Wyłączenie z ruchu Mostu Łazienkowskiego

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 paź 2015, 23:05

Wiliam pisze:I ze względu na jeden Rozbrat warto dzielić potok na różne linie? Zresztą przecież pisałem że nie mówię o o tylko jednej linii na TŁ. Natomiast coś nie coś powinno dać się skomasować.
137 METRO POLITECHNIKA - MARYSIN 5/7,5/10
138 BEZ ZMIAN (linia właściwie nie ma wpływu na TŁ)
143 OBECNA TRASA I CZĘSTOTLIWOŚĆ
182 BEZ ZMIAN 5/7,5/10
187 URSUS-NIEDŹWIADEK-METRO POLITECHNIKA 10/15/15
188 LOTNISKO CHOPINA-SADYBA/SIEKIERKI/STEGNY itd... (trzeba uporządkować też 159) 10/15/15
411 GOCŁAW-METRO POLITECHNIKA 10/-/-
502 STARA MIŁOSNA-DW.CENTRALNY 10/15/20 (koordynacja z 525)
525 BEZ ZMIAN 10/15/20
523 BEZ ZMIAN 5/7,5/10
514 LIKWIDACJA (kosztem podbicia 173 i lub 315)
520 ZNANA - UW - Nowy Świat - PL. TRZECH KRZYŻY 7,5/10/10
116 BEZ ZMIAN 7,5/10/10
E-2 LIKWIDACJA
Coś takiego?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 paź 2015, 23:11

Moim zdaniem nie warto ciąć 520 na pół. Końcówka na Znanej i tak wymaga wzmocnienia. Poza tym w ten sposób zrzynasz podaż na Sobieskiego w parze 116+E-2 o 25% w szczycie, a tymczasem obie linie przepełnione jeżdżą.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 10 paź 2015, 23:48

502 powinno miec trase zmodyfikowana w Wawrze: Wierzchowskiego-Alpejka-Kajki-czecha.
Zapewni to dojazd do Instytutu Kardiologii i Zespolu szkol.

Ewentualnie mozna taka trase zrobic dla 115.

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 11 paź 2015, 12:14

Ja bym do tego jeszcze wciągnął 151 i 158. Brakuje połączenia z Trasy Łazienkowskiej do Metra Stadion. Ta relacja się sprawdza i powinno się o tym pomyśleć. Już wcześniej pisałem, że powinno to być tak:

151 METRO STADION - Wał M. - Trasa Ł. - OS. OSTROBRAMSKA (nie wiem czy przez Łukowską, czy Rodziewiczówny) częstotliwość 10/15/15
158 CH REDUTA - ... - Kinowa - Rozłucka - Turbinowa - Międzyborska - Cyraneczki - Grenadierów (powrót: Grenadierów - Spalinowa - Turbinowa - Rozłucka) - Polingonowa - Nowaka-Jeziorańskeigo - RECHNIEWSKIEGO częstotliwość 10/15/15 (choć ciężko skoordynować wtedy ze 127) przy tych zmianach w rejonie Turbinowej się nie upieram.

Cel: zapewnienie dojazdu do metra w głównym ciągu, zapewnienie na Nowaka-Jeziorańskiego linii, która jedzie inną trasą niż w strefie dojścia inne linie (chodzi o to, że jadąc do Politechniki można dojść do Ostrobramskiej)

Druga sprawa to wspomniane w pośćie 514 i 173 - powinno dojeżdżać do Metro Stadion.

PS. Swoją drogą tak się zastanawiam czy nie powinno się przez Metro Stadion puszczać linii przelotowych (wiem że nie jest to zgodne ze sztuką i jest podatne na opóźnienia), bo zyskujemy na jednej brygadzie i wozokm likwidują lawirowania po kryteriach ulicznych. Przykładowo takie połączenie 202 z proponowanym przez mnie 151. Oczywiście to tylko czysto teoretycznie, bo częstotliwości się nie zgadzają.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 paź 2015, 18:44

Układ pętli z obu stron przy Stadionie powoduje że łączenie relacji daje ogromne zyski brygadowe lub częstotliwościowe.
A kombinacja ze 151 i 158 ciekawa choć Wittlin może nie chcieć oddać 158 nawet jeśli bardzo tłumnie z niego nie korzysta.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 11 paź 2015, 22:06

pawcio pisze:Układ pętli z obu stron przy Stadionie powoduje że łączenie relacji daje ogromne zyski brygadowe lub częstotliwościowe.
A kombinacja ze 151 i 158 ciekawa choć Wittlin może nie chcieć oddać 158 nawet jeśli bardzo tłumnie z niego nie korzysta.
Wittlin to jakąś nową pętla :?: :D
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 13 paź 2015, 10:31

rhemek pisze:502 powinno miec trase zmodyfikowana w Wawrze: Wierzchowskiego-Alpejka-Kajki-czecha.
Zapewni to dojazd do Instytutu Kardiologii i Zespolu szkol.
To jest bardzo fajny pomysł. Wówczas rozważyłbym nawet zwiększenie częstotliwości tej 502 kosztem zbyt częstych obecnie 125 i 525 - tak, żeby 502 i 525 miały w międzyszczycie taki sam takt co 20'

