sprzęt(wyrób) z NEWAG'u czy Bombardier'a (to jest tylko przykład dbania o swoją markę)
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 31 sie 2015, 9:27

To ja mam pytanie: dlaczego w takim razie PESa nie zdecydowala sie na taki test, przeciez Dart powinien w nim cos okolo250 uzyskac. IC zabronilo ?

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 31 sie 2015, 11:40

rhemek pisze:To ja mam pytanie: dlaczego w takim razie PESa nie zdecydowala sie na taki test, przeciez Dart powinien w nim cos około 250km/h uzyskac. IC zabronilo ?
Nie znam metod odbioru i kontroli gotowych produktów w PESA a także warunków serwisowania w PKP IC... obserwując pracę serwisu przy SA135, to bywa z tym różnie - tabor jest naprawiany od ręki, oczekuje w krzakach na dostawę podzespołów lub jest ściągany do Bydgoszczy o ile jeszcze może jechać po torach. Natomiast serwis z NEWAG'u pojawia się tylko na przegląd P3(SA222).
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 31 sie 2015, 14:08

Do homologacji pociąg musi rozpędzić się o ileś % więcej od prędkości konstrukcyjnej. Natomiast to akurat był taki test dla samego Newagu. Przypominam, że Pesa z Dartem rozpędziła się na CMK do 204 km/h.

ODPOWIEDZ