Które linie powinny obsługiwać 134N?

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 12 gru 2015, 12:03

Georg pisze:
Bywalec pisze:Wkrótce wagony 134N mają zacząć obsługę linii 6, 14, 27, 28 i 31.
Rozumiem, że 134N mają wejść na brygady dotychczas obsługiwane przez solówki, a nie u-booty? Czyli na ww. liniach zwiększy się udział niskiej podłogi.
U-booty to dziś najkrótszy tabor „niski” - dlaczego nie miałyby być zastępowane przez jazzy na niektórych liniach? No i sytuacja, w której na liniach solówkowych pojawiają się świnie to patologia, w sytuacji gdy widuje się u-booty w Alejach Jerozolimskich. Uzasadnienia rozdysponowaniowo-obsługowe tego nie zmieniają (to jest wewnętrzna sprawa przedsiębiorstwa, organizatora, czy czego tam).

Z drugiej strony nie widzę powodu, żeby za punkt honoru stawiać sobie usunięcie solówek z gry. Tacy bogaci w tabor, żeby robić w 100% niską obsługę na liniach o małej przydatności (niby skąd te solówki, co?), nie jesteśmy. (-( Moim zdaniem krótkie jazzy powinny uwolnić pojemniejszy tabor niskopodłogowy z „linii michałkowych”, który jeździ tam tylko dlatego, że coś niskiego wszędzie powinno być. Na u-booty czekają linie mniej obciążone, które powinny oddać niski tabor najpojemniejszy. Na głównych ciągach potrzeba więcej 120N(a), 128N. Nie chodzi, o to by mieć coraz więcej w 100% niskich linii, którymi nikt (powiedzmy...) nie jeździ.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 gru 2015, 13:54

Przy okazji - czy ktoś może pamięta, kiedy przestały w czasach PRL jeździć solówki?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 12 gru 2015, 16:13

Tramwar pamięta:
http://tramwar.republika.pl/tw13solo.html pisze:Ostatnie wagony solo kursowały po linii 20 do końca sierpnia 1976r, kiedy to ostatecznie zaprzestano uruchamiania brygad jednowagonych. Wagony 13N solo pojawiły się ponownie na ulicach na początku lat 80-tych, przyczyną była jednak mała ilość sprawnych wagonów spowodowana kłopotami z częściami zamiennymi, tak więc po naprawie odstawionych wagonów sytuacja wróciła do normy (czyli solówki zniknęły).
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