Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 17 wrz 2015, 13:42

adner pisze:
MichalJ pisze: Wymuszające "po wsiech" potrójne 31 (które i tak w końcu się zatrzymuje, żeby nie rozjechać pieszych) potrafi spowodować, że samochód nie przejedzie ani jeden...
Tragedia :shock:
Porażający poziom komentarza.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 wrz 2015, 14:25

MichalJ pisze:Na al. Niepodległości jest tylko prosto i nikt mi nie wmówi, że tam w ogóle wolno skręcać
Podaj przepis który zakazuje skręcania w takiej sytuacji. Też myślałem, że tak nie można ale zmieniłem zdanie. Nic nie zabrania wykonania takiego manewru.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 wrz 2015, 21:41

Jak jest strzałka prosto, to można skręcać na tym sygnalizatorze?
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 wrz 2015, 21:54

Widocznie można, skoro się skręca.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 wrz 2015, 22:06

Zacznijmy od tego, że strzałka prosto, hm... prosto się nie da skręcić, nie? A strzałki są do skręcania...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 wrz 2015, 22:48

Może być sygnalizator kierunkowy do jazdy na wprost. Sęk w tym, że ten sygnalizator w żaden sposób nie określa innych relacji. Jeśli ktoś jedzie prosto, to go ten sygnalizator dotyczy, jeśli jedzie gdzie indziej, to ten sygnalizator po prostu nie jest dla niego. Ten sygnalizator tylko daje zezwolenie na jazdę na wprost i obiecuje bezkolizyjność, natomiast nie niesie żadnej informacji dla jadących w innych kierunkach.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 wrz 2015, 22:54

I tramwajowe sygnalizatory kierunkowe nie mają obostrzenia zbieżnego z kołowymi że inne relację są automatycznie zakazane?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 wrz 2015, 23:07

Szeregowy_Równoległy pisze:Może być sygnalizator kierunkowy do jazdy na wprost. Sęk w tym, że ten sygnalizator w żaden sposób nie określa innych relacji. Jeśli ktoś jedzie prosto, to go ten sygnalizator dotyczy, jeśli jedzie gdzie indziej, to ten sygnalizator po prostu nie jest dla niego. Ten sygnalizator tylko daje zezwolenie na jazdę na wprost i obiecuje bezkolizyjność, natomiast nie niesie żadnej informacji dla jadących w innych kierunkach.
Na tym samym skrzyżowaniu tramwaje z naprzeciwka i z boku też mają obiecaną bezkolizyjność!!! A tych chcesz w tą ich bezkolizyjność jechać?

Nie wiem, co powinien zrobić motorkowy. Ale osoba, która podpisała się pod taką organizacją ruchu, powinna iść siedzieć.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 17 wrz 2015, 23:08

Oczywiście, organizacja ruchu jest skopana. Ale moim zdaniem nie ma formalnego zakazu skrętu w nieosygnalizowanych relacjach. Tyle, że trzeba ustąpić wszystkim, co akurat na tym skrzyżowaniu jest niewykonalne.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 wrz 2015, 6:23

pawcio pisze:I tramwajowe sygnalizatory kierunkowe nie mają obostrzenia zbieżnego z kołowymi że inne relację są automatycznie zakazane?
Nie mają. Reguluje je inna część rozporządzenia o znakach i sygnałach.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 18 wrz 2015, 8:30

Jak nie ma sygnalizatora warunkowego, to przy pałce pionowej w relacji skrętnej (jeśli są tory) ustępuje się pierwszeństwa tym z naprzeciwka najpierw tramom, potem samochodom, a na końcu pieszym przechodzącym przez przejście. Taka sama zasada jakbyście jechali samochodem.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 18 wrz 2015, 8:36

adner pisze: Tragedia :shock:
Ano (w małej skali) tragedia. Wiesz, państwo prawa, te sprawy...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 wrz 2015, 8:58

Domino2001 pisze:Jak nie ma sygnalizatora warunkowego, to przy pałce pionowej w relacji skrętnej (jeśli są tory) ustępuje się pierwszeństwa tym z naprzeciwka najpierw tramom, potem samochodom, a na końcu pieszym przechodzącym przez przejście. Taka sama zasada jakbyście jechali samochodem.
Jeszcze raz: ci z naprzeciwka mają GWARANTOWANĄ BEZKOLIZYJNOŚĆ.
Jeżeli jadę na kierunkowe światło gwarantowane, to kolizyjny ruch nie może mieć nawet warunkowej strzałki. A wy mi tu tramwaj na czołówkę pakujecie...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 wrz 2015, 10:46

Poczuj się jak tramwajarz skrecający na Piaski jak 22. Też ma bezkolizyjność obiecaną i co? Samochody wjeżdżają na tory bo mają zielone i mogą skręcać.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 18 wrz 2015, 16:39

Czerwona Książka pisze:Sygnały kierunkowe, nadawane przez sygnalizator STK, dotyczą tylko kierunku jazdy wskazanego strzałką.
a zarazem
Każdy strumień ruchu powinien mieć jednoznacznie przyporządkowaną grupę sygnalizacyjną
Przypadek zaplanowanego skręcania tramwajów na ogólnym też nie może mieć miejsca, bo są strumienie kolizyjne i nie mogą mieć naraz zielonego.

Nie rozstrzyga to niestety przypadku, jak trzeba jechać przy układzie sygnalizatorów niezgodnym z powyższym.

ODPOWIEDZ