Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 01 wrz 2015, 18:32

Płowieszczołak pisze:Twoja propozycja jest lepsza od poprzedniej. Ma dla SM plus w postaci weekendów. Reszta to nadal minusy (mimo wprowadzenia do SM linii 525).
Osobiście wolę jak najmniej różnic między dniami tygodnia, szczególnie jeśli chodzi o połączenia do rejonów stosunkowo słabo skomunikowanych.
pawcio pisze:Wszystko pięknie ale zapominanie że 411 to przede wszystkim połączenie Goclaw-Politechnika. Bez niej żadna opcja nie ma sensu, z nią żadna nie mieści się w bilansie brygadowym. Ale bawcie się dalej.
Pytanie, czy dla Gocławia linia do Politechniki co 30 minut ma jeszcze sens. Pamiętajmy, że kursy skrócone "zjadło" w międzyczasie E-1. Mają oni bowiem 507 do samego Centrum co 6-10 minut. W perspektywie takiego czekania to już lepiej pojechać 507 do Centrum i "cofnąć" się metrem jedną stację, albo też przesiąść się przy Saskiej z czegokolwiek do czegokolwiek.

mateusz2813
Posty: 11
Rejestracja: 21 lis 2013, 23:19

Post autor: mateusz2813 » 01 wrz 2015, 18:49

michael112 pisze:W perspektywie takiego czekania to już lepiej pojechać 507 do Centrum i "cofnąć" się metrem jedną stację, albo też przesiąść się przy Saskiej z czegokolwiek do czegokolwiek.
Cofanie się jedną stację jest bez sensu - zbyt duża nieprzewidywalność - za duży młyn na moście Poniatowskiego i centrum (każdy rozsądny człowiek unika tej opcji, w szczególności w obecnej sytuacji). Dzisiaj wystarczyło sześć osób.

Przesiadka na ZP Saska - zgadzam się, jest bardziej opłacalna czasowo, ale
1) wyłącznie w stronę Politechniki: w przeciwnym kierunku wiąże się z czekaniem na 507 (co 10 minut) i przy kursach skróconych 411 często taka przesiadka była bezsensowna
2) pamiętajcie, jak wyglądała sytuacja na przystanku Saska w stronę Politechniki w porannym szczycie przed spaleniem mostu - ciężko wbić nawet w cokolwiek, przepuszczanie kilku autobusów to był standard, dzięki 411 Gocław mógł wsiąść elegancko w kursy skrócone przed Saską

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 wrz 2015, 18:53

E-1 docelowo raczej podgryzie 507 niż 411. Politechnika to przy otwartym moście Łazienkowskim najlepsza opcja dojazdu na Mokotów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

patryk148
Posty: 569
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 02 wrz 2015, 0:36

Tak sobie myślę, że jednak jest trochę okazja, żeby pozmieniać po 1 listopada - otwarcie Mostu Łazienkowskiego i trochę mniej rewolucyjnie podchodzę, a przynajmniej dla Wawra. Temat trochę mniej dotyczy Wawra, ale jednak trochę Zapłowiecza. Kwestii relacji między Międzylesiem a Starą Miłosną nie podnoszę, bo to jednak nie ten etap.

102 skierowanie do GOCŁAWKA WSCH. (zastępstwo za 202)

130 6/15/7,5/20 nowa linia za E-1 METRO STADION N. – Wał Miedzeszyński – Zwycięzców lub Al. USA – Saska – Bora – GOCŁAW (w przyszłości, po dostosowaniu infrastruktury docelowo mogłaby Umińskiego i Rechniewskiego do RECHNIEWSKIEGO, ale może pozostać jak jest E-1)

137 10-20/30/10-20/30 METRO STADION – Lubelska – Żupnicza – Dwernickiego – Wiatraczna – Grochowska – Korkowa – WOLA GRZYBOWSKA (jest to wariant skrócony linii 173, który razem tworzy 10/15/10/15, zapewnienie połączenia z M2 rejonów obsługiwanych przez 514)

138 (w miarę możliwości zwiększyć częstotliwość, ale pamiętając o koordynacji na Ząbkowskiej, Madalińskiego i Gotarda), 141, 182, 188, 520 (wprowadzenie dodatkowych kursów na trasie Okularowa – Metro Świętokrzyska w porannym szczycie), 523, 525

