Strona 68 z 72

: 10 lut 2012, 20:33
autor: Szeregowy_Równoległy
I nie może tego przystanku olać, bo to inny zespół przystankowy i zatrzymać się trzeba. 517 jeżdżące dołem przy Śmigłowca też jest niezbędne. I nieważne, że przy jakimkolwiek korku trwa to dużo dłużej, niż przez wiadukt. Tam na dole może czekać zmarznięta duszyczka, dla której to 517 będzie niczym pustynna oaza tryskająca radością i nadzieją. A to, że w tym autobusie jest ileś osób, a na kolejnych (planowych!) przystankach czeka ileś kolejnych - to nieistotne drobiazgi, którymi nie ma co się przejmować. Jeden zmarznięty pasażer to tragedia, kilkudziesięciu/kilkuset to statystyka.

: 10 lut 2012, 20:36
autor: MC
del.

: 10 lut 2012, 20:36
autor: Walas
Szeregowy_Równoległy pisze:I nie może tego przystanku olać, bo to inny zespół przystankowy i zatrzymać się trzeba. 517 jeżdżące dołem przy Śmigłowca też jest niezbędne. I nieważne, że przy jakimkolwiek korku trwa to dużo dłużej, niż przez wiadukt. Tam na dole może czekać zmarznięta duszyczka, dla której to 517 będzie niczym pustynna oaza tryskająca radością i nadzieją. A to, że w tym autobusie jest ileś osób, a na kolejnych (planowych!) przystankach czeka ileś kolejnych - to nieistotne drobiazgi, którymi nie ma co się przejmować. Jeden zmarznięty pasażer to tragedia, kilkudziesięciu/kilkuset to statystyka.
517 przy Śmigłowca w kier. Ursusa jeździ planowo dołem, bo jak rusza spod Reduty to by przecinał ciągłą linię wjeźdzając na wiadukt. A w kier. Centrum też był kiedyś zakaz wydany przez Policję, bo też się przecina ciągłą linię wjeźdzjąc na przystanek i 2 pasy ruchu chyba :-k

: 10 lut 2012, 20:48
autor: SG
Szeregowy_Równoległy pisze:I nie może tego przystanku olać, bo to inny zespół przystankowy
Teoretycznie może, bo znajduje się przystanek stały zaledwie 100m dalej. Ale nadgorliwość niektórych szoferaków woła o pomstę do nieba..

(oprócz zlokalizowanych bezpośrednio przed skrętem w lewo, w bezpośrednim sąsiedztwie przystanków podstawowych oraz przystanków krańcowych innych linii) jako warunkowe.

żródło

: 10 lut 2012, 20:50
autor: Bon Jovi
To że czeka jeden pasażer to nie jest jego wina. Mrozy wiecznie nie trwają.

Co do zmiany rozkładów na czas mrozów, to jak gdzieś sa objazdy lub dłuższe weekendy, to wtedy specjalne rozkłady jazdy się pojawiają, to na czas mrozów tez powinny zawisnąć specjalne rozkłady jazdy. Wtedy byłaby informacja o której się autobusu danej linii spodziewać.

A tak, to rzeczywiście teraz pasażerowie którzy czekają na linie przyspieszoną są teraz w gorszej sytuacji.
Może podczas kolejnych morzów uda się wypracować złoty środek.
A teraz to tylko mogę współczuć tym psażerom którzy na tej akcji maja gorsze warunki przejazdu. Mimo tego ja jestem za tym aby przy następnych mrozach akcja z przystankami mrozowymi była uruchamiana, ale z głową i pełną informacją pasażerską.
SG pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:I nie może tego przystanku olać, bo to inny zespół przystankowy
Teoretycznie może, bo znajduje się przystanek stały zaledwie 100m dalej. Ale nadgorliwość niektórych szoferaków woła o pomstę do nieba..
(oprócz zlokalizowanych bezpośrednio przed skrętem w lewo, w bezpośrednim sąsiedztwie przystanków podstawowych oraz przystanków krańcowych innych linii) jako warunkowe.
żródło
Gdyby określili że w odległości 100 metrów od przystanków podstawowych, to wtedy by nie musiał. A określenienie "bezpośrednim" nie daje informacji "ile to jest metrów". Można by wykazać przystanki na których się nie zatrzymują, ponieważ leża blisko innych zepsołów przystankowych. Według mnie nie powinien się zatrzymywać autobus linii 523 po odjechaniu z przystanku Ciołka na przystanku Jana Olbrachta, ponieważ linie czarne odjeżdżające z tego przystanku nie zatrzymują się na przystanku Jana Olbrachta w kierunku Powstańców Śląskich. Dla mnie sprawa z tym przystankiem jest jasna.

