Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sie 2013, 18:55

Bastian pisze:
Glonojad pisze:mówimy o wlocie, z którego skręca >30 tramwajów na godzinę w dwóch różnych kierunkach, z czego jeden (nie dość że lewoskręt, to jeszcze bardziej obciążony) nie ma możliwości postoju na wyspie.
Jak to? Moim zdaniem to prawoskręt w przeciwnym kierunku się nie mieści. W lewo tramwaje na wyspie stoją...
...i blokują skręt 1, jeśli to nie jest skład lub uboot.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 sie 2013, 20:32

Jeżeli 1 czeka na zjazd w kierunku Kercelaka, to 8/22/24 nie dostaje pałki na początku fazy dla Towarowej z postojem na środku, tylko czeka na fazę dla kierunku przeciwbieżnego, który musi chodzić na raz. A jeżeli takiej jedynki nie ma, to 8/22/24 wraz z początkiem Towarowej może wjechać na wyspę, a drugie się podciąga pod sygnalizator wjazdowy. I wówczas z przeciwbieżną fazą jedno 8/22/24 zjeżdża, a drugie przechodzi na raz. I taki zestaw blokuje przystanek zjazdowy wymuszając na 7/9/25 postój na środku wyspy przy jeździe w kierunku Centrum.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sie 2013, 21:25

Zaraz, zaraz, próbujesz mi wmówić, że na Zawiszy sygnalizacja zmienia działanie w zależności od obecności tramwaju na wyspie? Bo aż nie chce mi się wierzyć...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 sie 2013, 21:37

Sądząc po tym, co obserwuję, to przy braku jedynki na północ relacja 24 dostaje dwa malutkie otwarcia na wjeździe i jedno wspólne długie na zjeździe z wyspy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 30 sie 2013, 21:52

pawcio pisze:Sądząc po tym, co obserwuję, to przy braku jedynki na północ relacja 24 dostaje dwa malutkie otwarcia na wjeździe i jedno wspólne długie na zjeździe z wyspy.
Potwierdzam, też to czasem widuję, choć nie pamiętam, czy jedynka wtedy jest, czy jej nie ma.

Zresztą dwa małe otwarcia i jeden długi zjazd ma także relacja jedynki na północ. I bardzo dobrze to się sprawdza pod warunkiem, że w skrajni toru dla tej relacji na krzyżaku na wyspie nie "siedzi" ogon swinga relacji 24 na wschód.
4bis Stalowa - Woronicza

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sie 2013, 6:39

Szczerze mówiąc przez lata widziałem, jak motorowi sami sobie taki priorytet "wzbudzali" na wlocie północnym :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 08 wrz 2013, 22:23

Mam (przy okazji) taki pomysł: można by w celu przyspieszenia tramwajów niektóre przystanki ustawić jako warunkowe - na żądanie (np. Konstruktorska, Biblioteka Narodowa, niektóre na Grójeckiej i Al. Krakowskiej, Wojnicka, niektóre przystanki na Jagiellońskiej w kierunku Żerania FSO, niektóre na Broniewskiego czy większość na linii na Boernerowo). Jest to IMO całkiem niegłupi pomysł, zwłaszcza że niektóre miasta tak mają.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 08 wrz 2013, 22:33

Tramwajowe przystanki NŻ na Broniewskiego? Które?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 08 wrz 2013, 22:37

Rzeczywiście, jeśli już to Włościańska oraz przystanek który mają zbudować (ten o który mieszkańcy Żoliborza się domagają - viewtopic.php?t=1774 - niedawne posty).

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 08 wrz 2013, 22:42

Szanujmy się. Włościańska jest do połączenia z Parkiem Olszyna, i tyle w kwestii zmian na Broniewskiego.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 08 wrz 2013, 23:23

O n/ż na Jagiellońskiej prośby są już od dawna... Bezskutecznie.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 wrz 2013, 5:53

Zbędne przystanki trzeba kasować.

Pomysł przystanku na żądanie na trasie z natężeniem pow. 30 tramwajów na godzinę uważam za nonsensowny szczególnie, ale i winnych miejscach sensowność jest mocno wątpliwa.

Tramwaj to nie autobus, wiezie więcej ludzi, ma dłuższą drogę hamowania..

Zresztą to nie ten wątek - a już szczytem offtopu jest pisanie tu o dodatkowych przystankach, niezły mi "priorytet"..,
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 09 wrz 2013, 7:57

Glonojad pisze:Zbędne przystanki trzeba kasować.
Budzyńskiej-Tylickiej i Dyrekcja FSO to mają chyba ujemne wykorzystanie....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 09 wrz 2013, 15:54

Dyrekcja FSO jest wykorzystywana przez autobusy krańcujące na FSO podjeżdzające w szczycie do zawrotki przy dyrekcji.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

michj
Posty: 192
Rejestracja: 19 lip 2013, 12:36
Lokalizacja: Warszawa (i okolice)

Post autor: michj » 09 wrz 2013, 16:00

Glonojad pisze:Pomysł przystanku na żądanie na trasie z natężeniem pow. 30 tramwajów na godzinę uważam za nonsensowny szczególnie, ale i winnych miejscach sensowność jest mocno wątpliwa.

Tramwaj to nie autobus, wiezie więcej ludzi, ma dłuższą drogę hamowania..
Ale mało uczęszczane przystanki można ustawić jako n/ż, jak w niektórych innych miastach (choćby np. w Krakowie).
Glonojad pisze:Zbędne przystanki trzeba kasować.
A co jeśli po pewnym czasie będą znowu potrzebne? Wtedy, zamiast przemienić istniejący n/ż na stały, trzeba go znowu zbudować :-k

ODPOWIEDZ