143 pozostawienie na trasie dotychczasowej z pętlą na WIATRACZNEJ

151 10/15/10/20 METRO STADION N. – Wał Miedzeszyński – Al. USA – Ostrobramska – Rodziewiczówny – WITOLIN (z racji silnego 182 do metra i strefy dojścia do 520 i tramwajów dla rejonu ulicy Łukowskiej, nie ma sensu utrzymywać linii 158 na Łukowskiej; linia ta zapewni jedyny dojazd dla ciągu Trasy Łazienkowskiej po praskiej stronie Wisły do M2)

158 7,5/20/10/20 (powinno być w międzyszczycie co 15, ale koordynacja ze 127) CH REDUTA – Poligonowa – Nowaka-Jeziorańskiego – RECHNIEWSKIEGO (sensowne utrzymanie linii do centrum, wycofanie z rejonu Łukowskiej ze względu na strefę dojścia do tramwajów i Ostrobramskiej, trasa 158 jest inna niż linii z Ostrobramskiej)

173 30/30/30/30 wydłużenie do Lubelską do METRO STADION N. (koordynacja ze 137)

183 10/15/10/15 ZIELONA – Grzybowa – Marsa – Grochowska – Chłopickiego – Szaserów – Dwernickiego – Żupnicza – Lubelska – METRO STADION N. (przejęcie trasy 202 i 514, zapewnienie dojazdu do PKP Rembertów, bazaru na Pl. Szembeka i M2)

202 likwidacja, przejęcie przez 102 i 183

216 likwidacja, przejęcie przez 183

315 likwidacja

411 skierowanie do METRO POLITECHNIKA (choć najlepiej byłoby połączyć 411 z 502 tworząc jedną linię po trasie z Miłosny, Ostrobramską , Fieldorfa, Saską do Politechniki co 10/15/10/20)

502 10-20/30/10-20/30 skierowanie do METRO POLITECHNIKA (w koordynacji z 525 i 411)

514 likwidacja linii, połączenie ze 183 i 137

E-1 likwidacja, zastąpienie przez 130

Brygadowo wychodzi na plus (poza międzyszczytem i weekendem dla E-1/130). Problem może być teraz, że jedni będą chcieli do M1, a druszy do M2, a dzielić tych "ochłapów" co 30 minut już nie ma jak. Stąd moja propozycja. Największa zmiana to 137 i 183 (i likwidacja 315, 514, 202 i 216) oraz zamiana 151 z 158 (ale przez Ostrobramską). Do zastanowienia 411 i 502, bo jednak powinny być razem z jednaj stacji metra, z drugiej razem z 525, a z trzeciej do innego metra niż 507. Kwestia też E-1 czy całodzienna, czy może zwykła (w projekcie 130), a może jednak przez Zwycięzców (ZP KRYNICZNA) miałby 151, a może powrót przez ZP Al. ZIELENIECKA, aby było razem z 509 i 123?

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 02 wrz 2015, 10:12

Następny chętny do zrobienia awantury w Wesołej (i dla odmiany od poprzednich pomysłów również w Rembertowie).

Dzielnice te bardzo stanowczo i wielokrotnie wypowiadały się o powrocie 514 do <M>Politechnika. Jak uda Ci się ten element włączyć do swojego pomysłu, to wiele innych elementów jest dość obiecujących.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 08 wrz 2015, 14:05

