Sąd nad 178

Moderator: Wiliam

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 16 sty 2016, 18:54

reserved pisze:Pan Piotr, pamiętaj, że wysyłając 178 na Mariensztat pakujesz tę linię w dodatkowe korki na Tamka i na Nowym Zjeździe. Ja tu sensu nie widzę. A chętnych na dojazd na Stare Miasto jest o wiele więcej niż na Mariensztat. Więc gdzie tu sens i logika?
1. Utrzymywanie jakiejkolwiek linii co 30/30/30 na Krakowskim Przedmieściu jest wątpliwe. Jaką to osłonę daje? 116 i 503 obie kursują co 10/10/10 i obsługują relację ORDYNACKA-MURANOWSKA. Myślę, że przesiadka z M2 do linii powyżej nie jest aż tak kłopotliwa. Inna sprawa, że wiele przystanków 178 jest obsługiwanych przez inne linie, którymi można dojechać do Starego Miasta np. 4 z Metra Świętokrzyska czy 160 z Ronda ONZ.

2. Sens jest taki, że z tego co pisano powyżej, jest grupa ludzi, którzy domagają się bezpośredniego połączenia z Powiśla na "dalszą Świętokrzyską". Dojazd na Stare Miasto. Relacja Stare Miasto-Świętokrzyska jest obsługiwana przez częstsze linie 4/160, a dalszą podróż na Wolę czy do Włoch chyba łatwiej odbyć z przesiadką, a możliwości jadąc ze Starego Miasta nie brakuje.

3. Linia 178 dalej niż do Ronda Daszyńskiego ma wątpliwy sens, ale jeśli "są postulaty, by coś dać na relację socjalną" to już chyba lepiej dać na nie 178, które i tak na Świętokrzyskiej jest niż pchać kolejną linię, bo ogłaszanie zmian "wycofujemy 178 ze Świętokrzyskiej, bo są korki i dlatego dajemy na nią 102, które kursuje częściej" chyba kupy się nie trzyma.

4. Uruchamianie linii specjalnie dedykowanej jeżdżeniu na metrem kończy się zazwyczaj tym samym, to już w kwestii ewentualnych późniejszych sugestii, że warto 178 podzielić na częste do Ronda Daszyńskiego i oddzielną linię z Ronda Daszyńskiego do Tamki/BUWu. Na Trasbusie warto zapoznać się z historiami linii typu Z-3 (pl. Wilsona-Bielańska) czy 128 (Gwiaździsta-Metro Marymont-Metro pl. Wilsona-Metro Dw. Gdański-Metro Ratusz Arsenał-Metro Świętokrzyska-Metro Centrum-Szczęśliwice). Lektura historii tych linii daje do myślenia ;-)

Woronicz
Posty: 206
Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej

Post autor: Woronicz » 16 sty 2016, 19:53

Że chciało Ci się taką obszerną i kompleksową odpowiedź dla niego pisać. Chyba go przeceniasz jeśli chodzi o poziom dyskusji ;). Ale w sumie każdy to może przeczytać więc nie jest to pisanina na marne. I wszystko oczywiście prawda :).

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4771
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 16 sty 2016, 20:20

Ekhm, proszę sie hamować.
Obrazek

Łukasz
Posty: 10651
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 sty 2016, 20:31

A pan Woronicz to kto jest? Jan Paweł? Ile lat jeździło 504 Niepodleglosci, no ile?
ŁK

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 16 sty 2016, 20:42

Łukasz pisze:A pan Woronicz to kto jest? Jan Paweł? Ile lat jeździło 504 Niepodleglosci, no ile?

Ile lat jeździło, ale czy to było słuszne? To że na Ursynowie porządki robiono przez prawie 10 lat od otwarcia 1. linii metra nie oznacza, że to jest wzór do powielania.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 16 sty 2016, 21:02

504 to ty szanuj :p jak miałem nadmiar czasu w piątek po południu, to nią z gimnazjum wracałem. Lubiłem nią jeździć w przeciwieństwie do 4-wagonowych wagonmaszów.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sty 2016, 22:14