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 13 paź 2015, 14:07

Rewelacja. Najpierw kolizyjny lewoskręt w Wierzchowskiego, a później sznurek do lewoskrętu z Kajki w Czecha :roll: Na pewno SM się ucieszy :P

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 13 paź 2015, 14:24

To ewentualnie 115, a jak bylby problem ze skretem 115 z Wierzchowskiego w Czecha to petla dla 115: Kajki-alpejska- zawrotka na Wierzchowskiego-Alpejska- Kajki.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 13 paź 2015, 14:45

Tak już lepiej. Mógłby mieć podjazd w jednym kierunku np. z Marysina Kościuszkowców (lewoskręt na swiatłach)- Czecha-Wierzchowskiego-Alpejska-Kajki. Wtedy na odcinku od Czecha do Alpejskiej omijałby tylko przystanek Odrodzenia. Potrzebne byłyby 3 platformy przystankowe. 2 przy Instytucie Kardiologii i jedna na Alpejskiej tuż przed Kajki albo przesunięcie istniejącego przystanku przy kościele o jakieś 30-50 metrów w stronę Międzylesia (w sumie to tylko przestawienie słupka ławki i śmietnika, bo zatoki ani betonu nie ma).

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 13 paź 2015, 14:52

Na alpejskiej 2 przystanki 1 przy tym zespole szkol 2 instytut. Napisalem juz w tej sprawie do radnych.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 14 paź 2015, 9:47

to już lepsze status quo, bo trasa 115 już teraz jest dramatycznie pokręcona i opóźnienia rano sięgają 15'
cns80 pisze:sznurek do lewoskrętu z Kajki w Czecha
na Czecha do jazdy prosto też jest sznurek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 14 paź 2015, 22:24

Georg pisze:
Wiliam pisze:I ze względu na jeden Rozbrat warto dzielić potok na różne linie? Zresztą przecież pisałem że nie mówię o o tylko jednej linii na TŁ. Natomiast coś nie coś powinno dać się skomasować.
137 METRO POLITECHNIKA - MARYSIN 5/7,5/10
138 BEZ ZMIAN (linia właściwie nie ma wpływu na TŁ)
143 OBECNA TRASA I CZĘSTOTLIWOŚĆ
182 BEZ ZMIAN 5/7,5/10
187 URSUS-NIEDŹWIADEK-METRO POLITECHNIKA 10/15/15
188 LOTNISKO CHOPINA-SADYBA/SIEKIERKI/STEGNY itd... (trzeba uporządkować też 159) 10/15/15
411 GOCŁAW-METRO POLITECHNIKA 10/-/-
502 STARA MIŁOSNA-DW.CENTRALNY 10/15/20 (koordynacja z 525)
525 BEZ ZMIAN 10/15/20
523 BEZ ZMIAN 5/7,5/10
514 LIKWIDACJA (kosztem podbicia 173 i lub 315)
520 ZNANA - UW - Nowy Świat - PL. TRZECH KRZYŻY 7,5/10/10
116 BEZ ZMIAN 7,5/10/10
E-2 LIKWIDACJA
Coś takiego?
Policzyłem sobie tak π*drzwi kursy na Trasie Łazienkowskiej w DP przed zamknięciem mostu i metrobusy wychodzą mi takie:
182 Witolin - Metro Politechnika 2/2,5
188 Wiatraczna - Dw.Zachodni 3/5
Nie wliczałem 138 i 141. Przy tych metrobusach zostaje jeszcze "miejsce" w bilansie na coś co 10 minut, może coś z Zapłowiecza, chociaż optowałbym bym za dowozówkami do Wiatraka co w sumie może naruszyć proporcje pomiędzy Wiatraczną a Witolinem. Oczywiście potrzebne jeszcze byłby dowozówki z Olszynki i ciągu Nowaka-Jeziorańskiego, a i Witolin nie jest wcale rozwiązany (Łukowska?).
Także traktujcie to raczej jako takie bardziej w kategoriach eksperymentu myślowego. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 14 paź 2015, 23:32

Na Ochotę 187, a na Pradze coś z Olszynki Grochowskiej do Politechniki. Żadnych Zapłowieczy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 24 paź 2015, 0:31

Wiliam pisze:188 Wiatraczna - Dw.Zachodni 3/5
a co w zamian za 188 na Żwirki? obecnie w weekendy wszystkie linie są tylko co 20 min., w dzień powszedni nie ma już dojazdu z pl. Zawiszy na Rakowiec bez czekania ...
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

Zablokowany