Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 paź 2015, 18:35

osa pisze:Z pewnością pociągi z Piaseczna nie byłyby bardziej "półpuste" niż te na odcinku z lotniska.
Byłyby dłużej półpuste.
Po prostu byłaby normalna częstotliwość co kwadrans tak jak w Pruszkowie czy Otwocku.
Normalna częstotliwość co kwadrans to jest za mało na potrzeby Służewca.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 21 paź 2015, 18:40

To i z Piaseczna niech będzie 6.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 paź 2015, 19:06

osa pisze:To i z Piaseczna niech będzie 6.
Ależ FANTASTYCZNY pomysł. Sprawdźmy, jakie przyniesie za sobą skutki:

a) zapotrzebowanie na trasy na średnicy/cach - bez zmian.
b) pasażerowie z Piaseczna - mają więcej pociągów (całkiem fajnie, ale czy aby na pewno potrzebne), jadą dłużej (całkiem niefajne i zupełnie niepotrzebne)
c) puste miejsca - nie jadą na lotnisko, tylko do Piaseczna, czyli de facto do circa about 2019 r. - do Czachówka. Koszty tego wyliczałem już w tym wątku, proszę sobie znaleźć.
d) tunel - jest droższy circa about o rząd wielkości, idąc pewnie w miliardy miast stu parudziesięciu milionów. Bardzo bardzo bardzo niefajnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 21 paź 2015, 19:23

Tunel dłuższy, ale nie ma podziemnego Dworca Głównego. Czas przejazdu? Bez przesady, za to bezpośrednio z Piaseczna na lotnisko.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 paź 2015, 19:31

osa pisze:Tunel dłuższy, ale nie ma podziemnego Dworca Głównego.
Czego nie ma? I jaki to ma wpływ na koszty budowy?
Czas przejazdu? Bez przesady, za to bezpośrednio z Piaseczna na lotnisko.
Wydłużenie linii o ładnych parę kilometrów i wygięcie jej w zygzak z dość ciasnymi łukami to żadne "bez przesady".
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 paź 2015, 20:13

Jeszcze raz powtórzę - narysuj tunel przelotowy.

Obecne tory schodzą do tunelu zaraz za peronem Służewca. Pomimo to, pod terminal lotniska tor dochodzi od południowego wschodu - trzeba zakręcić o ponad 90 stopni, żeby się wyrobić. Ponowne wykręcenie w kierunku Piaseczna to byłaby masakra - pętla o >300 stopni pod całym lotniskiem. Wszystko ciasnymi łukami, zatem powolna jazda.

Zatem trzeba by pod terminal podejść inaczej. Jak?

Wykręcenie wcześniej, z pominięciem Służewca - odpada totalnie. Zatem pewnie by trzeba zrobić podziemny peron na Służewcu. A tory na wprost i tak by pewnie zostały, nikt towarów pod lotniskiem by wozić nie chciał.

(Znacznie lepiej do poprowadzenia pod lotniskiem nadawałby się dawny przebieg linii radomskiej - poleciałoby się od PKP Al. Jerozolimskie prosto do PKP Okęcie, z wejściem do tunelu przed Łopuszańską. Tunel miałby jakieś 4 km. Ale to znowu pomija przystanki Służewiec, ŻiW i Rakowiec...)

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 21 paź 2015, 20:35

Według mnie, nieprzelotowość linii lotniskowej to zaleta. Pasażer wsiadający na takiej stacji zwykle taszczy ze sobą jakąś walizkę. Korzystałem z podobnego rozwiązania kolejowego w Roissy koło Paryża - stacja ichniejszej eskaemki RER B była końcowa. Trudno mi sobie wyobrazić wsiadanie z bagażem do nabitej eskaemki.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 paź 2015, 21:41

Oczywiście tak, ale z drugiej strony na Centralnym/Śródmieściu wsiadają nie na początku trasy i żyją. Na świecie lotniskowe koleje są bardzo różne - i ślepe i przelotowe.

reserved
Posty: 14623
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 paź 2015, 22:35

MichalJ pisze:Oczywiście tak, ale z drugiej strony na Centralnym/Śródmieściu wsiadają nie na początku trasy i żyją.
Ale tam bardzo często występuje wymiana pasażerów o ponad 50%, więc jest łatwiej.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 22 paź 2015, 9:13

Dojazdy do lotniska Chopina koleją są dla mnie wręcz luksusowe / unikam godzin szczytu mordorowego / w porównaniu do ostatniej mojej jazdy "blulajnem" z tzw Loop-u w Chicago na lotnisko O Hare.
ZUS fundatorem emigracji

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 22 paź 2015, 14:57

Owszem - pusto i pełen komfort (pod warunkiem, że się nie rozkraczy po drodze), więc też korzystam tam, ale już nie z powrotem, bo bliżej do autobusu.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 paź 2015, 11:40

osa pisze:Owszem - pusto i pełen komfort (pod warunkiem, że się nie rozkraczy po drodze)
Kiedy ostatnio rozkraczyła się lotniskowa SKMka/KMka?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2233
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 paź 2015, 15:01

We wtorek tydzień temu
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 paź 2015, 23:22

Podrzuć więcej szczegółów.
(poza tym liczyłem na odpowiedź od Osy)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 paź 2015, 10:34

Jak już uda ci się uzyskać od niego cokolwiek, to spróbuj dowiedzieć się też, o co mu chodziło z tym podziemnym Dworcem Głównym, bo mnie ciekawość zżera.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