Warszawskie dworce i przystanki kolejowe
Moderator: JacekM
Kompletnie nie rozumiem walki z takim użyciem słowa "trakcja" - przeniesienie znaczenia na zasadzie "pars pro toto", "totum pro parte" etc. jest bardzo częste i całkowicie naturalne. "Ameryka" na "Stany Zjednoczone Ameryki" też każdemu poprawiacie? Albo "kwadrat"?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27441
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dokładnie; razić to może w tekstach specjalistycznych, naukowych, albo tam, gdzie z kontekstu nie wynika jasno, o które znaczenie chodzi, a w nieformalnej dyskusji w internecie nie mam z tym najmniejszego problemu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Wyłączono prąd czy napięcie?AAdamq pisze:Wyłączono prąd w sieci trakcyjnej nad modernizowanym torem.
teoretycznie... NAPIĘCIE
praktycznie... PRĄD
praktycznie... PRĄD
" Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain
Zabezpieczając przed wjazdem trakcji na ten tor (nie dotyczy pociągów roboczych)AAdamq pisze: Wyłączono prąd w sieci trakcyjnej nad modernizowanym torem, zabezpieczając przed wjazdem taboru na ten tor (nie dotyczy pociągów roboczych). Sieć dalej sobie spokojnie wisi, oczywiście po ukończeniu modernizacji nastąpi jej regulacja.
ŁK
Największy dworzec kolejowy w kraju, w niedalekiej przyszłości zintermodalniony z tramwajem. 6 okienek kasowych to wystarczająca liczba (wszak obecnie są tylko 4-5, a w przyszłości wszyscy będą kupować bilety przez internet, telefon, albo przez czipa pod skórą), czy może jednak nie?Dworzec Warszawa Zachodnia na finiszu
(...) W nowym obiekcie przewidziano sześć okienek kasowych, miejsca siedzące, (...)
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50490.html
Jeśli wszystkie będą czynne, to powinno wystarczyć.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Czy kasy w istniejących lokalizacjach będą likwidowane?
RynekKolejowy:
Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?
PKP SA kończą dogadywać porozumienie z Warszawą ws. zagospodarowania okolic Pałacu Kultury i Nauki nad linią średnicową. Nowa zabudowa będzie okazją do zmian w funkcjonowaniu Dworca Śródmieście. Prawdopodobnie znikną niedawno wyremontowane pawilony wejściowe. Kolejarze zapowiadają połączenie z metrem, w trakcie rozważań jest też kwestia rozdzielenia ruchu pasażerów wsiadających i wysiadających na oddzielne perony.
Prawdopodobnie nowa zabudowa oznacza konieczność wyburzenia socrealistycznych pawilonów wejściowych na Dworcu Śródmieście. – Jeżeli chodzi o samą funkcjonalność dworca, nie mają wielkiego znaczenia. W ich miejscu w planie zagospodarowania jest nowa pierzeja – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
Projekt zagospodarowania, powiązany z remontem linii średnicowej, będzie szansą na usunięcie mankamentów funkcjonalnych obecnego dworca. – W ramach tego projektu planujemy połączenie z metrem – wskazuje Bator. Teraz pasażerowie muszą wspinać się po schodach na powierzchnię, by potem znowu zejść pod ziemię.
Nie zmienią się za to zbytnio pod względem wystroju czy wykończenia podziemia dworca. – Nie będzie ogromnej przebudowy dworca, bardziej chodzi o organizację ruchu. Kiedyś peron 2 (środkowy) był do wysiadania. Będziemy prowadzić analizy, czy nie przywrócić tego przepływu pasażerów w celu przyspieszenia wymiany pasażerskiej. W tej chwili to duże ograniczenie dla przepustowości linii średnicowej – wskazuje Jarosław Bator.
Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?
PKP SA kończą dogadywać porozumienie z Warszawą ws. zagospodarowania okolic Pałacu Kultury i Nauki nad linią średnicową. Nowa zabudowa będzie okazją do zmian w funkcjonowaniu Dworca Śródmieście. Prawdopodobnie znikną niedawno wyremontowane pawilony wejściowe. Kolejarze zapowiadają połączenie z metrem, w trakcie rozważań jest też kwestia rozdzielenia ruchu pasażerów wsiadających i wysiadających na oddzielne perony.
Prawdopodobnie nowa zabudowa oznacza konieczność wyburzenia socrealistycznych pawilonów wejściowych na Dworcu Śródmieście. – Jeżeli chodzi o samą funkcjonalność dworca, nie mają wielkiego znaczenia. W ich miejscu w planie zagospodarowania jest nowa pierzeja – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
Projekt zagospodarowania, powiązany z remontem linii średnicowej, będzie szansą na usunięcie mankamentów funkcjonalnych obecnego dworca. – W ramach tego projektu planujemy połączenie z metrem – wskazuje Bator. Teraz pasażerowie muszą wspinać się po schodach na powierzchnię, by potem znowu zejść pod ziemię.
Nie zmienią się za to zbytnio pod względem wystroju czy wykończenia podziemia dworca. – Nie będzie ogromnej przebudowy dworca, bardziej chodzi o organizację ruchu. Kiedyś peron 2 (środkowy) był do wysiadania. Będziemy prowadzić analizy, czy nie przywrócić tego przepływu pasażerów w celu przyspieszenia wymiany pasażerskiej. W tej chwili to duże ograniczenie dla przepustowości linii średnicowej – wskazuje Jarosław Bator.
Jesli na perony 1 i 3 zrobia normalne wejscia od strony metra i centralnego to ok. Bo to tylko z tego powodu ze nie ma do nich normalnych wejsc ludzie je omijaja.
Akurat z samego Centralnego przejście jest identyczne na wszystkie perony.
Za to wejście z ulicy jest na obu końcach tylko na peron środkowy.
Za to wejście z ulicy jest na obu końcach tylko na peron środkowy.
Ale też jest ok 100 m. dalej - zejście na perony 1 i 3 z obydwu pawilonów.MichalJ pisze:Akurat z samego Centralnego przejście jest identyczne na wszystkie perony.
Za to wejście z ulicy jest na obu końcach tylko na peron środkowy.
^^ Nie da się ukryć, że nawet nie wiesz o istnieniu przejścia o którym wspomniał MichalJ.
http://warszawa78.blox.pl/2008/03/Warsz ... irynt.html
https://www.youtube.com/watch?v=6zyNRy8r5QM
http://warszawa78.blox.pl/2008/03/Warsz ... irynt.html
https://www.youtube.com/watch?v=6zyNRy8r5QM