Gdynianin pisze:Stoją na przystankach i otwierają drzwi w celu dokonania wymiany pasażerskiej. Jeśli ten twór nie ma na nich się zatrzymywać to będzie jakieś E-x a to przesada!
Może być NŻ albo wcale jeśli jest inna linia, a przystanek jest mało popularny. Wpisuję się w tendencję do proponowania ludziom przesiadek. Możesz jechać Ex i wysiąść 1 przystanek przed celem żeby dojechać tam dowozówką lokalną. To jest ten sam schemat, który jest na co dzień fundowany w Wawrze.
Gdynianin pisze:Ja też nie jeśli jest ona robiona na siłę jak upychanie tam za wszelką cenę Przyczółka i Gocławia kosztem dojazdu do Centrum. W przypadku linii takich jak 123, 146, 147 można to zrobić spokojnie już dziś.
Nie wiem dlaczego zakładasz że mieszkańcy Gocławia podróżują do Centrum czy na Mokotów przez MŁ (w czasie gdy jest czynny), a mieszkańcy Wawra mają jeździć w te same miejsca przez M2.
Coś brak w tym logiki.
Gdynianin pisze:525 pustawe?! Jeździłem tym kilka razy dziennie przez miesiąc i nigdy nie nazwałbym tego "pustawe". Okolice Lidla i UD Wawer skutecznie to wypełniają, szczególnie w szczycie.
Szczególne w szczycie i szczególnie na 3-5 najbliższych przystanków, bo taki jest zasięg Lidla i UD więc jest to rola dowozówki a nie czerwońca.
Płowieszczołak pisze:Bo, chcesz wydłużyć o dodatkowe 10 minut odcinek trasy, który nominalnie ma 20. Prawdziwie zadziwia mnie Twoja wiara w atrakcyjność w SM dla takiego pomysłu.

(Niezależnie od tego, że mówimy o 411 to dla zwykłego człowieka ze SM punktem odniesienia nie jest dojazd do ulicy Bora Komorowskiego tylko szeroko rozumiane Centrum. W ofercie dla SM ważna będzie różnica pomiędzy 5xx a 502 do Metra Politechnika. A ZTM ostatnio kilkukrotnie zapowiadał w SM powrót 502 do MP. Jeśli na takiej trasie skompensujesz powstałą różnicę, to masz szansę zachować obecną frekwencję 411, w innym przypadku silnie nieliniowo ona spadnie. Przy proponowanym wydłużaniu czasu spadnie praktycznie do zera i frekwencja w kierunku Centrum będzie się opierała na przypadkowych pasażerach, którzy nie zdążyli na 502. Będzie też przepuszczanie 5xx i czekanie na 502, jeśli do przyjazdu tego drugiego będzie mniej niż 10 minut. O tym głównie pisałem.
Szkoda że nie raczyłeś zauważyć bonusa w postaci dojazdu do SKM ;) To także powoduje atrakcyjność.

I tak jak Ci kolega napisał rozpatrujesz to tylko z punktu widzenia SM podczas gdy ja próbuję wykorzystać jedną linię dla dwóch dzielnic bez tworzenia nowej i z niewielkim zwiększeniem ilości brygad, a nie pełną nowa obsadą.
Płowieszczołak pisze:Ludzie intuicyjnie boją się wjeżdżania w obszary z remontami. Budowa tunelu automatycznie odstraszy sporo osób od 5xx.
To nie jest temat o czasówkach tylko o docelowej komunikacji - przypominam.
Płowieszczołak pisze:Warto również spojrzeć na to, że 411 i 502 jadą przez SM w określonym kierunku. Nawet jeśli 5xx nie będzie kończyć przy Torfowej, to jestem ciekaw jak wyglądałaby wg. Ciebie trasa 5xx w samej SM. Wzdłuż tego samego kierunku co 502, bez postoju, z wjazdem na Trakt Brzeski i następnie ciekawym lewoskrętem w Jana Pawła II?
A może z JP2 prawoskręt Trakt Brzeski prawoskręt JP2 ? Przypominam że są tam jeszcze 3 czarne linie, które mogą rozwozić i dowozić do pominiętych rejonów po drobnych korektach tras.
Płowieszczołak pisze:Ewentualny brak obsługi wszystkich przystanków, to odpowiednio zmniejszenie "kumulacji potencjałów". Równie zabójczym dla "kumulacji" jak kończenie na Torfowej, byłaby też jazda w kierunku Centrum z różnych przystanków lub ich omijanie).
A jak sobie dziś radzą ludzie z przystanków pomijanych przez czerwońce w innych częściach miasta ?

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 08 wrz 2015, 17:57

cns80 pisze:
Szkoda że nie raczyłeś zauważyć bonusa w postaci dojazdu do SKM ;)
(SKM to mój ulubiony temat i wielce fascynujące zjawisko, gdy ludzie z Wawra w promieniu nawet mniejszym niż 1km od stacji nie zauważają kolei. Co jednakże nie przeszkadza z zapałem podkreślać jej istnienie w Wesołej, Rembertowie lub gdziekolwiek indziej i samemu dzielnie bronić się przed dowozówkami. Ten brak zachowania właściwych proporcji postrzegania Wawra, Wesołej i Rembertowa jest taki słodki, że odbiera mi siły do pisania o tym. Zostawmy więc to, bo czuję od tego tematu zbyt wielką słabość :wink: ).