: 10 lut 2012, 20:58
autor: JKTpl
SG pisze:Pomijam już takie sytuacje jak np na 523 że kierowca odjeżdżając z Ciołka w kier -> Starego Bemowa zatrzymuje się 100m dalej na przystanku dla 154. Bo ktoś tam ma bliżej do domu ](*,) Akcja może nie była by głupia jak pasażerowie by tego tak nie nadużywali.
Jak ktoś tam wysiada – cham. Ale gdybym czekał na JANA OLBRACHTA na 154, a nadjechałby jakiś pińcet, skorzystałbym z luki prawnej.

Jednakże fajniejsze rzeczy dzieją się 780 metrów dalej – elementy haltujące pośpiechy na BIAŁOWIEJSKIEJ, by wysiąść na KONARSKIEGO. A 109, 171, 190 czy nieszczęsne 154 to pies...

: 10 lut 2012, 21:02
autor: SG
JKTpl pisze:Ale gdybym czekał na JANA OLBRACHTA na 154, a nadjechałby jakiś pińcet, skorzystałbym z luki prawnej.
Osobiście jak by mi pasowało co innego jak 154 czyli jakieś 171 190 523 itd. To poszedłbym na Ciołka a nie czekał na 154 które nigdy nie wiadomo o której przyjedzie.

: 10 lut 2012, 21:11
autor: MeWa
Bon Jovi pisze:Co do zmiany rozkładów na czas mrozów, to jak gdzieś sa objazdy lub dłuższe weekendy, to wtedy specjalne rozkłady jazdy się pojawiają, to na czas mrozów tez powinny zawisnąć specjalne rozkłady jazdy. Wtedy byłaby informacja o której się autobusu danej linii spodziewać.
Zazwyczaj objazdy przygotowuje się z większym wyprzedzeniem niż mrozy.
A jak będziesz miał cieplej - mróz - cieplej - mróz itp. co kilka dni, to będziesz kilkakrotnie rozkłady wymieniał? :bredzisz:

: 10 lut 2012, 21:15
autor: Szeregowy_Równoległy
JKTpl pisze:Jak ktoś tam wysiada – cham. Ale gdybym czekał na JANA OLBRACHTA na 154, a nadjechałby jakiś pińcet, skorzystałbym z luki prawnej.
I np ze mną byś nie pojechał, natomiast z całą pewnością bym ci pomachał :) W odpowiedzi na skargę (:P) tłumaczyłbym się właśnie bezpośrednią bliskością Ciołka, oraz tym, że nawet zatrzymujące się przy Ciołka czarnuchy nie zatrzymują się ponownie za światłami. Nieprecyzyjne przepisy są fajne :)
Walas pisze:A w kier. Centrum też był kiedyś zakaz wydany przez Policję, bo też się przecina ciągłą linię wjeźdzjąc na przystanek i 2 pasy ruchu chyba :-k
Nie wiem, jak jest z ciągłą, nie pamiętam. Jeżdżę tam od pół roku, ale zawsze dołem :) Natomiast samo przecinanie dwóch pasów problemem nie jest. Ja bym takie ryzyko podjął, jeśli perspektywa zysku w czasie przejazdu byłaby wystarczająco obiecująca. BTW: Szkoda, że przy Goraszewskiej policja nie ma nic do powiedzenia.