Pan Piotr, dzięki za głęboki komentarz.
Pan Piotr pisze: 1. Utrzymywanie jakiejkolwiek linii co 30/30/30 na Krakowskim Przedmieściu jest wątpliwe. Jaką to osłonę daje?
A musi dawać osłonę? Ta linia i tak jest tam marginalna. Niemniej na pewno więcej osób z niej "przypadkiem" skorzysta podjeżdżając kawałek na Krakowskim niż na Dobrej. Zwłaszcza, że tłok w autobusach tam jest spory, więc każdy dodatkowy - i to w dodatku z dużą podażą miejsc, bo pusty wyjeżdżający z pętli - jest na wagę złota. Natomiast generalnie moim zdaniem utrzymywanie jakiejkolwiek linii w centrum co 30/30/30 jest wątpliwe.
Pan Piotr pisze:2. Sens jest taki, że z tego co pisano powyżej, jest grupa ludzi, którzy domagają się bezpośredniego połączenia z Powiśla na "dalszą Świętokrzyską".
To może warto wrócić do idei dawnego 150, ale jako socjalu, który by wyrżnął 521? Coś w stylu: "MARIENSZTAT - Dobra - Tamka - Kopernika - Świętokrzyska - Towarowa - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920 - Białobrzeska - Opaczewska - SZCZĘŚLIWICE". A 178 wtedy w całości skrócić do Ronda Daszyńskiego. Umówmy się, 521 potrzebne jest starszym ludziom jedynie jako dojazd ze Szczęśliwic do Hali Banacha.

Ale tak w ogóle to przecież na dalszą Świętokrzyską Powiśle ma 105. Ile jest z Grzybowskiej do Świętokrzyskiej? Niewiele. I przede wszystkim, co rozumiesz pod pojęciem "dalsza Świętokrzyska"? Tak konkretniej. Jaki może być cel podróży? Jaki ZP?

Łukasz
Posty: 10651
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 sty 2016, 22:51

178 nie mogło co 12, a 150 będzie mogło?
ŁK

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sty 2016, 22:53

Przecież mówię o socjalu 30/30/30. Z jednego dziada zrobimy drugiego dziada, ale przynajmniej 178 w całości skrócimy do Daszyńskiego, a wyrżniemy wreszcie 521. Powinno więc wyjść na plus.

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 16 sty 2016, 23:06

521 można "wyrżnąć" na wiele sposobów a nikomu się nie chce tego zrobić a ciągnięcie dziada ze Świętokrzyskiej na Ochotę wzdłuż metra i tramwaju mija się z celem. A te szczęśliwickie babcie nie mogą do Hal dojechać 186?

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sty 2016, 23:08

A ciągnięcie dziada 178 z Mariensztatu na Wolę ma sens? Myślę, że nie. :P Robi to dobrze 105.

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 16 sty 2016, 23:17

Ma taki sens, że metro jest trochę gorzej dostępne ludziom starszym i być może taki socjal nad metrem się może przydać, szczególnie przy głupim usytuowaniu stacji na Powiślu. Nie musi to być 178, jak dla mnie można to podzielić na linię Ursus - MRD, MRD - Mariensztat.

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sty 2016, 23:19

A 102 nie może jechać Świętokrzyską po prostu? Przy wycięciu 178. OLSZYNKA [...] Tamka - Kopernika - Świętokrzyska - Żelazna - Grzybowska - [...] MŁYNÓW

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 17 sty 2016, 2:34

reserved pisze:A 102 nie może jechać Świętokrzyską po prostu? Przy wycięciu 178. OLSZYNKA [...] Tamka - Kopernika - Świętokrzyska - Żelazna - Grzybowska - [...] MŁYNÓW
Psucie 102 zamiast 178 to nie jest rozwiązanie. Inna sprawa, że zastępowanie w korkach jednej linii, częstszą linią jest przynajmniej dla mnie niezrozumiałe. Tracą na tym głównie Grochów i Młynów, otrzymując linię nie dość że rzadką to jeszcze coraz bardziej nieregularną. Jeśli już dobijać 102, to zapewniając sensowne rekompensaty dla dwóch końców trasy :o Jedynym plusem stworzenia linii co 30/30/30 (Rondo Daszyńskiego-Mariensztat) byłby fakt, że po tym jak ludzie by doszli do wniosku, że jednak nie ma sensu wystarczyłoby ją zlikwidować, a jeśli na Świętokrzyską skieruje się 102 to po kilku miesiącach zacznie się kombinowanie co zrobić z Grochowem, co z Wolą i w efekcie wychodzi więcej zmian. Z drugiej strony prowizorki, które z założenia mają się skończyć szybko potrafią trwać i 2,5 roku vide przykład linii 505 (Ursynów Płd.-Dw. Centralny). Kursowała od września 2008 r. co 30/60/60, a likwidacja nastąpiła dopiero w marcu 2011 r.

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 sty 2016, 9:46

A to Ty chcesz puścić 178 na Mariensztat, żeby go za jakiś czas tam zlikwidować? To nie lepiej od razu zlikwidować?

ODPOWIEDZ