Dojazd autobusem 5xx do SKM S-1 będzie mniej interesujący niż S-2, bo 198 jest skomunikowane z SKM, a odnoszę wrażenie że 5xx ma zdecydowanie mniejsze szanse być bardziej konkurencyjne. Również z uwagi na częstotliwość 198.
cns80 pisze:
To nie jest temat o czasówkach tylko o docelowej komunikacji
Rozumiem, że nie proponujesz od razu po oddaniu do użytku ulicy Granicznej uruchomienia linii w postaci czasówki z tymczasowym przejazdem przez tory w Aninie, tylko wolisz odczekać jeszcze rok pomiędzy oddaniem Granicznej a tunelu i wdrożyć docelowy pomysł. A nie lepiej uruchomić od razu docelową linię SM - PKP Międzylesie?
cns80 pisze:
A może z JP2 prawoskręt Trakt Brzeski prawoskręt JP2 ? Przypominam że są tam jeszcze 3 czarne linie, które mogą rozwozić i dowozić do pominiętych rejonów po drobnych korektach tras.
To ilu ludziom chcesz dołożyć po parę minut w dojeździe, bo widzę że skłonny jesteś zaproponować to mieszkańcom jeszcze dwóch powiatów. Skromnie licząc obszar zamieszkały przez 20 tys. ludzi będzie miał w plecy po parę minut.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 09 wrz 2015, 8:57

Płowieszczołak pisze:(SKM to mój ulubiony temat i wielce fascynujące zjawisko, gdy ludzie z Wawra w promieniu nawet mniejszym niż 1km od stacji nie zauważają kolei. Co jednakże nie przeszkadza z zapałem podkreślać jej istnienie w Wesołej, Rembertowie lub gdziekolwiek indziej i samemu dzielnie bronić się przed dowozówkami. Ten brak zachowania właściwych proporcji postrzegania Wawra, Wesołej i Rembertowa jest taki słodki, że odbiera mi siły do pisania o tym. Zostawmy więc to, bo czuję od tego tematu zbyt wielką słabość :wink: ).
Ależ ja się dopasowuję do istniejącego, wiodącego trendu :) To że mi i znacznej liczbie pasażerów w Wawrze SKM nie odpowiada to nie znaczy że nie będzie też odpowiadała pasażerom ze SM. Ktoś tam jednak tą SKM z Wawra jeździ więc proporcjonalnie może być tak samo atrakcyjna dla SM.
Płowieszczołak pisze:Dojazd autobusem 5xx do SKM S-1 będzie mniej interesujący niż S-2, bo 198 jest skomunikowane z SKM, a odnoszę wrażenie że 5xx ma zdecydowanie mniejsze szanse być bardziej konkurencyjne. Również z uwagi na częstotliwość 198.
O czym Ty piszesz ? 5xx np. z przystanku Rumiankowa lub Torfowa ma do pokonania pi razy oko tą samą odległość do PKP Międzylesie co 198 do PKP Wesoła. Sprawdziłem, do Międzylesia jest 700m bliżej i tyle samo przystanków lub o jeden mniej (zależy ile będzie na Granicznej i końcówce AL. DP) do tego 5xx nie stoi przed światłami na Trakcie Brzeskim. Częstotliwość 198 co 10-15 min to zbliżona do tej którą chciałbym uzyskać na 5xx. Podejrzewam że czas przejazdu do PKP Międzylesie może być delikatnie krótszy. Gdzie tu widzisz jakieś znaczące różnice w atrakcyjności ?
Powstaje nowa alternatywna trasa i tyle. Trasa dająca możliwość poruszania się i dogodnych przesiadek także w kierunkach innych niż Centrum.
Płowieszczołak pisze:Rozumiem, że nie proponujesz od razu po oddaniu do użytku ulicy Granicznej uruchomienia linii w postaci czasówki z tymczasowym przejazdem przez tory w Aninie, tylko wolisz odczekać jeszcze rok pomiędzy oddaniem Granicznej a tunelu i wdrożyć docelowy pomysł. A nie lepiej uruchomić od razu docelową linię SM - PKP Międzylesie?
Na pewno nie w tym temacie. Od razu po oddaniu Granicznej to można skrócić 119 do PKP Wawer (może nawet z obustronną obsługą) i zrobić dowozówkę SM do PKP Wawer przez Al. DP. Ale to nadal nie ten temat.
Płowieszczołak pisze:To ilu ludziom chcesz dołożyć po parę minut w dojeździe, bo widzę że skłonny jesteś zaproponować to mieszkańcom jeszcze dwóch powiatów. Skromnie licząc obszar zamieszkały przez 20 tys. ludzi będzie miał w plecy po parę minut.
Może napisz że województw ? Nie krępuj się. Ważne jest żeby bronić tezy, a nie żeby było to zgodne z rzeczywistością ;)
Chcesz to sobie policz jak bardzo dołożenie obsługi np. 2 przystanków czy podjazd do pętli od innej strony wpłynie na 198, 173 lub 315. Przy założeniu że linia wydłuży się o 2 przystanki to trzeba tylko dołożyć brygad (nie za wiele), a czas przejazdu z dotychczas obsługiwanych przystanków pozostanie dokładnie taki sam.
Nigdzie Ci nie kazałem dotykać 7xx więc nie dramatyzuj. 20 tysięcy ludzi już trzęsie portkami i wbija szpilki w laleczkę z moją podobizną :roll:

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 09 wrz 2015, 11:48

Dzięki za interesującą wymianę poglądów. Mnie nie przekonałeś, ale życzę sukcesów w przekonywaniu SM.

man1956
Posty: 1695
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 20 lis 2015, 13:14

Może ktoś z Was wie, do kiedy będą prowadzone roboty na linii otwockiej, a tym samym do kiedy kursować będzie linia ZS7?

Krzysiek_S
Posty: 5137
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 20 lis 2015, 15:27

man1956 pisze:Może ktoś z Was wie, do kiedy będą prowadzone roboty na linii otwockiej, a tym samym do kiedy kursować będzie linia ZS7?
Teoretycznie do grudnia a konkretnie chyba 13 grudnia[do zmiany RJ PKP . Już zasypują zbudowaną konstrukcje od góry. Zaczął się też etap odtwarzania jezdni w tym budowa nowego ronda w miejsce starego.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2374
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 lis 2015, 21:08

Być może na początku grudnia będzie możliwe odtworzenie ruchu dwutorowego. 13 grudnia to termin maksymalny, ale podkłady i kamienie pod tory już czekają na układanie, więc to może być kwestia 2 tygodni. Jak powiedział przedmówca, koparki zasypują tunel w miejscu toru. Jak to dobrze że ten cały bajzel dobiega końca. Zostało 23 dni do oficjalnej zmiany rozkładu :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

borkowicz
Posty: 2
Rejestracja: 14 wrz 2015, 13:20

Post autor: borkowicz » 07 gru 2015, 22:19

Pewnie wszyscy już wiedzą, ale dla porządku:


W związku z planowanym zakończeniem prac torowych na kolejowej linii otwockiej, od dnia 8 grudnia zostają wprowadzone poniższe zmiany:
  • W dniach 8 – 12 grudnia pociągi linii S1, które dotychczas kursowały do/z przystanku Warszawa Anin, będą kursowały na trasie skróconej do/ze stacji Warszawa Wawer, skąd dojazd do przystanku Warszawa Anin jest możliwy autobusami linii ZS7, 521 i 119.
  • Kursowanie linii SKM S10 będzie zawieszone od 8 grudnia.
  • Od dnia 13 grudnia 2015 r. na linii Warszawa – Otwock będzie przywrócony standardowy poziom oferty pasażerskiej. Pociągi będą kursowały po obu torach na całym odcinku.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 gru 2015, 23:30

Kopiując komunikat ZTM, było by miło napisać że ZTM jest jego autorem. Bo mam przeświadczenie graniczące z pewnością, że to Ty kopiujesz z ZTM, a nie ZTM z Ciebie :wink:
Obrazek

man1956
Posty: 1695
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 28 mar 2016, 16:36

Kiedy będzie uruchomiona pętla w Falenicy?

ODPOWIEDZ