: 10 lut 2012, 21:30
autor: bepe
Bon Jovi pisze: Co do zmiany rozkładów na czas mrozów, to jak gdzieś sa objazdy lub dłuższe weekendy, to wtedy specjalne rozkłady jazdy się pojawiają, to na czas mrozów tez powinny zawisnąć specjalne rozkłady jazdy. Wtedy byłaby informacja o której się autobusu danej linii spodziewać.
To ja proponuję zmianę systemową - na tabliczkach z rozkładami zrobić nastepujace kolumny:
1. Dni powszednie bez mrozów i bez korków
2. DP bez mrozów, ze średnimi korkami
3. DP bez mrozów, z dużymi korkami
4. DP z mrozami, bez korków
5. DP z mrozami, ze średnimi korkami
6. DP z mrozami, z dużymi korkami
7. DŚ bez mrozów i bez korków
8. DŚ bez mrozów, z korkami przy supermarketach
9. DŚ z mrozami, bez korków
10. DŚ z mrozami, z korkami przy supermarketach
11. Wielkanoc
12. Wigilia bez mrozów
13. Wigilia z mrozami
14. Boże Narodzenie bez mrozów'
15. Boże Narodzenie z mrozami

...

: 10 lut 2012, 21:51
autor: JKTpl
Szeregowy_Równoległy pisze:Nieprecyzyjne przepisy są fajne :)
I dlatego nie uskuteczniam takich manewrów.

: 10 lut 2012, 23:21
autor: Bon Jovi
Bon Jovi pisze:Co do zmiany rozkładów na czas mrozów, to jak gdzieś sa objazdy lub dłuższe weekendy, to wtedy specjalne rozkłady jazdy się pojawiają, to na czas mrozów tez powinny zawisnąć specjalne rozkłady jazdy. Wtedy byłaby informacja o której się autobusu danej linii spodziewać.
MeWa pisze:Zazwyczaj objazdy przygotowuje się z większym wyprzedzeniem niż mrozy.
A jak będziesz miał cieplej - mróz - cieplej - mróz itp. co kilka dni, to będziesz kilkakrotnie rozkłady wymieniał? :bredzisz:
bepe pisze:To ja proponuję zmianę systemową - na tabliczkach z rozkładami zrobić nastepujace kolumny:...
Przystanki mrozowe wprowadza się jak mrozy się utrzymują dłużej niż kilka dni, nikt przy zdrowych zmysłach na jeden lub dwa dni mrozów nie będzie wprowadzał przystanków mrozowych. Czas byłby na wprowadzenie specjalnych rozkładów. Jeśli wcześniej się przygotują na taką ewentualność. Ja problemu w tym nie widze i nie bredze.

: 10 lut 2012, 23:38
autor: Szeregowy_Równoległy
Bon Jovi pisze:Przystanki mrozowe wprowadza się jak mrozy się utrzymują dłużej niż kilka dni, nikt przy zdrowych zmysłach na jeden lub dwa dni mrozów nie będzie wprowadzał przystanków mrozowych.
I tu się mylisz, w zeszłym roku wyglądało to inaczej, w tym roku matka natura dostosowała się do ZTM, co nie oznacza, ze ZTM nauczył się zaglądania do pogodynki.
Bon Jovi pisze: Ja (...) nie bredze.
Możemy to poddać jakiejś dyskusji? Głosowaniu? Bo ja zgłaszam wątpliwości do tezy.

: 11 lut 2012, 0:45
autor: bepe
Bon Jovi pisze: Przystanki mrozowe wprowadza się jak mrozy się utrzymują dłużej niż kilka dni, nikt przy zdrowych zmysłach na jeden lub dwa dni mrozów nie będzie wprowadzał przystanków mrozowych.
W tym roku mrozowe zarządzono jeszcze zanim mrozy się na dobre zaczęły.

: 11 lut 2012, 0:58
autor: Bon Jovi
Szeregowy_Równoległy poddawaj sobie ilu chcesz głosowaniom, ja też mogę takie głosowanie przeprowadzic wobec ciebie, ale co to da? Twierdzę że wprowadzanie mrozowych przystaków ma sens. Ale nie twierdzę że ZTM zrobił to z głową. ZTM mógł się lepiej przygotować.

Bepe, wiem o tym. Ale to że ZTM się tym razem nie pomylił co do terminu wprowadzenia przystanków mrozowych, wcale nie oznacza że mógłby się nie pomylić. Błędy organizacyjne wychodzą po drodze, ZTM nie uczy się na błędach, jedni pasażerowie zyskali na tym a część pasażerów cierpi. Jak się skończą mrozy, to na przyszły rok powinien ZTM teraz wypracować lepsze rozwiązanie tak aby zdecydowana większość pasażerów (najlepiej wszyscy) zyskała jeśli znowu mrozy nadejdą.